o.a.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:35 schreef Sjakie01 het volgende:
Luc Nilis speelde die tijd toch met van Nistelrooij aan zijn zijde? En waarom moest die ook alweer stoppen? Hij had toch iets met zijn achillespees?
Hee, ga eens snel buiten spelen jij!!! Nilisquote:Op donderdag 24 maart 2005 10:37 schreef Tobbes het volgende:
Overschatte speler.
Type Bergkamp, maar dan minstens 2 klassen lager.
Ach ja, andere opleiding he
Mjah, ik vond hem wel een sympathieke gast. Beter dan die moffen die nu bij PiSVee spelenquote:Op donderdag 24 maart 2005 10:46 schreef BillyBeflap het volgende:
[..]
Hee, ga eens snel buiten spelen jij!!! Nilis![]()
Ik heb velen om me heen op de tribune zien huilen toen hij afscheid nam van het PSV publiek.
Hij was mijn idool in mijn jonge tienerjaren!!!
Dat supporters huilen omdat iemand weggaat wil niet zeggen dat hij gelijk een goede voetballer was.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:46 schreef BillyBeflap het volgende:
[..]
Ik heb velen om me heen op de tribune zien huilen toen hij afscheid nam van het PSV publiek.
Welke moffen?quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:50 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Mjah, ik vond hem wel een sympathieke gast. Beter dan die moffen die nu bij PiSVee spelen![]()
quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:55 schreef PyTh het volgende:
Scorpie en Tobbes, als jullie niet kunnen toegeven dat Luc Nilis een groot voetballer was dan heb je niet echt verstand van voetballen.
Dat hij nou toevallig bij PSV gevoetbalt heeft en niet bij jullie clubje is wat anders.
Bommel, Ooijer, Lange Jan....quote:
Ik wil best toegeven dat hij een goede voetballer was, maar groot, neen. After all, hij voetbalde bij PSV, niet bij Manchester of Arsenal, of Barcelona of Real Madrid for that matter. En zoals we weten, de Nederlandse Dwergen Divisie is niet echt van wereldklasse te noemen (no offence)quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:55 schreef PyTh het volgende:
Scorpie en Tobbes, als jullie niet kunnen toegeven dat Luc Nilis een groot voetballer was dan heb je niet echt verstand van voetballen.
Dat hij nou toevallig bij PSV gevoetbalt heeft en niet bij jullie clubje is wat anders.
Waarom vergelijk je een aanvaller met Ooijer en van Bommel? Trouwens sinds wanneer zijn dat moffen?quote:
Maar van beide duo's was Nilis wel steeds de minste. Het was een goede voetballer, niet meer dan dat. Hij liet wel eens iets zien dat van hoge klasse was, maar hij is niets vergeleken met van Basten, Bergkamp of Kluivert in zijn beste jaren.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:37 schreef PyTh het volgende:
[..]
o.a.
Hij heeft ook nog samen met Ronaldo gespeeld, wat een duo's Ronaldo/Nilis & Van Nistelrooij/Nilis
Ben niet met je eens dat je perse bij een europese topclub gespeeld moet hebben om een groot voetballer te zijn. Een groot voetballer is wat mij betreft iemand die unieke acties maakt en dingen laat zien waarvan je denkt; Hoe haalt ie het in z'n hoofd!quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik wil best toegeven dat hij een goede voetballer was, maar groot, neen. After all, hij voetbalde bij PSV, niet bij Manchester of Arsenal, of Barcelona of Real Madrid for that matter. En zoals we weten, de Nederlandse Dwergen Divisie is niet echt van wereldklasse te noemen (no offence)
I agree with Tobbes.
BTW: Het wel of niet aanduiden van iemand als groot voetballer heeft niets te maken met je voetbalkennis; argumenten & meningen staan los van feitenkennis
quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:06 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Waarom vergelijk je een aanvaller met Ooijer en van Bommel?
Het zijn toch allemaal PSV-spelers (geweest)??
Trouwens sinds wanneer zijn dat moffen?
Sinds ze wedstrijden winnen zonder dat ze goed spelen (jaja, gefrustreerd)
mof1 (de ~ (m.), ~fen)
1 [pej.] Duitser
[/sub]Doe niet zo bijdehand[/sub]
En Lange Jan heeft andere kwaliteiten dan Nilis.
Ik heb Nilis idd nooit zo'n sneaky kut elleboog/doodschop/kopstoot/knietje zien geven
Ik kom jou ook overal tegen, stalker!quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:24 schreef Sjakie01 het volgende:
Lekker ongenuanceerd bezig Tobbes.
Toen Nilis zijn hoogtijdagen bij PSV had was hij al in de 30. Grote clubs geven niet zomaar bakken geld uit voor een speler die (wellicht) maar een paar jaar meegaat. En hij was hij nogal blessuregevoelig.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik wil best toegeven dat hij een goede voetballer was, maar groot, neen. After all, hij voetbalde bij PSV, niet bij Manchester of Arsenal, of Barcelona of Real Madrid for that matter. En zoals we weten, de Nederlandse Dwergen Divisie is niet echt van wereldklasse te noemen (no offence)
hehequote:Op donderdag 24 maart 2005 11:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik kom jou ook overal tegen, stalker!
Ga jij eens ergens anders spelen als je er niks van snapt.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:50 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Mjah, ik vond hem wel een sympathieke gast. Beter dan die moffen die nu bij PiSVee spelen![]()
Sjakie is ook crimineelquote:Op donderdag 24 maart 2005 11:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik kom jou ook overal tegen, stalker!
Je kan het ook zo zien; Toen Nillis nog bij het nationale elftal voetbalde had belgie nog een kleine rol van betekenis. Alhoewel dat ook niet helemaal alleen aan hem lag.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:43 schreef -Vaduz- het volgende:
Nilis was een briljante speler die perfect bij PSV paste. Dat het in het buitenland en bij de Rode Duivels niet gelukt is is jammer. Maar dit doet voor mij niets af aan de speler Nilis.
Ik ookquote:Op donderdag 24 maart 2005 11:50 schreef komrad het volgende:
Ik herinner me ook nog een wedstrijd waar hij samen met van nistelrooij (nilis weer als aangever) ajax oprolde
Inderdaad. Nilis was gewoon geweldig. Hoort zeker thuis in de top 10 beste PSV-ers ooit.quote:
En de Engelse is wel van wereldklasse?quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
hij voetbalde bij PSV, niet bij Manchester of Arsenal,
Ik ook niet, stond op dat moment recht achter de goal en werd helemaal gek toenquote:Op donderdag 24 maart 2005 15:38 schreef pascalheister het volgende:
geweldige speler met een fantastische teckniek
die hakbal vergeet ik nooit meer
Volgens mij kwam hij toen net terug van een blessure en liet zo weer zien dat de oude Nilis terug was.quote:die hakbal vergeet ik nooit meer
Kan ik me voorstellen. Kon het zelf niet heel goed zien (zat toen hoek west/noord, maar dat was natuurlijk hét doelpunt wat je het eerste zal herinneren bij de naam Nilis.quote:Op donderdag 24 maart 2005 15:50 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ik ook niet, stond op dat moment recht achter de goal en werd helemaal gek toen
Het was ook nog eens de kampioenswedstrijd tegen FC Utrecht dus iedereen door het dolle natuurlijkquote:Op donderdag 24 maart 2005 15:54 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen. Kon het zelf niet heel goed zien (zat toen hoek west/noord, maar dat was natuurlijk hét doelpunt wat je het eerste zal herinneren bij de naam Nilis.
Nu nog wachten op een post van Djekko, met zijn hakbalicoon![]()
Ze werden die avond (was een avondwedstrijd) nog geen kampioen, dat werden ze pas tegen Willem II, volgens mij de wedstrijd erop.quote:Op donderdag 24 maart 2005 15:57 schreef PyTh het volgende:
[..]
Het was ook nog eens de kampioenswedstrijd tegen FC Utrecht dus iedereen door het dolle natuurlijk![]()
blijftquote:
Een van de vetste doelpunten die ik live heb mogen aanschouwen![]()
Ik vergeet het einde van zijn voetbal loopbaan nooit weerquote:Op donderdag 24 maart 2005 15:38 schreef pascalheister het volgende:
geweldige speler met een fantastische teckniek
die hakbal vergeet ik nooit meer
Ben voor bijna 100% procent van overtuigd dat dit de kampioenswedstrijd op Zondagmiddag thuis tegen de FC Utrecht was.quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:02 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ze werden die avond (was een avondwedstrijd) nog geen kampioen, dat werden ze pas tegen Willem II, volgens mij de wedstrijd erop.
![]()
Dat was na de wedstrijd tegen NEC. Hij nam toen tegelijk met Valckx afscheid van PSV als ik 't me goed herinner. Volgens mij heb ik het programmaboekje van die wedstrijd nog bewaard.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:46 schreef BillyBeflap het volgende:
[..]
Inderdaad samen met Valckx (ik heb die dingen (geen idee hoe je die noemt), die we kregen bij dat afscheid nog boven mijn bed hangen. PSV zwaait Luc en Stan uit.quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:14 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Hij nam toen tegelijk met Valckx afscheid van PSV als ik 't me goed herinner.
Je had toch gelijk Boskequote:Op donderdag 24 maart 2005 16:04 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ben voor bijna 100% procent van overtuigd dat dit de kampioenswedstrijd op Zondagmiddag thuis tegen de FC Utrecht was.
Maar ik ga het meteen even nakijken!
Ja dat kan gebeuren. Het was gevoelsmatig ook nog middag, op dat moment. (volgens mij begon die wedstrijd al om 18.00 uurquote:Op donderdag 24 maart 2005 16:27 schreef PyTh het volgende:
[..]
Je had toch gelijk Boske![]()
Zou echt zweren dat het de kampioenswedstrijd betrof en geen avondwedstrijd was maar ik heb me vergist!
Die hakbal-goal was toch tegen Willem II?quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:02 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ze werden die avond (was een avondwedstrijd) nog geen kampioen, dat werden ze pas tegen Willem II, volgens mij de wedstrijd erop.
[KNIP]
Nee, dat was tegen FC Utrechtquote:Op donderdag 24 maart 2005 16:32 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Die hakbal-goal was toch tegen Willem II?![]()
Klopt ik haal ook de kampioenswedstrijd en de wedstrijd met de geniale hakbal-goal door elkaar. Die goal tegen Bayern was ook lekker trouwens. Onderkantje lat en tegen Duitsers, dus dat is altijd goed (was volgens mij ook het 100e doelpunt van Nilis bij PSV).quote:
Inderdaad, dat zongen we toendertijd erg vaak. Geweldig was datquote:Op donderdag 24 maart 2005 16:54 schreef PyTh het volgende:
Ik spring voor Luc Heey, Jij sprint voor Luc Heey, Wij spring allemaal voor Luci Luci Luci Luci![]()
![]()
![]()
![]()
Erg goede speler, maar hem met Bergkamp vergelijken? Bergkamp is semi-godquote:Op donderdag 24 maart 2005 10:37 schreef Tobbes het volgende:
Overschatte speler.
Type Bergkamp, maar dan minstens 2 klassen lager.
Ach ja, andere opleiding he
dit is niet helemaal juist. Na het wk 94 liep het idd minder met belgie, maar op het wk 90 werden de rode duivels na brazilie gekozen als best voetballende ploeg. Toen gingen ze er in 119de minuut zwaar onverdiend uit tegen engeland. Ik denk dat nilis toen wel id selectie zat, maar nog geen basisplaats had. Op het wk 94 werd nilis gepasseerd door het trio Scifo - Degryse - Weber. Weber die was genaturaliseerd tot belg, en dat zette kwaad bloed bij sommigen, omdat daardoor nilis op de bank zat. Op dat wk werd belgie genekt tegen de duitsers door def rothlisberger.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:46 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Je kan het ook zo zien; Toen Nillis nog bij het nationale elftal voetbalde had belgie nog een kleine rol van betekenis. Alhoewel dat ook niet helemaal alleen aan hem lag.
hier heb je gelijk in. Dat is nu eenmaal de aard vh beestje, belgen zijn een bescheiden volk, harde werkers, die geen grote mond opzetten. Ik vind dat best ok, maar soms is het idd een nadeel.quote:Op donderdag 24 maart 2005 15:57 schreef Daiha het volgende:
Echt een bescheiden Belg.
Zolang die belgen hun bescheidenheid niet afleggen zullen ze nooit de absolute top bereiken.
Als je hoort hoe schuchter die belgen praten, aan de verwijfde kant eigenlijk. Neem nou Goor, en Buffel en vroeger dus Nilis. Zonder de Nederlandse schreeuw-mentaliteit komen ze er (net) niet.
Niet dat ik het erg vind hoor, vind de Belgen echt een geweldig volkje!
quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:33 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
een geweldige voetballer, heb op mn nieuwe thuisshirt ook NILIS laten drukken!! veel goeie reacties op gehad.. zelfs van luc zelf die we in het centrum van eindhoven tegen waren gekomen voor een wedstrijd!!
[afbeelding]
Waarom stiekum Suijk?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 14:46 schreef Suijk het volgende:
Verder vond ik het stiekem ook gewoon een hele goede voetballer.
Omdat ik in mijn middelbare schooltijd de enige Ajacied was tussen de psv'ers en 'dus' iedere psv'er kut vond.quote:
Ssst!quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:04 schreef methodmich het volgende:
Suijk heeft nog een groot geheim, toch?
quote:Zoon Nilis naar PSV
door onze Telesportredactie
GENK - PSV staat op het punt om Arne Nilis (17) over te nemen van RC Genk. De zoon van clublegende Luc kan in Eindhoven een driejarige verbintenis ondertekenen en wordt in eerste instantie gehaald voor Jong PSV, dat gisteravond ten koste van Jong NEC de KNVB-beker veroverde.
"Het is een zeer interessante jongen, een groot talent" , bevestigt Stan Valckx de interesse. Een voordeel is dat Nilis geen contract heeft bij Genk en PSV alleen de internationale opleidingsvergoeding dient te betalen. Het talent in de familie Nilis is erfelijk bepaald. Ook de opa van Arne (Roger) was profvoetballer. Hij leidde zijn kleinzoon, die net als Luc het best tot zijn recht komt achter de spits, op in de voetbalschool in Zonhoven.
Als zijn zoon maar de helft van de klasse van Luc heeft is het al een absolute aanwinstquote:Op dinsdag 29 april 2008 08:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zijn zoon gaat nu waarschijnlijk van Genk naar PSV.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |