abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25667372
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:21 schreef k_man het volgende:

[..]

Daar zullen ze blij mee zijn.
Nee, albert heijn zal blij zijn dat jij het met hun eens bent zeg.
pi_25667570
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:22 schreef Redux het volgende:

[..]

Nee, albert heijn zal blij zijn dat jij het met hun eens bent zeg.
AH is niet de eisende partij. Unilver moet eerst maar eens zien dat ze een rechter kunnen overtuigen van het onrecht dat ze wordt aangedaan.
pi_25667602
We gaan het vanzelf meemaken.
pi_25667689
Toch vraag ik me af: waarom nú? Is de omzet van Unilever produkten opeens zo achteruit gegaan?

Het is toch al járen zo dat huismerk-produkten - zoveel als binnen de wettelijke/merkenrechtelijke kaders mogelijk is - op elkaar lijken. Zoek eens naar een eenvoudig pakje thee: groen is Engelse melange, grijs is Earl Grey. En of er nou 1 of drie merken van in de winkel staan maakt niet uit. Aan kleur herkent men produkt. Simpel een kwestie van marketing dus. Zelfs de inhoud is voor een groot aantal produkten nagenoeg dezelfde. Vergelijkt u eens de korst van een AH kroket en een exemplaar van Mora. Als dát niet uit dezelfde fabriek komt... Van een aantal produkten heb ik zeker geweten dat ze voor AH bij bepaalde A-merk fabrikanten gemaakt werden (werkte ooit in de voedingsmiddelenindustrie).

Misschien is het niet sportief van AH maar dat is volgens mij ook niet de doelstelling van het bedrijf. Het is wel heel erg slim!!! Want de doelstelling is natuurlijk centjes verdienen! En ze verdienen leuk aan de huismerk-artikelen en iemand die een A-merk thee wil kopen loopt zich denk ik tegenswoordig de pestpokken te zoeken tussen de A- dan wel huis- dan wel C-merken met groene pakjes Engelse theemelange.

en ik drink bijna geen thee maar het is wel een sprekend voorbeeld
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_25668082
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:32 schreef anne_Chris het volgende:
Toch vraag ik me af: waarom nú? Is de omzet van Unilever produkten opeens zo achteruit gegaan?

Het is toch al járen zo dat huismerk-produkten - zoveel als binnen de wettelijke/merkenrechtelijke kaders mogelijk is - op elkaar lijken. Zoek eens naar een eenvoudig pakje thee: groen is Engelse melange, grijs is Earl Grey. En of er nou 1 of drie merken van in de winkel staan maakt niet uit. Aan kleur herkent men produkt. Simpel een kwestie van marketing dus. Zelfs de inhoud is voor een groot aantal produkten nagenoeg dezelfde. Vergelijkt u eens de korst van een AH kroket en een exemplaar van Mora. Als dát niet uit dezelfde fabriek komt... Van een aantal produkten heb ik zeker geweten dat ze voor AH bij bepaalde A-merk fabrikanten gemaakt werden (werkte ooit in de voedingsmiddelenindustrie).

Misschien is het niet sportief van AH maar dat is volgens mij ook niet de doelstelling van het bedrijf. Het is wel heel erg slim!!! Want de doelstelling is natuurlijk centjes verdienen! En ze verdienen leuk aan de huismerk-artikelen en iemand die een A-merk thee wil kopen loopt zich denk ik tegenswoordig de pestpokken te zoeken tussen de A- dan wel huis- dan wel C-merken met groene pakjes Engelse theemelange.

en ik drink bijna geen thee maar het is wel een sprekend voorbeeld
Over het eerste stuk van je reactie ben ik het niet eens. AH gaat hier wel iets verder dan alleen het rood van een ketchupfles of groen = engelse melange, grijs = earl gray. Zet de vloeibare boter van ah naast die van becel, en je ziet haast geen verschil.
pi_25668157
Eerlijk gezegd kan ik Unilever geen ongelijk geven
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_25668239
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:32 schreef anne_Chris het volgende:
Ja de omzet van Unilever staat al een tijd ernstig onder druk door de huismerken.
quote:
Zoek eens naar een eenvoudig pakje thee: groen is Engelse melange, grijs is Earl Grey. En of er nou 1 of drie merken van in de winkel staan maakt niet uit. Aan kleur herkent men produkt.
Chocolade is ook een bekend voorbeeld. rood is puur, blauw is melk en groen is hazelnoot. Vrijwel geen merk die dat anders doet.
quote:
Van een aantal produkten heb ik zeker geweten dat ze voor AH bij bepaalde A-merk fabrikanten gemaakt werden (werkte ooit in de voedingsmiddelenindustrie).
Unilever maakt (uit principe) geen huismerken.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 20:50:36 #33
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25668246
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:45 schreef Redux het volgende:
Over het eerste stuk van je reactie ben ik het niet eens. AH gaat hier wel iets verder dan alleen het rood van een ketchupfles of groen = engelse melange, grijs = earl gray. Zet de vloeibare boter van ah naast die van becel, en je ziet haast geen verschil.
Op welk vlak ? De gekleurde dop ? De gele fles ? Volgens mij hebben alle vloeibare boters een gele fles, of in ieder geval meerdere. Dat zijn gewoon herkenningspunten, net zoals halfvolle melk in ene lichtblauw pak zit en karnemelk in een rode, enz. De titel 'bewust' die AH op zijn boter voert - die overigens best op Becel lijkt - vind ik dan meer misleidend, dat is de verpakking combineren met een slogun (die Becel meer dan tien jaar voerde), kijk daar zit wat. Voor de rest valt het allemaal best mee, volgens mij zit die rookworst van de vrouw van de directeur van Unilever (zie OP) meer dwars.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_25668285
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:47 schreef Stuart het volgende:
Eerlijk gezegd kan ik Unilever geen ongelijk geven
Waarom dan? Ik ben niet zo op de hoogte van al die verpakkingen, maar als ik naar dat plaatje eerder in het topic kijk zie ik nauwelijks overeenkomsten tussen Becel boter en AH boter.

Heeft iemand meer plaatjes?
  dinsdag 22 maart 2005 @ 20:52:31 #35
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_25668299
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:50 schreef k_man het volgende:
Chocolade is ook een bekend voorbeeld. rood is puur, blauw is melk en groen is hazelnoot. Vrijwel geen merk die dat anders doet.
Volgens mij staat er in de klaagbaak een topic over het feit dat AH van die choclade kleuren afweek, zo zie je het is gewoon ouderwets zeiken. Iedereen wil natuurlijk even de David uithangen tegen de Goliath.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_25668332
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:52 schreef elcastel het volgende:
Volgens mij staat er in de klaagbaak een topic over het feit dat AH van die choclade kleuren afweek,
Het is ook nóóit goed!
pi_25668873
die AH- worsten worden op mijn werk gemaakt, niet in de unox fabriek.. en dat zit unox gewoon dwars..
als het nou huismerken waren die bij dezelfde fabriek gemaakt werden.. dan was er niks aan de hand geweest..
maar nu wel.. beetje hypocriet
dag
pi_25668938
Zoals ik al zei maakt Unilever geen huismerken, dus hypocriet is het niet.
pi_25669187
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 21:14 schreef k_man het volgende:
Zoals ik al zei maakt Unilever geen huismerken, dus hypocriet is het niet.
unilever heeft de huismerken en kleinere merken er uit gegooit omdat die niet genoeg opleverde ja ..
dag
pi_25670236
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 21:22 schreef petre86 het volgende:

[..]

unilever heeft de huismerken en kleinere merken er uit gegooit omdat die niet genoeg opleverde ja ..
Ze hebben het aantal merken fors teruggebracht ja. Maar huismerken waren daar niet bij. Wel B-merken.
pi_25670882

of
of

Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_25671117
Tja... ik zie de grote gelijkenis niet hoor.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 22:23:23 #43
72979 Stoelpoot
Stoelpoot vermoord
pi_25671188
Je hebt er ook pindakaas van Calve in blauw (zoveel % minder vet nog wat)
AH doet het gewoon precies na. zelfde hoeveelheid minder vet en bijna een kopie verpakking van calve
02-11-2003 - 28-03-2005 R.I.P. ;( Vermoord door Rhapsody :(
pi_25671309
Plaatje?
pi_25671932
Bij dit soort nieuwsberichten begin ik gelijk te twijfelen wat de doelstelling is... - Heeft Unilever nou *echt* een probleem met die Albert Heijn-producten, of wil Unilever gewoon wat gratis publiciteit voor hun A-merken in deze dure tijden. Hoe je ook wendt of keert: namen als Calvé, Lipton en Bertolli worden weer even genoemd...

Laatst ook zo'n voorvalletje. DubbelFrisss werd aangeklaagd vanwege het hondje in de reclame. Het zou zogenaamd te veel doen denken aan een reclame die Page toiletpapier jaren geleden had. Geen hond (onbedoelde woordspeling) die zich dat nog herinnert, maar goed... - Dankzij de rechtszaak die Page heeft aangespannen is het geheugen weer even opgefrissst (bedoelde woordspeling).
pi_25671934

?? die door elkaar halen?
dag
pi_25672172
jah petre

Unilever denkt dat wij dom zijn en blind zijn
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 22:54:45 #48
72979 Stoelpoot
Stoelpoot vermoord
pi_25672230
als ik in de supermarkt ben, kijk ik toch bijna altijd naar het merk.
Als ik thuis in de kast naar voedsel zoek juist niet
02-11-2003 - 28-03-2005 R.I.P. ;( Vermoord door Rhapsody :(
  dinsdag 22 maart 2005 @ 23:34:08 #49
72979 Stoelpoot
Stoelpoot vermoord
pi_25673647
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 22:45 schreef petre86 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
?? die door elkaar halen?
Rookworst !