Berichtje vanuit berkeley! Hier ist super relaxed alleen mega mega druk... Courses kosten erg veel tijd in deze week 2 midterm exams.. Verder hier echt top, zeker qua weer, sfeer en eten. Uitgaan wat minder, berkeley is behalve de campus beetje dode stad. 1 hele foute hiphop discotheek like snoop dogs video clips. Verder wel paar gezellige barretjes.quote:Op woensdag 20 juli 2005 21:40 schreef komrad het volgende:
ff dit topic kicken, heren NYérs nog leuke verhalen te melden?
Ik kan niet uitgaan, geen 21quote:Op donderdag 21 juli 2005 06:35 schreef onne het volgende:
[..]
Berichtje vanuit berkeley! Hier ist super relaxed alleen mega mega druk... Courses kosten erg veel tijd in deze week 2 midterm exams.. Verder hier echt top, zeker qua weer, sfeer en eten. Uitgaan wat minder, berkeley is behalve de campus beetje dode stad. 1 hele foute hiphop discotheek like snoop dogs video clips. Verder wel paar gezellige barretjes.
Binnenkort een keer uit in San Francisco das t echte werk!
Nu weer ff verder, morgen international business exam... je mag er 2 pagina's handwritten notes bij houdendat bied perspectieven!
Ik heb wat foto's online staan: http://home.kabelfoon.nl/~verleun/Fotosquote:Op donderdag 21 juli 2005 20:07 schreef komrad het volgende:
hoi Jeroenus, gaat lekker dus, keep it going
en foto's mogen natuurlijk altijd
bij was dit niet zo heel makkelijk, ik ben destijds op het consulaat geweest, maar daar zou het zoveel gezeik kosten, en vrij veel geld ook, dat het zich volgens mij amper loont...quote:Op vrijdag 18 november 2005 18:07 schreef Dizzee het volgende:
Dat werkvergunning (visum) krijg je alleen als je een joboffer van een bedrijf daar hebt gekregen. Zodra je die hebt kan je de procedure inzetten bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam. Voor een zomerbaantje zal dat dan de J1 zijn denk ik.
je moet als zomerbaantje natuurlijk niet verwachten even ambassadeur te worden natuurlijkquote:Ik denk niet dat je zomaar even op een nederlandse ambassade kan werken. Die mensen hebben vaak hoge opleidingen en jaren lange ervaringen in het (bedrijfs)leven en grote netwerken.
wat zou veel gezeik zijn? het visum krijgen? zodra je een joboffer hebt gekregen, is het visum krijgen niet zo heel moeilijk, mits je geen rare dingen gedaan hebt. veel papierwerk invullen, 100 euro (of dollar, weet niet meer precies) betalen en klaar.quote:Op zaterdag 19 november 2005 01:30 schreef steve2003 het volgende:
[..]
bij was dit niet zo heel makkelijk, ik ben destijds op het consulaat geweest, maar daar zou het zoveel gezeik kosten, en vrij veel geld ook, dat het zich volgens mij amper loont...
maar geschoten is zeker mis, je kan het zeker weten proberen
[..]
dat klinkt goed. ik heb 2 jaar geleden geprobeerd een stage te regelen op een ned. ambassade in het buitenland maar helaas niet gelukt door de strenge eisen die ze toen stelden.quote:je moet als zomerbaantje natuurlijk niet verwachten even ambassadeur te worden natuurlijk
maar daar hebben ze ook schoonmakers, receptionisten etc. nodig, en dan geven ze vaak wel een voorkeur aan Nederlandse werknemers, mits die zelf een beetje meewerken...
een vriend van mij doet dit regelmatig, hij heeft 2 jaar geleden een mailtje gestuurd naar de ambassade in frankrijk (hij was een amerikaan en werkte dus op de amerikaanse ambassade), ne heeft een simpel baantje gekregen als loopjongen of weet ik wat, hij heeft er wel erg veel meegemaakt en ook redelijk veel van frankrijk meegekregen, het is dus zeker aan te raden![]()
of het makkelijk is, wie weet, deze jongen zal natuurlijk wel aardig wat geluk hebben gehad, maar het kan dus wel, en deze jongen had absoluut geen enkele relaties of wat dan ook die hem dit op hebben geleverd, gewoon een heel enthousiast mailtje was goed genoeg...
Inderdaad, toen ik daarnaar toe vertrok om een jaar te studeren kreeg ik ook geen werkvergunning. Toen vond ik het geen probleem omdat ik toch ging studeren en al enige tijd had gespaard voor mijn buitenland studie.quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:47 schreef steve2003 het volgende:
je krijgt volgens mij niet zomaar en werkvergunning. Ik zat er ook een jaar tijdens een uitwisseling, en wou toen ook werken. Dat kon niet, want daar heb je een greencard voor nodig, en ik dnek niet dat ze die geven als je alleen een zomertje komt werken..
Wat voor studentenpakket had/heb jij dan? Ik ben nu bij de Zilveren Kruis verzekerd via het ziekenfonds. Maar dat was omdat ik nu stage loop en verplicht ben om via het ziekenfonds verzekerd te zijn. Hiervoor was ik via mijn vader particulier mee verzekerd. Toen ik in de VS studeerde was ik via www.acepolis.com/ips verzekerd, omdat ik voor langere tijd verbleef in de VS.quote:Op vrijdag 18 november 2005 18:07 schreef Dizzee het volgende:
Kwa verzekering hoefde ik niets te veranderen omdat ik een studentenpaket had en maximaal 90 dagen in het buitenland zat.
Hoezo was het heel ingewikkeld om een werkvergunning te krijgen? En kost het geld om er een te krijgen? Ik weet wel dat het me 100 euro koste om een visum te krijgen. Als een werkvergunning dan al geld kost, dan zal het toch wel ongeveer rond de 100 euro zijn? Of zie ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 19 november 2005 01:30 schreef steve2003 het volgende:
[..]
bij was dit niet zo heel makkelijk, ik ben destijds op het consulaat geweest, maar daar zou het zoveel gezeik kosten, en vrij veel geld ook, dat het zich volgens mij amper loont...
maar geschoten is zeker mis, je kan het zeker weten proberen
[..]
je moet als zomerbaantje natuurlijk niet verwachten even ambassadeur te worden natuurlijk
maar daar hebben ze ook schoonmakers, receptionisten etc. nodig, en dan geven ze vaak wel een voorkeur aan Nederlandse werknemers, mits die zelf een beetje meewerken...
Ik heb op http://netherlands.usembassy.gov/work_permits.html gekeken en ik heb bij “work permits” geen optie gezien voor een J1. Toen ik studeerde in de VS kreeg ik wel een J1. Is in deze situatie weer een J1 formulier van toepassing?quote:Op vrijdag 18 november 2005 18:07 schreef Dizzee het volgende:
Dat werkvergunning (visum) krijg je alleen als je een joboffer van een bedrijf daar hebt gekregen. Zodra je die hebt kan je de procedure inzetten bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam. Voor een zomerbaantje zal dat dan de J1 zijn denk ik.
Ik had echt helemaal geen problemen met het verkrijgen van een visum. Het enige waar je goed op moet letten is zorgen dat je de formulieren goed invult. Verder ben ik nooit in aanraking met de politie geweest (buiten een boete voor fietsen op de stoep!), dus daar kreeg ik ook geen problemen mee. Zodra dit wel het geval is, is het volgens mij zoveel moeilijker om een visum/werkvergunning te krijgen. Je gaat naar het consulaat, staat lang in de rij, levert je formulieren in, beantwoord een aantal vragen, geeft je vingerafdruk af, laat je passpoort en een aangetekende envelop naar jezelf achter en de volgende dag heb je hem binnen. Is de procedure voor een werkvergunning vergelijkbaar? Ik neem aan dat er uiteraard ook verschillen zijn daarin. Maar weet iemand of er ook nog ‘vreemde”/andere belangrijke eisen worden gesteld?quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:44 schreef Dizzee het volgende:
[..]
wat zou veel gezeik zijn? het visum krijgen? zodra je een joboffer hebt gekregen, is het visum krijgen niet zo heel moeilijk, mits je geen rare dingen gedaan hebt. veel papierwerk invullen, 100 euro (of dollar, weet niet meer precies) betalen en klaar.het krijgen van een joboffer is het moeilijkst lijkt mij.
Ze hebben in de VS wel een minimumloon wat volgens mij de meeste werknemers betaald krijgen. Als ik het me goed herinner is dat $5,25 en even snel omgerekend is dat zo een 4,50 euro per uur (voor belasting). Nu is dat wel minder dan de 7,50 euro netto die ik hier verdien. Maar mijn doel is niet om er bakken met geld mee te verdienen. Zoals je zegt, het gaat mij echt om de ervaring. Als ik break-even speel ben ik blij en een beetje verlies kan ik ook wel hebben. Mijn jaar in de VS heeft mij wel (bakken) met geld gekost, dus ik wil eigenlijk wel break-even spelen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:44 schreef Dizzee het volgende:
vaak krijg je in de VS wel aardig goed betaalt maar ben je het snel weer kwijt aan huisvesting wat vaak je grootste kostenpost daar is. maar los van het financiele gedeelte, je krijgt er zoveel meer voor terug.
Dat weet ik niet meer precies. Ík had gebeld met de verzekering dat ik een tijdje in Amerika ging werken. Omdat dit niet meer dan 3 maand was, hoefde ik niets te veranderen. Volgens mij moest ik wel iets van 2euro extra p.m betalen, maar dan was ik wel verzekerd voor de tijd in het buitenland.quote:Op maandag 21 november 2005 10:43 schreef 455H07E het volgende:
Wat voor studentenpakket had/heb jij dan? Ik ben nu bij de Zilveren Kruis verzekerd via het ziekenfonds. Maar dat was omdat ik nu stage loop en verplicht ben om via het ziekenfonds verzekerd te zijn. Hiervoor was ik via mijn vader particulier mee verzekerd. Toen ik in de VS studeerde was ik via www.acepolis.com/ips verzekerd, omdat ik voor langere tijd verbleef in de VS.
Waarschijnlijk wel. Je wil voor een bepaalde tijd (iig minder dan 3maand) betaalt werk verrrichten. Zodra je een werkgever gevonden hebt moet dit bedrijf een aanvraag indienen bij de U.S Citizenship and Immigration Services. (USCIS) Daarna kan je naar het consulaat in Amsterdam gaan voor het papierwerk., waana je het J1 krijgt. Hier staat wel wat meer info: http://uscis.gov/graphics/index.htmquote:Ik heb op http://netherlands.usembassy.gov/work_permits.html gekeken en ik heb bij “work permits” geen optie gezien voor een J1. Toen ik studeerde in de VS kreeg ik wel een J1. Is in deze situatie weer een J1 formulier van toepassing?
[..]
Ik verdiende toen ook iets meer als het minimumloon en betaalde veel minder belasting dan mijn Amerikaanse collega's. (wat ik nog steeds niet snap eigenlijk)quote:Ze hebben in de VS wel een minimumloon wat volgens mij de meeste werknemers betaald krijgen. Als ik het me goed herinner is dat $5,25 en even snel omgerekend is dat zo een 4,50 euro per uur (voor belasting). Nu is dat wel minder dan de 7,50 euro netto die ik hier verdien. Maar mijn doel is niet om er bakken met geld mee te verdienen. Zoals je zegt, het gaat mij echt om de ervaring. Als ik break-even speel ben ik blij en een beetje verlies kan ik ook wel hebben. Mijn jaar in de VS heeft mij wel (bakken) met geld gekost, dus ik wil eigenlijk wel break-even spelen.
Dit heb je dan iig al goed geregeld.quote:Huisvesting heb ik in ieder geval nu al geregeld. Ik kan voor de gehele zomer (of zoal ik wil/kan) bij de vriendin waar ik het eerder overhad verblijven. Zij hebben een volledig ingerichte kelder die niet gebruikt wordt en daar kan ik gebruik van maken. Op dat punt bespaar ik dus wel geld.
Ik heb dus wel enige contacten in de VS die mij mogelijk kunnen helpen.
Ik zit nu op mijn stage, dus ik heb nu niet zoveel tijd om een stuk te typen. Ik zal vanavond even een post plaatsen.quote:
Mijn situatie in Nederland. Toen ik mijzelf inschreef voor een semester studeren in het buitenland was ik bijna klaar met mijn tweede jaar HBO. Ik heb dus het eerste half jaar van mijn derde jaar dmv een uitwisselingsproject in de VS gedaan. Mijn cijfers telden dus mee voor mijn eerste half jaar in Nederland. Het is niet verplicht voor de opleiding. Ik heb het gedaan voor de ervaring en toevoeging aan mijn CV and mijn toekomstplannen met betrekking tot werken in het buitenland in verschillende landen. Het voegt een extra dimensie toe aan je studie en het geeft je een voorsprong op alle andere HBO afgestudeerden.quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:17 schreef BrauN het volgende:
Gozer, wat vet.
Maar leg je situatie in Nederland dan eens effe uit. Zit je op het HBO, of aan een Universiteit? Was je studie in Amerika een klein deel van je Nederlandse opleiding? Heb je uiteindelijk je diploma in de VS gehaald i.p.v. in Nederland? Je zegt namelijk dat je er nog een semester aan vast had geplakt...
Hoe zat het eigenlijk met je visum voor dat tweede semester? Moest je terug naar Nederland om die zaken even te regelen, voordat je kon beginnen aan je tweede?
Ah, dat maakt een hoop duidelijk.quote:
Mooi verhaal.quote:Op vrijdag 25 november 2005 11:46 schreef 455H07E het volgende:
knip
Ik lees ze iniedergeval graag!quote:Op vrijdag 25 november 2005 15:58 schreef 455H07E het volgende:
[..]
EDIT: Ik zie weer dat het een lang verhaal is geworden! Ik hoop dat ik mensen met mijn verhalen help anders zit ik me hier voor niets zowat een RSI te typen!
Ben nog steeds benieuwd naar jou ervaringen daar.quote:Op vrijdag 25 november 2005 16:04 schreef BrauN het volgende:
[..]
Ik heb namelijk afgelopen zomer in de VS gewerkt,
Even snel een versimpeld antwoord: De school was net bezig met het invoeren van een ander studiemodel, namelijk het "ROM-model". Het was volgens hun dus niet zeker of ik zomaar weer kon instromen in de studie omdat volgens hun een aantal aanzienlijke wijzigenen plaats zouden vinden. Verder was er geen "ruimte" in mijn studie om nog een semester in het buitenland te doen. Vandaar dat ik zei dat ik bereid was om een half jaar studievertraging op te lopen. Toen vertelde ze me dat dat neit zomaar kon. Ik vond het raar dat je niet een semester er tussenuit kon. Het komt vaak genoeg voor. En ze hebben een uitwisselingsproject en dat betekent dat zji ook Amerikaanse studenten hier moeten onderbrengen en tot nu toe was daar minder interesse voor van Amerikaanse studenten. Ze hadden dus al een "positief saldo" als je begrijpt wat ik bedoel (meer Ned studenten naar Amerika dan andersom).quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:25 schreef Dizzee het volgende:
Maar waarom zat de school je nou zo tegen te werken, en raadde men het je zelfs af. Ik begrijp dat ze wat meer centjes kunnen vangen als je in precies 4 jaar je diploma haalt, maar in dit geval mag je wel wat medewerking verwachting. Zeker omdat je van jezelf komt en voor de volle 100% gemotiveerd bent.
Ik ook!quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:25 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Ben nog steeds benieuwd naar jou ervaringen daar.![]()
Ik krijg deze zomer 6 weken training in NY, weet niet of dat ook telt? Daarna ga ik werken in Engeland, wel erg veel zin in de States....quote:Op zondag 30 april 2006 17:58 schreef onne het volgende:
Ben benieuwd of er deze zomer weer mensen gaan werken / studeren in de states? Ervaringen, voorbereidingen etc?!
Bij mij begint het weer een beetje te kriebelen(na een zeer geslaagde summercourse in berkeley 2005) maar ben te laat voor dit jaar (vrees ik).
Misschien een vakantie plannen, of iets voor 2007 zoeken dan maar
"Telt" wat mij betreft zekerquote:Op zondag 30 april 2006 22:46 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik krijg deze zomer 6 weken training in NY, weet niet of dat ook telt? Daarna ga ik werken in Engeland, wel erg veel zin in de States....
Ik ga voor een bank werken en krijg die zes weken een soort basis training in NY, het gebeurt natuurlijk allemaal op Wall Street.quote:Op maandag 1 mei 2006 08:46 schreef onne het volgende:
[..]
"Telt" wat mij betreft zeker
Wat ga je precies doen?
Daarvoor is het werken in het buitenland toch voor?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:21 schreef Repeat het volgende:
Maar wat ik dus een beetje in het topic gelezen heb is dat je er uiteindelijk niks aan verdient of zelfs meer aan moet uitgeven dan dat je ermeer verdient en dat je het dus alleen maar voor de ervaring doet?
Ik heb mij deze week wéér voor Berkeley ingeschreven omdat vorig jaar fantastisch was.quote:Op zondag 30 april 2006 17:58 schreef onne het volgende:
Ben benieuwd of er deze zomer weer mensen gaan werken / studeren in de states? Ervaringen, voorbereidingen etc?!
Bij mij begint het weer een beetje te kriebelen(na een zeer geslaagde summercourse in berkeley 2005) maar ben te laat voor dit jaar (vrees ik).
Misschien een vakantie plannen, of iets voor 2007 zoeken dan maar
ga je zo'n zomercursus doen? En zo ja, waarin?quote:Op zondag 7 mei 2006 13:11 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ik heb mij deze week wéér voor Berkeley ingeschreven omdat vorig jaar fantastisch was.![]()
Ja. Ik ga Investments en Special Topics in Marketing volgen.quote:Op zondag 7 mei 2006 13:25 schreef Repeat het volgende:
[..]
ga je zo'n zomercursus doen? En zo ja, waarin?
Aiii jaloersquote:Op maandag 8 mei 2006 09:10 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ja. Ik ga Investments en Special Topics in Marketing volgen.
Weer session D 6 weken.quote:Op maandag 8 mei 2006 11:31 schreef onne het volgende:
[..]
Aiii jaloers![]()
Vorig jaar in Berkeley was schitterend, maar zit er dit jaar financieel even niet in... Zomer 2007 wellicht.. Hoe lang blijf je dit jaar? Weer de 6 weekse?
Maar wat als je in NL een huis achterlaat? Je kunt het onderverhuren begrijp ik, maar je blijft altijd kosten houden. En dat CCUSA, is dat voornamelijk gericht op studenten? Ik ben al wel wat ouder namelijk, maar zit nu wel in een fase van mijn leven waarin ik het kan en heel graag wil doen!quote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
Daarvoor is het werken in het buitenland toch voor?
Ik bedoel als je je er vestigd oké, maar als IK ga werken in het buitenland doe ik het meer om de taal te leren of om vakantie medewerker te worden op een camping om de hoeveelheid lol die je er kan hebben.
Hi!quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:58 schreef VandaagNiet het volgende:
Wat ik mij nou afvraag na het lezen van jullie positieve ervaringen wat nou ongeveer de kosten zijn van zo'n summercourse bij Berkeley, ik zie hier en daar wel wat bedragen, maar ik vind het lastig om een totaal plaatje te vormen.
Agreed. Als alles meezit, ga ik in augustus een semester in de US studeren. Mijn school (hszuyd heerlen) heeft via het magellan-netwerk contacten met onder andere de Universiteit van Missouri, Rolla (http://www.umr.edu/). Daar gaat dan ook mijn eerste voorkeur naar uit. Ik heb een hele hoop mensen er al over gehoord, allemaal even enthousiast, ik kan dus niet wachten..quote:Op maandag 22 januari 2007 16:59 schreef Repeat het volgende:
schop!
2007 lijkt me een erg geschikt jaar om dit (eindelijk) eens te gaan doen
Heel leuk voor je, ik ga zelf ookquote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:35 schreef Steincity87 het volgende:
[..]
Agreed. Als alles meezit, ga ik in augustus een semester in de US studeren. Mijn school (hszuyd heerlen) heeft via het magellan-netwerk contacten met onder andere de Universiteit van Missouri, Rolla (http://www.umr.edu/). Daar gaat dan ook mijn eerste voorkeur naar uit. Ik heb een hele hoop mensen er al over gehoord, allemaal even enthousiast, ik kan dus niet wachten..![]()
Ik heb nog niksquote:Op maandag 22 januari 2007 16:59 schreef Repeat het volgende:
schop!
2007 lijkt me een erg geschikt jaar om dit (eindelijk) eens te gaan doen
Lees de topics eens door? Staat genoeg informatie. Wat lijkt je leuk om te gaan doen? Soms heeft de universiteit ook nog wel uitwisselingen voor stages/werken.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:24 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik heb nog niks
Zou ook niet weten waar ik moet beginnen
tja er is geen randstad/olympia/start.com voor baantjes in de vsquote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:37 schreef Avani het volgende:
[..]
Lees de topics eens door? Staat genoeg informatie. Wat lijkt je leuk om te gaan doen? Soms heeft de universiteit ook nog wel uitwisselingen voor stages/werken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |