abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37244321
'Chelsea uit vorm door gebrekkige concurrentie'

24/4/2006 12:27

José Mourinho weet wel waarom Chelsea zo wisselvallig presteert de laatste weken. De Londenaren zijn utigeschakeld in de Champions League en FA Cup en zagen in het Premiership de voorsprong op Manchester United teruglopen.
Mourinho wijst naar de concurrentie. 'Je moet van begin af aan tegenstand hebben, een beetje onder druk staan. Je kunt zeggen dat dat ook onze schuld is, je moet het immers zelf doen, je zou geen motivatie van een derde partij moeten krijgen. Daar ben ik het ook mee eens. Maar het is wel belangrijk.'

In andere woorden, dat Chelsea de laatste weken zoveel punten verspeelde en werd uitgeschakeld in de Champions League en FA Cup is voor een deel te wijten aan de tegenvallende resultaten van Liverpool, Man United en Arsenal in het Premiership. Hierdoor kreeg Chelsea het te gemakkelijk, aldus Mourinho.

De Portugese trainer startte tegen Liverpool in de verloren halve finale van de FA Cup wederom zonder buitenspelers. Arjen Robben, Damien Duff en Joe Cole begonnen op de bank en vielen allen in. Shaun Wright-Phillips zat niet eens in de selectie.

'Dat heeft te maken met een hoop slechte resultaten en slechte prestaties', begon Mourinho zijn uitleg over het ontbreken van de begaafde wingers. 'Ik weet niet hoe Cole zijn vorm is kwijtgeraakt, maar het is realiteit. Tegelijkertijd kreeg Duff problemen met zijn spieren en verloor hij zijn vorm. Robben was vier weken geschorst en toen hij terugkwam raakte hij zijn vorm kwijt.'

'Als ze goed zijn kan dit soort spelers wedstrijden voor je winnen. Maar als ze niet goed zijn, verliezen ze de bal en verliest het elftal balans en compactheid.' Tegen Liverpool begon Chelsea pas goed te draaien na de komst van de drie invallers. Cole miste vlak voor tijd op aangeven van Robben dé kans op de gelijmakende 2-2.

"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_37244322

24/4/2006 12:27

José Mourinho weet wel waarom Chelsea zo wisselvallig presteert de laatste weken. De Londenaren zijn utigeschakeld in de Champions League en FA Cup en zagen in het Premiership de voorsprong op Manchester United teruglopen.
Mourinho wijst naar de concurrentie. 'Je moet van begin af aan tegenstand hebben, een beetje onder druk staan. Je kunt zeggen dat dat ook onze schuld is, je moet het immers zelf doen, je zou geen motivatie van een derde partij moeten krijgen. Daar ben ik het ook mee eens. Maar het is wel belangrijk.'

In andere woorden, dat Chelsea de laatste weken zoveel punten verspeelde en werd uitgeschakeld in de Champions League en FA Cup is voor een deel te wijten aan de tegenvallende resultaten van Liverpool, Man United en Arsenal in het Premiership. Hierdoor kreeg Chelsea het te gemakkelijk, aldus Mourinho.

De Portugese trainer startte tegen Liverpool in de verloren halve finale van de FA Cup wederom zonder buitenspelers. Arjen Robben, Damien Duff en Joe Cole begonnen op de bank en vielen allen in. Shaun Wright-Phillips zat niet eens in de selectie.

'Dat heeft te maken met een hoop slechte resultaten en slechte prestaties', begon Mourinho zijn uitleg over het ontbreken van de begaafde wingers. 'Ik weet niet hoe Cole zijn vorm is kwijtgeraakt, maar het is realiteit. Tegelijkertijd kreeg Duff problemen met zijn spieren en verloor hij zijn vorm. Robben was vier weken geschorst en toen hij terugkwam raakte hij zijn vorm kwijt.'

'Als ze goed zijn kan dit soort spelers wedstrijden voor je winnen. Maar als ze niet goed zijn, verliezen ze de bal en verliest het elftal balans en compactheid.' Tegen Liverpool begon Chelsea pas goed te draaien na de komst van de drie invallers. Cole miste vlak voor tijd op aangeven van Robben dé kans op de gelijmakende 2-2.

"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 april 2006 @ 14:33:51 #203
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_37244495
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

standaard gelul van die Portugese gek
Ik herhaal mezelf nog maar eens - Maureen Ho kan goed lullen - maar ziet alleen dingen die hem toevallig leuk uitkomen. Echt grote wedstrijden - daar heeft-ie bij CFC meer moeite mee.

De realiteit is dat-ie simpelweg met de tactiek zaterdag helemaal mis zat - dat was voor iedereen goed te zien.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_37385735
quote:
quote:
Op maandag 24 april 2006 14:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

standaard gelul van die Portugese gek
Die 'Portugese gek' heeft anders wel de CL gewonnen en verdient niet voor niets meer dan 10 miljoen euro per jaar (niet meegerekend: sponsorgeld en andere premies!)
i love my teddybear
pi_37405996
Chelsea FC - Blue is the colour

Blue is the colour, football is the game
We're all together, and winning is our aim
So cheer us on through the sun and rain
'cause Chelsea,Chelsea is our name

Here at the Bridge whether rain or fine
We can shine all the time
Home or away, come and see us play
You're welcome any day

Come to the Shed and we'll welcome you
Wear your blue and see us through
Sing loud and clear until the game is done
Sing Chelsea everyone

We're all together,and winning is our aim
'cause Chelsea,Chelsea is our name.

Top lied, geschrikt voor een top-club

Oh ja, did I already mentioned that CHELSEA is Premiership winner ??
i love my teddybear
pi_37406288
Dubbele verleden tijd, foei!

En dat mag met zo'n selectie ook wel. Mourinho heeft Europees toch wel gefaald.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_37406422
Maar dat heeft andere oorzaken......
Ik noem géén namen; HAUGE, MERK en natuurlijk MESSI

i love my teddybear
pi_37406495
Chelsea

Gefeliciteerd aan de mede supporters. 12 punten los van de rest, dat zegt mij genoeg. Het hele jaar maar 1 ploeg geweest die aanspraak op de tiel maakte. Hulde!
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_37406500
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 17:24 schreef Fiejoow het volgende:
Maar dat heeft andere oorzaken......
Ik noem géén namen; HAUGE, MERK en natuurlijk MESSI

Begin je zo goed met Ajax als favouriete club, ga je daarna naar Bayern en Chelsea. Maar het is inderdaad de schuld van anderen dat Chelsea Europees niks voor mekaar krijgt.
pi_37406759
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 17:26 schreef VoreG het volgende:

[..]

Begin je zo goed met Ajax als favouriete club, ga je daarna naar Bayern en Chelsea. Maar het is inderdaad de schuld van anderen dat Chelsea Europees niks voor mekaar krijgt.
Ik noem twee halve finales in de afgelopen drie jaar niet "niks". Al geef ik toe dat ik dit jaar op wat meer Europees succes gerekend had.
pi_37407042
Bij FC Porto wist hij met minder middelen twee Europese finales op rij te spelen, dus dat zegt ook wel wat.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_37409935
Het probleem ligt bij chelsea volgens mij meer in de aanvoer naar de spitsen dan bij de spitsen zelf. Crespo heeft ze d'r toch ook bij elke andere club makkelijk ingetrapt bijvoorbeeld. Echt creatieve spelers hebben ze d'r niet veel. Op het middenveld zijn ook vooral werkpaarden.
pi_37410112
Hee, je doet de beste speler van de wereld niet af als een "werkpaard".
  zaterdag 29 april 2006 @ 19:48:36 #214
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_37410356
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 19:40 schreef mcyodogg het volgende:
Spelen Ronaldinho en/of Henry bij CheŁski?
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_37410455
Nee, die nuttige aanvullingen op een elftal hebben geen trek in Chelsea. Maar een speler die de basis is voor je team en daarin met kop en schouders uitsteekt boven de rest van de wereld, gelukkig wel.
pi_37410763
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 19:40 schreef mcyodogg het volgende:
Lange ballen is ie de nr.1 van de wereld in, zo precies, dat ben ik met je eens. En d'r zijn d'r ook weinig met z'n schot. Maar in de kleine ruimtes heb ik hem nog niet zien uitblinken. En dat ben je toch nodig op het hoogste nivo.
  zaterdag 29 april 2006 @ 20:14:04 #217
147836 Mindspin85
vanuit grűn
pi_37411143
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 17:18 schreef methodmich het volgende:
Mja precies, de selectie (en het geld ) waar hij over beschikt... Daar moet je haast wel een europees succesje mee kunnen halen.
pi_37414308
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 20:01 schreef Solstice het volgende:

[..]

Lange ballen is ie de nr.1 van de wereld in, zo precies, dat ben ik met je eens. En d'r zijn d'r ook weinig met z'n schot. Maar in de kleine ruimtes heb ik hem nog niet zien uitblinken. En dat ben je toch nodig op het hoogste nivo.
Maar de man heeft een fabuleuze techniek.Volgens mij noemen ze hem ook wel 'een Braziliaanse Engelsman'. De situaties wanneer hij moeite heeft op het middenveld zijn schaars. Het enige wat ik hem niet vaak zie doen is koppen, maar dat hoeft ook niet, hij is de aangever. Mensen noemen eerder Ronaldinho en Henry als beste omdat die meer tot de verbeelding spreken. Dat zijn meer voorbeelden voor kinderen op de pleintjes. Je kan ook andere accenten leggen. Voor mij is hij de meest allround speler, die dat ook het beste uitvoert.
pi_37424390
Hij schijnt zn medaille in het publiek te hebben gegooid
pi_37424624
quote:
Op zondag 30 april 2006 13:18 schreef Erasmusch het volgende:
Hij schijnt zn medaille in het publiek te hebben gegooid
Twee keer zelfs
pi_37424691
quote:
Op zondag 30 april 2006 13:27 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Twee keer zelfs
twee jaar op rij of wat?
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_37424722
quote:
On throwing his medal into the crowd, he said: "The medal was for everybody but the person who caught it is lucky."

The Chelsea boss actually threw two medals in after collecting a second medal and then hurling that into the crowd as well, and he joked: "Whoever caught them has a great souvenir. Unless they put it on eBay and make a fortune."
pi_37425509
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 19:34 schreef Solstice het volgende:
Het probleem ligt bij chelsea volgens mij meer in de aanvoer naar de spitsen dan bij de spitsen zelf. Crespo heeft ze d'r toch ook bij elke andere club makkelijk ingetrapt bijvoorbeeld. Echt creatieve spelers hebben ze d'r niet veel. Op het middenveld zijn ook vooral werkpaarden.
Het probleem is Drogba.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_37426080
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 17:18 schreef methodmich het volgende:
Dubbele verleden tijd, foei!

Niet zo'n klein beetje ook. Hij mist Europees toch de speler die het verschil aanvallend kan maken. Verdedigend zit het snor en aanvallend blinken ze alleen uit als de spitsen als aanspeelpunt mogen functioneren van de tegenstander. Voetbal je met een man kort voor de verdediging dan moeten ze counteren of vanuit het middenveld komen. Verdedigend een sterke ploeg maar behalve de kop kracht hebben ze aanvallend weinig weg van een top ploeg.

De laatste 4 in de CL hebben allemaal aanvallende kwaliteiten voorin en een creatieve speler op het middenveld. Drogba is niet verkeerd als je hem door de lucht kan bereiken met zijn rug naar het doel toe speelt hij het best maar dan moet je hem wel bereiken en er moet beweging om hem heen zijn. Zet je er iemand kort voor dan is iedere bal die niet goed aangenomen wordt of niet goed en strak aangespeeld wordt voor de verdediging. De andere optie die ze altijd gebruikten was via de flanken maar die zijn way uit vorm.
pi_37428462
Trouwens, is het jullie ook opgevallen dat Mourinho aan het begin van het duel een zwarte shawl omhad, en na afloop van het duel (en ze dus kampioen waren) een shawl omhad van het Portugese nationaal team (een shawl in de kleuren van Portugal....)

En waarom gooide hij dan ook zijn (ongetwijfeld peperdure ) jasje en zijn zuurverdiende medaille in het publiek?? In combianite met de Portugese shawl is dat wel heel vreemd, nietwaar??
i love my teddybear
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')