Wat voor vis? Ik had laatst namelijk een lekkere vis --> een paling!quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:28 schreef Pool het volgende:
Ik droomde laatst dat ik aan het duiken was. Toen zwom ik achter een rots en toen zag ik ineens een vis die nog nooit iemand had gezien. Hij was langwerpig, glibberig en had aan beide uiteinden een kop zitten. Ik heb hem gevangen en hem vervolgens gnilappaling genoemd. Toen werd ik wakker. En nam ik een vis als ontbijt.
In je dromen ja.quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:30 schreef Manneke_Pils het volgende:
[..]
Wat voor vis? Ik had laatst namelijk een lekkere vis --> een paling!![]()
![]()
![]()
LUL ...quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:52 schreef Nightanimal het volgende:
Ik droom gelukkig niet over palen :p koekje erbij?
LOL <-----------de korste paal in je droom die er maar is.
Je moet het ook aan mensen over laten die er WEL verstand van hebben, het is net voetbalquote:Op donderdag 24 maart 2005 21:56 schreef SCH het volgende:
Anna Kournikavo
Dat is toch die wipneus met een lichaampje eraan?
Die associeer ik niet met paling maar met mosselen.
Ik ben opjektiev!!!quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je moet het ook aan mensen over laten die er WEL verstand van hebben, het is net voetbal.
Sinds wanneer woon jij in Ruslandquote:
Hoe is het met jouw paling?quote:Op donderdag 24 maart 2005 21:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sinds wanneer woon jij in Rusland.
glibberig en met zijn eigen wil. zoals altijdquote:
quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
glibberig en met zijn eigen wil. zoals altijd.
Tis dat je een vent bent, maar anders...quote:
Lijkt me wel ja, je kent hem toch?quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:08 schreef SCH het volgende:
Is dit wat Tong voor ogen had met dit topic?
Steeds minderquote:Op donderdag 24 maart 2005 22:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja, je kent hem toch?
we worden allemaal ouder he?quote:
quote:Zo omstreeks 1897 brak er een veeziekte uit die miljoenen boeren met wanhoop vervulde. Koeien die juist gekalfd hadden, kregen plotseling koorts (in de medische wereld ook bij kraamvrouwen bekend: de zgn. kraamkoorts). Het vreemde was evenwel dat de ziekte haar slachtoffers eiste onder het vee dat in zgn. potstallen werd gehouden. De boeren spraken dan ook van de potstalmelkkoorts.
Naarstig werd gezocht naar een geneesmiddel voor de meestal dodelijke kwaal, en ziedaar, men slaagde. In 1898 presenteerde wetenschap de potstalmelkkoortspil aan de desolate boerenstand.
Een fabrikant was bereid in te springen, en liet een machine construeren om met de produktie op grote schaal een aanvang te maken. Weldra rolden dan ook de eerste pillen uit de machine. Ofschoon, rollen was een wat eufemistische omschrijving voor het geweld waarmee de pillen uit het apparaat schoten. De inpaksters riskeerden hun leven, en moesten bovendien vrijwel de gehele dag op hun knieën zittend, van de grond hun doosjes vullen. Daar had de fabrieksmonteur echter al gauw iets op gevonden. Hij maakte van staalplaat een vernuftig baantje, waarop de pillen al slippend bijna tot stilstand kwamen, alvorens de machine te verlaten, en hij noemde dit de potstalmelkkoortspilstaalplaatslipstrook.
De vinding, hoe vernuftig ook, had één groot nadeel: het ding schoof telkens, door het schokken van de machine, uit de pillenbaan, en dan begon het gedonder weer van voor af aan. Onze monteur, niet voor één gat gevangen, meende de oplossing gevonden te hebben, door de (kortweg) slipstrook te borgen met een klemlat, de zogeheten potstalmelkkoortspilstaalplaatslipstrookklemlat.
De praktijk leerde hem al gauw hoezeer hij zich vergiste, want wat bleek: de slipstrook ging er mét klemlat vandoor, en dan begon het... nou ja, laat maar. De monteur, kapot van zoveel tegenslag, nam zes baaldagen op, maar is nadien nooit meer teruggezien. Inmiddels bleef het maar sukkelen bij de fabrikant, die ten einde raad de hulp inriep van ir. Samuel Leumas. Deze geniale figuur creëerde een ei van Columbus, in de vorm van een stootnok, die alle capriolen van de hupse strook neutraliseerde, en noemde deze de potstalmelkkoortspilstaalplaatslipstrookklemlatstop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |