Dat wel. Toch is het wel begrijpelijk dat zo'n regel er is. Al zou ik wel voorstander zijn van een minder strenge eis, en dat mensen dus een hoger eigen vermogen mogen behouden. Daar hebben ze immers zelf voor gespaard en is eigen bezit en dat mag je niet zomaar afpakken.quote:Op maandag 23 april 2007 19:18 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dit suggereert haast dat het loont om op de pof te leven in Nederland als je toch een tokkie bent. Een kale kip kun je niet plukken.
Voor die overgangsperiode hebben we de WW. Die kent geen vermogenstoets.quote:Op maandag 23 april 2007 19:38 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat wel. Toch is het wel begrijpelijk dat zo'n regel er is. Al zou ik wel voorstander zijn van een minder strenge eis, en dat mensen dus een hoger eigen vermogen mogen behouden. Daar hebben ze immers zelf voor gespaard en is eigen bezit en dat mag je niet zomaar afpakken.
Al ben ik er dan wel voor dat die mensen verplicht worden binnen een bepaalde tijd alsnog werk te vinden (zeg 3 maanden) - en anders alsnog moeten interen op het eigen vermogen.
Ja klopt. Maar ik zou het wel een goed idee vinden om dan nog bijstand te verstrekken voor hooguit een maand of 3 ofzo, en dat men dan nog een allerlaatste kans krijgt om werk te vinden, maar men moet dan wel alles aanpakken uiteraard. Zodat men niet meteen hoeft in te teren op hun vermogen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Voor die overgangsperiode hebben we de WW. Die kent geen vermogenstoets.
1500 euro netto voor een echtpaar met 2 kinderen klopt vrij redelijkquote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:15 schreef Hutjemutjekloas het volgende:
Als jij over de bijstand begint praat ik ook over de bijstand
das geen 1500 hoorquote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
1500 euro netto voor een echtpaar met 2 kinderen klopt vrij redelijk
Niet hoorquote:
Tel je de huu-subsidie zorgtoeslag, bijzondere bijstand, kinderbijslag en meer van die belachelijke shit voor het gemak niet mee?quote:Op woensdag 2 mei 2007 13:57 schreef Hutjemutjekloas het volgende:
bijstandsnorm voor een echtpaar m.i.v. 01-01-07 is ¤ 1176,25 dit is exclusief vakantiegeld waarvoor maandelijks ¤60,61 wordt gereserveerd
Das voor echtparen vanaf 21 tot 65 jaar
Voor echtparen onder de 21 is de norm lager
Tuurlijk niet. Behalve bijzondere bijstand staat dat daar los van, en zijn het regelingen/voorzieningen waar vrijwel iedereen gebruik van kan maken, zoals kinderbijslag. Huursubsidie en zorgtoeslag tot een bepaalde inkomensgrens uiteraard. Maar dus ongeacht of je in de bijstand zit of niet.quote:Op woensdag 2 mei 2007 19:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Tel je de huu-subsidie zorgtoeslag, bijzondere bijstand, kinderbijslag en meer van die belachelijke shit voor het gemak niet mee?
En wat is je punt nu?quote:Op woensdag 2 mei 2007 19:30 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Behalve bijzondere bijstand staat dat daar los van, en zijn het regelingen/voorzieningen waar vrijwel iedereen gebruik van kan maken, zoals kinderbijslag. Huursubsidie en zorgtoeslag tot een bepaalde inkomensgrens uiteraard. Maar dus ongeacht of je in de bijstand zit of niet.
Hoi hoi huursubsidie bestaat niet meer!!quote:Op woensdag 2 mei 2007 19:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Tel je de huu-subsidie zorgtoeslag, bijzondere bijstand, kinderbijslag en meer van die belachelijke shit voor het gemak niet mee?
Ben je zo dom of probeer je de ander op de kast te jagen?quote:Op donderdag 3 mei 2007 13:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je een bijstanduitkeringen en kinderen hebt heb je er automatisch recht op dus hoort het bij je inkomen.
Je zit er weer naast dus, is niet erg hoor
ik dacht dat alle vaste lasten betaald worden en dat hetgeen je uitbetaald krijgt puur levensonderhoud is .. dus als ik een beetje kan rekenen zijn de uitkeringen in Duitsland zelfs hoger dan hier in Nederland, de bedragen die je hier overhoudt na het betalen van je vaste lasten zijn lager dan hun normbedragenquote:Op woensdag 2 mei 2007 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zou de stats wel eens willen zien, en daarbij dan de correctie dat in Duitsland bv het "Sozialamt" je huur ook betaald.
als je een laag inkomen hebt heb je recht op huurtoeslag .. dat heeft niets met bijstand, kinderen of whatever te makenquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je een bijstanduitkeringen en kinderen hebt heb je er automatisch recht op dus hoort het bij je inkomen.
Je zit er weer naast dus, is niet erg hoor
Poteto - potatoquote:Op donderdag 3 mei 2007 11:54 schreef Hutjemutjekloas het volgende:
[..]
Hoi hoi huursubsidie bestaat niet meer!!
Huurtoeslag!!, zorgtoeslag, en kinderbijslag zijn voorzieningen voor elke burger in Nederland en niet alleen voor mensen met een bijstandsuitkering. Op het gebied van de toeslagen heb je hier al naar gelang de hoogte van je inkomen recht op. Verder heb je nog Kinderopvangtoeslag waarbij het maximale jaarinkomen ¤150.000 bedraagt. Zit je hieronder dan heb je er nog recht op.
De kinderbijslag is in principe voor elke ingezetene met kinderen. Hierbij wordt absoluut niet naar de hoogte van je inkomen gekeken.
Bijzondere bijstand is absoluut geen vast staand recht maar een mogelijkheid om een vergoeding te krijgen voor bijzondere kosten. Bij een beoordeling van een aanvraag bijzondere bijstand moet ten eerste worden uitgegaan van de zelfredzaamheid van clienten. Dit betekend dat burgers zelf moeten sparen voor een uitgave en daarnaast altijd een voorliggende voorziening moeten aanspreken(als deze er is)
Daarom tel ik dit er niet bij!!!![]()
![]()
je woont nog steeds bij je moeder hequote:
Als jij met een fatsoenlijk punt komt mag je terug komenquote:Op donderdag 3 mei 2007 13:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ben je zo dom of probeer je de ander op de kast te jagen?![]()
Als je niet normaal kan posten, laat het dan vooral.
Nee nu moet je met een nieuwe bash komen je kan hetquote:Op donderdag 3 mei 2007 20:01 schreef donald_dick het volgende:
[..]
je woont nog steeds bij je moeder he
lekker boeiend het is wel inkomenquote:Op donderdag 3 mei 2007 17:06 schreef moussie het volgende:
[..]
als je een laag inkomen hebt heb je recht op huurtoeslag .. dat heeft niets met bijstand, kinderen of whatever te maken
Daar zal ie blij mee zijn.quote:Op donderdag 3 mei 2007 22:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als jij met een fatsoenlijk punt komt mag je terug komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |