abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2005 @ 21:38:01 #1
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25646240
Zat net netwerk te kijken en daar hadden ze een barometer gebaseerd op verschillende soorten groepen in de maatschappij, die gebaseerd zijn op basis van persoonlijke opvattingen, waarden en normen die aan de levensstijl van mensen ten grondslag liggen. Dus heb ik natuurlijk met niet veel meer nuttigs om handen meteen dat testje gedaan om te kijken bij welke groep ik hoor.

Om het wat te verduidelijken is hier meer info te vinden

Omdat dit soort opsom testjes het toch aardig doen op Fok! wou ik jullie dit pleziertje niet onthouden.

Doe hier dus het testje , vertel wat kwam eruit en ben je het ermee eens.

TS start natuurlijk.
Zelf ben ik kennelijk, zoals gedeeltelijk ook verwacht een kosmopoliet:
quote:
De open en kritische wereldburger die postmoderne waarden als ontplooien en beleven integreert met moderne waarden als maatschappelijk succes, materialisme en genieten.
Verder in volgorde meest naar minst passend:
2. Nieuwe conservatieven
3. Postmaterialisten
4. Postmoderne hedonisten
5. Opwaarts mobielen
6. Gemaksgeorienteerden
7. Moderne burgerij
8. Traditionele burgerij
Ben het redelijk met de uitslag van de test eens.
  maandag 21 maart 2005 @ 21:47:37 #2
112288 grindtegel
Wat zei ik nou??
pi_25646546
en ze willen tegelijkertijd nog even alles van je weten
Niet door bushokjes tiefen aub
  maandag 21 maart 2005 @ 21:59:20 #3
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_25646862
De traditionele burger
De moralistische, plichtsgetrouwe en op de status-quo gerichte burger die vasthoudt aan tradities en materiële bezittingen.
Mensen uit dit sociale milieu hechten veel waarde aan respect, harmonie, plichtsgetrouwheid, rechtvaardigheid, (financiële) zekerheid en het instandhouden van vertrouwde gebruiken en gewoontes die men veelal van huis uit heeft meegekregen. Het dagelijks leven verloopt ordelijk en volgens een vast stramien. Werken wordt gezien als plicht en is belangrijk, maar dient in hoofdzaak om in het levensonderhoud te kunnen voorzien. De vrije tijd wordt veelal in familie-/gezinsverband doorgebracht. Het gezins- en familieleven is zeer belangrijk en de rol- en taakverdeling binnen het gezin is doorgaans traditioneel.
Vervolgens zijn op u de volgende waardenprofielen van toepassing, van meest naar minst passend:

2. Nieuwe conservatieven
3. Kosmopolieten
4. Postmaterialisten
5. Opwaarts mobielen
6. Moderne burgerij
7. Postmoderne hedonisten
8. Gemaksgeorienteerden

kan ik me in vinden
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 21 maart 2005 @ 21:59:37 #4
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_25646874
hmm kut, denk vul een nepemailadres in, word daar de uitslag naar toe gestuurd

nou geen zin meer om hem opnieuw in te vullen
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_25646918
De gemaksgeoriënteerde
De impulsieve en passieve burger die in de eerste plaats streeft naar een onbezorgd, plezierig en comfortabel leven.

Een zorgeloos leven leiden en van het leven genieten vormen binnen het milieu van gemaksgeoriënteerden belangrijke doelen. Aan werk wordt weinig waarde gehecht,het genieten na werktijd heeft veelal tot doel het werk te vergeten. 'Lekker leven'en gemak staan voorop. Het geld dat verdiend wordt of waar men over beschikt wordt veelal direct uitgegeven. De vrije tijd en het privé-leven zijn zonder meer belangrijker dan het werk. Vrije tijd en werk staan geheel los van elkaar. De vrije tijd wordt meer gekenmerkt door plezier en vermaak dan door rust en ontspanning. Veel mensen binnen het gemaksgeoriënteerde milieu hebben relatief vrije opvattingen over de traditionele man/vrouw-verhouding.

Vervolgens zijn op u de volgende waardenprofielen van toepassing, van meest naar minst passend:
2.Opwaarts mobielen
3.Moderne burgerij
4.Postmoderne hedonisten
5.Nieuwe conservatieven
6.Kosmopolieten
7.Traditionele burgerij
8.Postmaterialisten
pi_25647172
De opwaarts mobiel
De carrièregerichte individualist met een uitgesproken fascinatie voor sociale status, nieuwe technologie, risico en spanning.

Maatschappelijk succes en hogerop komen vormen voor de opwaarts mobielen belangrijke drijfveren. Hun geluk wordt voor een belangrijk deel door hun carrière bepaald ('mijn werk is mijn leven'). Zij hechten er tevens veel waarde aan om aan anderen te kunnen laten zien wat zij hebben bereikt. Over het algemeen is men duidelijk materialistisch ingesteld; (veel) geld verdienen en consumeren zijn belangrijk. Opwaarts mobielen leiden een bijzonder druk en gehaast leven en voor huishoudelijke bezigheden als boodschappen doen en koken is nauwelijks tijd. In het algemeen zijn mensen binnen dit milieu vrij statusgevoelig en sterk prestatiegericht. Veel tijd voor rust en ontspanning lijkt er niet te zijn. Ze zien het gezin wel als de ideale leefvorm, maar tonen doorgaans geen sterke familiaire betrokkenheid.

2. Nieuwe conservatieven
3. Kosmopolieten
4. Gemaksgeorienteerden
5. Moderne burgerij
6. Postmoderne hedonisten
7. Postmaterialisten
8. Traditionele burgerij
pi_25647291
De postmoderne hedonist
De pionier van de beleveniscultuur, waarin experiment en het breken met morele en sociale conventies doelen op zichzelf zijn geworden

Mensen die tot de postmoderne hedonisten worden gerekend, zijn individualistisch en tonen een sterke wil tot zelfbeschikking. Ook hechten zij veel waarde aan zelfontplooiing en persoonlijke groei. Mensen binnen dit milieu hebben een onafhankelijke leefstijl en hechten er veel belang aan zelf te kunnen beslissen over de dingen die hen aangaan. Opvallend is het relatief grote aantal mensen dat zelfstandig een beroep uitoefent. Werk is belangrijk, maar niet heilig: ook activiteiten in de vrijetijdssfeer kunnen intrinsieke voldoening geven. Postmoderne hedonisten genieten van kunst en cultuur (museumbezoek, cabaret en toneel), maar er is ook sprake van een rijk uitgaansleven en er wordt veel aan sport gedaan. Binnen dit milieu komt het traditionele gezinspatroon relatief minder vaak voor.

2. Kosmopolieten
3. Opwaarts mobielen
4. Gemaksgeorienteerden
5. Postmaterialisten
6. Nieuwe conservatieven
7. Moderne burgerij
8. Traditionele burgerij

Wow, dat klopt best goed.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_25647473
De kosmopoliet

De open en kritische wereldburger die postmoderne waarden als
ontplooien en beleven integreert met moderne waarden als
maatschappelijk succes, materialisme en genieten.

Het milieu van de kosmopolieten kenmerkt zich door ambitie (hard werken
en maatschappelijk hogerop komen), behoefte aan zelfontplooiing en
sociale betrokkenheid. Nieuwe ervaringen en kennis opdoen om zich
persoonlijk te verrijken vormen belangrijke drijfveren. Men toont een
sterk geloof in het realiseren van persoonlijke en sociale ambities. De
leefstijl van de kosmopolieten is actief en veelzijdig. Zij hebben een
brede interesse op het gebied van kunst en cultuur. Werken neemt in dit
milieu een belangrijke plaats in, zowel met het oog op persoonlijke
groei als met het oog op maatschappelijke erkenning. Niet alleen werk,
maar ook activiteiten in de vrijetijdssfeer worden aangewend om zich
persoonlijk te verrijken. Mensen binnen dit milieu hebben een
uitgebreid netwerk van sociale contacten.

Vervolgens zijn op u de volgende waardenprofielen van toepassing, van
meest naar minst passen:

2 Opwaarts mobielen
3 Gemaksgeorienteerden
4 Postmaterialisten
5 Postmoderne hedonisten
6 Moderne burgerij
7 Nieuwe conservatieven
8 Traditionele burgerij

Wordt ik afgeschilderd als een workaholic maar dat klopt niet helemaal, ik leef niet voor mijn werk, de rest klopt wel aardig..... (alhoewel het beeld van de gemaksgeorienteerden ook wel bij mij zou passen).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator maandag 21 maart 2005 @ 22:20:45 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_25647508
quote:
De postmoderne hedonist
De pionier van de beleveniscultuur, waarin experiment en het breken met morele en sociale conventies doelen op zichzelf zijn geworden.
Mensen die tot de postmoderne hedonisten worden gerekend, zijn individualistisch en tonen een sterke wil tot zelfbeschikking. Ook hechten zij veel waarde aan zelfontplooiing en persoonlijke groei. Mensen binnen dit milieu hebben een onafhankelijke leefstijl en hechten er veel belang aan zelf te kunnen beslissen over de dingen die hen aangaan. Opvallend is het relatief grote aantal mensen dat zelfstandig een beroep uitoefent. Werk is belangrijk, maar niet heilig: ook activiteiten in de vrijetijdssfeer kunnen intrinsieke voldoening geven. Postmoderne hedonisten genieten van kunst en cultuur (museumbezoek, cabaret en toneel), maar er is ook sprake van een rijk uitgaansleven en er wordt veel aan sport gedaan. Binnen dit milieu komt het traditionele gezinspatroon relatief minder vaak voor.

2. Gemaksgeorienteerden
3. Moderne burgerij
4. Postmaterialisten
5. Nieuwe conservatieven
6. Kosmopolieten
7. Opwaarts mobielen
8. Traditionele burgerij
Klopt redelijk, alleen dat genieten van kunst en cultuur en sporten klopt niet helemaal.

Het stuk over het minder vaak voorkomen van traditionele gezinspatronen klopt helemaal.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 21 maart 2005 @ 22:43:10 #10
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_25648177
De kosmopoliet
De open en kritische wereldburger die postmoderne waarden als ontplooien en beleven integreert met moderne waarden als maatschappelijk succes, materialisme en genieten.

Het milieu van de kosmopolieten kenmerkt zich door ambitie (hard werken en maatschappelijk hogerop komen), behoefte aan zelfontplooiing en sociale betrokkenheid. Nieuwe ervaringen en kennis opdoen om zich persoonlijk te verrijken vormen belangrijke drijfveren. Men toont een sterk geloof in het realiseren van persoonlijke en sociale ambities. De leefstijl van de kosmopolieten is actief en veelzijdig. Zij hebben een brede interesse op het gebied van kunst en cultuur. Werken neemt in dit milieu een belangrijke plaats in, zowel met het oog op persoonlijke groei als met het oog op maatschappelijke erkenning. Niet alleen werk, maar ook activiteiten in de vrijetijdssfeer worden aangewend om zich persoonlijk te verrijken. Mensen binnen dit milieu hebben een uitgebreid netwerk van sociale contacten.

Nieuwe conservatieven
Opwaarts mobielen
Moderne burgerij
Traditionele burgerij
Postmoderne hedonisten
Postmaterialisten
Gemaksgeorienteerden

Klopt ook nog wel....alleen dat "Mensen binnen dit milieu hebben een uitgebreid netwerk van sociale contacten" niet. Heb genoeg sociale contacten...maar een uitgebreid netwerk wil ik het nou ook weer niet noemen
want de klop doet het niet.
pi_25648785
Zo zwakzinnig. Gewoon paar vraagjes invullen wat je al wist. Stel, je vult in dat je gezin belangrijk vindt. En dan staat er: "Uw gezin neemt een belangrijke plaats in uw leven in". Hebben jullie regelmatig bevestiging nodig voor toch al onzekere zelfbeeld van jullie?

Debiele test trouwens..
pi_25649634
Geachte heer, mevrouw,
Zojuist hebt u deelgenomen aan de Mentality-waardentest. Aan de hand van uw antwoorden hebben we bepaald welk waardenprofiel het best bij u aansluit. Uw profiel vertoont de meeste overeenkomsten met dat van de opwaarts mobiel.

De opwaarts mobiel
De carrièregerichte individualist met een uitgesproken fascinatie voor sociale status, nieuwe technologie, risico en spanning.

Maatschappelijk succes en hogerop komen vormen voor de opwaarts mobielen belangrijke drijfveren. Hun geluk wordt voor een belangrijk deel door hun carrière bepaald ('mijn werk is mijn leven'). Zij hechten er tevens veel waarde aan om aan anderen te kunnen laten zien wat zij hebben bereikt. Over het algemeen is men duidelijk materialistisch ingesteld; (veel) geld verdienen en consumeren zijn belangrijk. Opwaarts mobielen leiden een bijzonder druk en gehaast leven en voor huishoudelijke bezigheden als boodschappen doen en koken is nauwelijks tijd. In het algemeen zijn mensen binnen dit milieu vrij statusgevoelig en sterk prestatiegericht. Veel tijd voor rust en ontspanning lijkt er niet te zijn. Ze zien het gezin wel als de ideale leefvorm, maar tonen doorgaans geen sterke familiaire betrokkenheid.

Kosmopolieten
Gemaksgeorienteerden
Moderne burgerij
Postmoderne hedonisten
Postmaterialisten
Nieuwe conservatieven
Traditionele burgerij
pi_25649813
quote:
Op maandag 21 maart 2005 23:01 schreef Dikke.Bertha het volgende:
Zo zwakzinnig. Gewoon paar vraagjes invullen wat je al wist. Stel, je vult in dat je gezin belangrijk vindt. En dan staat er: "Uw gezin neemt een belangrijke plaats in uw leven in". Hebben jullie regelmatig bevestiging nodig voor toch al onzekere zelfbeeld van jullie?

Debiele test trouwens..
denk niet dat dit erg veel temaken heeft met onzekerheid van ons zelfbeeld, meer met de 'leukigheid' om te zien waar je in de maatschappij staat tov van de anderen...
gigantisch veel statistieken zijn gebaseerd op dit type testjes.
pi_25651490
De opwaarts mobiel
  dinsdag 22 maart 2005 @ 04:01:54 #15
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_25652788
Ik was (zoals verwacht) tussen Nieuw Conservatief, Kosmopliet en Opwaarts Mobiel in. Klopt best goed dus.

Dikke_Bertha:
Het is zeker geen debiele test. Het is nog steeds redelijk simplistisch en je moet niet de illusie hebben dat het foutloos alle mensen kan categoriseren maar het is juist een hele goede categorisering. Test is nog niet eens zo boeiend want een beetje intelligent iemand weet precies welke antwoorden op welke vragen je zullen trekken richting een bepaalde groep.

Zonde dat de topic zo volgeplakt wordt met uitgebreide persoonlijke uitslagen, dat is niet zo boeiend, veel interessanter vind ik discussie over verschillende groepen en indeling.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
  dinsdag 22 maart 2005 @ 07:03:31 #16
113990 Error51
Zieke geest
pi_25652945
quote:
Geachte heer, mevrouw,
Zojuist hebt u deelgenomen aan de Mentality-waardentest. Aan de hand van uw antwoorden hebben we bepaald welk waardenprofiel het best bij u aansluit. Uw profiel vertoont de meeste overeenkomsten met dat van de nieuw conservatief.

De nieuw conservatief
De burger uit de liberaal-conservatieve maatschappelijke bovenlaag die alle ruimte wil geven aan technologische ontwikkeling, maar zich verzet tegen sociale en culturele vernieuwing.

Mensen uit dit sociale milieu hechten veel belang aan het in stand houden van traditionele normen en waarden enerzijds en het beschermen van hun sociale status anderzijds. Het leven en handelen volgens etiquetteregels vindt men uitermate belangrijk en aan werken en presteren ontleent men een omvangrijk deel van hun identiteit. Binnen het milieu van de nieuwe conservatieven vindt men veel kunst- en cultuurliefhebbers. Ze staan positief ten opzichte van technologische ontwikkelingen, maar zijn behoudend in sociaal en cultureel opzicht. Sociale relaties zijn veelal hiërarchisch van aard; familierelaties spelen een centrale rol in het leven van de nieuwe conservatief.

Opwaarts mobielen
Kosmopolieten
Moderne burgerij
Gemaksgeorienteerden
Postmaterialisten
Postmoderne hedonisten
Traditionele burgerij
Damn straight 2 jaar US heeft zijn impact gehad...
I am the greatest, the fastest, the smartest, I'm your dream turning into a nightmare!
  dinsdag 22 maart 2005 @ 07:07:50 #17
19840 Libris
Live from Singapore
pi_25652954
Geachte heer, mevrouw,
Zojuist hebt u deelgenomen aan de Mentality-waardentest. Aan de hand van uw antwoorden hebben we bepaald welk waardenprofiel het best bij u aansluit. Uw profiel vertoont de meeste overeenkomsten met dat van de kosmopoliet.

De kosmopoliet

Had ik eigenlijk wel verwacht, niet helemaal eens moet tomatenboer, dat je een workaholic bent. Werken is belangrijk, maar zeker niet het belangrijkste
  dinsdag 22 maart 2005 @ 07:13:07 #18
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25652972
Ben De opwaarts mobiel
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  dinsdag 22 maart 2005 @ 08:51:03 #19
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_25653467
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:01 schreef Blinkybill het volgende:
De gemaksgeoriënteerde
De impulsieve en passieve burger die in de eerste plaats streeft naar een onbezorgd, plezierig en comfortabel leven.

Een zorgeloos leven leiden en van het leven genieten vormen binnen het milieu van gemaksgeoriënteerden belangrijke doelen. Aan werk wordt weinig waarde gehecht,het genieten na werktijd heeft veelal tot doel het werk te vergeten. 'Lekker leven'en gemak staan voorop. Het geld dat verdiend wordt of waar men over beschikt wordt veelal direct uitgegeven. De vrije tijd en het privé-leven zijn zonder meer belangrijker dan het werk. Vrije tijd en werk staan geheel los van elkaar. De vrije tijd wordt meer gekenmerkt door plezier en vermaak dan door rust en ontspanning. Veel mensen binnen het gemaksgeoriënteerde milieu hebben relatief vrije opvattingen over de traditionele man/vrouw-verhouding.

2.Opwaarts mobielen
3.Moderne burgerij
4.Postmoderne hedonisten
5.Nieuwe conservatieven
6.Kosmopolieten
7.Traditionele burgerij
8.Postmaterialisten
Same here
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 10:35:41 #20
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_25654972
Ik ben de gemaksgeoriënteerde..oké, ik hecht redelijk veel waarde aan vrije tijd, maar passief zou ik mezelf niet willen noemen!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_25656274
De nieuw conservatief
De burger uit de liberaal-conservatieve maatschappelijke bovenlaag die alle ruimte wil geven aan technologische ontwikkeling, maar zich verzet tegen sociale en culturele vernieuwing.

Mensen uit dit sociale milieu hechten veel belang aan het in stand houden van traditionele normen en waarden enerzijds en het beschermen van hun sociale status anderzijds. Het leven en handelen volgens etiquetteregels vindt men uitermate belangrijk en aan werken en presteren ontleent men een omvangrijk deel van hun identiteit. Binnen het milieu van de nieuwe conservatieven vindt men veel kunst- en cultuurliefhebbers. Ze staan positief ten opzichte van technologische ontwikkelingen, maar zijn behoudend in sociaal en cultureel opzicht. Sociale relaties zijn veelal hiërarchisch van aard; familierelaties spelen een centrale rol in het leven van de nieuwe conservatief.

Opwaarts mobielen
Kosmopolieten
Moderne burgerij
Traditionele burgerij
Postmoderne hedonisten
Gemaksgeorienteerden
Postmaterialisten

Dat klopt aardig ja, ik ben ook een nieuwe conservatief
pi_25656421
Hij is wel aardig .
quote:
De postmoderne hedonist
De pionier van de beleveniscultuur, waarin experiment en het breken met morele en sociale conventies doelen op zichzelf zijn geworden.

Kosmopolieten
Postmaterialisten
Gemaksgeorienteerden
Opwaarts mobielen
Nieuwe conservatieven
Moderne burgerij
Traditionele burgerij
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_25656529
De moderne burger
De conformistische, statusgevoelige burger die het evenwicht zoekt tussen traditie en moderne waarden als consumeren en genieten.

Traditionele waarden als respect, discipline, orde en familiegeluk worden binnen de moderne burgerij belangrijk gevonden. Daarnaast streven mensen binnen dit milieu ernaar om verder te komen in de maatschappij, zowel vanuit de behoefte om nieuwe ervaringen op te doen als vanuit de wens een hogere levensstandaard te bereiken. Mensen binnen dit milieu plannen hun leven zorgvuldig, zijn toekomstgericht en proberen de juiste balans te vinden tussen het aangename en het noodzakelijke. Werken is voor de moderne burgerij belangrijk. Mensen uit dit milieu blijken in hun vrije tijd op verschillende terreinen actief te zijn. Veel voorkomende activiteiten in de vrijetijdssfeer zijn: winkelen, wandelen, sporten en modelbouw. Het gezinsleven neemt een belangrijke plaats in en met de familie onderhoudt men nauwe contacten.

2. Opwaarts mobielen
3. Gemaksgeorienteerden
4. Kosmopolieten
5. Traditionele burgerij
6. Postmoderne hedonisten
7. Nieuwe conservatieven
8. Postmaterialisten

Ben het er in grote lijnen mee eens.
Ja lekker!
  dinsdag 22 maart 2005 @ 12:17:51 #24
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_25656601
quote:
Ik zoek naar situaties waarin ik de verschillende kanten van mezelf kwijt kan
Wat een kutvraag...
Ik moet maar gissen waar ze het over hebben en wat er met 'kanten van mijzelf' wordt bedoeld?

* kingmob klikt site alweer weg
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_25656606
Een Kosmopoliet

Net nieuwe conservatieven op twee Maar waarom moderne burgerij zo ver onderaan staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')