een beetje mosterd, ketjap of ketchup doet wonderen! je kan er ook een beetje bouillonpoeder bij doen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:09 schreef nicoleo het volgende:
Ik zocht met google hoe je lekkere jus kan maken en kwam hier terecht. Ik las dat je gewoon water bij het vleessap moet doen, maar het wordt bij mij altijd zo smakeloos. Ook als ik er maar weinig water bij doe. Hoe krijg ik een smákelijke jus?? Hebben jullie nog meer tips?
Nicole
ah zo heb ik het net gedaan! Bij de grotere stronken was dat geen probleem, de kleintjes vielen helaas uit elkaarquote:Op donderdag 2 juni 2005 19:29 schreef Lienekien het volgende:
Je snijdt de stronk in de lengterichting doormidden. Dan snijd je het massieve hart eruit.
Of, je snijdt de stronk in de lengterichting doormidden. Dan zet je je mes halverwege dwars op de stronk met de snijrichting richting het hart. Snijd nu schuin naar onderen. Zo snijd je ook het meeste van het hart weg. Laatst een tv-kok zo zien doen.
Ja, met een beetje boter.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 18:22 schreef Tristessa het volgende:
Sorry, ik kan je niet helpen met de artisjok.
Ik heb een vraag over maīskolven. Ik wil deze graag in de oven bereiden. Hoe kun je dit het beste doen? In aluminiumfolie of zo?
Ik ook niet, maar eens moet de eerste keer zijn!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 18:35 schreef Oblivion het volgende:
Ik weet niet of ik te laat ben. maar vogens mij moet je 'm eerst koken...
http://www.genietenvanver(...)ten/artisjokken.html
Het hart kan je gebruiken voor de pizza.
Pin me er niet op vast, ik eet die dingen nooit!
En wat is lang?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 18:35 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja, met een beetje boter.
Maar duurt best lang hoor, net zo lang als koken. (Denk ik)
Volgens mij duurt het in de oven een eeuwigheid. Koken slechts 15 minuten.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 18:22 schreef Tristessa het volgende:
Sorry, ik kan je niet helpen met de artisjok.
Ik heb een vraag over maīskolven. Ik wil deze graag in de oven bereiden. Hoe kun je dit het beste doen? In aluminiumfolie of zo?
Oh, dat is inderdaad best te doen...quote:Op zaterdag 25 juni 2005 18:42 schreef Tristessa het volgende:
[..]
En wat is lang?.
Ik had bij een recept op internet gezien dat hij maar 15 minuten in de oven hoefde bij een temperatuur van 250 graden. Dit lijkt mij persoonlijk wel vrij kort...
Gaat gewoon lukken!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 18:42 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar eens moet de eerste keer zijn!
Ik ben nu bezig met koken (eerst buitenste laag (bruine) blaadjes verwijderd, en de steel).
En hopelijk dat ik een beetje eenvoudig het hart kan gebruiken!
Lees mijn berichtje dan ook nog maarquote:Op zaterdag 25 juni 2005 18:45 schreef Tristessa het volgende:
Hmm. Dan toch maar de maīs gaan koken.
Hoe sterk hangen rijpheid van de maīs en kooktijd eigenlijk samen? Ik kan me voorstellen dat een kolf die al redelijk rijp is minder lang hoeft te koken dan eentje die niet zo rijp is. Maar goed, ik heb verder geen verstand van hoe rijp een maīskolf moet zijn dus dat schiet ook al niet opquote:Op zaterdag 25 juni 2005 18:46 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Lees mijn berichtje dan ook nog maar![]()
Ik heb 'm echt langer dan 30 minuten moeten koken, hij was niet lekker na 15 minuten...
Artisjokken:quote:Op zaterdag 25 juni 2005 18:42 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar eens moet de eerste keer zijn!
Ik ben nu bezig met koken (eerst buitenste laag (bruine) blaadjes verwijderd, en de steel).
En hopelijk dat ik een beetje eenvoudig het hart kan gebruiken!
Heb je ze in zo'n groene verpakking gekocht, met cellofaan eroverheen? 2 In een pakje?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 18:49 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Hoe sterk hangen rijpheid van de maīs en kooktijd eigenlijk samen? Ik kan me voorstellen dat een kolf die al redelijk rijp is minder lang hoeft te koken dan eentje die niet zo rijp is. Maar goed, ik heb verder geen verstand van hoe rijp een maīskolf moet zijn dus dat schiet ook al niet op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |