HEEEEELP!
Ik heb een behoorlijk probleem.
Ik werk al een tijd in een horeca-gelegenheid. Deze is een tijd geleden overgenomen door een andere eigenaar. De nieuwe eigenaar beschikt nog niet over het diploma sociale hygiene. Om toch een vergunning te krijgen (Drank en Horecawet), ben ik tijdelijk de eigenaar (op papier). Dus sta ik ingeschreven bij de kvk en staat de vergunning op mijn naam. De niewe eigenaar zou zo snel mogelijk zijn sociale hygiene halen, maar dat is tot dusverre niet gebeurd.
Helaas begonnen een tijdje geleden de problemen. Rekeningen werden te laat of niet betaald. En vandaag heb ik dus een dagvaarding binnengekregen om binnenkort voor de rechter te verschijnen. Het gaat om een rekening die na herhaaldelijke herinneringen niet is betaald. De factuur en herinneringen staan op naam van de zaak, maar zijn naar de nieuwe eigenaar gestuurd, dus ik wist niet dat deze niet betaald werden. Daarna zijn er wel twee dreigbrieven van een incassobureau naar mij gestuurd. Ik meldde dat gelijk bij de nieuwe eigenaar die mij dan beloofde het bedrag te zullen betalen. Na de laatste dreigbrief verzekerde hij me dat het betaald was. Hierna heb ik een tijd niks gehoord. Uit de dagvaarding blijkt dat de nieuwe eigenaar tijdens een telefoongesprek met het incasso-bureau heeft aangegeven dat het bedrag zou zijn overgemaakt, dus dat het verder geen zin zou hebben om weer contact met hem op te nemen. Uiteindelijk blijkt de rekening dus toch niet betaald te zijn. Ik heb vandaag weer contact met hem opgenomen en hij blijft volhouden dat het betaald is. Hij laat zijn boekhouder of advocaat er achteraan gaan.
Ik ga er vanuit dat het bedrag toch nog steeds niet is betaald. Kan iemand mij advies geven wat ik moet doen? Uiteraard wil ik het bedrag niet zelf betalen. Ik ben er inmiddels behoorlijk klaar mee. Ik heb er zelfs aan gedacht me uit te laten schrijven bij de kvk, maar stel dat er dan andere onbetaalde rekeningen boven water komen? Draai ik daar dan ook voor op?
Misschien ben ik te naief geweest, maar je probeert iemand een dienst te bewijzen en kennelijk is dit je dank
![]()
. Straks ga ik voor duizenden euro's het schip in........
Alle advies is welkom.
Alvast bedankt!