Ja, ik had gisteren nog zo'n feestje.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:36 schreef Skull-splitter het volgende:
Paar jaar geleden stond ik met een knul te werken, en het gesprek kwam op de sensatie house begin/halverwege jaren '90. Samen met een middelbare "chef" bleven we na een paar uur lullen steken op de mosselman, toch wel de man die die generatie bekroond IMO. Fuck Hackubar, Gabber Piet en alle fossielen die tegenwoordig nog hun ding doen op te foute feestjes: bij ons staan weer ouderwets mbmbmbmbmbrmbmbmmmossels op het menu
Ja, dat heb ik volgens mij ook gezien toen. Die clip van Opzij was trouwens ook zo geweldig ranzig met rondspattende vla en zo.quote:Ik meen me trouwens nog een interview op TMF (jaa, toen het nog jong en vernieuwend was) te herinneren waarbij hij ging koken en dineren met volgens mij Isabelle ofzo, en zoals te verwachten werd dat hele interview gedaan in character: het koken ging slechts onverstaanbaar, maar alles bleef redelijk schoon, echter het eten.... saus spatte alle kanten in, stukken mossel sloegen tegen de lens omhoog, heerlijk
En wat te denken van het begin van die clip met die camera in een toiletpot?quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, dat heb ik volgens mij ook gezien toen. Die clip van Opzij was trouwens ook zo geweldig ranzig met rondspattende vla en zo.
Landmarksquote:Op donderdag 24 maart 2005 10:42 schreef MSXUser het volgende:
[..]
En wat te denken van het begin van die clip met die camera in een toiletpot?
Geweldig, dat zijn de anekdotes die ik wil horen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:47 schreef _GdR_ het volgende:
een maat van mij is de collega van de mosselman
gast schijnt niet helemaal te sporen.
En Bob Fosko zat ook bij Hakkuhbarquote:Op donderdag 24 maart 2005 11:46 schreef Fatality het volgende:
Ja ruben van der meer was inderdaad van hakkuhbar. Dat was iets waar ik gister opeens achterkwam. Hij kwam me al zo bekend voor bij de lama's.
Jaja, dat herinner ik me ook nogquote:Op donderdag 24 maart 2005 10:36 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik meen me trouwens nog een interview op TMF (jaa, toen het nog jong en vernieuwend was) te herinneren waarbij hij ging koken en dineren met volgens mij Isabelle ofzo, en zoals te verwachten werd dat hele interview gedaan in character: het koken ging slechts onverstaanbaar, maar alles bleef redelijk schoon, echter het eten.... saus spatte alle kanten in, stukken mossel sloegen tegen de lens omhoog, heerlijk
allemaggiesquote:Op donderdag 24 maart 2005 10:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
Aangezien het Gabber Piet topic ernstig offtopic gaat is er toch wel behoefte aan een echt Mosselman topic.
Ik ben inmiddels de gelukkige bezitter van alle tracks van het album van de mosselman, en het is nu al een grote hit binnen mijn vriendenkring, vooral het briljante Een zak friet. ( Lyrics: I was walking down the street, kocht een zak friet, zonder mayonaise want dat lustte ik neit), maar ook de andere gevoelige tracks als 'De Zevensprong' (ik kan dansen als een mosselman), ingelemingelemangelemtje, een apensigaar en ook het wonderschone In Holland staat een house. En dan natuurlijk ook zijn twee klassiekers: Opzij en Mossels.
Hoog tijd voor een vervolgalbum, wat mij betreft.
Ik heb hem gedownload, want toen had ik nog een fatsoenlijke muzieksmaak.quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:24 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
allemaggies
ik dacht gewoon dat ik de enige die de cd heeft. Mijn favoriet is toch wel de Zevensprong. Eigenlijk staat er gewoon een hoop onzin op zoals de nieuwsflash ofziets. Maar het is wel leuk.
