Zelfs dat soort banale maar o zo belangrijke zaken kan men niet sturen zoals men wil, vandaar dat de burger er maar weer aan moet geloven.quote:Op zondag 20 maart 2005 23:02 schreef Hallulama het volgende:
Inderdaad, en ondertussen klaagt Europol nog altijd over gebrekkige dan wel niet bestaande informatieuitwisseling betreffende Europol zelf en de diverse Europese geheime diensten.
Ik vind het zo stupide van dit voorstel dat men blijkbaar denkt dat een crimineel waarvoor dit soort maatregelen bedoeld zijn zijn basisschool niet heeft afgemaakt.quote:Op maandag 21 maart 2005 14:48 schreef Hallulama het volgende:
Exact, en om JohnDope's boodschap nog maar even te benadrukken, het merkwaardige is inderdaad dat slechts de onschuldige burger er de dupe van wordt. Eventuele terroristen dan wel criminelen laten zich niet zomaar vangen, die snappen heus wel wat voor maatregelen de overheid neemt en zal daar altijd omheen werken. Prepaid telefoontjes, gestolen laptops, gehackte of gestolen Internet accounts, versleutelde netwerkverbindingen, etc.
Dus, helers kunnen binnenkort meer business verwachten, de prepaid industrie leeft op, net als de markt van versleutelde communicatie software, immers, de dreiging van terreur is groot volgens de overheid.
Sterker nog, als deze wet er doorheen is zijn we de VS voorbij.quote:Op maandag 21 maart 2005 14:53 schreef heiden6 het volgende:
We gaan hier de V.S. achterna met zulke paranoïde, privacyverbruizelende maatregelen. Ik vind het echt belachelijk, en ik vind het al helemaal belachelijk dat de internetproviders voor het financiële plaatje opdraaien, al is dat voor de burger voordeliger, als je het direct bekijkt.
Ziekelijke maatregelen, waarbij je de neiging krijt de gemiddelde TRU-bezoeker voor een geestelijk gezond persoon aan te zien.
Al vind ik dat een nietszeggend argument, terwijl ik er wel in kan komen.quote:Op maandag 21 maart 2005 15:45 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Sterker nog, als deze wet er doorheen is zijn we de VS voorbij.
Hoe kan het dan dat mensen op dergelijke positites zo simpel zijn wat dat betreft? Of speelt er meer?quote:Op maandag 21 maart 2005 15:05 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik vind het zo stupide van dit voorstel dat men blijkbaar denkt dat een crimineel waarvoor dit soort maatregelen bedoeld zijn zijn basisschool niet heeft afgemaakt.
Net alsof iedere terrorist van zijn huis zit te emailen onder zijn eigen naam.
Die zitten gewoon wekelijks in een internetcafe onder een pseudoniem te mailen en niemand die er iets van in de gaten heeft.
Wel vond ik het verweer van onze Europarlementariers (die ik in deze steun) erg erg erg slapjes.
Dat de crimineel/terrorist anoniem is, dat betekent natuurlijk niet dat je niks hebt aan het opslaan van internet gegevens van anonieme gebruikers, integendeel zelfs.quote:Op maandag 21 maart 2005 14:48 schreef Hallulama het volgende:
Exact, en om JohnDope's boodschap nog maar even te benadrukken, het merkwaardige is inderdaad dat slechts de onschuldige burger er de dupe van wordt. Eventuele terroristen dan wel criminelen laten zich niet zomaar vangen, die snappen heus wel wat voor maatregelen de overheid neemt en zal daar altijd omheen werken. Prepaid telefoontjes, gestolen laptops, gehackte of gestolen Internet accounts, versleutelde netwerkverbindingen, etc.
Dus, helers kunnen binnenkort meer business verwachten, de prepaid industrie leeft op, net als de markt van versleutelde communicatie software, immers, de dreiging van terreur is groot volgens de overheid.
Zijn we ook is een keer origineelquote:Op maandag 21 maart 2005 15:45 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Sterker nog, als deze wet er doorheen is zijn we de VS voorbij.
Ja, dan hoef je slechts "even" te zoeken in de vele petabytes aan data.quote:Dat de crimineel/terrorist anoniem is, dat betekent natuurlijk niet dat je niks hebt aan het opslaan van internet gegevens van anonieme gebruikers, integendeel zelfs.
Precies. Maar er is nog iets veel moeilijkers. Bijvoorbeeld wanneer systemen niet te hacken (moet dan wel bijna een buitenaardsebeveiliging te zijn) zijn waarvandaan criminele acties zijn gedaan door terroristen en die in moeilijke landen staan zonder uitleveringsverdragen, dan zal men hoogstpersoonlijk die harddisk moeten ophalen op 1 of andere jamesbondachtige manier.quote:Op maandag 21 maart 2005 16:52 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ja, dan hoef je slechts "even" te zoeken in de vele petabytes aan data.
Ik ken die cliché uitspraak ja, en tsja, dat zei J.L. Lentz waarschijnlijk ook toen men onder zijn leiding zo eind jaren twintig vorige eeuw op professionele wijze het bevolkingsregister begon op te bouwen, en zie wat de Duitsers er mee dedenquote:Op maandag 21 maart 2005 17:00 schreef Tomatenboer het volgende:
Ben ook wel bang dat vele onschuldigen dankzij het bezoeken van een verkeerde link in de problemen gaan komen, en dat is iets wat ik niet wil, wat niemand wilt neem ik aan.
Daarnaast kost zoiets volgens mij handenvol geld, wat uiteraard in de consumentenprijs van internet-abonnementen, etc. wordt doorberekend.
Aan de andere kant het cliché: Als je niks fout doet heb je ook niks te verbergen.
Wat denk je van het keukenmes, handig, legaal, veelgebruikt, maar er zijn ook vreselijke dingen mee uitgehaald.quote:Op maandag 21 maart 2005 17:19 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik ken die cliché uitspraak ja, en tsja, dat zei J.L. Lentz waarschijnlijk ook toen men onder zijn leiding zo eind jaren twintig vorige eeuw op professionele wijze het bevolkingsregister begon op te bouwen, en zie wat de Duitsers er mee deden
Dat heeft men zeker wel in de gaten. Beetje bij beetje zal de geheime dienst achter de identiteit komen van de virtueledader.quote:Op maandag 21 maart 2005 15:05 schreef Elgigante het volgende:
Die zitten gewoon wekelijks in een internetcafe onder een pseudoniem te mailen en niemand die er iets van in de gaten heeft.
Eeh, ja, maar een keukenmes gaat niet 450 miljoen mensen aan terwijl ze vredig op hun bed liggen te slapen, dan wel lijden aan slapeloosheid door de plannen van Donner en zijn collega's.quote:Op maandag 21 maart 2005 17:27 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat denk je van het keukenmes, handig, legaal, veelgebruikt, maar er zijn ook vreselijke dingen mee uitgehaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |