Op een enkeling na begrijpen de motorrijders dat volledig...quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:08 schreef tbl1966 het volgende:
[..]
Da's dan toch een verkeerd vermoeden. Maar we hebben het niet over het halen van een motor- of autorijbewijs. We hebben het over het gedrag dat sommige motorrijders vertonen nadat ze dat zo felbegeerde papiertje in bezit hebben, en dat is heel wat anders.
Wanneer zien jullie nou eens in dat je een stuk kwetsbaarder bent op die motor en dat als je zo hard rijdt als de OP deed en er gaat iets verkeerd dat het contact met het asfalt gewoon fataal kan zijn (hoeft natuurlijk niet, je kunt er ook levend vanaf komen, maar met blijvend letsel). Buiten dat jullie dat schijnbaar niet willen inzien, kunnen/willen jullie ookn niet inzien dat je met dit soort gedrag ook andere-/medeweggebruikers in gevaar kan brengen.
Dat is wat mensen jullie hier proberen wijs te maken, maar jullie beginnen meteen met moraalriddertjes dit en moraalriddertjes dat.
Wanneer begint het eens tot je botte hersenen door te dringen dat 270 km p/h op een lege rechte snelweg anders is dan met 60 km door een 30 km zone (tenminste als het een terechte 30 km zone is. Ken er hier genoeg die niet terecht zijn en waar werkelijk niemand zich er aan houdt). Met 60 km p/h door een woonwijk of een plek waar veel kinderen spelen is inderdaad idioot...quote:Er rijden hier bij ons in de wijk (30 km zone) 1 automobilist en 1 motorrijder rond die zich van de regels niets aantrekken, deze zijn door een paar bezorgde vaders, wiens kinderen op straat speelden, staande gehouden met het verzoek om rustiger te rijden aangezien het levensgevaarlijk is wat zij deden. Kregen ze een grote mond: "ze wisten wat ze deden, ze anticipeerden op de kinderen en er zou niks gebeuren". 2 weken later rijdt zo'n geinponum (de motorrijder) toch een kind aan met 60 km. per uur. De bestuurder had weinig, maar het kind een gebroken arm en been en een zware hersenschudding. Oh ja, hij was wel erg geschrokken en zijn motor had erg veel schade, daar was 'ie eigenlijk nog het kwaadst om.![]()
Onderzoek wees uit dat hij 60 had gereden.
Ik bedoel met dit verhaal gewoon dat iedereen die te hard rijdt fout is, en dat je dingen verkeerd kan inschatten en er niet prat op moet gaan dat je door een cursus te volgen beter kan rijden. Want als je teveel daarop gaat vertrouwen kan het ook mis gaan.
misschien heb je gelijk,quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:13 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Rot om te horen maar ze kon net goed op de fiets zitten als op de motor....
Ik ken niemand in m'n omgeving die een motorongeluk heeft gehad, en ik ken er zat die ongelukken hebben gehad met auto's...quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:10 schreef QyRoZ het volgende:
Ik ken drie mensen in mijn directe omgeving die door een motorongeluk om het leven zijn gekomen.
Ik ken nul mensen in mijn directe omgeving die door een auto-ongeluk om het leven zijn gekomen.
Zet dit af tegen het motor/auto gebruik en you'll see my point.
als jij met 40 en je motor pal op een boom inknalt ben je dood of iets in die richting; ik stap dan nog gewoon uit m'n auto; blijf maar geloven in je eigen onsterfelijkheid knulquote:Op vrijdag 25 maart 2005 23:23 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ken ik al en ik ga het voor de 243e keer zeggen.... wat wil je nou zeggen met die pics? Snap werkelijk niet dat jullie de link te snel rijden naar de dood leggen. Je hebt totaal geen idee waar je het over hebt.... jij kan morgen net zo goed met je auto om een boom zitten
ZUCHT ..... je wilt het gewoon niet begrijpen. Aju ik ga naar bed.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:18 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Op een enkeling na begrijpen de motorrijders dat volledig...
Vandaar dat de meeste ook o.a. op regelmatige basis VRO cursussen volgen. Ooit een koekblikker gehoord dat 'ie een gevorderde rijcursus is gaan volgen, 't bestaat volgens mij niet eens voor een koekblik. Behalve slipcursussen en dat soort bijverschijnselen...
[..]
Wanneer begint het eens tot je botte hersenen door te dringen dat 270 km p/h op een lege rechte snelweg anders is dan met 60 km door een 30 km zone (tenminste als het een terechte 30 km zone is. Ken er hier genoeg die niet terecht zijn en waar werkelijk niemand zich er aan houdt). Met 60 km p/h door een woonwijk of een plek waar veel kinderen spelen is inderdaad idioot...
En volgens mij heb jij geen flauw idee wat een VRO cursus inhoudt... Maar goed in heel je schrijven en beargumentatie komt naar voren dat je er eigenlijk geen zak van snapt en maar wat loopt te blaten...
wat de neuk zit jij nou weer te zeveren manquote:Op vrijdag 25 maart 2005 23:42 schreef Dovenwereld het volgende:
ja. .Brave motorrijders moeten goed rijden anders je je rijbewijs hebt kwijtgeraakt.
ja gek he, de helft van alle mensen gaat daaraan doodquote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:12 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik ken meer mensen die dood zijn gegaan aan een acute hartstilstand dan aan een motorongeluk.
Vandaag blijkt maar eens te meer hoe onveilig het OV is: Achttien gewonden bij botsing bussen Arnhemquote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:17 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nee mensen die motor rijden moeten ook weg.
Kun je beter iemand aannemen die met het OV gaat.
Die lopen significant minder kans arbeidsongeschikt te worden...
geweldig plaatjequote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:04 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik ben pitten....... en voor alle negatieve koekblikkers:
[afbeelding]
Dan is het niet te hopen dat je dat doet met een ouwe Fiat Panda o.i.d.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:19 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
als jij met 40 en je motor pal op een boom inknalt ben je dood of iets in die richting; ik stap dan nog gewoon uit m'n auto; blijf maar geloven in je eigen onsterfelijkheid knul
er waren in Nederland toch iets van 200.000 motorrijders versus zo'n 5 miljoen auto's ofzo? goh?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:19 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Ik ken niemand in m'n omgeving die een motorongeluk heeft gehad, en ik ken er zat die ongelukken hebben gehad met auto's...
q.e.d.quote:Dus een beetje onzin wat je schrijft...
Autoongelukken zijn net zo structureel als motorongelukken...quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:22 schreef teknomist het volgende:
Dat is een incident.
Dat is NIET structureel...
Gefundeerd! Gelukkig heb je als automobilist ook een zelfde kans om te verongelukken als een motorrijder.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:23 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Autoongelukken zijn net zo structureel als motorongelukken...
mondeo stationwagon met een batterij airbags, ja daar wandel ik zo uit.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:23 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Dan is het niet te hopen dat je dat doet met een ouwe Fiat Panda o.i.d.
Ben benieuwd of je er dan nog uitstapt... Maar goed, koekblikkers rijden er nou eenmaal naar dat ze volledig veilig zijn in hun gouden kooitje
Idd onzinquote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:19 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Ik ken niemand in m'n omgeving die een motorongeluk heeft gehad, en ik ken er zat die ongelukken hebben gehad met auto's...
Dus een beetje onzin wat je schrijft...
idd; groter nog als ik PatrickM en Rietvaerder moet geloven; er gebeuren immers véél meer auto- dan motorongelukken.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:24 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Gefundeerd! Gelukkig heb je als automobilist ook een zelfde kans om te verongelukken als een motorrijder.
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:23 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
er waren in Nederland toch iets van 200.000 motorrijders versus zo'n 5 miljoen auto's ofzo? goh?
quote:Ondanks de fors toegenomen verkeersdrukte is Nederland deze nog lang niet moe. Dat blijkt maandag uit een publicatie van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in Voorburg. De afgelopen tien jaar nam het aantal autovoertuigen in Nederland met een kwart toe, terwijl de bevolkingstoename slechts 5 procent bedroeg. Het aantal motorfietsen groeide sinds 1990 zelfs explosief, van ruim 143.000 naar 516.567 vorig jaar, bijna 4 maal zoveel dus.
De toename valt in belangrijke mate te verklaren door de groei van het aantal tweede en derde voertuigen. In 1994 had 14 procent van de huishoudens de beschikking over twee of meer vervoermiddelen. Tien jaar later ligt dat percentage boven de 21 procent. Het autobezit onder vrouwen nam toe met liefst 45 procent. Bij mannen lag deze stijging op 12 procent.
De toename van het aantal vervoersmiddelen heeft vanzelfsprekend geleid tot extra verkeersdrukte op het Nederlandse wegennet. De verkeersdrukte steeg in tien jaar tijd met bijna 28 procent. Op de snelwegen werd het nog drukker, hier zelfs een stijging van 32 procent. Het totale aantal motorvoertuigen (inclusief vrachtwagens, bestelauto's, tractoren etc) in Nederland bedraagt op het moment ruim 9,3 miljoen. In 1990 lag dit aantal nog ruim onder de zes miljoen.
bron
quote:Van alle wegen in de wereld zijn die in Nederland het veiligst. Dat meldt De Telegraaf, die zich baseert op cijfers van de Australische overheid. In Nederland ligt het aantal doden op dit moment op 0,8 per honderd miljoen gereden kilometers, waarmee Nederland dus koploper is. In 1980 lag dit nog op 2,7 doden.
De Australische cijfers betreffen alleen geïndustrialiseerde landen. Als meest onveilige land komt Tsjechië uit de bus met 3,3 doden per honderd miljoen kilometer. In Nederland rijden automobilisten jaarlijks zo'n 131 miljard kilometer bij elkaar.
bron
Rij al 5 jaar lang boetevrij...quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:25 schreef martax het volgende:
* martax vindt PatrickM en rietvaerder wel über stoer
alleen jammer dat dat ze gaan huilen als ze kritiek (of een boete) krijgen.
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Dat gaat over het algemene verkeersbeeld, wat voor 90% uit auto's bestaat.quote:Van alle wegen in de wereld zijn die in Nederland het veiligst. Dat meldt De Telegraaf, die zich baseert op cijfers van de Australische overheid. In Nederland ligt het aantal doden op dit moment op 0,8 per honderd miljoen gereden kilometers, waarmee Nederland dus koploper is. In 1980 lag dit nog op 2,7 doden.
Omdat ik een priester ken die pedofiel is zijn alle priesters pedofiel...quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:26 schreef Falco het volgende:
[..]
Idd onzinwat Qyroz schrijft. Die 3 mensen zijn idd niet om het leven gekomen bij een motor-ongeluk
.
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 00:32 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ze hebben je dus al 5 jaar niet kunnen pakken bedoel je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |