Ik zie een stage ook meer om alles uit je zelfontwikkeling te halen, de "speeltuin" voor je latere werk zeg maar. Je kan redelijk veel flikken met je stage, en sommige bazen vinden dat echt top, en houden daarom een voetje voor je tussen de deur, das toch vrij coolquote:Op dinsdag 22 maart 2005 19:22 schreef Drive-r het volgende:
@mechatronics:
Daar heb je gelijk in. Ik geef alleen mijn ervaring, ik heb niet zoveel van de wereld gezien dat ik het een gefundeerde mening durf te noemen, haha. Zo heb ik het alleen gehad en zo zal het waarschijnlijk voor iedereen anders zijn. Ik heb gelukkig van alles wat op mijn cv staan, dus meestal kan ik er wel een draai aan geven.
Wat bedoel je precies?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 19:34 schreef mechatronics het volgende:
Anders kan NY altijd nog wel, dáár heb ik dat voetje voor
een baas van een multinational waar ik stage liep in NieuwZeeland was eerst ergens een grote in de USA, maar dat was ie even zat, dus was ie 5 jaar geleden naar NZ gegaan, daar was ie dus baas over mij, maar nu zit hij weer terug in Boston, daar heeft hij dus nog steeds goede contacten, en als ik in NY (Long Island, dus net buiten NYC IMO) wil werken, heeft hij daar wel een voetje voor tussen de deur, een goede referentie.quote:
als je het goed kan spelen, en jezelf tot de top 5% werkt van de klas, en High Potential wordt, dan kan je het redelijk ver schoppen. (zie artikels in Nobiles, hoewel ik die bestuurservaring in een studentenvereniging toch wel over het paard getild vind. )quote:Op donderdag 31 maart 2005 22:08 schreef Jeroenus het volgende:
*kick
Als je op stage wil naar de VS (of ergens anders), hoe behulpzaam is het bedrijf meestal bij het regelen van een verblijfplaats?
@komrad. Toen je kon kiezen om in het buitenland af te studeren, was de mogelijkheid snel geregeld maar hield enkel het geld je tegen? Ik bedoel of zo'n afstudeerplaats makkelijk te regelen is (mits je het geld hebt) of dat je dat ook helemaal zelf moet uitvissen en contact leggen? Is een afstudeeruniversiteit eenvoudiger te regelen dan een stageplek bij een bedrijf?
Tja, hoge cijfers moeten wel ook in je zittenquote:Op donderdag 31 maart 2005 22:13 schreef mechatronics het volgende:
[..]
als je het goed kan spelen, en jezelf tot de top 5% werkt van de klas, en High Potential wordt, dan kan je het redelijk ver schoppen. (zie artikels in Nobiles, hoewel ik die bestuurservaring in een studentenvereniging toch wel over het paard getild vind. )
een drive is veel belangrijker.
dus zorgen dat je een HiPo wordt, vooral in de sales zijn ze er wel redelijk happig op, ga al die beurzen af, en wellicht wordt je uitgekozen om eens een jaar in NYC te studeren op kosten van een bedrijf, staat ook in Nobiles
Ik tel de dagen af....quote:Op zaterdag 23 april 2005 21:13 schreef Dizzee het volgende:
kick.![]()
Zie het topic nu pas.![]()
Hoe staan de zaken ervoor jongens?
Wat ga jij precies ondernemen dan?quote:
Ja dat I-20 ding heb ik en ook alle drie de DS formulieren. Sevis Fee ($100) heb ik betaald en die andere $100 voor de application betaal ik ter plekke.quote:Op maandag 6 juni 2005 13:22 schreef onne het volgende:
Oeh dan is het wel druk bij t consulaat! Maar net op tijd nog... Formulier dat ik bedoel is het "certificate of eligibility for nonimmigrant student" (is geloof ik t I20 formulier). Staat op wanneer tot wanneer je in berkeley bent etc. Moet je zeker meenemen naar t consulaat! Zorg ook voor een pasfoto met Amerikaanse maten, dus niet zo'n standaard nederlands ding.
Dan nog een heel aantal formulieren die je (het beste vooraf) moet invullen. 1 van die formulieren moest je geloof ik nog $100 voor betalen :S Weet het niet exact meer zou t evt. kunnen nazoeken. (kan je me ook ff over mailen onneschouten(at)hetemail) )
Waar ik Global Media volg weet k eigenlijk nog niet, moet ik nog eens nakijken![]()
Kan met deze vakken waarschijnlijk niet echt veel in combinatie met m'n huidige studie wat betreft studiepunten maar dat is ook niet echt mn bedoeling. T zou leuk zijn natuurlijkJij wel?
Ik vlieg op 26 juni met Virgin naar NYC. Eerst weekje daarheen en dan vanaf Washington op 3 juli (zondag) naar San Fransisco. 4th of July daar "vieren" of hoe dat ook werkt?! :S
En dan 5 juli aan de bak
Ga je eigenlijk alleen of met een medestudent? Ik neem nog een studiegenoot meeOok voor de rest van de vakantie uiteraard...
Maar word wel erg offtopic zo denk ik. Mail me anders ff op bovenstaand mail adres
Presentquote:Op maandag 6 juni 2005 14:29 schreef Jeroenus het volgende:
BrauN, alweer unbanned? Al foto's van je locatie of van Cleveland/New York? Heb je Columbia Uni foto's?
[..]
Ja dat I-20 ding heb ik en ook alle drie de DS formulieren. Sevis Fee ($100) heb ik betaald en die andere $100 voor de application betaal ik ter plekke.
Ga je al slagen en heb je die punten ook niet nodig? Ik kan 12 ECTS inbrengen in mijn studie waardoor ik één gemist vak van 7,5 ECTS kan compenseren en met meer dan 60 punten het jaar afsluit.
Ik ben ook benieuwd naar the 4th of July. Ik ga denk ik dan sowieso naar een Giants wedstrijd, er schijnt wat te doen te zijn. Ik ga meerdere wedstrijden bezoeken want ik ben wel een baseball fan.
Oh, dat is wel leuk dat er iemand meegaat. Jullie hebben ook dezelfde kamer enzo? Ik neem verder geen studiegenoten mee.
Och, had die man een ban.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:29 schreef Jeroenus het volgende:
BrauN, alweer unbanned? Al foto's van je locatie of van Cleveland/New York? Heb je Columbia Uni foto's?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |