quote:Op dinsdag 22 maart 2005 17:46 schreef KieWie het volgende:
Prima toch, gewoon die tent verkopen...
Ik ben bang dat een paar duizend euro niet voldoende is om de rekeningen te betalenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 17:49 schreef Zwansen het volgende:
Whehe, hoezo goedgelovig... Die gast verneukt je man, pak hem keihard terug. Verkoop die toko voor paar duizend euro. [14.gif]
De winst of omzet heb ik nooit wat van gezien. Dit gaat aan het einde van de dag met de 'eigenaar' mee. Die betaalt het personeel en allerlei andere rekeningen. Maar kennelijk betaalt hij niet alles.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:02 schreef versteegrob het volgende:
Dit is echt het meeste rare verhaal wat ik ooit heb gelezen. Krijg jij de winst dan wel? Nogal dom om hier mee in zee te zijn gegaan. Gelijk alles verkopen.
Ik denk, ik benadruk het nog even.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 17:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Maarreh.. Ik zou in ieder geval eens even contact opnemen met een advocaat.
De zaak staat ingeschreven als eenmanszaak, dus ja, dan zal ik daar wel aansprakelijk voor zijn.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:32 schreef Lienekien het volgende:
Als jij op papier de eigenaar bent, ben jij dan ook aansprakelijk als rechtspersoon?
Een eenmanszaak, dan is er dus geen onderscheid tussen prive vermogen en zakelijk vermogen. Ik zou een heel goede advocaat zoeken.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:38 schreef --EmVieDie-- het volgende:
[..]
De zaak staat ingeschreven als eenmanszaak, dus ja, dan zal ik daar wel aansprakelijk voor zijn.
Bedankt voor het medelevenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:57 schreef MacDweal het volgende:
-edit Alicey-
Een eenmanszaak is dus geen rechtspersoon, in beginsel is dus de eigenaar/eigenaresse volledig verantwoordelijk voor alle baten en lasten. Gezien TS voor vrijwel niets getekend heeft, zie ik er in dit geval wel mogelijkheden toe om er onderuit te komen en de feitelijke eigenaar op te laten draaien voor zijn eigen schulden.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:38 schreef --EmVieDie-- het volgende:
[..]
De zaak staat ingeschreven als eenmanszaak, dus ja, dan zal ik daar wel aansprakelijk voor zijn.
Daar lijkt het inderdaad wel een beetje op. Maar toch kan ik me dat bijna niet voorstellen. De eigenaar heeft heel veel andere rekeningen wel betaald. De koop van de inboedel, geluidsinstallatie, verlichting, personeel etc.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 19:57 schreef Alicey het volgende:
Beste TS, je bent opgelicht. De eigenaar heeft waarschijnlijk bewust gezorgd dat het hele bedrijf op jouw naam staat, zodat hij de winsten op kan strijken, en jij met alle schulden blijft zitten.
...
Hmm.. Heb je nog contact gehad met de eigenaar?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:06 schreef --EmVieDie-- het volgende:
[..]
Daar lijkt het inderdaad wel een beetje op. Maar toch kan ik me dat bijna niet voorstellen. De eigenaar heeft heel veel andere rekeningen wel betaald. De koop van de inboedel, geluidsinstallatie, verlichting, personeel etc.
Waarom ben je zo zeker dat dat geld daadwerkelijk is uitgegeven?quote:De omzet tot nu toe weegt echt niet op tegen al deze betalingen. Dus het lijkt me sterk dat hij eerst zoveel geld uitgeeft om dan voor een paar duizend euro geld op te strijken.
Aan welke gegevens zit je dan te denken?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:01 schreef Alicey het volgende:
...
@ TS : Als je me wat gegevens van het bedrijf stuurt (e-mail staat in mijn profiel), kan ik meer voor je achterhalen m.b.t. je aansprakelijkheid.
Bedrijfsnaam, vestigingsadres, KVK-nummer.. Zeg maar de standaard-gegevens voor zover je ze weet/hebt.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:08 schreef --EmVieDie-- het volgende:
[..]
Aan welke gegevens zit je dan te denken?
Ik heb nog wel contact gehad ja. Er is mij weer verzekerd dat er betaald is. Als het goed is krijg ik zo snel mogelijk een rekeningafschrift te zien, maar dat ligt nu bij de boekhouder.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm.. Heb je nog contact gehad met de eigenaar?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeer dankbaar voor de hulp die je me aanbiedt, maar ik wil erg voorzichtig zijn met het geven van deze informatie. Ik ga iig donderdag naar een buro rechtshulp voor advies. Om aan te tonen dat het betaald is ligt de bal nu even bij de eigenaar. Ik wil niet dat hij erachter komt dat ik achter zijn rug om bezig ben met advocaten ed.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bedrijfsnaam, vestigingsadres, KVK-nummer.. Zeg maar de standaard-gegevens voor zover je ze weet/hebt.
Dat is #97 uit 1001 kluitjes voor naar het riet.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:11 schreef --EmVieDie-- het volgende:
[..]
Ik heb nog wel contact gehad ja. Er is mij weer verzekerd dat er betaald is. Als het goed is krijg ik zo snel mogelijk een rekeningafschrift te zien, maar dat ligt nu bij de boekhouder.
Ik weet dat bepaalde rekeningen zijn betaald en dat sommige dingen contant zijn betaald. Ook is de overname natuurlijk betaald.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:07 schreef Alicey het volgende:
Waarom ben je zo zeker dat dat geld daadwerkelijk is uitgegeven?
Ik vraag me af of een bureau voor rechtshulp veel voor je kan doen in dit geval. Ik denk dat je toch al snel bij een advocaat uitkomt..quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:13 schreef --EmVieDie-- het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik ben zeer dankbaar voor de hulp die je me aanbiedt, maar ik wil erg voorzichtig zijn met het geven van deze informatie. Ik ga iig donderdag naar een buro rechtshulp voor advies. Om aan te tonen dat het betaald is ligt de bal nu even bij de eigenaar. Ik wil niet dat hij erachter komt dat ik achter zijn rug om bezig ben met advocaten ed.
Heb je ooit zelf iets getekend voor de overname eigenlijk?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:15 schreef --EmVieDie-- het volgende:
[..]
Ik weet dat bepaalde rekeningen zijn betaald en dat sommige dingen contant zijn betaald. Ook is de overname natuurlijk betaald.
Ik heb daar niet voor getekend. De rekening staat trouwens ook niet op naam van de eigenaar, maar alleen op naam van de zaak en dan per adres en dan het adres van de eigenaar. Ik ben zelf nooit betrokken geweest bij de levering van deze goederen en heb er ook geen opdracht voor gegeven.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:15 schreef DABAMaster het volgende:
idd: alles waar je niet voor getekend hebt, is niet jouw probleem. Degene die getekend heeft is dan verantwoordelijk. Mag ik vragen wat voor leverancier het is die je op dit moment een probleem oplevert? en of je daar idd voor hebt getekend?
Dit neemt echter niet weg dat meestal standaard de te boek staande eigenaar van een bedrijf zal worden gedagvaard. Bij grote bedragen gaat dat via de sector civiel, en dan is bijstand door een advocaat praktisch verplicht. Zelfs het eenvoudige verweer dat je niet verantwoordelijk bent voor de vordering kan dan al redelijk in de papieren gaan lopen..quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:15 schreef DABAMaster het volgende:
idd: alles waar je niet voor getekend hebt, is niet jouw probleem. Degene die getekend heeft is dan verantwoordelijk.
quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:16 schreef DABAMaster het volgende:
ehhm. ik lees net even verder: je noemt steeds 'de eigenaar'
maar dat ben jij!
Neequote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je ooit zelf iets getekend voor de overname eigenlijk?
Als het een eenmanszaak is, is de rekening wel gekoppeld aan de eigenaar.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:17 schreef --EmVieDie-- het volgende:
[..]
Ik heb daar niet voor getekend. De rekening staat trouwens ook niet op naam van de eigenaar, maar alleen op naam van de zaak en dan per adres en dan het adres van de eigenaar.
Dat is in ieder geval goed. Wanneer je verweer voert kun je voor die vorderingen niet zomaar aansprakelijk gehouden worden.quote:Ik ben zelf nooit betrokken geweest bij de levering van deze goederen en heb er ook geen opdracht voor gegeven.
Ok, dan heb je waarschijnlijk ook niet getekend voor eventuele oude schulden. Dat scheelt alweer.quote:
Nee, heb de boekhouder nog nooit gezien of gesproken. En ja, ik besef dat dat vreemd isquote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is #97 uit 1001 kluitjes voor naar het riet.
Heb je de boekhouder zelf wel eens gezien of gesproken? Vraag hem anders of hij met de boekhouder contact op kan nemen dat afschriften en bewijzen dezelfde dag per fax worden gestuurd. Wanneer hij eerlijk en oprecht is, zal hij zich jouw positie kunnen voorstellen en gehoor geven aan dit verzoek. Laat je niet iets wijsmaken.
Zijn reactie is een goede graadmeter voor hoe het er werkelijk voor staat ..quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:22 schreef --EmVieDie-- het volgende:
[..]
Nee, heb de boekhouder nog nooit gezien of gesproken. En ja, ik besef dat dat vreemd is![]()
Ik zal inderdaad vragen of hij het zo snel mogelijk door kan laten faxen
Die uiteraard welquote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:20 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
ook niet de inschrijvingsformulieren van de kvk?
Als je precies wilt weten wat ik doe mag je een mail sturen. Mijn betrokkenheid bij recht is echter niet beroepsmatig.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:23 schreef DABAMaster het volgende:
Even tussendoor en redelijk off-topic: alicey, wat voor werk doe je? Ik zie je altijd zulke slimme antwoorden geven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |