abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2005 @ 00:07:10 #1
95046 keitel
waarvan akte...
pi_25624704
Videofragment: http://www.vrtnieuws.net/(...)n/index.html?video_1

zo 20/03/05 - Volgens Filip De Man van Vlaams Belang kan een moslim geen democraat zijn. Het Kamerlid van Vlaams Belang zei een en ander in De zevende dag op Eén.

Wie de Koran letterlijk neemt, kan volgens De Man niet akkoord gaan met enkele belangrijke democratische principes, zoals gelijkheid tussen man en vrouw en scheiding tussen kerk en staat. Bijgevolg kan een moslim volgens de VB-politicus ook geen democraat zijn.

De Man gaat er dan wel van uit dat elke gelovige moslim alle elementen uit de Koran letterlijk moet opvolgen.

Opvallend is dat De Man in naam van zijn partij spreekt, ondanks een spreekverbod dat hij eerder deze week kreeg. De uitspraak is ook merkwaardig omdat het Vlaams Blok, de extreem-rechtse voorganger van Vlaams Belang, veroordeeld is voor racisme.

Filip De Man staat bekend als een hardliner binnen Vlaams Belang. De afgelopen week kwam hij in botsing met zijn collega-Kamerlid Gerolf Annemans, nadat die had laten uitschijnen dat "geïntegreerde moslims" in de toekomst op de lijst van Vlaams Belang zouden kunnen staan.

Filip De Man was duidelijk in De zevende dag. "Iemand die een hoofddoek draagt, hangt het moslimgeloof aan en kan dus geen lid worden van de club." Ook een Vlaming die hier geboren is en zich bekeerd heeft tot de islam is voor De Man niet welkom in zijn partij.

----

Nog maar eens een voorbeeld van wat voor slag volk in die partij zit.
Ontvang nu gratis een sociaal stigma van Hanenwurger.
  maandag 21 maart 2005 @ 00:09:36 #2
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_25624766
quote:
Wie de Koran letterlijk neemt,
Nee, dan de bijbel
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_25624819
Zit opzich een kern van waarheid in, je hoeft maar naar de Arabische wereld te kijken om dit standpunt bevestigd te zien krijgen.

Wat deze man vergeet is dat moslims die hier opgroeien wel geseculariseerd kunnen zijn en dus wel achter een democratie kunnen staan met scheiding een tussen kerk en staat. Moderne moslims bestaan
Beetje populistische uitspraak als je het mij vraagt.
  maandag 21 maart 2005 @ 00:17:14 #4
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_25624987
quote:
Op maandag 21 maart 2005 00:11 schreef MrX1982 het volgende:
Zit opzich een kern van waarheid in, je hoeft maar naar de Arabische wereld te kijken om dit standpunt bevestigd te zien krijgen.

Wat deze man vergeet is dat moslims die hier opgroeien wel geseculariseerd kunnen zijn en dus wel achter een democratie kunnen staan met scheiding een tussen kerk en staat. Moderne moslims bestaan
Beetje populistische uitspraak als je het mij vraagt.
Dat, en hij gaat er van uit dat men de Koran letterlijk neemt.
90% van de Christenenin Nederland kan fatsoenlijk nadenken, en neemt de Bijbel (en die Bijbel is net zo niet-lief als de Koran op sommige issues) niet letterlijk. Bij Moslims zal dat percentage misschien iets lager liggen, maar die aanname is achterlijk en inderdaad, populistisch.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_25625154
quote:
Op maandag 21 maart 2005 00:17 schreef Xtreem het volgende:
Dat, en hij gaat er van uit dat men de Koran letterlijk neemt.
90% van de Christenenin Nederland kan fatsoenlijk nadenken, en neemt de Bijbel (en die Bijbel is net zo niet-lief als de Koran op sommige issues) niet letterlijk. Bij Moslims zal dat percentage misschien iets lager liggen, maar die aanname is achterlijk en inderdaad, populistisch.
Het oude testament staat vol haat, nijd, agressie moord en doodslag. Bizar boek eigenlijk

Maar het ligt er idd aan hoe je de bijbel of de koran interpreteert. Daar zit vaak het probleem, ook bij christenen. In de VS bijv. heb je genoeg doorgedraaide christenen.

In het algemeen is het christendom qua ontwikkeling verder dan de Islam denk ik persoonlijk.
pi_25625796
quote:
Op maandag 21 maart 2005 00:09 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Nee, dan de bijbel
idd !!
pi_25626293
Eens met iedereen hierboven... niet met Filip dus met "kan een moslim geen democraat zijn", wel met de kern van waarheid.
pi_25626358
quote:
"Iemand die een hoofddoek draagt, hangt het moslimgeloof aan en kan dus geen lid worden van de club."
Dat vind ik dus echt schandalig. Eerst de ongelijkheid tussen man en vrouw in de islam aankaarten voor eigen politiek gewin. En vervolgens de SLACHTOFFERS van die ongelijkheid, de vrouwen, niet in de partij willen toelaten? Mooi is dat.

Typerend voor de hele partij ook. Overal voor de schone schijn staan zwaaien met ethiek en normen en waarden, maar als het erop aankomt, is het allemaal een lege doos bij het Vlaams Belang.
  maandag 21 maart 2005 @ 01:48:58 #9
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_25626435
"Wie de Koran letterlijk neemt, kan niet akkoord gaan met enkele belangrijke democratische principes, zoals gelijkheid tussen man en vrouw en scheiding tussen kerk en staat. Als die dus echt moslim is, en dus gelooft wat in de Koran en de Sharia staat, dan is die geen democraat."

Aldus de LETTERLIJKE quote van De Man uit de uitzending.

En hoe verwerpelijk die nazi ook is, hij heeft in die quote in de grond gewoon gelijk.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_25626618
quote:
Op maandag 21 maart 2005 01:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"Wie de Koran letterlijk neemt, kan niet akkoord gaan met enkele belangrijke democratische principes, zoals gelijkheid tussen man en vrouw en scheiding tussen kerk en staat. Als die dus echt moslim is, en dus gelooft wat in de Koran en de Sharia staat, dan is die geen democraat."

En hoe verwerpelijk die nazi ook is, hij heeft in die quote in de grond gewoon gelijk.
Maar de gereformeerden mogen in Nederland ook politieke partijen hebben, en die nemen de Bijbel ook volstrekt letterlijk. Toch noemt men de SGP een democratische partij, vermoed ik.
  maandag 21 maart 2005 @ 02:18:17 #11
pi_25626719
quote:
Op maandag 21 maart 2005 02:08 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Maar de gereformeerden mogen in Nederland ook politieke partijen hebben, en die nemen de Bijbel ook volstrekt letterlijk. Toch noemt men de SGP een democratische partij, vermoed ik.
Feit is wel dat het Christelijke geloof iets minder ver tegen de democratische principes ingaat , maar van mijn part , een Christenfundamentalist druist ook tegen bepaalde democratische principes in hoor.
pi_25627035
quote:
Op maandag 21 maart 2005 02:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Feit is wel dat het Christelijke geloof iets minder ver tegen de democratische principes ingaat , maar van mijn part , een Christenfundamentalist druist ook tegen bepaalde democratische principes in hoor.
Ja, maar zou het Vlaams Belang iets hebben tegen een christenfundamentailst op hun lijst? Ik vermoed van niet.

Zolang hij maar hard genoeg tegen de islam is, is het allemaal in orde voor die jongens.
  maandag 21 maart 2005 @ 03:51:22 #13
pi_25627259
quote:
Op maandag 21 maart 2005 03:01 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Ja, maar zou het Vlaams Belang iets hebben tegen een christenfundamentailst op hun lijst? Ik vermoed van niet.

Zolang hij maar hard genoeg tegen de islam is, is het allemaal in orde voor die jongens.
Uiteraard, maar wat ik bedoel is dat De Man hier in de grond van die uitspraak eigenlijk gewoon gelijk heeft.
Moslims die letterlijk alles wat in de Koraan staat als "waar" aannemen , die zijn géén democraten. Dat is gewoon een feit.

Christenfundamentalisten die bv (ik noem nog de bijbel niet, want die is eigenlijk niet ondemocratisch) dingen als de Catechismus ed als "waar" aannemen, die zijn OOK geen democraten , maar dat vergeet De Man idd er wel even bij te vertellen. Al moeten we ook bekennen dat in tegenstelling tot in Nederland bv die Christenfundamentalisten in Vlaanderen wel héél schaars zijn geworden hé.
pi_25627523
Als hij dat nou tegen Bush has gezegd voordat hij Irak binnenviel had dat heel wat van onze belastingcenten gescheeld.
  maandag 21 maart 2005 @ 07:04:29 #15
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25627580
Ja, weer het typische voorbeeld van de fundamentalistische moslim als de enige ware moslim zien zoals we hier in Nederland van Hirsi Ali en Wilders gewend zijn. Daarmee laten ze alleen maar dezelfde fundamentalistische kijk op de samenleving zien: ongenuanceerd en gepolariseerd. En de vraag is of dat wel effectief is om aangekaarte misstanden te verhelpen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25627653
quote:
Op maandag 21 maart 2005 02:08 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Ze willen een theocratie!
en ze discrimineren vrouwen natuurlijk
Maar ze nemen de bijbel niet helemaal letterlijk, want vrouwen mogen les geven aan jongens. Volgens de bijbel mag dit niet;)
en ik denk dat gymnastiek ook een vak is, en dit is volgens de bijbel overbodig
en zo kan ik nog wel even doorgaan
pi_25628272
Waarom zou een moslim lid willen worden van het VB ?
Dat is de vraag die je eigenlijk zou moeten stellen. Je kan het toch niet serieus nemen dat een moslim dat zou willen. En als hij het zou willen, wat zijn dan zijn motieven ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_25628304
Er zijn zo ontzettend veel moslims die de koran niet letterlijk nemen. Die de koran niet strikt volgen. Die bier drinken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2005 09:12:18 ]
  maandag 21 maart 2005 @ 09:31:44 #19
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25628569
quote:
Op maandag 21 maart 2005 01:40 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Dat vind ik dus echt schandalig. Eerst de ongelijkheid tussen man en vrouw in de islam aankaarten voor eigen politiek gewin. En vervolgens de SLACHTOFFERS van die ongelijkheid, de vrouwen, niet in de partij willen toelaten? Mooi is dat.

Typerend voor de hele partij ook. Overal voor de schone schijn staan zwaaien met ethiek en normen en waarden, maar als het erop aankomt, is het allemaal een lege doos bij het Vlaams Belang.
Ga je op basis van wangedrag van één individu ook andere gemeenschappen beoordelen?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  maandag 21 maart 2005 @ 09:36:15 #20
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25628631
quote:
Op maandag 21 maart 2005 07:04 schreef Sidekick het volgende:
Ja, weer het typische voorbeeld van de fundamentalistische moslim als de enige ware moslim zien zoals we hier in Nederland van Hirsi Ali en Wilders gewend zijn. Daarmee laten ze alleen maar dezelfde fundamentalistische kijk op de samenleving zien: ongenuanceerd en gepolariseerd. En de vraag is of dat wel effectief is om aangekaarte misstanden te verhelpen.
Je vergeet dat een wahabitische traditie de geloofsgenoten op soortgelijke manier in waarachtigheid scheidt en de meer rekkelijken tot ongelovigen verklaart.

Het is oerigens niet aan de Man om betwetend voor en ander in te vullen of deze democraat zou willen worden...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_25629644
quote:
Op maandag 21 maart 2005 01:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

Daar zijn de Islamitische hoogleraren het niet mee eens:

http://www.moroccotimes.com/news/article.asp?idr=11&id=4168
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 21 maart 2005 @ 10:35:52 #22
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_25629727
quote:
Op maandag 21 maart 2005 00:07 schreef keitel het volgende:
Videofragment: http://www.vrtnieuws.net/(...)n/index.html?video_1

zo 20/03/05 - Volgens Filip De Man van Vlaams Belang kan een moslim geen democraat zijn. Het Kamerlid van Vlaams Belang zei een en ander in De zevende dag op Eén.

Wie de Koran letterlijk neemt, kan volgens De Man niet akkoord gaan met enkele belangrijke democratische principes, zoals gelijkheid tussen man en vrouw en scheiding tussen kerk en staat. Bijgevolg kan een moslim volgens de VB-politicus ook geen democraat zijn.

De Man gaat er dan wel van uit dat elke gelovige moslim alle elementen uit de Koran letterlijk moet opvolgen.

Opvallend is dat De Man in naam van zijn partij spreekt, ondanks een spreekverbod dat hij eerder deze week kreeg. De uitspraak is ook merkwaardig omdat het Vlaams Blok, de extreem-rechtse voorganger van Vlaams Belang, veroordeeld is voor racisme.

Filip De Man staat bekend als een hardliner binnen Vlaams Belang. De afgelopen week kwam hij in botsing met zijn collega-Kamerlid Gerolf Annemans, nadat die had laten uitschijnen dat "geïntegreerde moslims" in de toekomst op de lijst van Vlaams Belang zouden kunnen staan.

Filip De Man was duidelijk in De zevende dag. "Iemand die een hoofddoek draagt, hangt het moslimgeloof aan en kan dus geen lid worden van de club." Ook een Vlaming die hier geboren is en zich bekeerd heeft tot de islam is voor De Man niet welkom in zijn partij.

----

Nog maar eens een voorbeeld van wat voor slag volk in die partij zit.
Helemaal niets mis mee met die uitspraak van het Vlaams Belang. Islam is immers een ideologie en als je die uitdraagt moet je de consequenties maar aanvaarden.

Ook typerend van het VRT-nieuws met "koran" met een hoofdletter te schrijven. Ook in Vlaamderen gelden toch de Nederlandse spellingsregels. De zogenaamde heilige geschriften zoals bijbel en koran schrijf je, als niet-gelovige, namelijk met een kleine letter.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_25629737
Ook opvallend, dit lijstje:

http://www.al-bab.com/maroc/pol/pol.htm

in een Islamitisch land...
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 21 maart 2005 @ 10:38:09 #24
60090 Akkersloot
pi_25629780
quote:
Op maandag 21 maart 2005 09:36 schreef sjun het volgende:
Het is oerigens niet aan de Man om betwetend voor en ander in te vullen of deze democraat zou willen worden...
Als ik het Hitlerdom zou aanhangen hoeft een ander voor mij ook niet in te vullen of ik een democraat zou willen worden ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  maandag 21 maart 2005 @ 10:39:48 #25
60090 Akkersloot
pi_25629822
quote:
Op maandag 21 maart 2005 09:08 schreef Oud_student het volgende:
Waarom zou een moslim lid willen worden van het VB ?
Dat is de vraag die je eigenlijk zou moeten stellen. Je kan het toch niet serieus nemen dat een moslim dat zou willen. En als hij het zou willen, wat zijn dan zijn motieven ?
Volgens het VB zijn er al moslims die op het VB stemmen omdat ze zich kapot ergeren aan de extremistische moslims en het extremistische islamofiele beleid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')