abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48643665
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:18 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dit suggereert haast dat het loont om op de pof te leven in Nederland als je toch een tokkie bent. Een kale kip kun je niet plukken .
Dat wel. Toch is het wel begrijpelijk dat zo'n regel er is. Al zou ik wel voorstander zijn van een minder strenge eis, en dat mensen dus een hoger eigen vermogen mogen behouden. Daar hebben ze immers zelf voor gespaard en is eigen bezit en dat mag je niet zomaar afpakken.

Al ben ik er dan wel voor dat die mensen verplicht worden binnen een bepaalde tijd alsnog werk te vinden (zeg 3 maanden) - en anders alsnog moeten interen op het eigen vermogen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tomatenboer op 23-04-2007 19:44:53 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_48675498
Voordat je recht op de bijstand hebt heb je al een paar jaar de tijd gehad om een baan te vinden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_48685567
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat wel. Toch is het wel begrijpelijk dat zo'n regel er is. Al zou ik wel voorstander zijn van een minder strenge eis, en dat mensen dus een hoger eigen vermogen mogen behouden. Daar hebben ze immers zelf voor gespaard en is eigen bezit en dat mag je niet zomaar afpakken.

Al ben ik er dan wel voor dat die mensen verplicht worden binnen een bepaalde tijd alsnog werk te vinden (zeg 3 maanden) - en anders alsnog moeten interen op het eigen vermogen.
Voor die overgangsperiode hebben we de WW. Die kent geen vermogenstoets.
pi_48688054
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:22 schreef k_man het volgende:

[..]

Voor die overgangsperiode hebben we de WW. Die kent geen vermogenstoets.
Ja klopt. Maar ik zou het wel een goed idee vinden om dan nog bijstand te verstrekken voor hooguit een maand of 3 ofzo, en dat men dan nog een allerlaatste kans krijgt om werk te vinden, maar men moet dan wel alles aanpakken uiteraard. Zodat men niet meteen hoeft in te teren op hun vermogen.

Maar lukt dit niet dan vindt ik ook dat er eerst weer moet worden ingeteerd op het vermogen tot onder een bepaalde maximumgrens.

Je kunt zeggen dat als mensen in al die jaren WW voorafgaand aan de bijstandsaanvraag nog geen werk hebben kunnen of willen vinden, dan zullen ze dat in die 3 maanden ook wel niet vinden. Maar soms moet je mensen het gevoel van urgentie geven, voordat ze iets gaan ondernemen en de ernst van de situatie laten inzien, of presteren ze het beste onder druk ofzo. Anders is het nog een laatste redmiddel.

Aan de andere kant zijn het dan wel degenen die wél kunnen maar niet willen die je nog een extra kans geeft, en dat is eigenlijk ook weer niet mijn opzet, want dergelijke losers moet je juist extra hard pakken, maar ja ik probeer ook maar wat te verzinnen, want op zich kan ik me niet helemaal vinden in die vermogenstoets voor degenen die wel willen maar niet kunnen maar wel hun hele leven netjes hebben gespaard.

Maar ja, ik verzin ook maar wat
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_48689109
Jaren WW? Die tijden zijn voorbij hoor.

Ik weet eigenlijk niet of de 'aanvullende WW' nog bestaat, maar in die fase zat je feitelijk al op bijstandsniveau. Enige verschil was eigenlijk de vermogenstoets.
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:42:56 #206
131798 Hutjemutjekloas
zeet ie mie dan zee ik oe
pi_48790514
Hoi hoi,

De bijstandsnorm voor een echtpaar die TS waarschijnlijk met het bedrag van ¤1200,00 bedoeld, bedraagt in Nederland ¤1176,25(op 01-01-07) per maand.

Hierbij praat je dan over een echtpaar waarvan beide partners 21 jaar of ouder zijn. Voor elke ander situatie is er een verschillende norm of de eventueel daarbij horende toeslag. Ook in deze toeslag op de norm kan weer een verschil zitten. Dit al naar gelang de situatie van de client. Dit is alleen al de situatie in Nederland. Waarop is dat bedrag van de bijstandsnorm in Engeland gebaseerd??? Worden daar ook toeslagen of iets in die richting gebruikt

De nederlandse bijstandsnorm is bedoeld voor een echtpaar en daarbij maakt het niet uit hoeveel kinderen je hebt. Al heb je als stel geen kinderen dan krijg je net zoveel als een gezin met 10 kinderen. Het staat feitelijk gelijk aan het netto minimum loon.(in nederland)

Beetje vaag verhaal van jou topicstarter!!! First you get the facts, then you have a story!!
pi_48800864
Het is geen bijstand maar WW maar dit lijkt me duidelijk

http://tros.nl/index.php?id=516 Uitzending van 5 oktober
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:15:46 #208
131798 Hutjemutjekloas
pi_48883289
Als jij over de bijstand begint praat ik ook over de bijstand
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:04:33 #209
104956 DiegoArmandoMaradona
Argentina en PSV
pi_48900356
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:15 schreef Hutjemutjekloas het volgende:
Als jij over de bijstand begint praat ik ook over de bijstand
1500 euro netto voor een echtpaar met 2 kinderen klopt vrij redelijk
  Eindredactie Games dinsdag 1 mei 2007 @ 20:37:01 #210
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_48901705
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

1500 euro netto voor een echtpaar met 2 kinderen klopt vrij redelijk
das geen 1500 hoor maarja, jij woont nog bij je moeder
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_48911922
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:37 schreef donald_dick het volgende:

[..]

das geen 1500 hoor
Niet hoor
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:57:35 #212
131798 Hutjemutjekloas
pi_48925438
bijstandsnorm voor een echtpaar m.i.v. 01-01-07 is ¤ 1176,25 dit is exclusief vakantiegeld waarvoor maandelijks ¤60,61 wordt gereserveerd

Das voor echtparen vanaf 21 tot 65 jaar
Voor echtparen onder de 21 is de norm lager
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:46:12 #213
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48927055
Ik zou de stats wel eens willen zien, en daarbij dan de correctie dat in Duitsland bv het "Sozialamt" je huur ook betaald.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_48936704
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:57 schreef Hutjemutjekloas het volgende:
bijstandsnorm voor een echtpaar m.i.v. 01-01-07 is ¤ 1176,25 dit is exclusief vakantiegeld waarvoor maandelijks ¤60,61 wordt gereserveerd

Das voor echtparen vanaf 21 tot 65 jaar
Voor echtparen onder de 21 is de norm lager
Tel je de huu-subsidie zorgtoeslag, bijzondere bijstand, kinderbijslag en meer van die belachelijke shit voor het gemak niet mee?
pi_48937217
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Tel je de huu-subsidie zorgtoeslag, bijzondere bijstand, kinderbijslag en meer van die belachelijke shit voor het gemak niet mee?
Tuurlijk niet. Behalve bijzondere bijstand staat dat daar los van, en zijn het regelingen/voorzieningen waar vrijwel iedereen gebruik van kan maken, zoals kinderbijslag. Huursubsidie en zorgtoeslag tot een bepaalde inkomensgrens uiteraard. Maar dus ongeacht of je in de bijstand zit of niet.

pi_48937354
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:30 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. Behalve bijzondere bijstand staat dat daar los van, en zijn het regelingen/voorzieningen waar vrijwel iedereen gebruik van kan maken, zoals kinderbijslag. Huursubsidie en zorgtoeslag tot een bepaalde inkomensgrens uiteraard. Maar dus ongeacht of je in de bijstand zit of niet.

En wat is je punt nu?

Al die voorzieningen tellen gewoon mee voor je inkomen
  donderdag 3 mei 2007 @ 11:54:13 #217
131798 Hutjemutjekloas
pi_48959264
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 19:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoi hoi huursubsidie bestaat niet meer!!

Huurtoeslag!!, zorgtoeslag, en kinderbijslag zijn voorzieningen voor elke burger in Nederland en niet alleen voor mensen met een bijstandsuitkering. Op het gebied van de toeslagen heb je hier al naar gelang de hoogte van je inkomen recht op. Verder heb je nog Kinderopvangtoeslag waarbij het maximale jaarinkomen ¤150.000 bedraagt. Zit je hieronder dan heb je er nog recht op.
De kinderbijslag is in principe voor elke ingezetene met kinderen. Hierbij wordt absoluut niet naar de hoogte van je inkomen gekeken.

Bijzondere bijstand is absoluut geen vast staand recht maar een mogelijkheid om een vergoeding te krijgen voor bijzondere kosten. Bij een beoordeling van een aanvraag bijzondere bijstand moet ten eerste worden uitgegaan van de zelfredzaamheid van clienten. Dit betekend dat burgers zelf moeten sparen voor een uitgave en daarnaast altijd een voorliggende voorziening moeten aanspreken(als deze er is)

Daarom tel ik dit er niet bij!!!
pi_48962296
Als je een bijstanduitkeringen en kinderen hebt heb je er automatisch recht op dus hoort het bij je inkomen.

Je zit er weer naast dus, is niet erg hoor
  donderdag 3 mei 2007 @ 13:23:01 #219
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_48962766
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je een bijstanduitkeringen en kinderen hebt heb je er automatisch recht op dus hoort het bij je inkomen.