En als je 'm 2e hands zoekt, moet je in het buitenland zijn (krijg alleen resultaten in Engeland en Duitsland). Ofwel, de CD is in Nederland een collectorsitem geworden, of iedereen heeft 'm bij het grof vuil gemieterd.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:10 schreef yvette1982 het volgende:
ik heb mijn cd in de winkel gekocht, maar blijkbaar was hij niet zo populair want ik moest de cd bestellen.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:32 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Toevallig heb ik gisteren ook nog allemaal oude foute nummers zitten downen, waaronder de Mosselman!Ik vind het zo geweldig!
Ik zei al tegen een vriend dat ik me nu al verheug op het moment dat ik over een jaar of 20 dat lied aan mijn kinderen ga laten horen: "Deze muziek vonden wíj vroeger nou leuk."
Deze in ieder geval niet: Mosselmanquote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:30 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Wat een connecties heeft de mosselman met fokkers... Zijn broer/neef, vader en collega! Het zou me niks verbazen als de mosselman zelf ook een fokker was.
Ideaal. Ik wil ALLES weten van de mosselman!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:30 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Wat een connecties heeft de mosselman met fokkers... Zijn broer/neef, vader en collega! Het zou me niks verbazen als de mosselman zelf ook een fokker was.
Misschien gaat mijn originele album dan nog eens veel geld waard zijn.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 11:27 schreef MSXUser het volgende:
[..]
En als je 'm 2e hands zoekt, moet je in het buitenland zijn (krijg alleen resultaten in Engeland en Duitsland). Ofwel, de CD is in Nederland een collectorsitem geworden, of iedereen heeft 'm bij het grof vuil gemieterd.
quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:35 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Deze in ieder geval niet: Mosselman
(of toch wel?)
Ik denk het nietquote:uit Profiel
Opleiding: VWO
"e:Op zondag 27 maart 2005 05:03 schreef heiden6 het volgende:
http://www.re-played.com/product_info.php?products_id=6351
Dit album wilde ik indertijd bijzonder graag hebben.
Heeft iemand nog een mp3'tje, of zelfs een videotje van een en ander? Kan namelijk niets vinden...
Prachtig concept was dat wel, die Happy Hardcore.
Dit soort verzoeken zijn op het forum niet toegestaan.quote:Op zondag 27 maart 2005 18:03 schreef spacemangraig het volgende:
Kan iemand het het album even op soulseek gooien?
Ik verzoek niets, ik vraag of iemand het wel heeft.quote:Op zondag 27 maart 2005 18:10 schreef nipeng het volgende:
[..]
&
[..]
Dit soort verzoeken zijn op het forum niet toegestaan.
heb gister een hele cd gebrand met happy hardcore, dj paul, charly & theo, party animals, nakatomi, 4 tune fairytales etc.quote:Op zondag 27 maart 2005 05:03 schreef heiden6 het volgende:
http://www.re-played.com/product_info.php?products_id=6351
Heeft iemand nog een mp3'tje, of zelfs een videotje van een en ander? Kan namelijk niets vinden...
De intentie van de vraag is duidelijk.quote:Op zondag 27 maart 2005 18:11 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik verzoek niets, ik vraag of iemand het wel heeft.
Ja. Slim gedaan hè?quote:Op zondag 27 maart 2005 18:15 schreef nipeng het volgende:
[..]
De intentie van de vraag is duidelijk.
Begrijpelijk, nipeng.quote:Op zondag 27 maart 2005 18:23 schreef nipeng het volgende:
Hellend vlak enzo
Nou weer verder over de mosselman.
Je link werkt nietquote:Op zondag 27 maart 2005 18:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
[-url]Mooi stukje over foute nineties-muziek.[/url-]
ik heb dat wel eens gehoord, maar ik weet het ook niet zeker natuurlijkquote:Op zondag 27 maart 2005 20:10 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
[..]
Maar is de Mosselman overleden? Dat zou wel sneu zijn.
Dit was hem.quote:Op zondag 27 maart 2005 20:10 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
[..]
Je link werkt niet.
Maar is de Mosselman overleden? Dat zou wel sneu zijn. Ik vond bij mijn broertjes trouwens nog de pracht cd 'hakkuh en bakkuh' met prachtige nummers als 'Lang zal ie Reevuh' en 'Ik ben te sexy voor m'n aussie'. Wat een tijden..
Ik word nu eigenlijk toch ook wel een beetje geïntresseerd door het album van de Mosselman. Ik moet dit topic maar niet meer lezen.... Ik denk dat ik ter compensatie maar een uurtje Bassie en Adriaan radio ga opzetten of zo. Ook mooi.
Bron?quote:Op zondag 27 maart 2005 21:36 schreef The_Langolier het volgende:
De mosselman is niet dood, gelukkig.
Ben je niet in de war met '3 Steps Ahead'?quote:Op zondag 27 maart 2005 23:03 schreef Devlinsect het volgende:
Bron?
Ik ben ook in de veronderstelling dat hij niet meer onder ons is...
gefikstquote:Op zondag 27 maart 2005 18:15 schreef heiden6 het volgende:
ik zie je adres niet.
Om precies te zijn staat het stukje over de mosselman hìer (je zat er een jaar naast met je link):quote:
Je maakt je opwachting wel weer in een prachtig topic. Als de mosselman dat toch eens wist... Heeft zijn muziek toch nog wat losgemaaktquote:Op maandag 28 maart 2005 17:45 schreef postinggirl het volgende:
Ik lees nog wel eens mee, post hier alleen niet zo veel meer (soms in het showbizz-gedeelte).
De link was naar een algemeen stukje over foute nineties-muziek, niet specifiek over '97.quote:Op maandag 28 maart 2005 17:27 schreef postinggirl het volgende:
[..]
Om precies te zijn staat het stukje over de mosselman hìer (je zat er een jaar naast met je link):
http://jaren90.wwzapper.c(...)0-%20hallofshame.htm
Een in dit topic geplaatste foto heb ik daar ook gebruikt.
(Tja, ik ken m'n eigen site als m'n broekzak.)
Kan je die misschien online zetten?:')quote:Op maandag 28 maart 2005 22:54 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik heb de videoclip tussen m'n collectie.
Doet 't goed op feessies.
Misschien later. Als ik nog nikser te doen heb.quote:Op woensdag 30 maart 2005 19:54 schreef About2Break het volgende:
[..]
Kan je die misschien online zetten?:')
Ben benieuwd of het dit jaar eindelijk eens gaat lukkenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 02:54 schreef sjefhoelenpapers het volgende:
Ik pleit voor een actie voor de top2000! Als het met Boudewijn de Groot moet lukken, dan zeker met de Mosselman!!
Gabberwijffie was toch van 'Klap es in je handjes'?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:56 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Wat is er eigenlijk met Gabberwijffie gebeurd (van de wereldhit "Op een grote paddestoel..")?
Waarschijnlijk dat hij de humor er wel van inziet. Eindelijk eens 'vers bloed' in de lijsten die al sinds eeuwen niet meer zijn veranderd.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 18:43 schreef methodmich het volgende:
Nou, ik weet niet of Sander er zelf nog op zit te wachten hiermee geconfronteerd te worden.
Nog zo'n wereldhit van haar, jaquote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:51 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Gabberwijffie was toch van 'Klap es in je handjes'?
Hoe heet dat album van Mosselman, waar I.R. over spreekt?quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
Aangezien het Gabber Piet topic ernstig offtopic gaat is er toch wel behoefte aan een echt Mosselman topic.
Ik ben inmiddels de gelukkige bezitter van alle tracks van het album van de mosselman, en het is nu al een grote hit binnen mijn vriendenkring, vooral het briljante Een zak friet. ( Lyrics: I was walking down the street, kocht een zak friet, zonder mayonaise want dat lustte ik neit), maar ook de andere gevoelige tracks als 'De Zevensprong' (ik kan dansen als een mosselman), ingelemingelemangelemtje, een apensigaar en ook het wonderschone In Holland staat een house. En dan natuurlijk ook zijn twee klassiekers: Opzij en Mossels.
Hoog tijd voor een vervolgalbum, wat mij betreft.
Mossel Maniaquote:Op zondag 8 januari 2006 13:02 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Hoe heet dat album van Mosselman, waar I.R. over spreekt?
Even wat jeugdsentiment downloaden...![]()
quote:Op zondag 27 maart 2005 05:15 schreef heiden6 het volgende:
Damn, ik zit hier nu te googlen naar een eventueel filmpje, en kom zelfs Deense en Zweedse sites tegen waar ze het hebben over De Mosselman.
En zie je de mosselman ook nog wel eens?quote:Op zondag 8 januari 2006 15:34 schreef methodmich het volgende:
Oh ja. Ik zag zijn pa onlangs nog. Die vond het allemaal maar niks.
Nee, geen idee waar die zich tegenwoordig ophoudt. Zal wel in Rotterdam zijn ofzo. Maar vermoedelijk ziet hij er nu ook heel anders en veel normaler uit.quote:Op zondag 8 januari 2006 15:55 schreef sjefhoelenpapers het volgende:
[..]
En zie je de mosselman ook nog wel eens?
Ook een link doet het niet, indien je 'Referrer logging' hebt ingeschakeld.quote:Op zondag 8 januari 2006 22:54 schreef Mr_Brownstone het volgende:
deze cd hier zou ik wel willen hebben.
het is Geocities, en die staan plaatjes posten niet toe, dus je moet ff klikken
De clip van 'Mossels' vond ik laatst nog ergens. Nu nog 'Opzij'quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:01 schreef Sethje het volgende:
Hhaaaha echt te geweldig en dan die clip met die bak mosseleen!!!!!
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 10:43 schreef yvette1982 het volgende:
mijn album van de mosselman is te koop voor 15 euro.
Arie en Bastiaan, ken je die? Hakkuh en flippuh deeltje 3 geloof ikquote:Op zondag 27 maart 2005 20:10 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
[..]
Je link werkt niet.
Maar is de Mosselman overleden? Dat zou wel sneu zijn. Ik vond bij mijn broertjes trouwens nog de pracht cd 'hakkuh en bakkuh' met prachtige nummers als 'Lang zal ie Reevuh' en 'Ik ben te sexy voor m'n aussie'. Wat een tijden..
Ik word nu eigenlijk toch ook wel een beetje geïntresseerd door het album van de Mosselman. Ik moet dit topic maar niet meer lezen.... Ik denk dat ik ter compensatie maar een uurtje Bassie en Adriaan radio ga opzetten of zo. Ook mooi.
Nee da's niet waar.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:33 schreef methodmich het volgende:
Sander Scheurwater heet hij. Hij was ook Human Resource, van I'm the one and only Dominator.
Oh ja? Waar woon je dan?quote:Op maandag 15 februari 2010 13:55 schreef funrider het volgende:
ons aller trots de Mosselman
komt zelf uit t zelfde dorp als ik.
Blijft leuk.quote:
quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:12 schreef Da_Ripper het volgende:- De Dominator-sample blijft geniaal
Wat Sieneke daar nou?
Ik ben verliefd op jou ruttettutttrtrtrtrtrtr
Ik ben verliefd
-Nee, ik ben verliefd!
... we waren in Trinidad
- Nooit van gehoord hoor
... Moskou waar ik mijn eerste kus van jou heb gehad
- En ik was kleddernat
[ afbeelding ]
Wie is trouwens die kerel die staat te liften?
Harold Verwoertquote:Op donderdag 25 februari 2010 11:12 schreef Da_Ripper het volgende:
Wie is trouwens die kerel die staat te liften?
Okay dit draagt met recht het stempel wtf musicquote:
quote:Op vrijdag 30 september 2022 17:55 schreef nixxx het volgende:
laat ik nou net afgelopen week in het kader van de integratie van een Iraanse collega gezorgd hebben dat hij deze klassieker te horen kreeg.
Nee, hij is al een tijd in Nederland en al wat gewend…quote:Op vrijdag 30 september 2022 18:33 schreef Poppejans het volgende:
[..]
En? Is hij zn koffers richting zn geboorteland al aan het pakken?
Ik vond de clip van Mossels destijds echt fascinerend
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |