Och de VS is op een aantal punten te steunen, maarhun rotzooi opruimen terwijl ze dat zelf ook prima kunnen hoeft van mij niet.quote:Op zondag 20 maart 2005 22:36 schreef Tarak het volgende:
[..]
Maar zodra we solidair zijn met de Verenigde Staten ben jij de eerste die piept.![]()
Wat een leeg en inhoudsloos begrip trouwens, "internationale solidariteit", solidair zijn om de soidariteit ....

Om meer effect te bewerken bji verstrekking van ontwikkelingshulp is direct nadat Jan Pronk van het ministerie verdween de schop gegaan op het aantal samenwerkingsrelaties. Vanaf dat moment werd meer projectmatig gedacht om met zinvol lange termijn effect voor geholpenen te gaan investeren.quote:Op zondag 20 maart 2005 22:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad en jij ook we zijn namelijk allemaal Nederlanders en die weten dat een deel van hun belastingcenten naar ontwikkelingssamenwerking gaan. Wil je iets dergelijks niet dan rot je maar op naar een ander land (wel eerst even je scholingskosten terugbetalen uiteraard
).
[..]
Het doel blijft uiteraard om mensen aan een beter bestaan te helpen. En dat lukt in een aantal gevallen heel aardig (scholing, vaccinatie en drinkwater in 3e wereldlanden gaat door hulp steeds beter) al blijft het een druppel op de gloeiende plaat.

waarom blijf jij gewoon niet met je poten van mijn geld af OF rot jij gewoon op als je zo graag andere mensen wil bestelen en als slaaf wil gebruikenquote:Op zondag 20 maart 2005 22:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad en jij ook we zijn namelijk allemaal Nederlanders en die weten dat een deel van hun belastingcenten naar ontwikkelingssamenwerking gaan. Wil je iets dergelijks niet dan rot je maar op naar een ander land (wel eerst even je scholingskosten terugbetalen uiteraard
).
[..]
jammer dat het niet zo lukt hequote:Het doel blijft uiteraard om mensen aan een beter bestaan te helpen. En dat lukt in een aantal gevallen heel aardig (scholing, vaccinatie en drinkwater in 3e wereldlanden gaat door hulp steeds beter) al blijft het een druppel op de gloeiende plaat.

stop dan maar ook meteen met geld geven aan africaquote:Op zondag 20 maart 2005 22:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Och de VS is op een aantal punten te steunen, maarhun rotzooi opruimen terwijl ze dat zelf ook prima kunnen hoeft van mij niet.
gelukkig dat het niet waar is, wij zijn niet rijk geworden door kolonialisme, de grootste leugen die er is.quote:Wat ik bedoel is dat een bepaalde herverdeling van de welvaart wel wil steunen. Vooral ook omdat een aanzienlijk deel van onze welvaart is opgebouwd ten koste van die landen.

Kijk we leven in een land dat aan belastingen en een overheid doet.Jij bent een van de weinigen die daar echt moeite mee schijnt te hebben (maar er wel van profiteert). Dat is iets wat je te accepteren hebt. Je kan het wel stelen en slavernij noemen maar het is gewoon het systeem waarin we leven en waar we met z'n allen veel profijt van hebben.quote:Op zondag 20 maart 2005 23:03 schreef Landmass het volgende:
[..]
waarom blijf jij gewoon niet met je poten van mijn geld af OF rot jij gewoon op als je zo graag andere mensen wil bestelen en als slaaf wil gebruiken
[..]

Ehm het heeft zeer zeker wel meegespeeld, hoe denk je dat een groot deel van onze gouden eeuw is gefinancieerd? En waar haalde Koninklijke Olie haar olie vandaan? Waarom hebben we in Nederland een redelijk bloeiende aluminiumindustrie? etc etc.quote:Op zondag 20 maart 2005 23:05 schreef Landmass het volgende:
gelukkig dat het niet waar is, wij zijn niet rijk geworden door kolonialisme, de grootste leugen die er is.

Graanhandel met Scandinavië en Oost-Europa.quote:Op zondag 20 maart 2005 23:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ehm het heeft zeer zeker wel meegespeeld, hoe denk je dat een groot deel van onze gouden eeuw is gefinancieerd?

Dit onderwerp verdient eigenlijk een nieuw topic om mensen zoals jij definitief de mond te snoeren want dit soort onzin komt te vaak voor maar in het kort:quote:Op zondag 20 maart 2005 23:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ehm het heeft zeer zeker wel meegespeeld, hoe denk je dat een groot deel van onze gouden eeuw is gefinancieerd?
moet ik dat nou wetenquote:En waar haalde Koninklijke Olie haar olie vandaan? Waarom hebben we in Nederland een redelijk bloeiende aluminiumindustrie? etc etc.

Het speelt wel degelijk mee, zie ook de zilvervloot die een behoorlijke impuls was (ok uit andermans kolonieën maar toch.quote:Op zondag 20 maart 2005 23:11 schreef Landmass het volgende:
[..]
Dit onderwerp verdient eigenlijk een nieuw topic om mensen zoals jij definitief de mond te snoeren want dit soort onzin komt te vaak voor maar in het kort:met het geld dat verdient werd aan de handel in hout, graan en vis tussen de baltische staten en de rest van europa. NIET aan de handel met indonesie goed bankair systeem waar rente geheven mocht worden 
[..]
Och het zou je beeld waarschijnlijk wel bijstellenquote:moet ik dat nou weten

Dat was meer de rafinaderij op curacao. Echter ze hebben in Nederlandsch Indie ook een behoorlijke hoeveelheid opgepomt en zijn als ik me niet vergis ook daarvoor opgericht.quote:Op zondag 20 maart 2005 23:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Haalde Koninklijke Olie niet haar olie in Zuid-Amerika? http://www.tonbiesemaat.nl/content/portfolio/251102_4.html Weer een voorbeeld van een net bedrijfje...
quote:De Indonesische olie-industrie dateert van 1883, toen op Noord-Sumatra olie werd ontdekt. Dit leidde tot de oprichting van de Koninklijke Nederlandsche Maatschappij tot Exploitatie van Petroleum-bronnen in Nederlandsch-Indië, de
voorloper van het huidige Royal Dutch/Shell, dat in 1911 concessies had op Sumatra, Java en Borneo, het eiland waar ook Maleisië en het steenrijke sultanaat Brunei hun olie-industrieën hebben.

Euh ja, JIJ doet het niet en hebt het nog nooit gedaan dus wat zeur JIJ?quote:

zegt het hele begrip inflatie jouw iets?quote:Op maandag 21 maart 2005 14:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het speelt wel degelijk mee, zie ook de zilvervloot die een behoorlijke impuls was (ok uit andermans kolonieën maar toch.

Jazeker.quote:Op maandag 21 maart 2005 18:39 schreef Landmass het volgende:
[..]
zegt het hele begrip inflatie jouw iets?

Je zou ook kunnen vermelden dat je lokale overheid te veel geld nodig heeft en daarom de grondprijzen flink opschroefde alsmede de waardebepaling van onroerend goed flink de hoogte in deed gaan. Dat levert immers structureel meer belastinggeld op aan te innen legesbetalingen. Het behoeft weinig betoog dat dit natuurlijk wordt doorberekend in jaarlijkse huurverhogingen.quote:Op maandag 21 maart 2005 19:13 schreef DaveM het volgende:
Wat een eenzijdig topic, alsof burgers ook niet handenvol geld kwijt zijn dankzij rechts beleid: defensie, dubieuze en miljarden kostende infrastructuur waar het bedrijfsleven veel te weinig zelf aan meebetaalt, enz.
En als ik niet duizenden euro's teveel aan huur had moeten uitgeven dankzij het misdadige vvd beleid om de markt krap te houden, was ik nu rijk geweest.![]()

Daar heb je volgens mij wel gelijk in, maar hoe denk je dat dit komt?quote:Op maandag 21 maart 2005 19:39 schreef Omara het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen vermelden dat je lokale overheid te veel geld nodig heeft en daarom de grondprijzen flink opschroefde alsmede de waardebepaling van onroerend goed flink de hoogte in deed gaan. Dat levert immers structureel meer belastinggeld op aan te innen legesbetalingen. Het behoeft weinig betoog dat dit natuurlijk wordt doorberekend in jaarlijkse huurverhogingen.
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |