abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25697451
In de elsevier van 5 maart 2005 stond een grafiekje van de OESE over de bijstanduitkeringen in de EU

Nederland stond met bijna 1200 euro dik bovenaan gevolgd door Denemarken, Zweden en Duitsland met ongeveer 800 euro. Daaronder nog GB met ongeveer 700 euro en Italie met 600 Euro. Al andere landen zitten daar dus (dik) onder.

Nu de vraag:

1: Hoe is dit ooit te verantwoorden?
Food for thought: In Zweden en Denemarken is de levensstandaard zeker niet lager dan in Nederland toch is daar een bijstanduitkering in Nederland 50% hoger.
In bijvoorbeeld Argentinie is gebleken dat als mensen in een keer 4 keer minder(of nog erger)gaan verdienen de markt voor een oplossing zorgt door bijvoorbeeld het goedkoper worden van de eerste levensbehoeften zoals woning, kleding en eten en het ontstaan van een levendige handel in bijvoorbeeld tweedehands-artikelen. Ook zullen mensen meer gepushed worden om kost wat het kost toch te gaan werken.

Ik pleit dan ook voor een bevriezing(politiek correct) van de bijstanduitkering in de jaren 2005 en 2006 en dan kan een verdere verlaging of bevriezing op het programa komen voor de komende verkiezingen.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25697541
1200 euro voor wat? Een alleenstaande? Een gezin? Wat?
pi_25697570
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Ik pleit dan ook voor een bevriezing(politiek correct) van de bijstanduitkering in de jaren 2005 en 2006 en dan kan een verdere verlaging of bevriezing op het programa komen voor de komende verkiezingen.
Wel eens zelf in de bijstand gezeten buiten jouw eigen schuld om?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_25697610
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:43 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Kan dat dan? Als ze echt willen werken is er werk zat!

ja dit is sarcastisch bedoeld
pi_25697624
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:42 schreef k_man het volgende:
1200 euro voor wat? Een alleenstaande? Een gezin? Wat?
Lijkt mij niet voor een alleenstaande, of wel?
Zoja, dan vind ik dat behoorlijk veel geld waar je geen flikker voor hoeft te doen
pi_25697635
quote:
Gelukkig ben ik geen parasiet en een klaploper
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25697689
quote:
Lijkt me te gaan om een gezin maar dat geldt ook voor de andere EU landen die mee genomen zijn de in de vergelijking.

Ook is bijvoorbeeld de kinderbijslag, huursubsidie, bijzondere bijstand, weduwe en wezenuitkeringen etc, etc veel hoger dan in de andere EU landen.

En die worden buiten beschouwing gelaten
pi_25697695
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:45 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Zoja, dan vind ik dat behoorlijk veel geld waar je geen flikker voor hoeft te doen
Nee voor een alleenstaande is in de orde van 700 euro.
  woensdag 23 maart 2005 @ 23:49:18 #9
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_25697700
Bijstand voor een gezin bedoel je dus.
Alleenstaande is het rond de 700 euro.
pi_25697710
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik bedoel maar...
pi_25697726
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me te gaan om een gezin
Kom gerust nog eens terug als je het artikel echt gelezen hebt en weet waarover het gaat.
pi_25697748
gedaan. En nu?
  woensdag 23 maart 2005 @ 23:53:06 #13
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_25697767
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hmm je taalgebruik doet anders vermoeden.
pi_25697771
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
gedaan. En nu?
Waar is die 1200 euro nou op gebaseerd? Een gezin? Papa, mama, 1,3 kindje?
pi_25697797
Stond er niet bij
pi_25697811
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:53 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Hmm je taalgebruik doet anders vermoeden.
Je zou zijn zin zelfs kunnen lezen als "gelukkig ben ik geen parasiet, maar wel een klaploper."
pi_25697823
Gebasseerd op?
pi_25697825
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:45 schreef k_man het volgende:

[..]

Kan dat dan? Als ze echt willen werken is er werk zat!

ja dit is sarcastisch bedoeld
Schaf de algemeen bindendheid van de CAO's af en er is werk.
pi_25697843
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stond er niet bij
Lekker artikel dan. Getallen presenteren zonder enige onderbouwing.
pi_25697873
quote:
Schaf dan ook meteen het minimumloon af en verlaag de uitkeringen drastisch en er is meer werk en minder uitkeringstrekkers
pi_25697890
Zoek op www.oeso.org en U zult vinden K_man
pi_25697891
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:55 schreef Steijn het volgende:

[..]

Motiveer svp.
pi_25697917
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 23:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zoek op www.oeso.org en U zult vinden K_man
Ik laat me graag door je overtuigen. Als je vindt dat de uitkeringen hier te hoog zijn heb je vast de feiten al present.

Zoals altijd ben ik benieuwd naar je gedegen onderbouwing.
pi_25697972
Heb ik gegeven

Bron: Elsevier 5-3-2005
OESO

In plaats van de bron in twijfel te trekken kun je ook on-topic reageren en uitleggen waar het op gebasseerd is dat de bijstanduitkering in Nederland 50% hoger is dan in het 2e beste land terwijl dat die een hogerpreispeil hebben dan Nederland.

Waren de argumenten op?

donderdag 24 maart 2005 @ 00:04:01 #25
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_25697999
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 00:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heb ik gegeven

Bron: Elsevier 5-3-2005
OESO

In plaats van de bron in twijfel te trekken kun je ook on-topic reageren en uitleggen waar het op gebasseerd is dat de bijstanduitkering in Nederland 50% hoger is dan in het 2e beste land terwijl dat die een hogerpreispeil hebben dan Nederland.

Waren de argumenten op?

Ik vind de uitkeringen in Nederland helemaal niet te hoog (eerder te laag) Ik vind ze in de omliggende landen te laag. Om het verschil goed te maken moeten ze daar dus omhoog.
A spoonful of sugar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')