Ben je zo dom of probeer je de ander op de kast te jagen?

Als je niet normaal kan posten, laat het dan vooral.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  donderdag 3 mei 2007 @ 15:29:04 #220
131798 Hutjemutjekloas
pi_48967691
tja in het op de kast jagen ga ik niet mee
beetje normaal discussieren moet kunnen
pi_48971455
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zou de stats wel eens willen zien, en daarbij dan de correctie dat in Duitsland bv het "Sozialamt" je huur ook betaald.
ik dacht dat alle vaste lasten betaald worden en dat hetgeen je uitbetaald krijgt puur levensonderhoud is .. dus als ik een beetje kan rekenen zijn de uitkeringen in Duitsland zelfs hoger dan hier in Nederland, de bedragen die je hier overhoudt na het betalen van je vaste lasten zijn lager dan hun normbedragen
pleased to meet you
pi_48971506
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

als je een laag inkomen hebt heb je recht op huurtoeslag .. dat heeft niets met bijstand, kinderen of whatever te maken
pleased to meet you
  donderdag 3 mei 2007 @ 17:16:40 #223
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_48971815
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:54 schreef Hutjemutjekloas het volgende:

[..]

Hoi hoi huursubsidie bestaat niet meer!!

Huurtoeslag!!, zorgtoeslag, en kinderbijslag zijn voorzieningen voor elke burger in Nederland en niet alleen voor mensen met een bijstandsuitkering. Op het gebied van de toeslagen heb je hier al naar gelang de hoogte van je inkomen recht op. Verder heb je nog Kinderopvangtoeslag waarbij het maximale jaarinkomen ¤150.000 bedraagt. Zit je hieronder dan heb je er nog recht op.
De kinderbijslag is in principe voor elke ingezetene met kinderen. Hierbij wordt absoluut niet naar de hoogte van je inkomen gekeken.

Bijzondere bijstand is absoluut geen vast staand recht maar een mogelijkheid om een vergoeding te krijgen voor bijzondere kosten. Bij een beoordeling van een aanvraag bijzondere bijstand moet ten eerste worden uitgegaan van de zelfredzaamheid van clienten. Dit betekend dat burgers zelf moeten sparen voor een uitgave en daarnaast altijd een voorliggende voorziening moeten aanspreken(als deze er is)

Daarom tel ik dit er niet bij!!!
Poteto - potato
De hoeveelheid huurtoeslag en zorgtoeslag daalt redelijk snel bij een stijgend inkomen terwijl je wel meer belasting gaat betalen.
Als je op ¤15000 er jaar zit krijg je zomaar ¤ 300 per maand erbij (afhankelijk van je huur natuurlijk)
Inclusief toeslagen kom je op ¤1500 p/m

Als je op ¤25000, nog ruim onder modaal, hou je daar maar ¤150 van over (in hetzelfde huis).
¤ 25000 bruto p/j = 1900 bruto p/m = ongeveer 1450 netto p/m berekeing
Inclusief toeslage kom je op ¤ 1600 p/m

Dat is maar een verschil van ¤100 p/m en dat is een grof schandaal
Dat verschil moet veel groter worden
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_48975641
Misschien omdat we het meest bekocht zijn bij de invoering van de euro en de koopkracht het meest gedaald is?

Van wie was dat geintje ook al weer? Oh ja, minister Zalm.
  Eindredactie Games donderdag 3 mei 2007 @ 20:01:13 #225
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_48977029
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 00:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Niet hoor
je woont nog steeds bij je moeder he
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_48982853
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ben je zo dom of probeer je de ander op de kast te jagen?

Als je niet normaal kan posten, laat het dan vooral.
Als jij met een fatsoenlijk punt komt mag je terug komen
pi_48982893
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:01 schreef donald_dick het volgende:

[..]

je woont nog steeds bij je moeder he
Nee nu moet je met een nieuwe bash komen je kan het
pi_48983021
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 17:06 schreef moussie het volgende:

[..]

als je een laag inkomen hebt heb je recht op huurtoeslag .. dat heeft niets met bijstand, kinderen of whatever te maken
lekker boeiend het is wel inkomen

/Veel succes met het neuken van die mierj
pi_48984231
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 22:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als jij met een fatsoenlijk punt komt mag je terug komen
Daar zal ie blij mee zijn.

Zou een beetje onhandig zijn als een modje niet meer in z'n eigen forum mag komen namelijk.
  donderdag 3 mei 2007 @ 23:56:02 #230
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_48987134
Laten we beginnen met het sluiten van dit topic.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')