Wat een onzin lees ik hier weer allemaal. Inzetten en uithalen doe je beide rechts. Het uitserveren (Service à l'anglaise avec guéridon) doe je vanaf links. Hoewel dit ook niet altijd kan bij bv een tafeltje van 2 oid.
Daarbij is bij het SERVEERGEREED MAKEN de volgorde van inschenken: Fris, Gedistilleerd, Warm en Bier.
En bij het SERVEREN: Bier, Warm, Gedistilleerd en als laatste fris.
Dit zodat de schuimkraag van het bier niet gaat invallen, gebeurd dit toch ga je terug, maar je zet nimmer een biertje zonder schuimkraag op tafel. Het serveren van het bier moet snel gebeuren, het glas onderaan vastpakkend en het logo naar voren. Bij bier in fles ook het logo op de fles naar voren. Gebeurd het niet snel, zijn je warme dranken koud/lauw en kun je dus weer terug.
Nog wat regeltjes:
Onderbreek gasten niet tijdens een gesprek, tenzij het niet anders kan
Werk zo geruisloos mogelijk
Luister nooit naar de gesprekken die aan tafel gevoerd worden
Schuif de stoel voor de gast aan, dames vóór de heren
Dames eerst van oud naar jong, dan de heren van oud naar jong en dan de gastheer. Is het een gastvrouw doe je haar als laatste van alle dames.
Verder, als je een grote tafel hebt, ZORG DAT IEDEREEN EERST ZIT! Niets is zo lullig als dranken opnemen, terugkomen en 1 iemand zegt: Mij is niks gevraagd. Daarbij, ga bij een grote tafel (zeg +8 personen) nooit alleen dranken opnemen tenzij je een fotografisch geheugen hebt. Ten eerste kun je nooit onthouden wat je allemaal mee moet nemen, ten tweede als je dat al doet weet je niet meer wie wat had, wat ook niet de bedoeling is. (Verder weet ik niet wat voor diner jij gaat draaien maar in een beetje middenklasse/luxe bedrijf is het not done om in een notitieboekje de dranken aan tafel op te schrijven. Dit moet je onthouden).
Mocht je nog meer vragen hebben geef je maar een gil
O_o o_O O_O °_O °_° O_°