Gelijk , 100 % gelijkquote:
'Ik heb ontzettend spijt van alles. Hoe ben ik zo laag gezonken dat ik geen kracht meer heb en afhankelijk ben van de sociale dienst. De aanpak van de media, hoe mensen naar ons kijken. We ervaren alleen maar vernedering. We moeten integreren. Maar hoe kun je integreren in een vijandelijke sfeer?
Tja, bepaalde allochtonen schijnen er toch wel in te slagen, dus onmogelijk is het niet, me dunkt.quote:
hou op met je vooroordeelquote:Op woensdag 23 maart 2005 14:43 schreef Labtech het volgende:
Opmerklijk weer is dat het natuurlijk weer allemaal de schuld is van anderen...Zelfreflectie..natuurlijk niet...
Ik wordt ontslagne omdat ik altijd te laat ben. Maar omdat ik ook marokkaan ben, is het natuurlijk discriminatie en de schuld van de media...
Voor die mensen zou ik zeggen: Als het u niet bevalt, ga dan lekker weg...
Jezusquote:De druk van het leven is dusdanig dat je moet gaan werken om aan geld te komen .
quote:hou op met je vooroordeel
wat dat laatste betreft: dan hebben ze toch een goed autochtoon voorbeeld gevolgd, nl Louis van Gaal.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:43 schreef Labtech het volgende:
Opmerklijk weer is dat het natuurlijk weer allemaal de schuld is van anderen...Zelfreflectie..natuurlijk niet...
Ik wordt ontslagne omdat ik altijd te laat ben. Maar omdat ik ook marokkaan ben, is het natuurlijk discriminatie en de schuld van de media...
En dat is ook iets wat een hoop noord-afrikanen moeten leren. Wij nederlanders houden er niet van om in de gebiedende wijs aangesproken te worden..quote:hou op met je vooroordeel
quote:wat dat laatste betreft: dan hebben ze toch een goed autochtoon voorbeeld gevolgd, nl Louis van Gaal.
maar dat neemt niet weg dat het schokkend en illustratief is.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:47 schreef Copycat het volgende:
Beetje simpel om je TT op te hangen aan één uitspraak terwijl die uitspraak de teneur van het stuk niet raakt.
jij denkt dat alle allochtonen geen baan hebben en allemaal een uitkering hequote:Op woensdag 23 maart 2005 14:46 schreef Labtech het volgende:
[..]
Hoezo vooroordeel...Lees het stuk maar eens goed..
oow lekker in de kantoor zittenquote:Op woensdag 23 maart 2005 14:49 schreef hemmes het volgende:
En lees vooral het vetbedrukte.. Die gasten moeten hun ogen uit hun kop vandaan schamen!!! Wij autochtonen moeten toch ook werken voor ons geld? Dat zou makkelijk zijn zeg, alleen handje ophouden en gewoon doorblijven kankeren dat het hier beroerd is!!! Lazer toch op!
Mwah, ik weet niet of ik er wel een voorstander van ben dat alleenstaande moeders een full-time baan hebben... krijg je daar niet juist van die ontaarde hangjongeren van?quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:44 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Tja, bepaalde allochtonen schijnen er toch wel in te slagen, dus onmogelijk is het niet, me dunkt.
Maar wat die Surinaamse vrouwen hierboven zeggen is toch wel tekenend. Je kunt het ze niet alléén kwalijk nemen, ze zijn tenslotte afhankelijk gemaakt van/door de slinkse uitkeringsindustrie.
Wat suggereer ik dan?quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:52 schreef Copycat het volgende:
Suggestief zou ik het eerder willen noemen.
Daar geef ik hem wel gelijk in. Maar daarbuiten, er zijn genoeg mensen met een uitkering die genoeg tijd hebben om Nederlands te leren, dat niet doen en dus geen goede baan krijgenquote:We werkten ook over. Daarom hadden we geen tijd om Nederlands te leren
Je verwart oorzaak met gevolg. Het probleem zit 'm in het feit dat veel Surinaamse mannen niet geemancipeerd zijn en geen verantwoordelijkheid willen dragen voor het grut dat ze bijeen neuken.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:53 schreef Flurry het volgende:
[..]
Mwah, ik weet niet of ik er wel een voorstander van ben dat alleenstaande moeders een full-time baan hebben... krijg je daar niet juist van die ontaarde hangjongeren van?
waar haal je dat nu weer vandaan?quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:52 schreef Meki het volgende:
[..]
oow lekker in de kantoor zitten
en allochtonen moeten vies werk doen , zware dingen optillen etc.
Omdat die kids anders later jouw portemonnee jattenquote:Op woensdag 23 maart 2005 14:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Je verwart oorzaak met gevolg. Het probleem zit 'm in het feit dat veel Surinaamse mannen niet geemancipeerd zijn en geen verantwoordelijkheid willen dragen voor het grut dat ze bijeen neuken.
Waarom zou ik daar voor op moeten draaien?
Dat ben ik met je eens, maar als mensen kunnen werken, moeten ze eigenlijk ook gewoon aan het werk, anders werkt onze verzorgings samenleving helemaal niet meer en wordt die afgebroken, wat nu dus ook gebeurd.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:58 schreef Youssef het volgende:
Die man heeft natuurlijk wel gelijk. Door al die autochtonen uit "probleemwijken sbs6" die frauderen met hun bijstand zitten zij telkens met de gebakken peren. Die man is 60 en kan zeer waarschijnlijk geen normaal werk meer uitvoeren. En toch wordt ie telkens aangepakt omdat ie goed met zijn geld om gaat.
En degenen die telkens schulden maken krijgen extra geld om zo rond te komen![]()
Omgekeerde wereld
oow dan heb ik het mis maar ik zie het wel dat Allochtonen zware werk moeten doenquote:Op woensdag 23 maart 2005 14:55 schreef hemmes het volgende:
Meki, ten eerste: check yer spelling...
Ten 2e, heb ik je op je teentjes getrapt? Volgends mij heb ik helemaal niet geschreven dat allchtonen kutwerk moeten doen. Je kiest er toch nog steeds zelf voor lijkt me. En Meki... IETS beter lezen zou geen kwaad voor je kunnen maats...
Ik zie ook andere dingen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:03 schreef Meki het volgende:
[..]
oow dan heb ik het mis maar ik zie het wel dat Allochtonen zware werk moeten doen
Heb je de rest van het artikel ook gelezen, of viel je blik toevallig op die ene zin?quote:
jah ik ook dat zie ik ook maar het gaat nu de goede kant opquote:
Tja, als je wat wil bereiken moet je onderaan de ladder beginnen.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:52 schreef Meki het volgende:
Hangt van de opleiding af en het gemiddelde opleidingsniveau van allochtonen is nu nog steeds lager. Je ziet trouwens wel steeds meer hoger opgeleide allochtonen met een baan die bij hun opleidingsniveau past.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:03 schreef Meki het volgende:
[..]
oow dan heb ik het mis maar ik zie het wel dat Allochtonen zware werk moeten doen
en wederom de slachtofferrolquote:Op woensdag 23 maart 2005 15:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk ben ik het daar mee eens. Alsof je van je hele leven op je hol zitten gelukkiger wordt.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:02 schreef djantje het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar als mensen kunnen werken, moeten ze eigenlijk ook gewoon aan het werk, anders werkt onze verzorgings samenleving helemaal niet meer en wordt die afgebroken, wat nu dus ook gebeurd.
Anders ga je even serieus in op Meki.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:08 schreef clowncloon het volgende:
[..]
en wederom de slachtofferrol![]()
Een simpel principe wat voor 90% opgaat:
hoog opgeleid = denkwerk
laag opgeleid = fysiek werk
En feit is nou eenmaal dat allochtonen procentueel minder goed zijn opgeleid, you do the math
Als je geen goede opleiding hebt moet je meestal productiewerk en zwaarder werk doen. Dat geldt voor autochtonen en allochtonen. Logisch toch?quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Die rest bevat het welbekende gejerimieer, dus daar hoeven we al niet op in te gaan, aangezien er al tig topics over zijn geweest.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Heb je de rest van het artikel ook gelezen, of viel je blik toevallig op die ene zin?
In Nederland werk je niet voor je geld. Je werkt om te kunnen leven, de rest sta je af aan de belastingdienst.quote:Op woensdag 23 maart 2005 15:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Zodra ik zou moeten werken voor mijn geld zou ik gaan emigreren
Nee, dat denk ik helemaal niet, ik denk alleen dat deze geinterviewde lopen te zeiken, en de schuld bij anderen leggen. Nooit ligt er iets aan hunzelf. Dat is wat ik denk.quote:jij denkt dat alle allochtonen geen baan hebben en allemaal een uitkering he
kijk maar eens in Albert Heijn of Dirk hoeveel Marokkanen er werken
dat is pas een vooroordeel.quote:oow dan heb ik het mis maar ik zie het wel dat Allochtonen zware werk moeten doen
Indien de werknemer autochtoon is, is het logisch. Indien de werknemer Allochtoon is, is het discriminatie..quote:Als je geen goede opleiding hebt moet je meestal productiewerk en zwaarder werk doen. Dat geldt voor autochtonen en allochtonen. Logisch toch?
quote:Respekt is net als geld; je moet het verdienen.
Flikker toch op man dan moeten ze iets aan hun opleiding doen. In mijn jeugd heb ik ook alle kutbaantjes aangenomen. Nu zit ik inderdaad lekker op kantoor maar dat komt door inzet en opleiding en niet dankzij mijn ras.quote:Op woensdag 23 maart 2005 14:52 schreef Meki het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |