abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 maart 2005 @ 00:44:54 #101
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_25748528
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 00:02 schreef krakkemieke het volgende:
Nou hoor..... Ik heb liever een aardige persoon met opschrijfboekje
ik ben altijd aardig

bij dit terras was het eigenlijk ...na een beetje gewenning... veel makkelijker om zonder boekje te pielen
anders sta je daar weer zo lang te schrijven
meestal is het toch wel ez zoals de ..8 cola , 3 sinas ,12 bier bestellingen
maar het was wel een bruin cafe met minstens 50+ biersoorten aanwezig
en tja , lastige klanten blijf je houden
cola met 3 schijfjes citroen zonder ijs

zonder boekje was ook niet verplicht ..en zolang je geen fouten maakt zeurde niemand
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_25748578
Nee, ik heb enorme bewondering voor mensen met geheugen. Maar ik heb liever leuke mensen die van het bedrijf mogen schrijven dan krampachtige mensen zonder boekje.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 26 maart 2005 @ 00:59:15 #103
90061 coz
pi_25748916
niet mogen schrijven bij ons vorige werkgever was dus eigenlijk ook niet zo
alleen op de zondag werd het gedoogd om geheel niet schrijvend te werken
op een zaterdagavond met 10+ aan personeel (waar je soms dus mee in de rij staat) wil je dat ook niet

maar ik snap je punt ..ik kom gelukkig niet vaak in zulke luxe tenten
of andersgezegd , mijn portomonaie is daar blij om, het eten kan best lekker zijn
pi_25748952
Ik ben vast gemiddeld, maar ik ga uit eten om plezier te hebben
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 26 maart 2005 @ 01:22:18 #105
90061 coz
pi_25749423
ik zou niet weten waarom je daarvoor gemiddeld zou zijn ...
als je het eten wat je bestelt ook soms lekker vind ben je toch al bovengemiddeld
pi_25749712
Ik lees een kookboek als een detective, hoe zou dat smaken....
Als ik het me niet kan indenken, ga ik het koken.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zaterdag 26 maart 2005 @ 01:58:38 #107
90061 coz
pi_25750070
leuk en mooi omschreven
  zaterdag 26 maart 2005 @ 03:23:13 #108
67385 ROG
Go on, say it.
pi_25750909
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 00:34 schreef McBernie het volgende:

[..]

Nico! Ben zn achternaam even vergeten.
Naja, iemand van nemo was pm en nico was afgevaardigde van martinair.
Nico is top! Grote man, uiterst vriendelijk en correct plus natuurlijk de stevige handdruk.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 10:28:10 #109
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_25752277
Om trouwens het ijs te breken op het moment als je als ober vraagt wil de wijn wil voorproeven (vaak zit dan iedereen elkaar een beetje aan te staren) Is vertellen waarom dit vroeger gebeurde,:

Vroeger werd de wijn ten allertijde geproefd door de gastheer, en dit was niet om te kijken of er kurk in zat (we spreken hier over de middeleeuwen, dus ik neem aan dat er toen nog weinig kurken waren) maar om aan de gasten te tonen dat de wijn niet vergiftigd was. Indien de gastheer zonder blikken of blozenzn glas wijn leegdronk, kon het feest beginnen.

Als je dit verteld haal je vaak een stukje spanning weg bij de gasten en gaat het voorproeven een stuk relaxter.

Helaas kennen veel mensen (gasten)de etiquette niet goed of maar half, ik weet niet of jullie dit ook uit ervaring kennen maar ikheb al meerder keren gehad dat na het voorproeven de gasten zeggen "nee, deze wijn vind ik niet lekker, ik wil toch liever de Argetijnse Merlot proberen" ...... en ga dan maar eens uitleggen dat voorproeven niet daarvoor bedoeld is.

En hoevaak ik al wel niet meegemaakt heb dat mensen als ze klaar zijn hun bestek als roeipalen op hun bord hebben liggen.

Trouwens een etiquette vraagje aan jullie, is het toegestaan om als Linkshandige je bestek te verwisselen van kant?
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  zaterdag 26 maart 2005 @ 10:43:33 #110
53720 Mik-xa
Toffe peer
pi_25752477
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 10:28 schreef Chielus het volgende:
Trouwens een etiquette vraagje aan jullie, is het toegestaan om als Linkshandige je bestek te verwisselen van kant?
Ja, dat mag hoor. Als je dan maar niet iedere keer: links je mes om te snijden en dan weer wisselen om het vervolgens links met je vork in je mond te stoppen, weer wisselen om links te snjiden, en weer wisselen om met je vork.. enz... Dan kan je net zo goed je rechterhand eraf hakken

------

verder vind ik het (als inmiddels toch wel ervaren horeca man) een beetje erg dat men hier de horeca tak laat overkomen als een zwaar beroep. Ik hoor dat zo vaak he, werkdruk enorm.. enne die etiquette.. Ach, dat valt allemaal reuze mee.

De zogeheten snobs en bobo's vinden het juist hardstikke leuk dat je je opsteld als een assertief iemand. Alleen de quasi's niet (maar die lul je gewoon onder tafel met een intelligente opmerking).
  zaterdag 26 maart 2005 @ 10:53:14 #111
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_25752613
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 10:43 schreef Mik-xa het volgende:

verder vind ik het (als inmiddels toch wel ervaren horeca man) een beetje erg dat men hier de horeca tak laat overkomen als een zwaar beroep. Ik hoor dat zo vaak he, werkdruk enorm.. enne die etiquette.. Ach, dat valt allemaal reuze mee.
Ik zeg niet dat het een zwaar beroep is, alleen zitten er reglmatig pittige dagen tussen. Maar daar is niks mis mee. Ik vind het wel lekker, beter dan een bijbaantje waar je 5 uurtjes achter een burotje zit.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_25755344
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 03:23 schreef ROG het volgende:

[..]

Nico is top! Grote man, uiterst vriendelijk en correct plus natuurlijk de stevige handdruk.
Nico is absoluut top
Erg aardige vent ja, nog tijdje mee lopen praten toen we ff niks te doen hadden, kwam ik er opeens achter dat ie mn moeder kent, klein wereldje leven we toch in

[ Bericht 3% gewijzigd door McBernie op 26-03-2005 13:22:47 ]
  zondag 27 maart 2005 @ 06:38:41 #113
67385 ROG
Go on, say it.
pi_25775012
quote:
Op zaterdag 26 maart 2005 13:07 schreef McBernie het volgende:

[..]

Nico is absoluut top
Erg aardige vent ja, nog tijdje mee lopen praten toen we ff niks te doen hadden, kwam ik er opeens achter dat ie mn moeder kent, klein wereldje leven we toch in
pi_25993326
Hallo ladies and gentlemen (*). Wanneer haal je de servetten uit? Ik heb altijd geleerd na het dessert, voor de koffie. Een collega (nou ja, stagiaire van een van de bedrijven waar ik werk) vond het niet netjes om de servetten weg te halen voordat de gasten van tafel waren.... Help! Hoe doen jullie dat in de sjieke zaken?

(*) "We are ladies and gentlemen serving ladies and gentlemen.", credo Ritz hotels

[ Bericht 13% gewijzigd door tim2308 op 05-04-2005 09:10:38 ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  dinsdag 5 april 2005 @ 11:35:47 #115
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_25996071
je haalt ze niet weg, de gast kan immers ook knoeien bij de koffie

Gewoon laten liggen, hij ligt meestal toch op de gast zn schoot dus die heeft er ook geen last van
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 6 april 2005 @ 02:29:13 #116
67385 ROG
Go on, say it.
pi_26014703
Wat Euc zegt.
  woensdag 6 april 2005 @ 12:28:30 #117
98634 Lempicka
Back to Life
pi_26020402
Servetten lekker laten liggen.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"