abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25665857
Tijdens de zomer werken in Amerika oude topic.

En hier dan maar verder hé, denk ik zo sorry ik heb geen ideee wat voor OP ik hier moet neerknallen.
-
pi_25665986
@mechatronics:

Daar heb je gelijk in. Ik geef alleen mijn ervaring, ik heb niet zoveel van de wereld gezien dat ik het een gefundeerde mening durf te noemen, haha. Zo heb ik het alleen gehad en zo zal het waarschijnlijk voor iedereen anders zijn. Ik heb gelukkig van alles wat op mijn cv staan, dus meestal kan ik er wel een draai aan geven.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_25666169
tvp
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_25666300
Misschien heeft het ook een beetje te maken met de internationale reputatie die jouw universiteit heeft binnen je vakgebied. Rotterdam - Economisch/Bedrijfskundig, Delft - Technisch bijvoorbeeld.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_25666349
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 19:22 schreef Drive-r het volgende:
@mechatronics:

Daar heb je gelijk in. Ik geef alleen mijn ervaring, ik heb niet zoveel van de wereld gezien dat ik het een gefundeerde mening durf te noemen, haha. Zo heb ik het alleen gehad en zo zal het waarschijnlijk voor iedereen anders zijn. Ik heb gelukkig van alles wat op mijn cv staan, dus meestal kan ik er wel een draai aan geven.
Ik zie een stage ook meer om alles uit je zelfontwikkeling te halen, de "speeltuin" voor je latere werk zeg maar. Je kan redelijk veel flikken met je stage, en sommige bazen vinden dat echt top, en houden daarom een voetje voor je tussen de deur, das toch vrij cool

Maar dat was offtopique.

Zelf heb ik ervoor gekozen om mijn HBO in sneltreinvaart te doen, dus zonder tussenstage (omdat ik van de MTS kom) wat ik wel zeker van plan ben is om sowieso na mijn Bachelor behalen (als ik het haal he) eens naar Silicon Valley te gaan, al hoor ik nu wel dat het nou niet helemaal geweldig loopt aan de westcoast kwa techniek

Anders kan NY altijd nog wel, dáár heb ik dat voetje voor
-
pi_25666484
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 19:34 schreef mechatronics het volgende:
Anders kan NY altijd nog wel, dáár heb ik dat voetje voor
Wat bedoel je precies?
New Yorker in spe
  dinsdag 22 maart 2005 @ 19:47:28 #7
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_25666493
tvp
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 22 maart 2005 @ 21:51:19 #8
117615 Adriaantje
Bassie, in de wagen! Snel!
pi_25670224
TVP dan maar.
pi_25680255
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 19:47 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
een baas van een multinational waar ik stage liep in NieuwZeeland was eerst ergens een grote in de USA, maar dat was ie even zat, dus was ie 5 jaar geleden naar NZ gegaan, daar was ie dus baas over mij, maar nu zit hij weer terug in Boston, daar heeft hij dus nog steeds goede contacten, en als ik in NY (Long Island, dus net buiten NYC IMO) wil werken, heeft hij daar wel een voetje voor tussen de deur, een goede referentie.
Een referentie op papier heb ik ook meegekregen. was wel netjes
-
  woensdag 23 maart 2005 @ 12:08:10 #10
117615 Adriaantje
Bassie, in de wagen! Snel!
pi_25680309
Relaxt.
pi_25892184
*kick

Als je op stage wil naar de VS (of ergens anders), hoe behulpzaam is het bedrijf meestal bij het regelen van een verblijfplaats?

@komrad. Toen je kon kiezen om in het buitenland af te studeren, was de mogelijkheid snel geregeld maar hield enkel het geld je tegen? Ik bedoel of zo'n afstudeerplaats makkelijk te regelen is (mits je het geld hebt) of dat je dat ook helemaal zelf moet uitvissen en contact leggen? Is een afstudeeruniversiteit eenvoudiger te regelen dan een stageplek bij een bedrijf?
New Yorker in spe
pi_25892291
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 22:08 schreef Jeroenus het volgende:
*kick

Als je op stage wil naar de VS (of ergens anders), hoe behulpzaam is het bedrijf meestal bij het regelen van een verblijfplaats?

@komrad. Toen je kon kiezen om in het buitenland af te studeren, was de mogelijkheid snel geregeld maar hield enkel het geld je tegen? Ik bedoel of zo'n afstudeerplaats makkelijk te regelen is (mits je het geld hebt) of dat je dat ook helemaal zelf moet uitvissen en contact leggen? Is een afstudeeruniversiteit eenvoudiger te regelen dan een stageplek bij een bedrijf?
als je het goed kan spelen, en jezelf tot de top 5% werkt van de klas, en High Potential wordt, dan kan je het redelijk ver schoppen. (zie artikels in Nobiles, hoewel ik die bestuurservaring in een studentenvereniging toch wel over het paard getild vind. )

een drive is veel belangrijker.

dus zorgen dat je een HiPo wordt, vooral in de sales zijn ze er wel redelijk happig op, ga al die beurzen af, en wellicht wordt je uitgekozen om eens een jaar in NYC te studeren op kosten van een bedrijf, staat ook in Nobiles
-
pi_25892642
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 22:13 schreef mechatronics het volgende:

[..]

als je het goed kan spelen, en jezelf tot de top 5% werkt van de klas, en High Potential wordt, dan kan je het redelijk ver schoppen. (zie artikels in Nobiles, hoewel ik die bestuurservaring in een studentenvereniging toch wel over het paard getild vind. )

een drive is veel belangrijker.

dus zorgen dat je een HiPo wordt, vooral in de sales zijn ze er wel redelijk happig op, ga al die beurzen af, en wellicht wordt je uitgekozen om eens een jaar in NYC te studeren op kosten van een bedrijf, staat ook in Nobiles
Tja, hoge cijfers moeten wel ook in je zitten Bovendien ben ik ook niet zo van het 'inlikken' dat ik van die overijverige figuren zie doen. Dat studentenvereniginggebeuren vind ik ook maar niks en nogal opgeblazen. 'CV-building' noemen ze dat, maar het stelt eigenlijk niks voor. Een stage heeft dan eigenlijk veel meer waarde.

HiPo, is dat echt een term?

Sales, dat zijn van die babbelfiguren he Ik ben vooralsnog 1e jaars dus die masterbeurzen zijn nog niet aan de orde. Er staat wel akelig vaak netwerken op de Nobiles page, het is toch niet zo'n elitair 'borrel' gedoe he?

NYC zal ik gaan lezen.
New Yorker in spe
pi_25892689
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 22:26 schreef Jeroenus het volgende:
[...]
NYC zal ik gaan lezen.
pagina 51
-
pi_25893203
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 22:29 schreef mechatronics het volgende:

[..]

pagina 51
Danke schon.
New Yorker in spe
pi_25895957
Ik vond het stuk in de Nobiles (die ik heeeel toevallig gelezen heb, lees het normaal echt nooit) niet echt bijzonder. Als ik hier om me heen kijk, zijn er blijkbaar opeens heel veel HiPo's....
Over de verblijfplaats, dit zal enorm aan je werkgever liggen. Vanuit mijn studie is een stage of een afstudeerplek in het buitenland zo geregeld. Meeste mensen doen dit dan ook, maar het ligt natuurlijk aan het wereldje waarin je verkeert, die is nu eenmaal internationaal georienteerd. Ik ben zelf al rond aan het kijken voor een afstudeerplek, en dat wordt sowieso buitenland. Hopelijk in Monaco, waar een offshore bedrijf zit dat mij qua projecten enorm trekt. Maar goed, je verblijfplaats is daarbij ook niet bepaald het moeilijkste om te regelen, een leuke stageplek is het belangrijkste.
pi_26460885
kick.

Zie het topic nu pas.

Hoe staan de zaken ervoor jongens?
pi_26465547
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 21:13 schreef Dizzee het volgende:
kick.

Zie het topic nu pas.

Hoe staan de zaken ervoor jongens?
Ik tel de dagen af....
  maandag 25 april 2005 @ 18:55:27 #19
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26502524
quote:
Op zondag 24 april 2005 00:55 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik tel de dagen af....
Wat ga jij precies ondernemen dan?

Ik vertrek 3 juni richting de VS. Eerst een paar dagen NYC en daarna beginnen met werken in Cedar Point, Ohio.
pi_26504628
Relaxt
-
pi_26510477
Hmmm interesting....

TVP-je
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_27675264
BrauN, alweer unbanned? Al foto's van je locatie of van Cleveland/New York? Heb je Columbia Uni foto's?
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:22 schreef onne het volgende:

Oeh dan is het wel druk bij t consulaat! Maar net op tijd nog... Formulier dat ik bedoel is het "certificate of eligibility for nonimmigrant student" (is geloof ik t I20 formulier). Staat op wanneer tot wanneer je in berkeley bent etc. Moet je zeker meenemen naar t consulaat! Zorg ook voor een pasfoto met Amerikaanse maten, dus niet zo'n standaard nederlands ding.
Dan nog een heel aantal formulieren die je (het beste vooraf) moet invullen. 1 van die formulieren moest je geloof ik nog $100 voor betalen :S Weet het niet exact meer zou t evt. kunnen nazoeken. (kan je me ook ff over mailen onneschouten(at)hetemail ) )

Waar ik Global Media volg weet k eigenlijk nog niet, moet ik nog eens nakijken

Kan met deze vakken waarschijnlijk niet echt veel in combinatie met m'n huidige studie wat betreft studiepunten maar dat is ook niet echt mn bedoeling. T zou leuk zijn natuurlijk Jij wel?

Ik vlieg op 26 juni met Virgin naar NYC. Eerst weekje daarheen en dan vanaf Washington op 3 juli (zondag) naar San Fransisco. 4th of July daar "vieren" of hoe dat ook werkt?! :S

En dan 5 juli aan de bak

Ga je eigenlijk alleen of met een medestudent? Ik neem nog een studiegenoot mee Ook voor de rest van de vakantie uiteraard...

Maar word wel erg offtopic zo denk ik. Mail me anders ff op bovenstaand mail adres
Ja dat I-20 ding heb ik en ook alle drie de DS formulieren. Sevis Fee ($100) heb ik betaald en die andere $100 voor de application betaal ik ter plekke.

Ga je al slagen en heb je die punten ook niet nodig? Ik kan 12 ECTS inbrengen in mijn studie waardoor ik één gemist vak van 7,5 ECTS kan compenseren en met meer dan 60 punten het jaar afsluit.

Ik ben ook benieuwd naar the 4th of July. Ik ga denk ik dan sowieso naar een Giants wedstrijd, er schijnt wat te doen te zijn. Ik ga meerdere wedstrijden bezoeken want ik ben wel een baseball fan.

Oh, dat is wel leuk dat er iemand meegaat. Jullie hebben ook dezelfde kamer enzo? Ik neem verder geen studiegenoten mee.
New Yorker in spe
pi_27678686
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:29 schreef Jeroenus het volgende:
BrauN, alweer unbanned? Al foto's van je locatie of van Cleveland/New York? Heb je Columbia Uni foto's?
[..]

Ja dat I-20 ding heb ik en ook alle drie de DS formulieren. Sevis Fee ($100) heb ik betaald en die andere $100 voor de application betaal ik ter plekke.

Ga je al slagen en heb je die punten ook niet nodig? Ik kan 12 ECTS inbrengen in mijn studie waardoor ik één gemist vak van 7,5 ECTS kan compenseren en met meer dan 60 punten het jaar afsluit.

Ik ben ook benieuwd naar the 4th of July. Ik ga denk ik dan sowieso naar een Giants wedstrijd, er schijnt wat te doen te zijn. Ik ga meerdere wedstrijden bezoeken want ik ben wel een baseball fan.

Oh, dat is wel leuk dat er iemand meegaat. Jullie hebben ook dezelfde kamer enzo? Ik neem verder geen studiegenoten mee.
Present
Zit een beetje in een vreemde constructie ivm schakeltraject voor Master volgend jaar + afstuderen HBO. Als ik ergens iets mis kan ik het mss gebruiken als vervanging maar is niet de intentie, we zien wel

Je moet trouwens ook een gefrankeerde AANGETEKENDE envelop meenemen. Met je eigen adres erop. Daarin sturen ze hem dan weer terug namelijk.

Wil ook wel een baseballgame o.i.d bezoeken, schitterend om die fanatieke amerikanen op de tribune te zien . Ben zelf meer een Race fan, dus op zoek naar een Champcar, Nascar, of IRL race in die periode.. maar er is niet veel op dat moment zag ik al

Ja we hebben als het goed is een tweepersoonskamer, dus das wel relaxed

Oeeeh en nu hopen dat die Euro weer wat gaat klimmen, of iig stabiel blijft
Wordt anders allemaal nog een klap duurder
pi_27679235
Ik heb bij het postkantoor zo'n kaartje gekocht van 5,75 waarop aangetekend staat. (Groen klein velletje papier)

Ik ben vorig jaar bij de New York Mets geweest en sinds dat moment ben ik een gigantische baseball fan geworden. Fantastisch hoe men dat daar beleefd. (7th inning stretch, hilarisch man ) Overal voor klappen en telkens zingen. Ook weet men daar het fatsoen te houden in tegenstelling tot hier in Nederland geregeld gebeurd bij het voetbal.

Waarom heb je trouwens voor het International House gekozen en niet bijvoorbeeld voor Residence Hall oid? Ik las namelijk op de LUC site dat je al snel met mensen naar SF gaat om daar iets te eten.

Info over de dollar: ¤1 = $1.50 vandaag? part II Hij zit vandaag iig weer in de plus.
New Yorker in spe
pi_27682133
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:29 schreef Jeroenus het volgende:
Och, had die man een ban.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')