Dit is (dacht ik) het einde van de beroepsmogelijkheden.quote:Hof bevestigt vonnis zaak-Schiavo
ATLANTA Het Hof van Beroep in Atlanta
heeft besloten dat de voeding van de
comapatiėnte Terri Schiavo niet hervat
hoeft te worden.Het Hof houdt daarmee
het vonnis van een federale rechter
overeind.Schiavo's ouders hadden een
spoedprocedure daartegen aangespannen.
Het lot van Schiavo houdt de gemoederen
in de VS al tijden bezig.De 41-jarige
vrouw ligt al vijftien jaar in coma.Op
verzoek van haar man is vrijdag haar
voedingssonde verwijderd,waardoor ze
binnen enkele dagen zal sterven.
Haar ouders,veel Republikeinen en zelfs
president Bush hebben zich ingespannen
om te voorkomen dat Schiavo overlijdt.
Mooi, dan halen we haar van de kunstmatige voeding af en laten we de Heer beslissen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:24 schreef witteduif het volgende:
Ik wilde toch even mijn mening geven over deze zaak. Alleen de Heer heeft het recht om iemand het leven te ontnemen. De rechters, artsen en man van deze mevrouw hebben dat recht niet. Ik ben van mening dat dit moord is.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:25 schreef Monidique het volgende:
Mooi, dan halen we haar van de kunstmatige voeding af en laten we de Heer beslissen.
Ze is natuurlijk net zo goed een speelbal van voorstanders van euthanasie. Deze zaak is al jaren een politieke kwestie.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:29 schreef MrX1982 het volgende:
Maar dat deze mevrouw nu als speelbal wordt gebruikt door fundamentele idioten is gewoon schandalig.
Ze heeft 15 jaar geleden een hartaanval gehad. Ze is dus blijkbaar al door toedoen van medici er weer 'bovenop" geholpen. Dat had al niet gemogen in jouw redenering?quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:24 schreef witteduif het volgende:
Ik wilde toch even mijn mening geven over deze zaak. Alleen de Heer heeft het recht om iemand het leven te ontnemen. De rechters, artsen en man van deze mevrouw hebben dat recht niet. Ik ben van mening dat dit moord is.
Maar de tegenstanders zijn nu toch erg bezig om het leven van deze mevrouw nog te verlengen. Zo loodst Bush ff een nieuwe wet door het congres zodat de familie verder kan procederen. Laat deze mevrouw gewoon vredig sterven en die schijnheilige fundamentalisten zouden hun pijlen ergens anders op moeten richten, ik noem het wapenbezit. Zo humaan zijn ze helemaal niet. Aan de ene kant vecht je voor het leven van een vrouw die onnodig lijdt en aan de andere kant is het geen probleem dat mensen elkaar overhoop schieten vanwege een wapenwet. Als dat niet hypocriet is weet ik het ook niet meer.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:32 schreef nikk het volgende:
Ze is natuurlijk net zo goed een speelbal van voorstanders van euthanasie. Deze zaak is al jaren een politieke kwestie.
en dat is dus niet de eerste keer dat dat gebeurt .. in 2003 is de sonde ook na 6 dagen terug geplaatst nadat er een, op initiatief van dezelfde jeb bush, doorgedrukte wet werdt aangenomen, deze zelfde wet werdt later weer afgeschaft als zijnde onconstitutioneelquote:Op woensdag 23 maart 2005 16:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar de tegenstanders zijn nu toch erg bezig om het leven van deze mevrouw nog te verlengen. Zo loodst Bush ff een nieuwe wet door het congres zodat de familie verder kan procederen.r.
Dat bewijst maar weer dat ze wetten zo naar hun hand kunnen zetten zodra iets ze niet zint. Schandalige ontwikkeling natuurlijk maar gelukkig zijn er nog mensen met verstand in de VS. Namelijk bij de rechtbank.quote:Op woensdag 23 maart 2005 17:54 schreef moussie het volgende:
en dat is dus niet de eerste keer dat dat gebeurt .. in 2003 is de sonde ook na 6 dagen terug geplaatst nadat er een, op initiatief van dezelfde jeb bush, doorgedrukte wet werdt aangenomen, deze zelfde wet werdt later weer afgeschaft als zijnde onconstitutioneel
Heerlijk dat sarcasme in dat filmpjequote:Op woensdag 23 maart 2005 18:37 schreef Murray het volgende:
http://homepage.mac.com/onegoodmove/movies/ds032105schiavo.html
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:29 schreef MrX1982 het volgende:
Hopelijk kan deze mevrouw binnenkort gewoon rusten en is ze geen onderwerp meer van de hypocrisie binnen de Amerikaanse samenleving. Het is toch meer dan duidelijk dat het veel humaner is om deze mevrouw te laten sterven dan onnodig te laten lijden. Dit is de keerzijde van de steeds beter wordende medische wetenschap. Maar dat deze mevrouw nu als speelbal wordt gebruikt door fundamentele idioten is gewoon schandalig.
Hier nog een:quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:37 schreef Murray het volgende:
quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:37 schreef Murray het volgende:
Niet helemaal...wat over blijft is het US Supreme Court alleen daar kun je geen beroep aanhangig maken als zodanig, het Supreme Court beslist namelijk zelf welke zaken ze accepteren en is dus geen automatische beroepsmogelijkheid.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:15 schreef Xenomaniac het volgende:
Volgens VRT-tekst is er nog 1 beroepsmogelijkheid.
hmpf .. uiteindelijk wel dan misschien .. maar hoeveel jaar moet je erop wachten ?quote:Op woensdag 23 maart 2005 18:45 schreef MrX1982 het volgende:
Dat bewijst maar weer dat ze wetten zo naar hun hand kunnen zetten zodra iets ze niet zint. Schandalige ontwikkeling natuurlijk maar gelukkig zijn er nog mensen met verstand in de VS. Namelijk bij de rechtbank.
idd .. om je even te herhalen .. gelukkig zijn er nog mensen met verstand in de VSquote:Heerlijk dat sarcasme in dat filmpje
Dan hadden ze vanaf het beging met hun poten van haar af moeten blijven, dan was ze allang dood geweest.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:24 schreef witteduif het volgende:
quote:Full appeals court declines Schiavo case
The 11th U.S. Circuit Court of Appeals today denied a request by the parents of severely brain-damaged Terri Schiavo for an expedited rehearing of the case. Bob and Mary Schindler are also trying to get the Florida Legislature to take up a bill to restart food and hydration for their daughter.
http://www.cnn.com/2005/LAW/03/23/schiavo/index.htmlquote:Earlier Wednesday, a three-judge panel of the 11th Circuit in Atlanta denied the Schindlers' emergency request to restore the tube in a 2-1 vote.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |