Hoe dan ook, je hebt makkelijk praten. Leer eerst maar eens zelf een huishouden te runnen. Als dat gelukt is mag je het proberen voor 600 euro in de maand te doen. Lukt dat ook, dan mag je hier nog eens komen zanikken dat de uitkeringen te hoog zijn. Niet eerder.quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geen papa dank je voor je onbeschoftheid
Ik heb het geld niet nodig.
Leuk. Schelden als zwaktebod. 1150 is voor een gezin. Dat heb jij niet.quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En we blijven nog even doorschelden.quote:Maar vertel eens waarom het in andere landen wel kan. Dan reageer je voor de verandering eens on-topic. In plaats van met allerlei persoonlijke aanvallen te komen.
HAHAHAHAHAquote:Op donderdag 24 maart 2005 18:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja en?
j ehebt ene vader, dat hij er niet meer is kunne wij ook niet ruikenquote:Op donderdag 24 maart 2005 18:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geen papa dank je voor je onbeschoftheid
Ik heb het geld niet nodig.
Voor een gezin is het in scandinavië ( er even van uitgaande dat Zweden en Denemarken nog steeds lijken op Noorwegen wbt deze regelingen ) redelijk te doen, dit omdat kinderopvang en school vrijwel kosteloos is. Dit wordt opgevangen door de belastingen van anderen. Net als gemeentelijke belastingen, wegenbelasting welke voornamelijk uit tolwegen wordt getrokken, ziektekosten die vrijwel nihil zijn. Enzovoort enzovoort.quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
--knip-- origineel bericht door Sizzler weggeedit
Dat valt nog te bezien. Een *gemiddelde* student kan niet 8 tot 11 jaar wachten op een kamer waarop extreme huursubsidie van toepassing is, dus is helaas genoodzaakt te huren van 'een vage kennis', welke navenante prijzen rekent.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:38 schreef du_ke het volgende:
Die student heeft echter ook wat minder vaste lasten.
En maandelijks geef ik bij elkaar toch echt wel meer dan die 574 euro uit.
Sofisme!quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:43 schreef k_man het volgende:
'Ik ben geen parasiet' zei je toch eerder dit topic?
Kritiek hebben op mensen met een uitkering maar je zelf lekker laten feteren door papa en mama...
Probleem is, dat tegenwoordig iedereen de mooiste schoentjes wil hebben, de platste tv, een leuk autootje en natuurlijk een mooie mobiel.quote:Op donderdag 24 maart 2005 18:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoe dan ook, je hebt makkelijk praten. Leer eerst maar eens zelf een huishouden te runnen. Als dat gelukt is mag je het proberen voor 600 euro in de maand te doen. Lukt dat ook, dan mag je hier nog eens komen zanikken dat de uitkeringen te hoog zijn. Niet eerder.
Daar zocht ik ook al naar, maar na enig zoeken blijkt dat idd zo te zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 12:57 schreef HalfLife2ABC het volgende:
Waar staat dat die toeslag per jaar is?
Honger dieet ofzoquote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:19 schreef HalfLife2ABC het volgende:
Oke, de toeslag is dus per jaar. Maar dan nog is de uitkering meer dan genoeg. Als je voor 832.14 euro niet makkelijk kan rondkomen (en dan inclusief extra's) doe je toch echt iets heel erg fout.
150 euro eten.
Het is maar voor één persoon. Ik ga uit van 4/5 boterhammen per dag, beleg, elke avond warm eten (bijvoorbeeld pasta) met saus en salade. En een aantal glazen melk per dag. Voor 5 euro per dag is dit makkelijk te doen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Honger dieet ofzo![]()
dat is toch veel te weinig
Eigenlijk moeten die uitkeringen gelijk omhoog man! Zo'n werkloze heeft geen verplichtingen en dus extra veel tijd om geld uit te gaan geven. Dan is het onmenselijk om hem zo weinig te geven. Ik vind dat het een kerntaak is van de staat om alle werklozen een lekker hoge uitkering te geven. Ik denk dan aan bijvoorbeeld 2800 euro per persoon per maand. Dat is tenminste menselijk, en eerlijk en rechtvaardigquote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:32 schreef HalfLife2ABC het volgende:
[..]
Het is maar voor één persoon. Ik ga uit van 4/5 boterhammen per dag, beleg, elke avond warm eten (bijvoorbeeld pasta) met saus en salade. En een aantal glazen melk per dag. Voor 5 euro per dag is dit makkelijk te doen.
Alle luxe zit er natuurlijk niet bij, maar die kan je van de overige 300 euro betalen
Je vergeet nog:quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:19 schreef HalfLife2ABC het volgende:
Oke, de toeslag is dus per jaar. Maar dan nog is de uitkering meer dan genoeg. Als je voor 832.14 euro niet makkelijk kan rondkomen (en dan inclusief extra's) doe je toch echt iets heel erg fout.
Een uitsplitsing:
300 euro huur.
150 euro eten.
100 euro verzekering + andere huislasten.
---
Dan is er nog 300 euro over ...
Vreemd, dat veel studenten het met een ruime 300 euro minder af kunnen voor (minimaal) 4 jaar...quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Honger dieet ofzo![]()
dat is toch veel te weinig
Vreemd genoeg zijn er veel mensen die dit (iets minder overtrokken dan...) werkelijk menen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:45 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Eigenlijk moeten die uitkeringen gelijk omhoog man! Zo'n werkloze heeft geen verplichtingen en dus extra veel tijd om geld uit te gaan geven. Dan is het onmenselijk om hem zo weinig te geven. Ik vind dat het een kerntaak is van de staat om alle werklozen een lekker hoge uitkering te geven. Ik denk dan aan bijvoorbeeld 2800 euro per persoon per maand. Dat is tenminste menselijk, en eerlijk en rechtvaardig![]()
![]()
Nee natuurlijk krijg je niet alles automatisch op een presenteerblaadje! Zou helemaal mooi worden zeg! Zou het verschil met de werkenden *nog* groter worden!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:57 schreef mineo39-76 het volgende:
[..]
Je vergeet nog:
* energie kosten, gemiddeld zo'n € 80,00 per maand.
* ziekenfonds, gemiddeld zo'n € 45,00 per maand.
* div. belastingen (waterschap, gemeentelijke belastingen, ontroerend goed belastingen etc.) +/- € 35,00 per maand.
* verzekeringen als Inboedel en W.A. gemiddeld zo'n € 10,00 per maand.
De langdurigheidstoeslag krijgt je alleen maar als je langer dan 5 jaar werkeloos bent en je moet hem zelf aanvragen. Vraag je hem niet aan dan krijg je het dus niet.
En jij vergeet de huursubsidie. Bijstand moet je ook zelf aanvragen, dus ik snap niet wat je met die opmerking bedoelt. Vind je het soms onevenredig veel moeite een uitkering helemaal te moeten aanvragen?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:57 schreef mineo39-76 het volgende:
[..]
Je vergeet nog:
* energie kosten, gemiddeld zo'n � 80,00 per maand.
* ziekenfonds, gemiddeld zo'n � 45,00 per maand.
* div. belastingen (waterschap, gemeentelijke belastingen, ontroerend goed belastingen etc.) +/- � 35,00 per maand.
* verzekeringen als Inboedel en W.A. gemiddeld zo'n � 10,00 per maand.
De langdurigheidstoeslag krijgt je alleen maar als je langer dan 5 jaar werkeloos bent en je moet hem zelf aanvragen. Vraag je hem niet aan dan krijg je het dus niet.
Het gros van deze kosten zit in de 100 euro die ik had aangehaald (ziektekosten/inboedel/div belastingen).quote:Op zaterdag 26 maart 2005 14:57 schreef mineo39-76 het volgende:
[..]
Je vergeet nog:
* energie kosten, gemiddeld zo'n � 80,00 per maand.
* ziekenfonds, gemiddeld zo'n � 45,00 per maand.
* div. belastingen (waterschap, gemeentelijke belastingen, ontroerend goed belastingen etc.) +/- � 35,00 per maand.
* verzekeringen als Inboedel en W.A. gemiddeld zo'n � 10,00 per maand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |