abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25655962
ola,

ik had een vraagje, hoe moet je ookalweer uitserveren in de horeca?
Van rechts in en van links debrasseren of andersom?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 22 maart 2005 @ 11:56:39 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_25656251
Rechts serveren, links debrasseren en de dames eerst, maar dat wist je beslist al
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_25656338
dames eerst, ligt eraan of je een goede of een minder goede indruk wil maken.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_25656725
dat van die dames wist ik wel ja
Bedankt iig!!
  dinsdag 22 maart 2005 @ 12:25:49 #5
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_25656739
Waarom dames eerst? Die eten toch het minst...
[KNE]-Mod
pi_25656922
Het gaat eerst Thee-Cola-Pils (Warm - Fris - Bier)
En daarna pas vrouwen eerst. Logo van het glas naar voren.
Als het alleen fris is en een tafel met 2 vrouwen en 2 mannen, dan vrouwen eerst.
Snappie?
[b]De waarheid is een raadsel, en het gaat als volgt; 't is een goeie vriend maar altijd te laat.[/b]
pi_25657105
In ieder geval niet links serveren, en dan het hele dienblad vol met wijn over iemand heengooien
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  dinsdag 22 maart 2005 @ 12:47:38 #8
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_25657132
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 12:45 schreef Thisbe het volgende:
In ieder geval niet links serveren, en dan het hele dienblad vol met wijn over iemand heengooien
geeft nets, als je de fotoos maar hier post...
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_25657583
GC >> LIF

Daar zitten allerlei restaurant-freaks zoals Bluezz en Golfer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_25657681
zijn er nog meer mensen die goede tips hebben voor het lopen van een diner?
pi_25657701
schopje naar culinesse

>>>>>>
  dinsdag 22 maart 2005 @ 14:25:37 #12
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_25659318
Wat een onzin lees ik hier weer allemaal. Inzetten en uithalen doe je beide rechts. Het uitserveren (Service à l'anglaise avec guéridon) doe je vanaf links. Hoewel dit ook niet altijd kan bij bv een tafeltje van 2 oid.

Daarbij is bij het SERVEERGEREED MAKEN de volgorde van inschenken: Fris, Gedistilleerd, Warm en Bier.

En bij het SERVEREN: Bier, Warm, Gedistilleerd en als laatste fris.

Dit zodat de schuimkraag van het bier niet gaat invallen, gebeurd dit toch ga je terug, maar je zet nimmer een biertje zonder schuimkraag op tafel. Het serveren van het bier moet snel gebeuren, het glas onderaan vastpakkend en het logo naar voren. Bij bier in fles ook het logo op de fles naar voren. Gebeurd het niet snel, zijn je warme dranken koud/lauw en kun je dus weer terug.

Nog wat regeltjes:
Onderbreek gasten niet tijdens een gesprek, tenzij het niet anders kan
Werk zo geruisloos mogelijk
Luister nooit naar de gesprekken die aan tafel gevoerd worden
Schuif de stoel voor de gast aan, dames vóór de heren
Dames eerst van oud naar jong, dan de heren van oud naar jong en dan de gastheer. Is het een gastvrouw doe je haar als laatste van alle dames.

Verder, als je een grote tafel hebt, ZORG DAT IEDEREEN EERST ZIT! Niets is zo lullig als dranken opnemen, terugkomen en 1 iemand zegt: Mij is niks gevraagd. Daarbij, ga bij een grote tafel (zeg +8 personen) nooit alleen dranken opnemen tenzij je een fotografisch geheugen hebt. Ten eerste kun je nooit onthouden wat je allemaal mee moet nemen, ten tweede als je dat al doet weet je niet meer wie wat had, wat ook niet de bedoeling is. (Verder weet ik niet wat voor diner jij gaat draaien maar in een beetje middenklasse/luxe bedrijf is het not done om in een notitieboekje de dranken aan tafel op te schrijven. Dit moet je onthouden).

Mocht je nog meer vragen hebben geef je maar een gil
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2005 @ 17:03:07 #13
34726 Fratz
Max
pi_25662554
waarom mag je de drankjes niet opschrijven? is toch juist handig? kan je ook geen fouten maken?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 17:20:33 #14
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_25662819
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 17:03 schreef Fratz het volgende:
waarom mag je de drankjes niet opschrijven? is toch juist handig? kan je ook geen fouten maken?
Ligt wel aan je bedrijf, maar in een luxe bedrijf zal dat nooit gebeuren. Ook het eten niet.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 22 maart 2005 @ 17:31:33 #15
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_25663097
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 17:20 schreef Euc- het volgende:

[..]

Ligt wel aan je bedrijf, maar in een luxe bedrijf zal dat nooit gebeuren. Ook het eten niet.
Luxe inderdaad, middenklasse is dit ook niet meer dan normaal.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  † In Memoriam † dinsdag 22 maart 2005 @ 18:17:12 #16
34726 Fratz
Max
pi_25664133
ok, maar WAAROM doen ze dit niet? om te showen met hun geheugen? o
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 18:22:03 #17
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_25664240
Wat een stel kutregeltjes. Ik zou er helemaal gestoord van worden, niet alleen om het te doen, maar ook als mensen me zo bedienen.

Doe het gewoon zoals het beste uitkomt. Wees beleefd. En dan vind ik het wel prima.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 22 maart 2005 @ 18:22:53 #18
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_25664255
Ik kan me er overigens wel aan ergeren als ik mensen eerst bier zie tappen en dan fris zie inschenken. En ook als ik mensen een getapt biertje onder de tap zie neerzetten. Maar dat is dan ook wel het enige.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 22 maart 2005 @ 18:36:21 #19
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_25664568
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 18:17 schreef Fratz het volgende:
ok, maar WAAROM doen ze dit niet? om te showen met hun geheugen? o
Nee, gewoon omdat het niet netjes staat.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_25665337
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 18:36 schreef Euc- het volgende:

[..]

Nee, gewoon omdat het niet netjes staat.
Of de quasi sjieke gelegenheden doen dat ook niet. En als je met meer dan 10 man bent, gebeurt het geheid dat er wat misgaat.
Trouwens is het niet zo dat de gastvrouw als laatst geserveerd wordt bij bediening van het hoofdgerecht? Euc, vertel eens iets meer wat de eigenschappen van de gastvrouw/ gastheer zijn.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 19:23:51 #21
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_25666021
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 19:03 schreef shredder het volgende:

[..]
Trouwens is het niet zo dat de gastvrouw als laatst geserveerd wordt bij bediening van het hoofdgerecht? Euc, vertel eens iets meer wat de eigenschappen van de gastvrouw/ gastheer zijn.
Stom, mijn fout. Klopt idd wat je zegt.

Verder, wat bedoel je met de eigenschappen? Dingen als enthousiast, collegiaal, vakbekwaam, gastgericht enzo? Ik snap je vraag niet helemaal..

Trouwens: als de bediening het goed aanpakt en elk bv 5 man neemt gaat het niet fout..
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_25666470
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 19:23 schreef Euc- het volgende:

[..]

Stom, mijn fout. Klopt idd wat je zegt.

Verder, wat bedoel je met de eigenschappen? Dingen als enthousiast, collegiaal, vakbekwaam, gastgericht enzo? Ik snap je vraag niet helemaal..
Trouwens: als de bediening het goed aanpakt en elk bv 5 man neemt gaat het niet fout..
Niet de gastvrouw van de restaurant.
Ik bedoel ik ga uit eten in een gezeldschap, dan vraagt de ober toch wie de gastvrouw is. Dan gaat de ober mij vertellen wat de gerechten inhouden als er behoefte aan is. En de gastvrouw die proeft de wijn ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door shredder op 22-03-2005 19:52:15 (ikzeigastbrouw) ]
  dinsdag 22 maart 2005 @ 19:48:50 #23
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_25666505
Gastvrouw-gastheer is degene die de rest meeneemt uit eten. Dat merk je snel genoeg bij grote gezelschappen wie dat is.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_25666601
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 19:48 schreef portier het volgende:
Gastvrouw-gastheer is degene die de rest meeneemt uit eten. Dat merk je snel genoeg bij grote gezelschappen wie dat is.
Nou dat wordt dus meestal netjes gevraagd van te voren. En dan steek je netjes je vinger op. Maar ik vroeg me dus af wat voor een rol haar precies wordt toegedeeld. Naast wat ik daarnet hebt opgenoemd.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 19:59:41 #25
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_25666683
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 19:54 schreef shredder het volgende:

[..]

Nou dat wordt dus meestal netjes gevraagd van te voren. En dan steek je netjes je vinger op. Maar ik vroeg me dus af wat voor een rol haar precies wordt toegedeeld. Naast wat ik daarnet hebt opgenoemd.
Niet veel meer eigenlijk, hij/zij vraagt de rekening, krijgt em, betaald em meestal ook Idd de wijn laten proeven, maar niet alleen aan haar/hem de kaart bv uitleggen. Dit heeft geen nut, kun je beter voor de hele tafel doen, dan weet iedereen het direct. Is ook het meest logische. Eerste wat ik op mn toenmalige stage geleerd heb was altijd bij mijzelf denken van hoe, wat en waarom? Is dat logisch? Ja? waarom? Moet ik dat wel zo doen? Wat moet ik daar neer leggen, waarom?

Altijd van het meest logische uitgaan, je vraagt als er een tafel van 4 man binnen komt niet wie de gastheer/vrouw is, je vraagt het nooit. Het is meestal zelf wel duidelijk, zoniet doe je het op de gok. Je gaat het iig niet vragen.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')