Dat was ook het eerste dat in me op kwamquote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:21 schreef Sport_Life het volgende:
Assertiviteitscursus al overwogen?
Op zich heeft hij wel gelijk, alleen dat laatste stukje had hij weg moeten laten.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:51 schreef Notoire_Gek het volgende:
Zoek een functie waarbij je weinig hoeft te communiceren. Grafdelver ofzo.
quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:24 schreef whosvegas het volgende:
Op zich heeft hij wel gelijk, alleen dat laatste stukje had hij weg moeten laten.
Ik stotter, ik zou dus nooit een functie nemen waar ik veel contacten met klanten moet onderhouden.
Ik zou zoiets toch liever persoonlijk vertellen in een gesprek dan bij voorbaat schriftelijk vermelden. Dat komt erg onzeker over en bovendien zijn er maar erg weinig functies waar het ontberen aan enige communicatieve vaardigheden als irrelevant wordt beschouwd.quote:Op woensdag 23 maart 2005 06:25 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Onzin. Zoals in de OP al gezegd worden mensen uitgenodigd op basis van kwalificaties. TS weet nu al dat het toch weer afketst op het feit dat 'ie niet goed communiceert in het gesprek.
Wanneer dat van tevoren bekend is, houden ze er rekening mee.
Ja, hier ben ik ook we benieuwd naar...quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:17 schreef Bijsmaak het volgende:
Wat wordt precies bedoeld met "communicatieve vaardigheden"?
Erover lezen kan helpen, maar het moet toch in de praktijk uitgeoefend worden.quote:Op donderdag 24 maart 2005 12:11 schreef Rutger1983 het volgende:
Literatuur is ook een optie natuurlijk, is heel veel over te vinden.
Niet om je nog verder de grond in te trappen: 't CBS is een bedrijf waarbij ze meer kijken naar je papieren dan naar je presentatie. Onder andere omdat ze weten dat het personeel wat ze echt nodig hebben niet uitblinkt bij een sollicitatiegesprek. Dus in dat opzicht had je het bij dat bedrijf makkelijk.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:16 schreef amr_diab het volgende:
De laatste keer, bij het CBS, ben ik na de tweede ronde afgewezen. Er waren overigens 10 functies en 17 kandiaten. Het dan nog niet redden zette mij wel aan het denken.
Maar dit is daarentegen wel een beetje een open zenuw bij 't CBS.quote:De reden van mijn laatste afwijzing is dat ze mijn manier van communiceren te star vinden. Ook zijn ze van mening dat ik niet voldoende flexibel ben voor de diverse werkzaamheden.
Kun je wat voorbeeldsituaties geven waarin je niet uit de verf komt, en kun je ook aangeven wat er precies mis gaat (en evt. ook waardoor?)?quote:Op grond van mijn kennis word ik meestal uitgenodigd, maar na een gesprek zijn de selecteurs onverdeeld teleurgesteld over mijn communicatieve vaardigheden.
Doel je op het film kijken voor een sollicitatiegesprek? Op het nuttigen van alcohol? Of op het discussieren met vrienden in 't algemeen?quote:Op donderdag 24 maart 2005 19:15 schreef yozd het volgende:
[..]
Mij heeft het geholpen, misschien een tip voor je, maar ik weet dus niet wat jij precies verstaat
onder communicatieve vaardigheden...
Op het bier drinken. Als je voor je sollicitatiegesprek een paar halve liters naar binnen gooit,quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:39 schreef KreKkeR het volgende:
Doel je op het film kijken voor een sollicitatiegesprek? Op het nuttigen van alcohol? Of op het discussieren met vrienden in 't algemeen?
Het CWI vindt anders van wel.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:27 schreef -DailaLama- het volgende:
En ontspan. Bedenk: werk is niet alles in het leven.
Je kan heus wel gedisciplineerd aan iets beginnen en streng voor je zelf zijn en tegelijkertijd ontspannen. Ik bedoel gewoon dat hij zich er niet zo druk over moet maken dat hij moedeloos wordt want dan is het einde zoek.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 23:41 schreef Rapaille het volgende:
Ik denk niet dat het zin heeft om te onstpannen, hij heeft dit ten slotte altijd. Ik denk dat je echt een cursus MOET doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |