Leg de 'nee' eens uit?quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:38 schreef Alicey het volgende:
Ja en nee..
Je kunt met heel weinig geld heel gezond eten, hoor...quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:31 schreef Alicey het volgende:
Het wordt in die situatie inderdaad lastiger om goed en gezond te eten..
Niet echt...mijn inkomen is ook niet het probleem, ik ben een tijdje geleden failliet gegaan (of althans, mijn bedrijf) en ik ben nog bezog de schulden daarvan af te betalen. Nu nog 20 termijnen, en dan ben ik overal van af. Ik zou ook een regeling kunnen kiezen waarbij ik per maand meer over houd maar dan zit ik de rest van mijn leven af te lossen en daar heb ik dus geen zin in. Dus ik betaal nu het maximaal mogelijke (dat is bij mij EUR 2500 per maand), dan schiet het een beetje op.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het wordt in die situatie inderdaad lastiger om goed en gezond te eten.. Is er geen mogelijkheid om iets meer inkomen te genereren?
Niets is zo grappig als treurigheidquote:Op woensdag 23 maart 2005 15:42 schreef Alicey het volgende:
Vanuit een zekere gedachte is het ook triest wat voor topics er geopend worden ...
Mij valt vooral op dat gezond eten vaak duurder is dan ongezond eten. De mogelijkheden zullen er vast zijn, en gezond is natuurlijk ook een rekbaar begrip.. Evenwel is het wel lastiger om een maaltijd samen te stellen die gezond is met een beperkt budget.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je kunt met heel weinig geld heel gezond eten, hoor...
R&P kom ik echt niet. Daar erger ik me een hoedje. Al dat met-elkaar-meehuilen en sentimenteel gezeur... Als je daar tegen iemand zegt dat hij/zij zichzelf een schop onder de kont moet geven en zich niet zo aan moet stellen, heb je meteen een ban te pakken... Je mag alleen maar meedoen als je meejankt...quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:37 schreef Doffy het volgende:
Wat is het toch grappig om een beetje in R&P en SEX rond te neuzen
Zeker. Ik maak vaak groentecurries, die ik met rijst of pasta eet. Niet duur en wel gezond. Of gewoon grote bergen verse groente, maar dat is al weer een stuk duurder. Ik probeer voor 3 euro per dag te eten, dat lukt meestal wel maar niet altijd gezond.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je kunt met heel weinig geld heel gezond eten, hoor...
Dat vind ik dus leukquote:Op woensdag 23 maart 2005 15:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
R&P kom ik echt niet. Daar erger ik me een hoedje. Al dat met-elkaar-meehuilen en sentimenteel gezeur... Als je daar tegen iemand zegt dat hij/zij zichzelf een schop onder de kont moet geven en zich niet zo aan moet stellen, heb je meteen een ban te pakken... Je mag alleen maar meedoen als je meejankt...
Is het faillissement inmiddels wel opgeheven? Ik ken op de situatie zelf wel, al ben ik er een stuk beter vanaf gekomen..quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:42 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Niet echt...mijn inkomen is ook niet het probleem, ik ben een tijdje geleden failliet gegaan (of althans, mijn bedrijf) en ik ben nog bezog de schulden daarvan af te betalen.
Het schiet op die manier inderdaad best op.. Is dit op basis van een wettelijke regeling als WSNP, of is er sprake van een akkoord?quote:Nu nog 20 termijnen, en dan ben ik overal van af. Ik zou ook een regeling kunnen kiezen waarbij ik per maand meer over houd maar dan zit ik de rest van mijn leven af te lossen en daar heb ik dus geen zin in. Dus ik betaal nu het maximaal mogelijke (dat is bij mij EUR 2500 per maand), dan schiet het een beetje op.
WAT?! 3000 per maand? Die komt er dan goed van af. Toch zou ik op basis hiervan toch wel graag zien dat het huidige stelsel voor alimentatie op de schop wordt genomen.. Dit is gewoon belachelijk, zeker gezien de situatie.quote:Jammer genoeg moet ik van de rechter ook nog voor mijn blok-aan-het-been zorgen, dat kost ook nog eens 3000 per maand...
20 maanden is inderdaad te overzien, liggen er nog mogelijkheden voor financiele meevallers open, of gaat dat ook automatisch naar je schuldeisers toe?quote:Maar nog 20 termijnen, dan gaat de zon weer schijnen...
Nou, ik vind dat nogal meevallen. Groente is niet duur als je je een beetje aan het seizoen houdt. Fruit hoeft ook niet duur te zijn, zelfde verhaal met seizoenen. Vlees of een ander eiwitrijk product hoef je als je echt gezond wilt eten niet vaker dan één of twee keer per week te nemen. Aardappelen, rijst en pasta zijn per definitie spotgoedkoop. Dus wat is er dan duur? Je moet natuurlijk niet elke dag een biefstuk van de haas of een zalmsteak willen eten...quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:43 schreef Alicey het volgende:
Mij valt vooral op dat gezond eten vaak duurder is dan ongezond eten. De mogelijkheden zullen er vast zijn, en gezond is natuurlijk ook een rekbaar begrip.. Evenwel is het wel lastiger om een maaltijd samen te stellen die gezond is met een beperkt budget.
Toch zijn er soms wel serieuze goede topics hoor.. Maar het is inderdaad een zeldzaamheid.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
R&P kom ik echt niet. Daar erger ik me een hoedje. Al dat met-elkaar-meehuilen en sentimenteel gezeur... Als je daar tegen iemand zegt dat hij/zij zichzelf een schop onder de kont moet geven en zich niet zo aan moet stellen, heb je meteen een ban te pakken... Je mag alleen maar meedoen als je meejankt...
Verse groenten vind ik toch best redelijk duur.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat nogal meevallen. Groente is niet duur als je je een beetje aan het seizoen houdt. Fruit hoeft ook niet duur te zijn, zelfde verhaal met seizoenen. Vlees of een ander eiwitrijk product hoef je als je echt gezond wilt eten niet vaker dan één of twee keer per week te nemen. Aardappelen, rijst en pasta zijn per definitie spotgoedkoop. Dus wat is er dan duur? Je moet natuurlijk niet elke dag een biefstuk van de haas of een zalmsteak willen eten...
Ja, maar jij koopt ook alles bij AH.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:51 schreef Alicey het volgende:
Verse groenten vind ik toch best redelijk duur.
Het zou natuurlijk kunnen. Op de markt zit zo'n ouderwetse groenteverkoper. Je weet wel, zo'n echte marktman die onverstaanbare dingen schreeuwt. Het enige wat je zo nu en dan verstaat is "2 voor een euro", etc.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, maar jij koopt ook alles bij AH.Als je slim bent, ga je voor groente naar de markt of naar de Turk. Dan ben je doorgaans ongeveer de helft goedkoper uit. Ik doe dat zelf overigens niet, omdat het niet nodig is. Teveel moeite.
het faillisement van het bedrijf is opgeheven (bij gebrek aanbaten) en de onderneming inmiddels ook gestaakt. Maar omdat ik prive een flinke borgstelling had gesteld moest ik mijn huis verkopen, dat gaat gedwongen natuurlijk altijd met verlies, dus er bleef een restschuld over. Uiteindelijk heb ik met de curator en de bank een regeling kunnen treffen waar ik nu al een paar jaar aan betaal, ik blijf dus buiten de WSNP etc., want dat levert weer allerhande ander problemen op, vooral als je weer een aandeel in een nieuwe onderneming hebt, zoals ik dus nu.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Is het faillissement inmiddels wel opgeheven? Ik ken op de situatie zelf wel, al ben ik er een stuk beter vanaf gekomen..
[..]
accoord dusquote:Het schiet op die manier inderdaad best op.. Is dit op basis van een wettelijke regeling als WSNP, of is er sprake van een akkoord?
[..]
Ze heeft vanaf de dag dat ik de deur achter me dichttrok gesteld dat ik zou bloeden. Ze had een prima baan en kon goed voor zichzelf zorgen maar die heeft ze opgezegd, ze zit dus zonder inkomen, en dus krijgt ze de helft van mijn inkomen. Ze zou wel kunnen werken maar dat doet ze dus gewoon niet. En de rechter is daar dus simpel in. Dan moet je als partner gewoon betalen. Krom maar waar. Geeft niet hoor, ik werk gewoon weer een beetje harder...quote:WAT?! 3000 per maand? Die komt er dan goed van af. Toch zou ik op basis hiervan toch wel graag zien dat het huidige stelsel voor alimentatie op de schop wordt genomen.. Dit is gewoon belachelijk, zeker gezien de situatie.
[..]
Meevallers gebruik ik voor versnelde aflossing. Ik leef liever een paar jaar op het minimum, dat is best wel te doen, en maar heel af en toe zuur of echt kut. Dus verder is het al met al wel goed te overzien. Alleen de Albert Heijn (en alle andere winkels die het leven zo'n stuk leuker kunnen maken) heb ik al een tijdje niet gezien.quote:20 maanden is inderdaad te overzien, liggen er nog mogelijkheden voor financiele meevallers open, of gaat dat ook automatisch naar je schuldeisers toe?
Gisteravond hoorde ik in een natuurgebied allerlei gepiep. Toen ik beter keek zag ik dat het wemelde van de kleine konijntjes die druk overal naartoe aan het rennen waren.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:55 schreef Geartsjuh het volgende:
Er zit hier een eekhoorn!Een eekhoorntje midden in Groningen, nauwelijks 100 meter van het centraal station. En hij is super cute! Goh het is echt veel te lang geleden dat ik die beesies heb gezien
. En nu zie ik ze vanuit mijn studentenkamer
.
Eekhoorns zijn inderdaad geweldige beesten als het daar op aankomt.quote:Zonet werd ie achterna gezeten door een Ekster en daarna door een kat maar hij is ze allemaal te slim af. Damn wat kan dat beest geweldig springen! En die staart..
hmzquote:Op woensdag 23 maart 2005 15:21 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Adviseur Autorisatiebeheer, projectmanager, support medewerker en ontwikkelaar VB .Net
Hij heeft zonet een sprong gemaakt van minstens 5 meter!quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:56 schreef Alicey het volgende:
Eekhoorns zijn inderdaad geweldige beesten als het daar op aankomt.
Sommigen schijnen ook te kunnen vliegen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:59 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Hij heeft zonet een sprong gemaakt van minstens 5 meter!![]()
quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:56 schreef SingleCoil het volgende:
Ze heeft vanaf de dag dat ik de deur achter me dichttrok gesteld dat ik zou bloeden.
en dit is je hoogstaande wfl-kwaliteitspost?quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:55 schreef Geartsjuh het volgende:
Er zit hier een eekhoorn!Een eekhoorntje midden in Groningen, nauwelijks 100 meter van het centraal station. En hij is super cute! Goh het is echt veel te lang geleden dat ik die beesies heb gezien
. En nu zie ik ze vanuit mijn studentenkamer
.
Zonet werd ie achterna gezeten door een ekster en daarna door een kat maar hij is ze allemaal te slim af. Damn wat kan dat beest geweldig springen! En die staart..
Ikzelf wil dus ook uit de WSNP blijven o.a. om die redenen. Het feit dat ik dan binnen 3 jaar overal van af ben (Wat nu niet het geval zal zijn) en dat ik aan inkomen waarschijnlijk zelfs nog meer overhoud dan ik nu doe met "vrijwillige" aflossingen doet daar niets van af.. WSNP wordt in veel gevallen gelijk gesteld met een faillissement, dus dat betekent allerhande problemen met banken, eventueel huis kopen, BV of stichting oprichten etc.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:56 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
het faillisement van het bedrijf is opgeheven (bij gebrek aanbaten) en de onderneming inmiddels ook gestaakt. Maar omdat ik prive een flinke borgstelling had gesteld moest ik mijn huis verkopen, dat gaat gedwongen natuurlijk altijd met verlies, dus er bleef een restschuld over. Uiteindelijk heb ik met de curator en de bank een regeling kunnen treffen waar ik nu al een paar jaar aan betaal, ik blijf dus buiten de WSNP etc., want dat levert weer allerhande ander problemen op, vooral als je weer een aandeel in een nieuwe onderneming hebt, zoals ik dus nu.
Nouja, ik vind dit dus wel erg krom. In die gevallen waar iemand zelf stopt met werken, zou een rechter imo geen alimentatie mogen toewijzen. Maargoed, zo geemancipeerd is de rechter nog niet kennelijk.quote:Ze heeft vanaf de dag dat ik de deur achter me dichttrok gesteld dat ik zou bloeden. Ze had een prima baan en kon goed voor zichzelf zorgen maar die heeft ze opgezegd, ze zit dus zonder inkomen, en dus krijgt ze de helft van mijn inkomen. Ze zou wel kunnen werken maar dat doet ze dus gewoon niet. En de rechter is daar dus simpel in. Dan moet je als partner gewoon betalen. Krom maar waar. Geeft niet hoor, ik werk gewoon weer een beetje harder...
Heb je wel nog iets achter de hand liggen voor tegenvallers? Dat is wat ik zelf het grootste probleem vindt.. Onverwachte tegenvallers zijn moeilijk op te vangen zonder reserves.quote:Meevallers gebruik ik voor versnelde aflossing. Ik leef liever een paar jaar op het minimum, dat is best wel te doen, en maar heel af en toe zuur of echt kut. Dus verder is het al met al wel goed te overzien. Alleen de Albert Heijn (en alle andere winkels die het leven zo'n stuk leuker kunnen maken) heb ik al een tijdje niet gezien.
Ja, al gaat dat typisch vergezeld met eenquote:Leerzame tijd, dat wel...
het is denk meer zoiets van "ik niet gelukkig dus jij ook niet" denk ik..quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Hoe triest. Zou je daar nou echt gelukkig van worden, van een ander dwarszitten?
![]()
Ik geloof dat ze inderdaad kleine stukjes vliegen en hun staart hierbij gebruiken..quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:00 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Sommigen schijnen ook te kunnen vliegen.
Ja, maar die heb ik hier nog niet gespotquote:Op woensdag 23 maart 2005 16:00 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Veel mensen worden daar op een of andere manier gelukkig van. Ik kan dat zelf ook niet begrijpen, misschien laat ik zelf wel teveel zitten, maar iemand dwarszitten doe ik uiteindelijk alleen als ik er zelf beter van kan worden, en niet om het dwarsliggen zelf..quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]Hoe triest. Zou je daar nou echt gelukkig van worden, van een ander dwarszitten?
![]()
quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:00 schreef Haushofer het volgende:
[..]
die gekke beesten lopen zelfs in Almere Buiten!quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:07 schreef ReCreative het volgende:
Hee leuk, een eekhoortje. Ik zie ze wel eens in het bos
.
Vossen zie ik ook regelmatig. Ik dacht altijd dat dat redelijk schuwe dieren waren, totdat ik een keer vol in de ankers moest omdat er eentje voor me overstak met een blik van 'doe niet zo nerveus man, je ziet toch dat ik hier oversteek?'
Mja, als je morgen pinguins op het station ziet rondlopen, dan moet je het hier maar ff melden.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:03 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ja, maar die heb ik hier nog niet gespot. Maar ik had deze beesies niet verwacht midden in Groningen. Verbazingwekkend
.
hoezo??quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:08 schreef ReCreative het volgende:
Mijn humeur begint overigens een absoluut vriespunt aan te nemen.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:10 schreef Doffy het volgende:
Eekhoorntjes zijn lekker in een sinaasappelsausje!
Dat doe je ook niet als je een greintje zelfrespect hebt... Heel, heel laag, zulke streken.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:04 schreef Alicey het volgende:
Veel mensen worden daar op een of andere manier gelukkig van. Ik kan dat zelf ook niet begrijpen, misschien laat ik zelf wel teveel zitten, maar iemand dwarszitten doe ik uiteindelijk alleen als ik er zelf beter van kan worden, en niet om het dwarsliggen zelf..
Het is hier warm, ik mis niet nader te noemen mensen om me heen en ik heb de sleutel ingeleverd van mijn oude lieve maar oooh zo gehorige huisjequote:Op woensdag 23 maart 2005 16:10 schreef qu63 het volgende:
hoezo??
Toch vind ik het aantal mensen dat dat wel doet of serieus overweegt schrikbarend hoog..quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat doe je ook niet als je een greintje zelfrespect hebt... Heel, heel laag, zulke streken.
check, check, no check.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:12 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Het is hier warm, ik mis niet nader te noemen mensen om me heen en ik heb de sleutel ingeleverd van mijn oude lieve maar oooh zo gehorige huisje.
Over het algemeen probleemloos, Lupa.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alicey, lees jij gemakkelijk Engels?
ik vind het aantal wat zo veel mogelijk moeite doet om er onderuit te komen pas hoog. Die mensen nemen hun verantwoordelijkheden gewoon niet serieusquote:Op woensdag 23 maart 2005 16:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Toch vind ik het aantal mensen dat dat wel doet of serieus overweegt schrikbarend hoog..
Dat is zieligquote:Op woensdag 23 maart 2005 16:10 schreef Doffy het volgende:
Eekhoorntjes zijn lekker in een sinaasappelsausje!
Oh, je doelt nu specifiek op alimentatie.. (Ik had de indruk dat Lupa het, net als ik, algemeen bedoelde). Ja, die heb je ook. En vanaf de andere kant gezien heb je bijna geen mogelijkheden om verhaal te halen. Ik ken daar ook nog wel een prachtig voorbeeld van. Hij heeft geen geld. Hij heeft geen werk, en trekt geen uitkering. Toch gaat hij 2 keer per maand met het vliegtuig naar het verre buitenland.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:14 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik vind het aantal wat zo veel mogelijk moeite doet om er onderuit te komen pas hoog. Die mensen nemen hun verantwoordelijkheden gewoon niet serieus![]()
![]()
vergeet constructief niet he.. Het is vooral ook niet constructief en in harmonie met de natuurquote:Op woensdag 23 maart 2005 16:15 schreef ReCreative het volgende:
[..]
Dat is zielig. Dan zit je in een romantisch, zondoordruppeld bos met z'n tweetjes op een oud houten bankje te genieten van een dartelend eenkoorntje op een boomstam, terwijl er een jager met een enorm geweer de eekhoorn gigantisch voor z'n donder komt schieten om op te eten
. Dat is niet schattig
.
zulk soort dingen jaquote:Op woensdag 23 maart 2005 16:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Oh, je doelt nu specifiek op alimentatie.. (Ik had de indruk dat Lupa het, net als ik, algemeen bedoelde). Ja, die heb je ook. En vanaf de andere kant gezien heb je bijna geen mogelijkheden om verhaal te halen. Ik ken daar ook nog wel een prachtig voorbeeld van. Hij heeft geen geld. Hij heeft geen werk, en trekt geen uitkering. Toch gaat hij 2 keer per maand met het vliegtuig naar het verre buitenland.
Hoe dat kan? Ik weet het wel, maar met die informatie wordt niets gedaan.
Dan neem ik iets voor je mee als we gaan lunchen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:14 schreef Alicey het volgende:
Over het algemeen probleemloos, Lupa.
Hoe dat zo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |