abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32692815
kick..
pi_32917169
Ik blijf maar kicken..
pi_37430954
Ben benieuwd of er deze zomer weer mensen gaan werken / studeren in de states? Ervaringen, voorbereidingen etc?!

Bij mij begint het weer een beetje te kriebelen(na een zeer geslaagde summercourse in berkeley 2005) maar ben te laat voor dit jaar (vrees ik).

Misschien een vakantie plannen, of iets voor 2007 zoeken dan maar
pi_37439932
quote:
Op zondag 30 april 2006 17:58 schreef onne het volgende:
Ben benieuwd of er deze zomer weer mensen gaan werken / studeren in de states? Ervaringen, voorbereidingen etc?!

Bij mij begint het weer een beetje te kriebelen(na een zeer geslaagde summercourse in berkeley 2005) maar ben te laat voor dit jaar (vrees ik).

Ik krijg deze zomer 6 weken training in NY, weet niet of dat ook telt? Daarna ga ik werken in Engeland, wel erg veel zin in de States....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_37445513
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik krijg deze zomer 6 weken training in NY, weet niet of dat ook telt? Daarna ga ik werken in Engeland, wel erg veel zin in de States....
"Telt" wat mij betreft zeker
Wat ga je precies doen?
pi_37445547
quote:
Op maandag 1 mei 2006 08:46 schreef onne het volgende:

[..]

"Telt" wat mij betreft zeker
Wat ga je precies doen?
Ik ga voor een bank werken en krijg die zes weken een soort basis training in NY, het gebeurt natuurlijk allemaal op Wall Street.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_37585266
Maar wat ik dus een beetje in het topic gelezen heb is dat je er uiteindelijk niks aan verdient of zelfs meer aan moet uitgeven dan dat je ermeer verdient en dat je het dus alleen maar voor de ervaring doet?
  Moderator vrijdag 5 mei 2006 @ 20:37:15 #133
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_37585711
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 20:21 schreef Repeat het volgende:
Maar wat ik dus een beetje in het topic gelezen heb is dat je er uiteindelijk niks aan verdient of zelfs meer aan moet uitgeven dan dat je ermeer verdient en dat je het dus alleen maar voor de ervaring doet?
Daarvoor is het werken in het buitenland toch voor?
Ik bedoel als je je er vestigd oké, maar als IK ga werken in het buitenland doe ik het meer om de taal te leren of om vakantie medewerker te worden op een camping om de hoeveelheid lol die je er kan hebben.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_37625902
quote:
Op zondag 30 april 2006 17:58 schreef onne het volgende:

Ik heb mij deze week wéér voor Berkeley ingeschreven omdat vorig jaar fantastisch was.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_37626190
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:11 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Ik heb mij deze week wéér voor Berkeley ingeschreven omdat vorig jaar fantastisch was.
ga je zo'n zomercursus doen? En zo ja, waarin?
pi_37649463
quote:
Op zondag 7 mei 2006 13:25 schreef Repeat het volgende:

[..]

ga je zo'n zomercursus doen? En zo ja, waarin?
Ja. Ik ga Investments en Special Topics in Marketing volgen.
New Yorker in spe
pi_37652709
quote:
Op maandag 8 mei 2006 09:10 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Ja. Ik ga Investments en Special Topics in Marketing volgen.
Aiii jaloers

Vorig jaar in Berkeley was schitterend, maar zit er dit jaar financieel even niet in... Zomer 2007 wellicht.. Hoe lang blijf je dit jaar? Weer de 6 weekse?
pi_37666271
quote:
Op maandag 8 mei 2006 11:31 schreef onne het volgende:

[..]

Aiii jaloers

Vorig jaar in Berkeley was schitterend, maar zit er dit jaar financieel even niet in... Zomer 2007 wellicht.. Hoe lang blijf je dit jaar? Weer de 6 weekse?
Weer session D 6 weken.
New Yorker in spe
pi_37666648
wil wel weer maar ja moet ook nog werken en vakantie houden en werken in de USA gaan niet samen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_37674406
zit nu in het eerste jaar vd International Business School in Groningen, en moet nog even wachten tot mn 3e jaar voor mn uitwisseling + stage.

maar ik heb er zin in
you and I ain't done Zeke!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:14:53 #141
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_39722439
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 20:37 schreef Renesite het volgende:

[..]

Daarvoor is het werken in het buitenland toch voor?
Ik bedoel als je je er vestigd oké, maar als IK ga werken in het buitenland doe ik het meer om de taal te leren of om vakantie medewerker te worden op een camping om de hoeveelheid lol die je er kan hebben.
Maar wat als je in NL een huis achterlaat? Je kunt het onderverhuren begrijp ik, maar je blijft altijd kosten houden. En dat CCUSA, is dat voornamelijk gericht op studenten? Ik ben al wel wat ouder namelijk, maar zit nu wel in een fase van mijn leven waarin ik het kan en heel graag wil doen!

Ik denk dat het met enig speurwerk best mogelijk is om zelfstandig aan een baan te komen. Scheelt je dat geld? Iemand ervaringen in het werken op National Parks... Ik heb inmiddels contact gehad met Yellowstone Park, even wat oriënterende vragen gemaild. Wacht nog op reactie!
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_39799971
Wat ik mij nou afvraag na het lezen van jullie positieve ervaringen wat nou ongeveer de kosten zijn van zo'n summercourse bij Berkeley, ik zie hier en daar wel wat bedragen, maar ik vind het lastig om een totaal plaatje te vormen.
pi_39915925
Dat vroeg ik me dus ook af

(verkapte kickje)
pi_39918363
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 20:58 schreef VandaagNiet het volgende:
Wat ik mij nou afvraag na het lezen van jullie positieve ervaringen wat nou ongeveer de kosten zijn van zo'n summercourse bij Berkeley, ik zie hier en daar wel wat bedragen, maar ik vind het lastig om een totaal plaatje te vormen.
Hi!
Ik ben vorig jaar naar Berkeley geweest voor de 6 weekse summercourse.
Was 3300 dollar kwijt aan collegegeld, 6 weken onderdak en eten (all-in in het international-house). Losse bedragen kan ik zo even niet vinden.
Tel daar de vlucht en wellicht een paar weken vakantie bij op en je bent een pittig bedrag kwijt.
Maar ik kan zeggen dat het elke cent waard was! Geweldige ervaring!
pi_45583870
schop!

2007 lijkt me een erg geschikt jaar om dit (eindelijk) eens te gaan doen
pi_46486347
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:59 schreef Repeat het volgende:
schop!

Agreed. Als alles meezit, ga ik in augustus een semester in de US studeren. Mijn school (hszuyd heerlen) heeft via het magellan-netwerk contacten met onder andere de Universiteit van Missouri, Rolla (http://www.umr.edu/). Daar gaat dan ook mijn eerste voorkeur naar uit. Ik heb een hele hoop mensen er al over gehoord, allemaal even enthousiast, ik kan dus niet wachten..
pi_46493558
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 12:35 schreef Steincity87 het volgende:

[..]

Agreed. Als alles meezit, ga ik in augustus een semester in de US studeren. Mijn school (hszuyd heerlen) heeft via het magellan-netwerk contacten met onder andere de Universiteit van Missouri, Rolla (http://www.umr.edu/). Daar gaat dan ook mijn eerste voorkeur naar uit. Ik heb een hele hoop mensen er al over gehoord, allemaal even enthousiast, ik kan dus niet wachten..
Heel leuk voor je, ik ga zelf ook Maar dit gaat echt over werken Dus je kan je beter op het andere topic richten.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_46493645
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:59 schreef Repeat het volgende:
schop!

Ik heb nog niks

Zou ook niet weten waar ik moet beginnen
pi_46494172
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:24 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ik heb nog niks

Zou ook niet weten waar ik moet beginnen
Lees de topics eens door? Staat genoeg informatie. Wat lijkt je leuk om te gaan doen? Soms heeft de universiteit ook nog wel uitwisselingen voor stages/werken.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_46494641
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:37 schreef Avani het volgende:

[..]

Lees de topics eens door? Staat genoeg informatie. Wat lijkt je leuk om te gaan doen? Soms heeft de universiteit ook nog wel uitwisselingen voor stages/werken.
tja er is geen randstad/olympia/start.com voor baantjes in de vs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')