abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25637101
Daar heb ik dus sinds ik op mezelf woon vrij regelmatig last van, ik heb sinds 3 weken ongeveer een vaste aansluiting op mijn naam en ik sta ook in het telefoonboek, dat betekent dus ook last van diverse organisaties die je bellen om hun product aan je te verkopen.

Nu heb ik al de site van "infofilter" gebruikt en opgegeven dat mijn nummer moet worden geblocked voor dit soort acties (dus dat ze mij niet meer bellen) máár werkt het ook in de praktijk? Misschien zijn hier mensen die andere methodes e.d. hebben gebruikt om er min of meer voorgoed vanaf te komen?

Uiteraard is het logisch dat als je in het tel.boek staat je veel meer dit soort ongewenste telefoontjes krijgt, maar ik wil ook niet uit het boek geschrapt worden, het is altijd handig dat je in ieder geval vindbaar bent mocht iemand (een bekende) je nummer kwijt zijn en je toch willen bellen bijvoorbeeld.
  maandag 21 maart 2005 @ 16:07:43 #2
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_25637149
ik kap die gesprekken altijd direkt af......
en niet meer op een vriendelijke manier.
daar ben ik mee gestopt toen zo'n pummel nat het "gesprek" terugbelde dat ik een onbeschofte boer was...
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 21 maart 2005 @ 16:08:46 #3
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_25637171
geheim nummer heb ik nooit last van
don't give me that fucking bullshit
pi_25637187
quote:
Op maandag 21 maart 2005 16:07 schreef buzzer het volgende:
ik kap die gesprekken altijd direkt af......
en niet meer op een vriendelijke manier.
daar ben ik mee gestopt toen zo'n pummel nat het "gesprek" terugbelde dat ik een onbeschofte boer was...
Ik probeer ook meestal kort en bondig te zijn, maar wat jij verteld is ook erg abnormaal? Dat diegene jou een "onbeschofte boer" noemt gaat wel erg ver, gelukkig heb ik dat nog niet gehad..
  maandag 21 maart 2005 @ 16:09:35 #5
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_25637192
Gewoon: "Geen interesse". En als ze dan doorzeuren: "Welk onderdeel van 'nee' begrijpt u niet? Ik hang nu op". Klaar. Zij bellen mij toch?
En gewoon niet meer opnemen als er geen nummer aan hangt. Bekenden bellen me wel mobiel.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_25637222
quote:
Op maandag 21 maart 2005 16:09 schreef kleinmeiske het volgende:
...
En gewoon niet meer opnemen als er geen nummer aan hangt.
Dat is nu juist het probleem er zijn contactpersonen die helaas altijd afgeschermd bellen dus ik moet wel opnemen, het kan namelijk ook mn werk zijn bijvoorbeeld
pi_25637233
Opnemen met 'Nee' of 'Ik wil niets kopen'. Als ze je iets wouden verkopen vallen ze van hun stoel van schrik/verbazing en als het iemand is die je kent vindt die het toch niet erg.

Ik had er trouwens in het begin (dat ik m'n huis had) ook heel erg last van maar dat is nu echt veel minder (anderhalf jaar later).
pi_25637314
quote:
Op maandag 21 maart 2005 16:11 schreef mel723 het volgende:
Opnemen met 'Nee' of 'Ik wil niets kopen'. Als ze je iets wouden verkopen vallen ze van hun stoel van schrik/verbazing en als het iemand is die je kent vindt die het toch niet erg.

Ik had er trouwens in het begin (dat ik m'n huis had) ook heel erg last van maar dat is nu echt veel minder (anderhalf jaar later).
Ik zeg meestal eerst gewoon mn naam en als ik dan een of ander bedrijf heb die ik niet ken dan zeg ik meteen dat ik niet geïnteresseerd ben. toevallig bij een van de 1ste telefoontjes zei die mevrouw aan de andere kant "dat ik onlangs verhuisd" ben dus blijkbaar klopt het wel wat je zegt, dat het vooral in de beginperiode vaak gebeurd, misschien geeft dat toch een beetje hoop!
  maandag 21 maart 2005 @ 16:18:37 #9
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_25637416
quote:
Op maandag 21 maart 2005 16:09 schreef Hepyro het volgende:

[..]

Ik probeer ook meestal kort en bondig te zijn, maar wat jij verteld is ook erg abnormaal? Dat diegene jou een "onbeschofte boer" noemt gaat wel erg ver, gelukkig heb ik dat nog niet gehad..
ja, en alleen omdat ik na 5x "geen interesse" van narigheid maar heb opgehangen omdat die persoon door bleef gaan....
toen hij dus terugbelde ben ik ook ontploft...
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_25641022
Dat infofilter werkt alleen bij de bedrijven die erbij zijn aangesloten, en dat zijn ze lang niet allemaal.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_25646298
Edit: onzin

[ Bericht 64% gewijzigd door teknomist op 21-03-2005 21:50:21 ]
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_25646380
OMG roi, moet je nou echt elk toppic met die shit volzetten?
Ik ben mezelf in principe, dus ben ik in feite mij.

Webicon max 100kB, geen 260kB
  maandag 21 maart 2005 @ 21:43:48 #13
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_25646425
quote:
Op maandag 21 maart 2005 18:40 schreef 700MB het volgende:
Dat infofilter werkt alleen bij de bedrijven die erbij zijn aangesloten, en dat zijn ze lang niet allemaal.
Maar t scheelt wel. Een nummermelder wil ook nog wel helpen.
pi_25650639
quote:
Op maandag 21 maart 2005 21:43 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Maar t scheelt wel. Een nummermelder wil ook nog wel helpen.
Nou ja, dan zou je geen telefoon meer op kunnen nemen als het nummer niet bekend is?
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_25651259
quote:
Op maandag 21 maart 2005 16:08 schreef haagse_elfje het volgende:
geheim nummer heb ik nooit last van
Hier hetzelfde.

Ik werk zelf als telemarketer, en ik vind het wel belangrijk om altijd vriendelijk/beleefd te zijn, te vragen of je gelegen belt, en gewoon op te hangen wanneer het duidelijk is dat de persoon in kwestie geen interesse heeft.

Als ik zelf gebeld word en iemand doet dat niet, word ik ook pissig. Een geheim nummer wijk ik niet meer vanaf. Ik geef mensen alleen mijn nummer als ik het goed vind dat ze me bellen, en anders niet. Bovendien gebruik ik voornamelijk mijn mobiel. De huistelefoon is voor internationale telefoontjes en lange gesprekken met kletsgrage vriendjes en vriendinnetjes.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')