abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25757894
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 13:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Honger dieet ofzo
dat is toch veel te weinig
Vreemd, dat veel studenten het met een ruime 300 euro minder af kunnen voor (minimaal) 4 jaar...

Kun je dat verklaren, of kun je dat niet?
pi_25757926
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 14:45 schreef DeTinux het volgende:

[..]

Eigenlijk moeten die uitkeringen gelijk omhoog man! Zo'n werkloze heeft geen verplichtingen en dus extra veel tijd om geld uit te gaan geven. Dan is het onmenselijk om hem zo weinig te geven. Ik vind dat het een kerntaak is van de staat om alle werklozen een lekker hoge uitkering te geven. Ik denk dan aan bijvoorbeeld 2800 euro per persoon per maand. Dat is tenminste menselijk, en eerlijk en rechtvaardig

Vreemd genoeg zijn er veel mensen die dit (iets minder overtrokken dan...) werkelijk menen.
pi_25757961
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 14:57 schreef mineo39-76 het volgende:

[..]

Je vergeet nog:
* energie kosten, gemiddeld zo'n € 80,00 per maand.
* ziekenfonds, gemiddeld zo'n € 45,00 per maand.
* div. belastingen (waterschap, gemeentelijke belastingen, ontroerend goed belastingen etc.) +/- € 35,00 per maand.
* verzekeringen als Inboedel en W.A. gemiddeld zo'n € 10,00 per maand.

De langdurigheidstoeslag krijgt je alleen maar als je langer dan 5 jaar werkeloos bent en je moet hem zelf aanvragen. Vraag je hem niet aan dan krijg je het dus niet.
Nee natuurlijk krijg je niet alles automatisch op een presenteerblaadje! Zou helemaal mooi worden zeg! Zou het verschil met de werkenden *nog* groter worden!
  zaterdag 26 maart 2005 @ 15:17:46 #124
117181 DeTinux
Tu quoque, Brute?
pi_25758038
quote:

[..]

Je vergeet nog:
* energie kosten, gemiddeld zo'n � 80,00 per maand.
* ziekenfonds, gemiddeld zo'n � 45,00 per maand.
* div. belastingen (waterschap, gemeentelijke belastingen, ontroerend goed belastingen etc.) +/- � 35,00 per maand.
* verzekeringen als Inboedel en W.A. gemiddeld zo'n � 10,00 per maand.

De langdurigheidstoeslag krijgt je alleen maar als je langer dan 5 jaar werkeloos bent en je moet hem zelf aanvragen. Vraag je hem niet aan dan krijg je het dus niet.
En jij vergeet de huursubsidie. Bijstand moet je ook zelf aanvragen, dus ik snap niet wat je met die opmerking bedoelt. Vind je het soms onevenredig veel moeite een uitkering helemaal te moeten aanvragen?
Oneerlijk is het snelst
pi_25758245
quote:

[..]

Je vergeet nog:
* energie kosten, gemiddeld zo'n � 80,00 per maand.
* ziekenfonds, gemiddeld zo'n � 45,00 per maand.
* div. belastingen (waterschap, gemeentelijke belastingen, ontroerend goed belastingen etc.) +/- � 35,00 per maand.
* verzekeringen als Inboedel en W.A. gemiddeld zo'n � 10,00 per maand.

Het gros van deze kosten zit in de 100 euro die ik had aangehaald (ziektekosten/inboedel/div belastingen).

Gas/water/licht kan in de huur zijn inbegrepen, ander komen daar iets extra kosten bij. Is 80 euro voor één persoon echter niet een beetje veel?

Dan nog blijft er 200 euro zeker over.
pi_25758286
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 12:55 schreef bruut het volgende:
Basis: ¤ 574,92
Toeslag (21-65 jaar): ¤ 229,97
Langdurigheidstoeslag: ¤ 327,00 Per jaar => 27.25 per maand

totaal: 832.14 euro per maand.

Ik denk dat het moet kunnen, maar ik ben ook zeer blij dat ik het zelf niet hoef te doen...
Tuurlijk geef jij meer uit, en overigens iedereen die gewoon werkt voor de centjes.

De bijstand is echter *niet* bedoeld als vervanging van werk, maar als uiterste noodoplossing, waarbij de bijstander geacht wordt zo snel mogelijk weer werk te vinden. Uit hoofde hiervan is het niet meer dan logisch dat je je kosten zoveel mogelijk probeert in te perken. Dus *natuurlijk* geen GSM, auto, nieuwste plasmascreens, (spel)computers, etc.

Waar komt de prikkel anders nog vandaan om te werken, wanneer je een luxueus leventje leidt op kosten van anderen??
pi_25758457
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:17 schreef DeTinux het volgende:

En jij vergeet de huursubsidie. Bijstand moet je ook zelf aanvragen, dus ik snap niet wat je met die opmerking bedoelt. Vind je het soms onevenredig veel moeite een uitkering helemaal te moeten aanvragen?
Ik denk dat veel mensen het nog niet weten van die langdurigheidstoeslag; er wordt geen reclame voor gemaakt. En wat ik al eerder zei; je moet 5 jaar of langer werkeloos zijn wil je er voor in aanmerking komen!
pi_25758506
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:27 schreef HalfLife2ABC het volgende:

Het gros van deze kosten zit in de 100 euro die ik had aangehaald (ziektekosten/inboedel/div belastingen).

Gas/water/licht kan in de huur zijn inbegrepen, ander komen daar iets extra kosten bij. Is 80 euro voor één persoon echter niet een beetje veel?

Dan nog blijft er 200 euro zeker over.
Een woning blijft even groot, als je er nu alleen in woont of met een gezin...
De laatste 2, 3 jaar zijn de energiekosten explosief gestegen!

Edit: € 150,00 per maand aan eten uitgeven is echt weinig! Maak er € 200,00 van.

Dan hou je nog zo'n € 150,00 over.
Daar moet je je sociale leven van onderhouden... bv. eens een avondje uitgaan, evt. een krant, telefoon etc.

[ Bericht 15% gewijzigd door mineo39-76 op 26-03-2005 15:46:39 ]
  zaterdag 26 maart 2005 @ 16:09:33 #129
117181 DeTinux
Tu quoque, Brute?
pi_25759068
Ja, je hebt gelijk, ze hebben het onmenselijk zwaar, laten we ze maar uit hun lijden verlossen.

Misschien een andere optie: in een of ander goedkoop gat in groningen of friesland gaan wonen, daar zijn de huren niet zo duur.
Oneerlijk is het snelst
pi_25759178
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 15:41 schreef mineo39-76 het volgende:

[..]

Een woning blijft even groot, als je er nu alleen in woont of met een gezin...
De laatste 2, 3 jaar zijn de energiekosten explosief gestegen!

Edit: � 150,00 per maand aan eten uitgeven is echt weinig! Maak er � 200,00 van.

Dan hou je nog zo'n � 150,00 over.
Daar moet je je sociale leven van onderhouden... bv. eens een avondje uitgaan, evt. een krant, telefoon etc.
Onzin, één persoon hoeft geen heel huis. Hij kan het ook iets kleiner nemen: Slaapkamer/woonkamer/keuken is genoeg. Dan zijn de stookkosten al een stuk lager. Voor 150 euro eten is makkelijk te doen als je niet tussendoor overal snackt (en dat hoeft ook niet want iemand in de bijstand heeft de hele dag niks te doen).

Een ruime tweehonderd euro houden ze dus makkelijk over. En dan zeggen sommigen dat mensen in de bijstand worden afgeknepen.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 16:19:08 #131
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_25759294
1099 euro voor een gezin
708 euro voor een alleenstaande
199 euro voor 18-19-20 jarigen, die niet uitwonend zijn
Wat zijn we aan het doen ???
pi_25759394
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:19 schreef Oom_Agent het volgende:
708 euro voor een alleenstaande
Dan mogen ze de studiefinanciering ook wel omhoog doen. Of de bijstand verlagen.
pi_25759790
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:14 schreef HalfLife2ABC het volgende:

[..]

Onzin, één persoon hoeft geen heel huis. Hij kan het ook iets kleiner nemen: Slaapkamer/woonkamer/keuken is genoeg.
Geldt dit niet als een heel huis dan?? Hier betaal je ook al gauw een kleine 300 euro voor hoor.

en vaak heb je hier dan ook nog een huis welke tocht als de neten, ook zeer nadelig voor de stookkosten, vooral als je te maken hebt met een huizen die wordt verwarmdt door één gaskachel.[/quote]
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_25760969
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 16:14 schreef HalfLife2ABC het volgende:

Onzin, één persoon hoeft geen heel huis. Hij kan het ook iets kleiner nemen: Slaapkamer/woonkamer/keuken is genoeg. Dan zijn de stookkosten al een stuk lager. Voor 150 euro eten is makkelijk te doen als je niet tussendoor overal snackt (en dat hoeft ook niet want iemand in de bijstand heeft de hele dag niks te doen).

Een ruime tweehonderd euro houden ze dus makkelijk over. En dan zeggen sommigen dat mensen in de bijstand worden afgeknepen.
Ik bedoelde met huis ook eerder een appartement of flatje hoor!
  zaterdag 26 maart 2005 @ 18:31:07 #135
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25762160
Een kamer (incl) huren in A'dam kost al zo'n 400 euro, een 2-kamer woning zit op zo'n 650 euro (excl)
Wat blijft er dan nog over voor verzekering etc
Nee, er is iets goed mis met de woningmarkt.

Ik heb overigens nog een kamer te huur in A'dam ...........
Lekker zakken vullen.
Koranfascisme bedankt Islam
pi_25762170
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 17:37 schreef mineo39-76 het volgende:

[..]

Ik bedoelde met huis ook eerder een appartement of flatje hoor!
Waarvan er zoveel beschikbaar zijn, dat de overheid woningbouwverenigingen moet dwingen om zulke dingen te bouwen. De gemiddelde wachttijd voor een normale woning van de wbv's in grote steden is ongeveer 5 jaar.
pi_25762244
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 18:31 schreef machteld het volgende:
Een kamer (incl) huren in A'dam kost al zo'n 400 euro, een 2-kamer woning zit op zo'n 650 euro (excl)
Wat blijft er dan nog over voor verzekering etc
Nee, er is iets goed mis met de woningmarkt.

Ik heb overigens nog een kamer te huur in A'dam ...........
Lekker zakken vullen.
Een bijstander krijgt over zo'n woning een dusdanige subsidie dat er niet meer dan een krappe EUR 200,- betaald zou moeten worden...
  zaterdag 26 maart 2005 @ 18:45:25 #138
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_25762490
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 18:35 schreef Prisma_2005 het volgende:

[..]

Een bijstander krijgt over zo'n woning een dusdanige subsidie dat er niet meer dan een krappe EUR 200,- betaald zou moeten worden...
Weet je dat zeker?
Ik denk dat het tot boven de 250 kan oplopen.
Dus 250 huur + 150 GLW/ozb/etc + 50 zkf + 20upc + 40telefoon=510
Koranfascisme bedankt Islam
pi_25764561
Ik heb even op de huursubsidie site van VROM gekeken...
De huur mag zowiezo niet hoger zijn dan € 466,00. Je krijgt huursubsidie zodat de huur rond de € 250,00 uitkomt.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 23:27:21 #140
102698 rotterdamse
De enige echte..
pi_25770151
Wat een vreemde berekeningen allemaal. O.k ik heb de maximale huursubsidie. Toch betaal ik nog ¤298 aan huur. Eten met 2 kinderen (als alleenstaande ouder dus) ca. ¤300 p/m. Nee...dan doe ik niet gek, integendeel, maar wel eens 2 pubers moeten voeden? Ziektekosten rond de ¤45 ? Was het maar waar, ¤64 tegenwoordig en de oudste moet nu zelf verzekerd zijn omdat ze boven de 18 is. De jongste volgt over 2 maanden want dan word hij ook 18. Tel daar alle bijkomende kosten nog bij op en er blijft p/m niets over. Let wel, ik ben dankbaar dat ik het krijg en ik kan er van rondkomen maar een vetpot is het echt niet.
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2005 @ 23:34:24 #141
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25770334
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 23:27 schreef rotterdamse het volgende:
Wat een vreemde berekeningen allemaal. O.k ik heb de maximale huursubsidie. Toch betaal ik nog ¤298 aan huur. Eten met 2 kinderen (als alleenstaande ouder dus) ca. ¤300 p/m. Nee...dan doe ik niet gek, integendeel, maar wel eens 2 pubers moeten voeden? Ziektekosten rond de ¤45 ? Was het maar waar, ¤64 tegenwoordig en de oudste moet nu zelf verzekerd zijn omdat ze boven de 18 is. De jongste volgt over 2 maanden want dan word hij ook 18. Tel daar alle bijkomende kosten nog bij op en er blijft p/m niets over. Let wel, ik ben dankbaar dat ik het krijg en ik kan er van rondkomen maar een vetpot is het echt niet.
Maar je hebt wel een pc en een internetaansluiting.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 23:40:20 #142
102698 rotterdamse
De enige echte..
pi_25770473
Is dat zo? Wie zegt dat ik thuis zit? Of wie zegt dat als ik die aansluiting heb dat ik hem zelf betaal? En daarbij.....heb jij wat te zeggen over mijn bestedingspatroon?
Al wil ik een dikke mercedes rijden en eet ik daarvoor alleen nog maar droog brood en zit ik in de kou om dat geld op te hoesten....dat is dan toch mijn beslissing?
Aardig dooddoener dus, je zal met betere argumenten moeten komen!
Trouwens waarom die aanval...heb je mij verder horen klagen dat ik het zo verschrikkelijk slecht heb?
pi_25770534
rotterdamse die berekeningen waren voor een alleenstaande...
  † In Memoriam † zaterdag 26 maart 2005 @ 23:46:08 #144
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25770611
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 23:40 schreef rotterdamse het volgende:
Is dat zo? Wie zegt dat ik thuis zit? Of wie zegt dat als ik die aansluiting heb dat ik hem zelf betaal? En daarbij.....heb jij wat te zeggen over mijn bestedingspatroon?
Al wil ik een dikke mercedes rijden en eet ik daarvoor alleen nog maar droog brood en zit ik in de kou om dat geld op te hoesten....dat is dan toch mijn beslissing?
Aardig dooddoener dus, je zal met betere argumenten moeten komen!
Trouwens waarom die aanval...heb je mij verder horen klagen dat ik het zo verschrikkelijk slecht heb?
Ik viel je niet aan, ik merkte het op. Maar je hebt dus geen eigen internetaansluiting? Sneu zeg, moet je daar maar snel subsidie voor krijgen.
  zondag 27 maart 2005 @ 00:02:10 #145
102698 rotterdamse
De enige echte..
pi_25770999
Mineo...je hebt deels gelijk, maar de enige besparing die je hebt als alleenstaande tegenover een 1 ouder gezin zijn de etenskosten. Mijn ziekenfonds van ¤64 is voor mij alleen, verzekeringen blijven even duur of je nu alleen of met meerdere bent. Huur gaat ook niet omlaag met minder bewoners. O.k misschien ook nog wat besparing op je stookkosten, maar meer kan ik niet verzinnen. Misschien zie ik iets over het hoofd?

Aaahikwordgek....subsidie voor een internetaansluiting? Ik zou niet weten waarom, als je wil kan je ook met een uitkering best wel een klein internet abonnementje betalen.
Maar ik blijf het een flauwe opmerking vinden. Alsof elke uitkeringsgerechtigde ook maar gelijk een armzalige asociale sloeber is zoals je ze in de documentaire probleemwijken ziet. Met een beetje creativiteit kom je een heel eind en kan je redelijk leven. Er moeten alleen geen rare dingen op je pad komen want dan heb je een probleem. En waarom zou je als uitkeringsgerechtigde geen 'luxe' dingen kunnen hebben?
pi_25771121
rotterdamse
Alleenstaanden kunnen juist minder krijgen dan het maximum van € 805,00 per maand... (zie een paar posts geleden van mij)
  † In Memoriam † zondag 27 maart 2005 @ 00:07:29 #147
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25771130
quote:
Op zondag 27 maart 2005 00:02 schreef rotterdamse het volgende:
Mineo...je hebt deels gelijk, maar de enige besparing die je hebt als alleenstaande tegenover een 1 ouder gezin zijn de etenskosten. Mijn ziekenfonds van ¤64 is voor mij alleen, verzekeringen blijven even duur of je nu alleen of met meerdere bent. Huur gaat ook niet omlaag met minder bewoners. O.k misschien ook nog wat besparing op je stookkosten, maar meer kan ik niet verzinnen. Misschien zie ik iets over het hoofd?

Aaahikwordgek....subsidie voor een internetaansluiting? Ik zou niet weten waarom, als je wil kan je ook met een uitkering best wel een klein internet abonnementje betalen.
Maar ik blijf het een flauwe opmerking vinden. Alsof elke uitkeringsgerechtigde ook maar gelijk een armzalige asociale sloeber is zoals je ze in de documentaire probleemwijken ziet. Met een beetje creativiteit kom je een heel eind en kan je redelijk leven. Er moeten alleen geen rare dingen op je pad komen want dan heb je een probleem. En waarom zou je als uitkeringsgerechtigde geen 'luxe' dingen kunnen hebben?
Waarom flauw, heb zelf in die situatie gezeten als student? Creatief zijn is heel goed, word je zelfs eerder met weinig geld. Verder alles dat niet persé hoeft eruit flikkeren. Dochter is 18? Mooi, kan ze zelf ook gaan verdienen en meebetalen via kostgeld. Klinkt hard, maar die zon gaat alleen gratis op. Ik vind persoonlijk dat mensen net iets te weinig moeten krijgen, zo dwing je ze om een baan aan te nemen. Polen eruit flikkeren, want dat vernielt de arbeidsmarkt alleen maar.
pi_25771333
quote:
Op zondag 27 maart 2005 00:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Waarom flauw, heb zelf in die situatie gezeten als student? Creatief zijn is heel goed, word je zelfs eerder met weinig geld. Verder alles dat niet persé hoeft eruit flikkeren. Dochter is 18? Mooi, kan ze zelf ook gaan verdienen en meebetalen via kostgeld. Klinkt hard, maar die zon gaat alleen gratis op. Ik vind persoonlijk dat mensen net iets te weinig moeten krijgen, zo dwing je ze om een baan aan te nemen. Polen eruit flikkeren, want dat vernielt de arbeidsmarkt alleen maar.
En een goedkopere ziektekostenverzekeraar zoeken, ik zit al bij een van de duurdere naar schijnt, maar ik betaal toch echt geen 64 euro.

En dat kostgeldprincipe , deed ik al vanaf me 16e zodat we het wat ruimer kregen

Aaah, ik mag toch wel blijven als Pools bastaardje he!!
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_25771365
-edit-kutknoppen
  † In Memoriam † zondag 27 maart 2005 @ 00:21:13 #150
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25771435
quote:
Op zondag 27 maart 2005 00:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

En een goedkopere ziektekostenverzekeraar zoeken, ik zit al bij een van de duurdere naar schijnt, maar ik betaal toch echt geen 64 euro.

En dat kostgeldprincipe , deed ik al vanaf me 16e zodat we het wat ruimer kregen

Aaah, ik mag toch wel blijven als Pools bastaardje he!!

U zijt Pools? Heb niks tegen Polen persoonlijk en ik geef ze groot gelijk, maar de regering moet niet zo hypocriet doen. Godverdomme ik ben bezopen en daar word ik links van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')