 
		 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			ja alleen vergeet je nu een ding, AHOLD is niet locaal, maar internationaal. voor de rest snap je ook wel dat als je niet uitbreid je stil staat.quote:Op donderdag 28 april 2005 14:35 schreef Integrity het volgende:
AH heeft gewonnen, terwijl iedereen weet dat het niet eerlijk is wat hier is gebeurd. Als je nagaat dat, op locaal niveau (Nederland dus), het merkenbeleid ongeveer een half jaar duurt voordat er uberhaubt actie wordt ondernomen en vervolgens gaan er supermarkten meeliften op jouw werk, dan zou ik er geen zin in hebben om er nog aan te beginnen. Gelukkig is Nederland zo'n kleine afzetmarkt voor Unilever, maar zodra je dus een product levert en een ander gaat het namaken, dan maakt zo'n persoon dus gebruik van wat jij hebt opgebouwd en maakt jou daarmee kleiner. Ik vind vooralsnog dat AH moet nadenken, zij moeten zich bij hun corebusiness houden. Supermarkt!
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dat heeft de rechter toch ook gedaan? Unilever is bij 2 producten in het gelijk gesteld, de rest niet.quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:35 schreef dVTB het volgende:
Volgens mij had de rechter er goed aan gedaan om de uitspraak per product te splitsen. Er zijn namelijk producten waar het verschil tussen A-merk en Huismerk vrij duidelijk zichtbaar is, maar ik zag op de NOS website ook wel voorbeelden van producten die er bijna identiek uitzien, zoals rookworst met nagenoeg dezelfde afbeelding op de verpakking en hetzelfde rode cirkeltje met het gewicht in grote letters.
 
			 
			
			
			hmmmm jaj ja...dus nietquote:Op donderdag 28 april 2005 14:37 schreef MouseInteractive het volgende:
[..]
Fout. Perla Koffie werd altijd door AH zelf gemaakt, en wordt nu nog steeds exclusief voor AH gebrand door Ahold Coffee Company. DE heeft er dus niks mee te maken.
En vele andere huismerken worden gemaakt door grote concerns, die geen A-merken maken.
 
			 
			
			
			Ik durf met je om een miljoen te wedden dat Perla geen DE isquote:Op vrijdag 29 april 2005 10:16 schreef desiredbard het volgende:
[..]
hmmmm jaj ja...dus niet
Perla = DE en dat is echt een feit
 
			 
			
			
			quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:44 schreef Redux het volgende:
Dat heeft de rechter toch ook gedaan? Unilever is bij 2 producten in het gelijk gesteld, de rest niet.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			en toch is het zo. ah heeft een heeeele rits eisen waar het huismerk aan moet voldoen.. soms heeft AH zelf een contract met de crondstofleveranciers, eigen receptuur en kwaliteit. en een A-merk kan het zich nooit veroorloven om een wisselende kwalieteit te hebben, maar een huismerk kan wèl eens wisselen van kwaliteit. bijv. doordat het contract afgelopen is en AH het bij een andere producent laat maken.quote:Op donderdag 28 april 2005 14:53 schreef pikwik het volgende:
zit er sowieso wel echt verschil tussen ah huismerk en een willekeurig a merk
ik vind van niet
 
			 
			
			
			Nou ben ik jou zat! Hoe haal je het in je hoofd om zo kinderachtig te reageren? Ik ga dit rotspelletje meespelen, ik heb woensdag een presentatie van de mediamanager van Unilever bijgewoond. Dat is een onderdeel van onze opleiding Commerciele Economie; een leuk dagje uit naar Hilversum Studio 1 waar enkele personen in topfuncties ons vertellen wat hun bezighoudt. Was echt heel erg leuk overigensquote:Op vrijdag 29 april 2005 09:05 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ja alleen vergeet je nu een ding, AHOLD is niet locaal, maar internationaal. voor de rest snap je ook wel dat als je niet uitbreid je stil staat.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			De producten moesten gisteren (zaterdag 28 mei) na sluitingstijd uit de schappen worden gehaald. AH heeft dus wel de maximale 4 weken gebruikt om het nog uit te verkopen. Nu is het wachten op de vernieuwde verpakking.quote:Op zaterdag 30 april 2005 17:28 schreef DrXLTrouble het volgende:
De margarine en de pindakaas zullen binnenkort wel in de aanbieding zijn bij AH.
Ze moeten deze produkten binnen 4 weken uit de schappen hebben terwijl de houdbaarheid x maal langer is.
Ze kunnen kiezen, of het spul dumpen, of het over 3,5 weken uit de schappen halen en vernietigen.
Het kost ze in beide gevallen (terecht) een hoop geld.
 
			 
			
			
			Volledig onintressant, het zijn bonen die uit zuidamerika komen, niet een product dat hier gemaakt wordt. Is geen BMW ofzo, het is een landbouwproduct.quote:Op vrijdag 29 april 2005 10:16 schreef desiredbard het volgende:
[..]
hmmmm jaj ja...dus niet
Perla = DE en dat is echt een feit
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Bron : DFTquote:Unilever en Remia schikken over statube
ROTTERDAM (ANP) - Unilever en Remia hebben hun ruzie over de statube bijgelegd. Beide partijen besloten vrijdag dat de gele tubes van Remia en Unilever-dochter Calvé sterker in kleur gaan verschillen.
Met het akkoord wist Unilever een kort geding, dat Remia had aangespannen, af te wenden.
Remia daagde deze week Calvé voor de rechter. De sauzenfabrikant vond de statubes van de concurrent in vorm en kleur te veel lijken op de eigen knijpflessen, die op hun dop kunnen staan.
Maar door voor een groter ’geelverschil’ te kiezen halen Calvé en Remia de kou uit de lucht. "Het gaat om het totaalbeeld. En door nu de kleur aan te passen wordt de verwarring bij de consument voldoende weggehaald", stelt een woordvoerder van Remia.
In de statube-zaak stond Unilever in de beklaagdenbank. Maar in april daagde het voedingsmiddelenconcern Albert Heijn voor de rechter omdat de supermarkt zijn huismerkartikelen te veel zou laten lijken op producten van Unilever-dochters. De rechtbank in Arnhem bepaalde echter dat Albert Heijn slechts in twee van de dertien gevallen inbreuk had gemaakt op het merkenrecht.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |