abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26593127
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 09:44 schreef Redux het volgende:
Dat heeft de rechter toch ook gedaan? Unilever is bij 2 producten in het gelijk gesteld, de rest niet.
OK... prima zaak, dan.
pi_26596651
Vandaag in het Noordhollands Dagblad bijna een halve pagina gewijd aan de zaak AH-Unilever. Wel interessant om te lezen
pi_26611026
wat ik gisteren niet kon posten :
quote:
Op donderdag 28 april 2005 14:53 schreef pikwik het volgende:
zit er sowieso wel echt verschil tussen ah huismerk en een willekeurig a merk
ik vind van niet
en toch is het zo. ah heeft een heeeele rits eisen waar het huismerk aan moet voldoen.. soms heeft AH zelf een contract met de crondstofleveranciers, eigen receptuur en kwaliteit. en een A-merk kan het zich nooit veroorloven om een wisselende kwalieteit te hebben, maar een huismerk kan wèl eens wisselen van kwaliteit. bijv. doordat het contract afgelopen is en AH het bij een andere producent laat maken.
dag
pi_26615702
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 09:05 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ja alleen vergeet je nu een ding, AHOLD is niet locaal, maar internationaal. voor de rest snap je ook wel dat als je niet uitbreid je stil staat.
Nou ben ik jou zat! Hoe haal je het in je hoofd om zo kinderachtig te reageren? Ik ga dit rotspelletje meespelen, ik heb woensdag een presentatie van de mediamanager van Unilever bijgewoond. Dat is een onderdeel van onze opleiding Commerciele Economie; een leuk dagje uit naar Hilversum Studio 1 waar enkele personen in topfuncties ons vertellen wat hun bezighoudt. Was echt heel erg leuk overigens . Zo sprak de directrice van de Ster en een marketing strategizer van een reclamebureau die HELE grote merken communiceert (denk aan heineken, Nike, Apeldoorn bellen, etc). Ik kon zelf kiezen uit Unilever, ID tv of Philips, mijn keuze was Unilever en Philips.

De mediamanager van Unilever vertelde ons dat Nederland op wereldniveau locaal is (dat bedoel ik dus met locaal) en een kleine omzet vormt. Op locaal niveau is Unilever in Nederland wel 1 van de grootste merken. Maar ik heb nooit wat gezegd over AHOLD en niet internationaal zijn? Iedereen weet dat AHOLD internationaal opereert, daar ging het onderwerp ook helemaal niet over. Je maakt dat er wel van en je legt ook totaal niet uit wat je bedoelt.

Ook kijkend naar het verloop van onze discussie en waarom jij uit alle reacties mij eruit haalt, kan ik niets anders concluderen dat het gaat om een kinderachtige reactie. Ik weet waarover ik praat en als je meent dat dat niet het geval is, be my guest. Het is niet mijn probleem. Ik hou er niet van als iemand mijn naam wil zwartmaken in iets waar ik mijn best voor doe (het begrijpen van dit soort situaties binnen mijn vak).

Reageer voortaan niet op mij, dan houden we het daarbij. Mocht ik toch reageren, dan ga ik bij de volgende reactie me aanpassen aan jouw niveau en maak ik je verbaal met de grond gelijk en wordt dit topic gesloten.
pi_26622357
De margarine en de pindakaas zullen binnenkort wel in de aanbieding zijn bij AH.
Ze moeten deze produkten binnen 4 weken uit de schappen hebben terwijl de houdbaarheid x maal langer is.
Ze kunnen kiezen, of het spul dumpen, of het over 3,5 weken uit de schappen halen en vernietigen.
Het kost ze in beide gevallen (terecht) een hoop geld.
pi_27468893
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 17:28 schreef DrXLTrouble het volgende:
De margarine en de pindakaas zullen binnenkort wel in de aanbieding zijn bij AH.
Ze moeten deze produkten binnen 4 weken uit de schappen hebben terwijl de houdbaarheid x maal langer is.
Ze kunnen kiezen, of het spul dumpen, of het over 3,5 weken uit de schappen halen en vernietigen.
Het kost ze in beide gevallen (terecht) een hoop geld.
De producten moesten gisteren (zaterdag 28 mei) na sluitingstijd uit de schappen worden gehaald. AH heeft dus wel de maximale 4 weken gebruikt om het nog uit te verkopen. Nu is het wachten op de vernieuwde verpakking.
pi_27470816
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 10:16 schreef desiredbard het volgende:

[..]

hmmmm jaj ja...dus niet
Perla = DE en dat is echt een feit
Volledig onintressant, het zijn bonen die uit zuidamerika komen, niet een product dat hier gemaakt wordt. Is geen BMW ofzo, het is een landbouwproduct.
pi_27472106
Nieuwe verpakking voor de boter is hier al binnen.
Zal vanmorgen worden verkocht.

Het blauwe is anders en het heet nu: Lekker voor op brood.

[ Bericht 3% gewijzigd door SHERMAN op 30-05-2005 10:11:02 ]
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  zondag 5 juni 2005 @ 13:22:03 #259
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_27642568
quote:
Unilever en Remia schikken over statube

ROTTERDAM (ANP) - Unilever en Remia hebben hun ruzie over de statube bijgelegd. Beide partijen besloten vrijdag dat de gele tubes van Remia en Unilever-dochter Calvé sterker in kleur gaan verschillen.

Met het akkoord wist Unilever een kort geding, dat Remia had aangespannen, af te wenden.
Remia daagde deze week Calvé voor de rechter. De sauzenfabrikant vond de statubes van de concurrent in vorm en kleur te veel lijken op de eigen knijpflessen, die op hun dop kunnen staan.
Maar door voor een groter ’geelverschil’ te kiezen halen Calvé en Remia de kou uit de lucht. "Het gaat om het totaalbeeld. En door nu de kleur aan te passen wordt de verwarring bij de consument voldoende weggehaald", stelt een woordvoerder van Remia.

In de statube-zaak stond Unilever in de beklaagdenbank. Maar in april daagde het voedingsmiddelenconcern Albert Heijn voor de rechter omdat de supermarkt zijn huismerkartikelen te veel zou laten lijken op producten van Unilever-dochters. De rechtbank in Arnhem bepaalde echter dat Albert Heijn slechts in twee van de dertien gevallen inbreuk had gemaakt op het merkenrecht.
Bron : DFT

.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_27645715
quote:
Op zondag 5 juni 2005 13:22 schreef elcastel het volgende:

[..]

Bron : DFT

.
Wat een muggenzifterij allemaal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')