AH is niet de eisende partij.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:22 schreef Redux het volgende:
[..]
Nee, albert heijn zal blij zijn dat jij het met hun eens bent zeg.
Over het eerste stuk van je reactie ben ik het niet eens. AH gaat hier wel iets verder dan alleen het rood van een ketchupfles of groen = engelse melange, grijs = earl gray. Zet de vloeibare boter van ah naast die van becel, en je ziet haast geen verschil.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:32 schreef anne_Chris het volgende:
Toch vraag ik me af: waarom nú? Is de omzet van Unilever produkten opeens zo achteruit gegaan?
Het is toch al járen zo dat huismerk-produkten - zoveel als binnen de wettelijke/merkenrechtelijke kaders mogelijk is - op elkaar lijken. Zoek eens naar een eenvoudig pakje thee: groen is Engelse melange, grijs is Earl Grey. En of er nou 1 of drie merken van in de winkel staan maakt niet uit. Aan kleur herkent men produkt. Simpel een kwestie van marketing dus. Zelfs de inhoud is voor een groot aantal produkten nagenoeg dezelfde. Vergelijkt u eens de korst van een AH kroket en een exemplaar van Mora. Als dát niet uit dezelfde fabriek komt... Van een aantal produkten heb ik zeker geweten dat ze voor AH bij bepaalde A-merk fabrikanten gemaakt werden (werkte ooit in de voedingsmiddelenindustrie).
Misschien is het niet sportief van AH maar dat is volgens mij ook niet de doelstelling van het bedrijf. Het is wel heel erg slim!!! Want de doelstelling is natuurlijk centjes verdienen! En ze verdienen leuk aan de huismerk-artikelen en iemand die een A-merk thee wil kopen loopt zich denk ik tegenswoordig de pestpokken te zoeken tussen de A- dan wel huis- dan wel C-merken met groene pakjes Engelse theemelange.
en ik drink bijna geen thee maar het is wel een sprekend voorbeeld
Ja de omzet van Unilever staat al een tijd ernstig onder druk door de huismerken.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:32 schreef anne_Chris het volgende:
Toch vraag ik me af: waarom nú? Is de omzet van Unilever produkten opeens zo achteruit gegaan?
Chocolade is ook een bekend voorbeeld. rood is puur, blauw is melk en groen is hazelnoot. Vrijwel geen merk die dat anders doet.quote:Zoek eens naar een eenvoudig pakje thee: groen is Engelse melange, grijs is Earl Grey. En of er nou 1 of drie merken van in de winkel staan maakt niet uit. Aan kleur herkent men produkt.
Unilever maakt (uit principe) geen huismerken.quote:Van een aantal produkten heb ik zeker geweten dat ze voor AH bij bepaalde A-merk fabrikanten gemaakt werden (werkte ooit in de voedingsmiddelenindustrie).
Op welk vlak ? De gekleurde dop ? De gele fles ? Volgens mij hebben alle vloeibare boters een gele fles, of in ieder geval meerdere. Dat zijn gewoon herkenningspunten, net zoals halfvolle melk in ene lichtblauw pak zit en karnemelk in een rode, enz. De titel 'bewust' die AH op zijn boter voert - die overigens best op Becel lijkt - vind ik dan meer misleidend, dat is de verpakking combineren met een slogun (die Becel meer dan tien jaar voerde), kijk daar zit wat. Voor de rest valt het allemaal best mee, volgens mij zit die rookworst van de vrouw van de directeur van Unilever (zie OP) meer dwars.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:45 schreef Redux het volgende:
Over het eerste stuk van je reactie ben ik het niet eens. AH gaat hier wel iets verder dan alleen het rood van een ketchupfles of groen = engelse melange, grijs = earl gray. Zet de vloeibare boter van ah naast die van becel, en je ziet haast geen verschil.
Waarom dan? Ik ben niet zo op de hoogte van al die verpakkingen, maar als ik naar dat plaatje eerder in het topic kijk zie ik nauwelijks overeenkomsten tussen Becel boter en AH boter.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:47 schreef Stuart het volgende:
Eerlijk gezegd kan ik Unilever geen ongelijk geven![]()
Volgens mij staat er in de klaagbaak een topic over het feit dat AH van die choclade kleuren afweek, zo zie je het is gewoon ouderwets zeiken. Iedereen wil natuurlijk even de David uithangen tegen de Goliath.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:50 schreef k_man het volgende:
Chocolade is ook een bekend voorbeeld. rood is puur, blauw is melk en groen is hazelnoot. Vrijwel geen merk die dat anders doet.
Het is ook nóóit goed!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:52 schreef elcastel het volgende:
Volgens mij staat er in de klaagbaak een topic over het feit dat AH van die choclade kleuren afweek,
unilever heeft de huismerken en kleinere merken er uit gegooit omdat die niet genoeg opleverde ja ..quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:14 schreef k_man het volgende:
Zoals ik al zei maakt Unilever geen huismerken, dus hypocriet is het niet.
Ze hebben het aantal merken fors teruggebracht ja. Maar huismerken waren daar niet bij. Wel B-merken.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:22 schreef petre86 het volgende:
[..]
unilever heeft de huismerken en kleinere merken er uit gegooit omdat die niet genoeg opleverde ja ..
Rookworst !quote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:45 schreef petre86 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
?? die door elkaar halen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |