Gelijk , 100 % gelijkquote:
'Ik heb ontzettend spijt van alles. Hoe ben ik zo laag gezonken dat ik geen kracht meer heb en afhankelijk ben van de sociale dienst. De aanpak van de media, hoe mensen naar ons kijken. We ervaren alleen maar vernedering. We moeten integreren. Maar hoe kun je integreren in een vijandelijke sfeer?
Tja, bepaalde allochtonen schijnen er toch wel in te slagen, dus onmogelijk is het niet, me dunkt.quote:
hou op met je vooroordeelquote:Op woensdag 23 maart 2005 14:43 schreef Labtech het volgende:
Opmerklijk weer is dat het natuurlijk weer allemaal de schuld is van anderen...Zelfreflectie..natuurlijk niet...
Ik wordt ontslagne omdat ik altijd te laat ben. Maar omdat ik ook marokkaan ben, is het natuurlijk discriminatie en de schuld van de media...
Voor die mensen zou ik zeggen: Als het u niet bevalt, ga dan lekker weg...
Jezusquote:De druk van het leven is dusdanig dat je moet gaan werken om aan geld te komen .
quote:hou op met je vooroordeel
wat dat laatste betreft: dan hebben ze toch een goed autochtoon voorbeeld gevolgd, nl Louis van Gaal.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:43 schreef Labtech het volgende:
Opmerklijk weer is dat het natuurlijk weer allemaal de schuld is van anderen...Zelfreflectie..natuurlijk niet...
Ik wordt ontslagne omdat ik altijd te laat ben. Maar omdat ik ook marokkaan ben, is het natuurlijk discriminatie en de schuld van de media...
En dat is ook iets wat een hoop noord-afrikanen moeten leren. Wij nederlanders houden er niet van om in de gebiedende wijs aangesproken te worden..quote:hou op met je vooroordeel
quote:wat dat laatste betreft: dan hebben ze toch een goed autochtoon voorbeeld gevolgd, nl Louis van Gaal.
maar dat neemt niet weg dat het schokkend en illustratief is.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:47 schreef Copycat het volgende:
Beetje simpel om je TT op te hangen aan één uitspraak terwijl die uitspraak de teneur van het stuk niet raakt.
jij denkt dat alle allochtonen geen baan hebben en allemaal een uitkering hequote:Op woensdag 23 maart 2005 14:46 schreef Labtech het volgende:
[..]
Hoezo vooroordeel...Lees het stuk maar eens goed..
oow lekker in de kantoor zittenquote:Op woensdag 23 maart 2005 14:49 schreef hemmes het volgende:
En lees vooral het vetbedrukte.. Die gasten moeten hun ogen uit hun kop vandaan schamen!!! Wij autochtonen moeten toch ook werken voor ons geld? Dat zou makkelijk zijn zeg, alleen handje ophouden en gewoon doorblijven kankeren dat het hier beroerd is!!! Lazer toch op!
Mwah, ik weet niet of ik er wel een voorstander van ben dat alleenstaande moeders een full-time baan hebben... krijg je daar niet juist van die ontaarde hangjongeren van?quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:44 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Tja, bepaalde allochtonen schijnen er toch wel in te slagen, dus onmogelijk is het niet, me dunkt.
Maar wat die Surinaamse vrouwen hierboven zeggen is toch wel tekenend. Je kunt het ze niet alléén kwalijk nemen, ze zijn tenslotte afhankelijk gemaakt van/door de slinkse uitkeringsindustrie.
Wat suggereer ik dan?quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:52 schreef Copycat het volgende:
Suggestief zou ik het eerder willen noemen.
Daar geef ik hem wel gelijk in. Maar daarbuiten, er zijn genoeg mensen met een uitkering die genoeg tijd hebben om Nederlands te leren, dat niet doen en dus geen goede baan krijgenquote:We werkten ook over. Daarom hadden we geen tijd om Nederlands te leren
Je verwart oorzaak met gevolg. Het probleem zit 'm in het feit dat veel Surinaamse mannen niet geemancipeerd zijn en geen verantwoordelijkheid willen dragen voor het grut dat ze bijeen neuken.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:53 schreef Flurry het volgende:
[..]
Mwah, ik weet niet of ik er wel een voorstander van ben dat alleenstaande moeders een full-time baan hebben... krijg je daar niet juist van die ontaarde hangjongeren van?
waar haal je dat nu weer vandaan?quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:52 schreef Meki het volgende:
[..]
oow lekker in de kantoor zitten
en allochtonen moeten vies werk doen , zware dingen optillen etc.
Omdat die kids anders later jouw portemonnee jattenquote:Op woensdag 23 maart 2005 14:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je verwart oorzaak met gevolg. Het probleem zit 'm in het feit dat veel Surinaamse mannen niet geemancipeerd zijn en geen verantwoordelijkheid willen dragen voor het grut dat ze bijeen neuken.
Waarom zou ik daar voor op moeten draaien?
Dat ben ik met je eens, maar als mensen kunnen werken, moeten ze eigenlijk ook gewoon aan het werk, anders werkt onze verzorgings samenleving helemaal niet meer en wordt die afgebroken, wat nu dus ook gebeurd.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:58 schreef Youssef het volgende:
Die man heeft natuurlijk wel gelijk. Door al die autochtonen uit "probleemwijken sbs6" die frauderen met hun bijstand zitten zij telkens met de gebakken peren. Die man is 60 en kan zeer waarschijnlijk geen normaal werk meer uitvoeren. En toch wordt ie telkens aangepakt omdat ie goed met zijn geld om gaat.
En degenen die telkens schulden maken krijgen extra geld om zo rond te komen![]()
Omgekeerde wereld
oow dan heb ik het mis maar ik zie het wel dat Allochtonen zware werk moeten doenquote:Op woensdag 23 maart 2005 14:55 schreef hemmes het volgende:
Meki, ten eerste: check yer spelling...
Ten 2e, heb ik je op je teentjes getrapt? Volgends mij heb ik helemaal niet geschreven dat allchtonen kutwerk moeten doen. Je kiest er toch nog steeds zelf voor lijkt me. En Meki... IETS beter lezen zou geen kwaad voor je kunnen maats...
Ik zie ook andere dingen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:03 schreef Meki het volgende:
[..]
oow dan heb ik het mis maar ik zie het wel dat Allochtonen zware werk moeten doen
Heb je de rest van het artikel ook gelezen, of viel je blik toevallig op die ene zin?quote:
jah ik ook dat zie ik ook maar het gaat nu de goede kant opquote:
Tja, als je wat wil bereiken moet je onderaan de ladder beginnen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:52 schreef Meki het volgende:
Hangt van de opleiding af en het gemiddelde opleidingsniveau van allochtonen is nu nog steeds lager. Je ziet trouwens wel steeds meer hoger opgeleide allochtonen met een baan die bij hun opleidingsniveau past.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:03 schreef Meki het volgende:
[..]
oow dan heb ik het mis maar ik zie het wel dat Allochtonen zware werk moeten doen
en wederom de slachtofferrolquote:Op woensdag 23 maart 2005 15:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk ben ik het daar mee eens. Alsof je van je hele leven op je hol zitten gelukkiger wordt.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:02 schreef djantje het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar als mensen kunnen werken, moeten ze eigenlijk ook gewoon aan het werk, anders werkt onze verzorgings samenleving helemaal niet meer en wordt die afgebroken, wat nu dus ook gebeurd.
Anders ga je even serieus in op Meki.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:08 schreef clowncloon het volgende:
[..]
en wederom de slachtofferrol![]()
Een simpel principe wat voor 90% opgaat:
hoog opgeleid = denkwerk
laag opgeleid = fysiek werk
En feit is nou eenmaal dat allochtonen procentueel minder goed zijn opgeleid, you do the math
Als je geen goede opleiding hebt moet je meestal productiewerk en zwaarder werk doen. Dat geldt voor autochtonen en allochtonen. Logisch toch?quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Die rest bevat het welbekende gejerimieer, dus daar hoeven we al niet op in te gaan, aangezien er al tig topics over zijn geweest.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Heb je de rest van het artikel ook gelezen, of viel je blik toevallig op die ene zin?
In Nederland werk je niet voor je geld. Je werkt om te kunnen leven, de rest sta je af aan de belastingdienst.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Zodra ik zou moeten werken voor mijn geld zou ik gaan emigreren
Nee, dat denk ik helemaal niet, ik denk alleen dat deze geinterviewde lopen te zeiken, en de schuld bij anderen leggen. Nooit ligt er iets aan hunzelf. Dat is wat ik denk.quote:jij denkt dat alle allochtonen geen baan hebben en allemaal een uitkering he
kijk maar eens in Albert Heijn of Dirk hoeveel Marokkanen er werken
dat is pas een vooroordeel.quote:oow dan heb ik het mis maar ik zie het wel dat Allochtonen zware werk moeten doen
Indien de werknemer autochtoon is, is het logisch. Indien de werknemer Allochtoon is, is het discriminatie..quote:Als je geen goede opleiding hebt moet je meestal productiewerk en zwaarder werk doen. Dat geldt voor autochtonen en allochtonen. Logisch toch?
quote:Respekt is net als geld; je moet het verdienen.
Flikker toch op man dan moeten ze iets aan hun opleiding doen. In mijn jeugd heb ik ook alle kutbaantjes aangenomen. Nu zit ik inderdaad lekker op kantoor maar dat komt door inzet en opleiding en niet dankzij mijn ras.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Ben je dom of ligt het aan mij? Ik ga er toch ECHT serieus op in hoorquote:Op woensdag 23 maart 2005 15:09 schreef Youssef het volgende:
[..]
Anders ga je even serieus in op Meki.
Oh sorry, nadat ik zag dat je Meki quote las ik al niet meer verder. Maar ik durf best te stellen dat het aan jou ligtquote:Op woensdag 23 maart 2005 15:55 schreef clowncloon het volgende:
[..]
Ben je dom of ligt het aan mij? Ik ga er toch ECHT serieus op in hoor![]()
quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:59 schreef Youssef het volgende:
[..]
Oh sorry, nadat ik zag dat je Meki quote las ik al niet meer verder. Maar ik durf best te stellen dat het aan jou ligt
Kul. Mijn vader is gaan werken in Frans sprekende landen, had een topbaan (60 a 70 uur de week) en heeft ook Frans geleerd. Een tijdje met een leraar (1 uur de week), daarna zelfstudie. Na veel studie en discipline spreekt hij nu zeer goed Frans en kan hij normaal met zijn collega's praten. Dit in ongeveer 3 jaar tijd. Zelf werk ik 32 uur in de week, doe een deeltijdstudie en ben zelf ook bezig met Frans te leren. Waarom was het voor deze mensen dan zo moeilijk?quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
VK vandaag:
'Ik behoor tot de groep ouders die zich hier in het werk hebben gestort. We werkten ook over. Daarom hadden we geen tijd om Nederlands te leren.
Helemaal mee eens. Ik heb vroeger ook rotwerk gedaan zoals krantewijken, vakkenvullen, kassenwerk etc. Na veel zelfstudie en nu nog een HBO studie heb ik een goed betaalde baan als programmeur. Iedereen kan zichzelf bijscholen om een betere baan te krijgen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:41 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Flikker toch op man dan moeten ze iets aan hun opleiding doen. In mijn jeugd heb ik ook alle kutbaantjes aangenomen. Nu zit ik inderdaad lekker op kantoor maar dat komt door inzet en opleiding en niet dankzij mijn ras.
Dat vetgedrukte komt van een Surinaamse vrouw. Ze wil niet werken terwijl ze haar kinderen moet opvoeden.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:49 schreef hemmes het volgende:
En lees vooral het vetbedrukte.. Die gasten moeten hun ogen uit hun kop vandaan schamen!!! Wij autochtonen moeten toch ook werken voor ons geld? Dat zou makkelijk zijn zeg, alleen handje ophouden en gewoon doorblijven kankeren dat het hier beroerd is!!! Lazer toch op!
Maar jouw vader verdiende de kost dan waarschijnlijk wel, en je moeder teerde niet op andermans belastingcenten. In dit geval is het anders.quote:Op woensdag 23 maart 2005 16:04 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Dat vetgedrukte komt van een Surinaamse vrouw. Ze wil niet werken terwijl ze haar kinderen moet opvoeden.
Ik was als kind wel blij dat mijn moeder altijd thuis was als ik thuis kwam.
Lezen is zo moeilijk.....
Mee eensquote:Op woensdag 23 maart 2005 14:53 schreef Flurry het volgende:
[..]
Mwah, ik weet niet of ik er wel een voorstander van ben dat alleenstaande moeders een full-time baan hebben... krijg je daar niet juist van die ontaarde hangjongeren van?
dat geldt net zo goed voor autochtonenquote:Op woensdag 23 maart 2005 14:58 schreef Youssef het volgende:
Die man is 60 en kan zeer waarschijnlijk geen normaal werk meer uitvoeren.
Jawohl!quote:Op woensdag 23 maart 2005 17:09 schreef speedfreakssj het volgende:
goh, ik doe ook kutwerk met kutmensen en dat is meestal ook wel echt kut. er moet echter wel geld op de bank staan wil ik later een eigen stekje hebben.
Ik ga ook niet zeiken dat ik zielig ben en zo.
Die allochtoontjes zouden ze eens ALLEMAAL (degenen zoals in het stukje) moeten afkappen. laat ze maar eens voor zichzelf zirgen.
kijken hoeveel er dood zijn na een X aantal maanden of op straat zwerven.
nadat dit project klaar is (zeg 5 maanden) doen ze hetzelfde met de AUTOCHTONEN.
Dan kan DAAR weer een onderzoekje oer gemaat worden (2 maandjes de tijd dus) en dan heb je met 1 jaar een onderzoek waaruit bljkt welke van de 2e groepen het WEL en/of NIET kan.
Hahaha, je moet ook niet die hele stereoset in een keer uit een huis halen!quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:52 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat zal allemaal best, maar daar hebben autochtonen ook last van. Gooi het dan niet op de zg allochtonenhetze of specifieke allochtonenmalaise.quote:Op woensdag 23 maart 2005 19:34 schreef moussie het volgende:
't is natuurlijk wel lekker makkelijk om een zin uit zo'n stuk te lichten en van daaruit je hele redenatie op te bouwen .. maar je praat hier wel over een moeder die een paar jaar tijd met nogal veranderende situaties te maken kreeg .. eerst was je vrijgesteld tot je jongste 12 werdt, dat werdt eerst verlaagd tot 5 jaar en is nu helemaal opgeheven en dat terwijl de kinderopvang weliswaar verbeterd is maar bij lange na niet voldoende.
Zo vroeg ik 10 jaar geleden of ik ajb een opleiding mocht volgen (moeder-MTO met kinderopvang en alles) , dat werdt geweigerd omdat ik
a .. te oud zou zijn, dus zelfs met papieren kansloos op de arbeidsmarkt
b ..mijn jongste kind jonger dan 12 was
Nu .. 10 jaar verder en ik heb inmiddels dankzij een ziekte een arbeidshandicap .. kan het niet alleen ineens wel, sterker nog, nu moet het, zou ik nu een aangeboden opleiding die mij 10 jaar geleden werdt geweigerd afslaan kan ik rekenen op stevige boetes
Daarnaast krijg je ook nog eens te maken met de "armoedeval", zo noemen ze het wegvallen van subsidies en toeslagen voor minima, huursubsidie bvb, met als resultaat de absurditeit dat je als werkende in laag betaalde banen minder geld te besteden hebt dan een uitkeringsgerechtigde .. en als je kinderen nog niet schoolgaand zijn kost de opvang ook nog eens een aardige duit ..
dus je kan al deze mensen moeilijk verwijten dat zij niet willen werken uit luiheid oid .. wie gaat er nou wel op vrijwillige basis honderden euro's minder per maand verdienen of zichzelf in een positie manouvreren waarin je na het betalen van je rekeningen niet genoeg over houd voor voeding, dus feitelijk nog niet eens goed kan zorgen voor je kinderen ? Ikke iig niet, en imho niemand die goed bij z'n hoofd is
Met topictitel en het door jou dikgedrukte stuk ruk je de opmerking volledig uit haar verband.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Er is geen tijd om de kinderen iets te leren, met ze te praten. De druk van het leven is dusdanig dat je moet gaan werken om aan geld te komen. Kinderen lijden eronder.
Excuse me?quote:dus je kan al deze mensen moeilijk verwijten dat zij niet willen werken uit luiheid oid .. wie gaat er nou wel op vrijwillige basis honderden euro's minder per maand verdienen of zichzelf in een positie manouvreren waarin je na het betalen van je rekeningen niet genoeg over houd voor voeding, dus feitelijk nog niet eens goed kan zorgen voor je kinderen ? Ikke iig niet, en imho niemand die goed bij z'n hoofd is
Waar hij op doelt is dat Meki 'niet al te slim' is (nog steeds zacht uitgedrukt trouwens). Hij verwoort het alleen wat liever.quote:
UIteraard hebben autochtonen daar ook last van, de wet geldt immers voor iedereen en zelfs als blanke krijg je geregeld te horen dat je lui zou zijn .. allochtonenhetze wordt het pas op het moment dat je een zo'n zinnetje uit velen zit te highlighten en los van elke context waarin die opmerking is geplaatst presenteerd als zijnde representatief voor alle werkeloze allochtonenquote:Op woensdag 23 maart 2005 23:14 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dat zal allemaal best, maar daar hebben autochtonen ook last van. Gooi het dan niet op de zg allochtonenhetze of specifieke allochtonenmalaise.
hehe .. solidariteit, wat was dat ook alweer .. die term heb ik al jaren niet meer gehoordquote:Op donderdag 24 maart 2005 11:02 schreef Labtech het volgende:
[..]
Excuse me?
Dus je laat mij er maar voor werken..Bedoelt de PvdA dat nou met sollidariteit ?
En vervolgens besluit de Volkskrant dit op te tekenen onder de noemer 'allochtone malaise'.quote:Op donderdag 24 maart 2005 00:35 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Met topictitel en het door jou dikgedrukte stuk ruk je de opmerking volledig uit haar verband.
Of ze nu gelijk hebben of niet even in het midden gelaten, wat deze vrouwen proberen aan te geven, is dat hun kinderen eronder zouden lijden als ze (hoogstwaarschijnlijk als alleenstaande moeder) ook zouden moeten gaan werken. Deze opmerking is niet tekenend specifiek voor Marokkanen en Surinamers, het gaat hier om een bekend probleem waar alleenstaande moeders in het algemeen mee kampen.
Hold your horses a little, moraalridder met milieuvriendelijk harnas......De teneur die de VK in dit artikel neerzet is nou eenmaal zo. Dan hadden ze ook maar werkende, weinig kapitaalkrachtige, allochtonen moeten interviewen.quote:Jammer en zelfs smerig, dat je deze opmerking op zo'n manier weet te misbruiken door haar volledig uit 'r verband te rukken. Aan de hand v/d topictitel en het daaronder te lezen artikel, suggereert je zelfs dat Marokkanen en Surinamers het gek vinden dat ze moeten werken om aan geld te komen... wel erg gemakkelijk.
Eindelijk wat zinnigs aan het eind.quote:Overigens mogen de klagers uit het artikel de verantwoordelijkheid ook eens wat meer bij zichzelf leggen. Angst voor bepaalde ontwikkelingen kan ik begrijpen en dat er bepaalde problemen en moeilijkheden zijn ook... Hierop blindstaren en continu alles daarop schuiven, is in mijn ogen echter kiezen voor de makkelijke weg. Spijtig dat deze mensen op zo'n manier bezig zijn.
excuse me, maar wie noem jij hier lui, slap en nutteloos uitschot ?quote:Op donderdag 24 maart 2005 12:49 schreef Lemmeb het volgende:
Je zou natuurlijk kunnen beweren dat deze mensen er niks aan kunnen doen dat ze zo lui, slap en nutteloos (geworden) zijn. Dat dat allemaal komt door de Nederlandse (s)linkse uitkeringsmaffia, die hen dat geld al die jaren (gevraagd en ongevraagd) in de schoot heeft geworpen.
Dit is ten dele waar, maar zo werkt het natuurlijk niet helemaal. Er bestaat altijd nog zoiets als 'eigen verantwoordelijkheid', maar dat lijkt bij dit uitschot niet in de dictionaire voor te komen.
goh .. weet niet of het je opvalt maar de slachtofferrol van de autochtoon is anders ook niet mis ..quote:Verder zie ik hier wederom die slachtofferrol terugkomen. En Youssef en Meki doen er in dit topic nog eens een schepje bovenop, wat ik vooral van 'ondernemer' Meki niet zou verwachten. Jongens, wanneer leren jullie het eens? Met dat gejank bereik je tegenwoordig niks meer. Dat kon vroeger nog, maar die tijden zijn echt over.
Die mensen uit de OP bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:20 schreef moussie het volgende:
excuse me, maar wie noem jij hier lui, slap en nutteloos uitschot ?
Die kunst beheers jij blijkbaar uitstekend.quote:Hier wordt de uitspraak van een allochtone bijstandsmoeder neergezet als representatief voor iedere allochtone uitkeringsgerechtigde .. heerlijk de kunst om dingen totaal uit hun verband te rukken en daarna te presenteren als absolute waarheid
Luister, ik heb helemaal niks tegen bijstandsmoeders, en ook niet tegen 'allochtone bijstandsmoeders', maar wel tegen notoire huilebalken die niets kunnen, niks willen en dan nog durven klagen. Zoals in de OP, en zo zijn er nog veel meer in Nederland.quote:In de tussentijd werkt deze bijstandsmoeder nl meer dan iedere werknemer, 24/7/365, vrije dagen, vakantie ed komen in mijn vocabulaire niet voor .. evenmin als kerstgratificatie, reiskostenvergoeding etc
Het onterechte aan de slachtofferrol van, bijvoorbeeld, Marokkanen, is nu juist dat zij stelselmatig anderen de schuld geven van problemen waar zij zelf verantwoordelijk voor zijn.quote:goh .. weet niet of het je opvalt maar de slachtofferrol van de autochtoon is anders ook niet mis ..
Enkele uitspraken :
"ze" komen hier maar naar toe en kijkes wat "ze" doen met onze mooie samenleving,
ik kan niet meer veilig over straat om hetgeen "ze" doen,
en zo kan ik er nog wel ff doorgaan, voorbeelden ten overvloed, maar kort samengevat, "zij" zijn de criminelen die blijkbaar al heel wat jaren onze gehele samenleving gegijzeld hebben en houden .. als dat nou niet het slachtofferrolletje in het kwadraat is moet de term blijkbaar opnieuw gedefineerd worden
En vrouwen/mannen die buitenshuis werken én kinderen opvoeden in de tijd die ze niet buitenshuis werken?quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:20 schreef moussie het volgende:
[..]
In de tussentijd werkt deze bijstandsmoeder nl meer dan iedere werknemer, 24/7/365, vrije dagen, vakantie ed komen in mijn vocabulaire niet voor .. evenmin als kerstgratificatie, reiskostenvergoeding etc
Er is een verschil tussen je eigen economische en sociale situatie waar je met wat eigen initiatief en verantwoordelijkheid wat aan kunt verbeteren, en de sociale verloedering op straat.quote:[..]
goh .. weet niet of het je opvalt maar de slachtofferrol van de autochtoon is anders ook niet mis ..
Enkele uitspraken :
"ze" komen hier maar naar toe en kijkes wat "ze" doen met onze mooie samenleving,
ik kan niet meer veilig over straat om hetgeen "ze" doen,
en zo kan ik er nog wel ff doorgaan, voorbeelden ten overvloed, maar kort samengevat, "zij" zijn de criminelen die blijkbaar al heel wat jaren onze gehele samenleving gegijzeld hebben en houden .. als dat nou niet het slachtofferrolletje in het kwadraat is moet de term blijkbaar opnieuw gedefineerd worden
yep .. wij nederlanders zijn er ware kunstenaars in gewordenquote:Op donderdag 24 maart 2005 14:32 schreef Lemmeb het volgende:
Die kunst beheers jij blijkbaar uitstekend.
Ik kom anders weinig huilebalkies tegen in mijn allochtone kenniskring .. ik heb dan toevallig de mazzel om alleen de "goeie " te kennen ?quote:Luister, ik heb helemaal niks tegen bijstandsmoeders, en ook niet tegen 'allochtone bijstandsmoeders', maar wel tegen notoire huilebalken die niets kunnen, niks willen en dan nog durven klagen. Zoals in de OP, en zo zijn er nog veel meer in Nederland.
hmz .. als ik me goed herinner hebben wij de meerderheid van hun gevraagd hier naar toe te komen, wij hebben hun in de "zwarte" wijken neergepoot omdat dat makkelijker was, had je tenminste geen last van die jengelige muziek, wij vonden het toen niet zo belangrijk of die mensen nou wel of niet nederlands konden spreken voor we hun een passpoort gaven .. en nu wij de konsequenties van ons handelen van toen voor onze kiezen krijgen is het ineens allemaal hun schuld/verantwoordelijkheid .. denk dat eerder de autochtoon hier stelselmatig zijn verantwoordelijkheid ontkentquote:Het onterechte aan de slachtofferrol van, bijvoorbeeld, Marokkanen, is nu juist dat zij stelselmatig anderen de schuld geven van problemen waar zij zelf verantwoordelijk voor zijn.
erm ..wat een krankzinnige vergelijking .. en uiteraard vind ik ook dat het niet haar schuld is .. maar ff for arguments sake .. als zij een van diegenen was die destijds op een regering stemde die verdragen met oa Marokko afsloot, als zij ervan heeft geprofiteerd dat deze buitenlander haar smerige en zware werk overnam zou je in principe kunnen zeggen dat het wel haar eigen schuld is .. had je way back then maar niet zo lui moeten zijnquote:Bij autochtonen ligt dat anders: ik kan me immers niet voorstellen hoe een bejaarde vrouw schuld draagt aan het feit dat zij op straat in elkaar wordt getrapt en beroofd door zo'n groepje 'lastpakjes'.
idd .. in die schoenen zou ik dus liever ook niet willen staan en al helemaal niet als ik er nog minder aan over houdt.quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:39 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
En vrouwen/mannen die buitenshuis werken én kinderen opvoeden in de tijd die ze niet buitenshuis werken?
Die thuiskomen na een vermoeiende stressdag op kantoor met reistijd en file, en die eigenlijk even op de bank willen puffen, maar dat niet kunnen want het grut staat al te jengelen?
dat hadden we idd moeten doen jaren geleden, ik ben bang dat het daarvoor nu een beetje te laat is helaas .. maar net zoals je dat nederlandse jongetje op straat aanspreekt op zijn k**gedrag dus .. vraag is waarom we dat na hebben gelaten en zaten te wachten op de overheid om het op te lossen .. of te wel .. wij hebben massaal onze individuele maatschappelijke verantwoordelijkheid laten liggen en lopen nu te klagen dat het zich niet vanzelf heeft opgelostquote:Er is een verschil tussen je eigen economische en sociale situatie waar je met wat eigen initiatief en verantwoordelijkheid wat aan kunt verbeteren, en de sociale verloedering op straat.
In het laatste geval, wat moet de autochtoon dan doen? Zelf de kutmarokjes als een ordentelijke burgerman in de kraag grijpen?
Blijkbaar.quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:24 schreef moussie het volgende:
Ik kom anders weinig huilebalkies tegen in mijn allochtone kenniskring .. ik heb dan toevallig de mazzel om alleen de "goeie " te kennen ?
Spreek voor jezelf, ik heb helemaal niemand gevraagd om hierheen te komen. Bovendien is men vrijwillig gekomen, dus da's geen excuss om niet te integreren en je niet fatsoenlijk te gedragen.quote:hmz .. als ik me goed herinner hebben wij de meerderheid van hun gevraagd hier naar toe te komen,
Spreek voor jezelf, ik heb helemaal niemand ergens neergepoot. Trouwens, alsof er in die 'zwarte' wijken in eerste instantie geen autochtonen woonden die last hadden van het gejengel.quote:wij hebben hun in de "zwarte" wijken neergepoot omdat dat makkelijker was, had je tenminste geen last van die jengelige muziek,
Dat is inderdaad een fout geweest, maar niet mijn fout.quote:wij vonden het toen niet zo belangrijk of die mensen nou wel of niet nederlands konden spreken voor we hun een passpoort gaven
Uiteindelijk zijn mensen toch echt zelf verantwoordelijk voor hun daden. Je kunt huilen dat ze niet genoeg 'gestimuleerd' zijn, dat we ze niet voldoende 'geknuffeld' of juist 'geschopt' hebben, maar uiteindelijk moet een mens het toch allemaal zelf doen.quote:. en nu wij de konsequenties van ons handelen van toen voor onze kiezen krijgen is het ineens allemaal hun schuld/verantwoordelijkheid
Ik draag geen verantwoordelijkheid, want ik heb dat tuig hier helemaal nooit gewild, en heb dat ook nooit onder stoelen of banken gestoken.quote:.. denk dat eerder de autochtoon hier stelselmatig zijn verantwoordelijkheid ontkent
Hier heb je een punt, maar uiteindelijk is de dader nog altijd de enige echte schuldige voor zijn daad.quote:erm ..wat een krankzinnige vergelijking .. en uiteraard vind ik ook dat het niet haar schuld is .. maar ff for arguments sake .. als zij een van diegenen was die destijds op een regering stemde die verdragen met oa Marokko afsloot, als zij ervan heeft geprofiteerd dat deze buitenlander haar smerige en zware werk overnam zou je in principe kunnen zeggen dat het wel haar eigen schuld is .. had je way back then maar niet zo lui moeten zijn
Wellicht hoor jij bij de mensen die wel gewoon willen. Ik vorm tegenwoordig dossiers voor de sociale dienst in mijn woonplaats. Ik moet eerlijk zeggen dat marokkanen wel degelijk hun best doen om werk te zoeken. Maar hoe kan je fatsoenlijk blijven als je overal geweigerd word, omdat je meteen al moet voldoen aan het hokjesgeestdenken van de nederlanders. Om de straat te vegen moet je tegenwoordig als een universitaire opleidingen hebben.quote:
Het is van Meki niet slim dubbel te benadrukken wat in artikels staat. Als hij zelf zijn gevoel goed en duidelijk zou verwoorden is hij wellicht beter te begrijpen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:14 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar hij op doelt is dat Meki 'niet al te slim' is (nog steeds zacht uitgedrukt trouwens). Hij verwoort het alleen wat liever.
goh .. bedankt voor deze bevestiging .. stelselmatige ontkenning van verantwoordelijkheidquote:Op donderdag 24 maart 2005 17:00 schreef Lemmeb het volgende:
*Spreek voor jezelf, ik heb helemaal niemand gevraagd om hierheen te komen. Bovendien is men vrijwillig gekomen, dus da's geen excuss om niet te integreren en je niet fatsoenlijk te gedragen.
*Spreek voor jezelf, ik heb helemaal niemand ergens neergepoot. Trouwens, alsof er in die 'zwarte' wijken in eerste instantie geen autochtonen woonden die last hadden van het gejengel.
* Dat is inderdaad een fout geweest, maar niet mijn fout.
*Ik draag geen verantwoordelijkheid, want ik heb dat tuig hier helemaal nooit gewild, en heb dat ook nooit onder stoelen of banken gestoken.
Maar dat er in Nederland, vooral in de linkse Politiek-Correcte Gemeente, autochtonen zijn die stelselmatig hun verantwoordelijkheden ontkennen, mensen als Marcel van Dam, Jan Pronk, Wim Kok, Hedy d'Ancona en Jeltje van Nieuwenhoven, alsmede diegenen die op hen gestemd hebben en dus een collectieve verantwoordelijkheid dragen, dáárin ben ik het 100% met je eens.
Ik behoor echter niet tot dit 'selecte' gezelschap, en mag dus kritiek hebben zoveel als ik wil. En ik laat me door jou zeker niet de mond soeren.
woei .. inzicht .. de dader heeft het gedaan en niemand andersquote:Hier heb je een punt, maar uiteindelijk is de dader nog altijd de enige echte schuldige voor zijn daad.
lol .. zie je het voor je ... 1000en arme nederlandse analfabethen die naar een of ander rijk land vertrekken om daar de smerigste klussen te doen .. ikke niet ..quote:Nederlanders die naar het buitenland emigreren worden daar meestal ook voor gevraagd en gaan vrijwillig. En passen zich aan, leren de lokale taal etc
quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:47 schreef Copycat het volgende:
Beetje simpel om je TT op te hangen aan één uitspraak terwijl die uitspraak de teneur van het stuk niet raakt.
Het is inderdaad schokkend en illustratief dan bijna iedereen hier een zinnetje uit de tekst kan onthouden en de rest voor het gemak maar over het hoofd ziet.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:51 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
maar dat neemt niet weg dat het schokkend en illustratief is.
Als ik naar jouw postgeschiedenis kijk, ben je een newbie. Geeft niet, al doende leert men. In het begin heb je nog idealen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:27 schreef Gr33b0 het volgende:
[..]
Het is inderdaad schokkend en illustratief dan bijna iedereen hier een zinnetje uit de tekst kan onthouden en de rest voor het gemak maar over het hoofd ziet.
Maar van sommige mensen kun je de reacties maar meteen negeren die zijn niet serieus te nemen. Het kijken naar iemands post geschiedenis zegt veel over de persoon, een slotje krijgen op bijna alle TP's met een hoog stigmatiserend gehalte zegt al genoeg.
Omdat het een rechtse kutkrant isquote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:45 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Waarom heeft de VK dan zo selectief zitten interviewen? Dat mag je je afvragen.
Ik onderbouw het tenminste, dat kun je van die kansloze sloebers niet zeggen. Die roepen alleen maar dat ze het slachtoffer zijn, maar waarvan moeten we vervolgens zelf maar raden.quote:Op donderdag 24 maart 2005 19:42 schreef moussie het volgende:
[..]
goh .. bedankt voor deze bevestiging .. stelselmatige ontkenning van verantwoordelijkheid
Maar dat maakt zo'n besluit nog niet mijn verantwoordelijkheid.quote:maar welkom in de wondere wereld van de democratie waarin je mag zeggen wat je denkt en kritiek mag hebben op alles en iedereen, maar je neer hebt te leggen bij een meerderheidsbesluit of het je nu bevalt of niet
Precies. Gaf jij ook maar eens blijk van dergelijk inzicht, dan hadden we deze vermoeiende gesprekken nu nietquote:woei .. inzicht .. de dader heeft het gedaan en niemand anders
Oh, nu gaan we het ineens over 'de verantwoordelijkheid van het individu voor het gedrag van de groep' hebben. Dat is een hele andere discussie, die ik in elk geval nog niet eerder heb aangehaald. Dus je kletst uit je nek.quote:vraagje : valt het je eigenlijk op hoeveel je aan het meten bent met 2 maten ?
jij bent aan geen een kant medeverantwoordelijk voor het gedrag binnen jouw groep,
Ohja? Waar doe ik dat dan?quote:maar je houd wel iedere allochtoon verantwoordelijk voor het aanstootgevende gedrag van groeperingen binnen zijn groep
Ikke ook niet.quote:lol .. zie je het voor je ... 1000en arme nederlandse analfabethen die naar een of ander rijk land vertrekken om daar de smerigste klussen te doen .. ikke niet ..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |