4 van de 10, je zit nog niet eens op de helftquote:Op dinsdag 29 maart 2005 02:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Drugs, stroom aftappen, wietteelt, heling....
Een Limburgse wanhopige kamper...quote:Op dinsdag 29 maart 2005 00:30 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Jij bent echt dom he? Dat is dus geen limburgs! Limburgs ziet er zo uit: Doe bes unne gaare klotskop.
Iedereen heeft hier iets tegen limburgers, en tegen "kampers", ik ben beide, BLOW ME!
En je kunt wel zeggen dat zigeuners dom zijn, maar ik denk dat de gemiddelde zigeuner een stuk slimmer is dan jij bent.
Ik ben in elk geval al slimmer, al was het maar omdat ik het verschil ken tussen limburgs en onze eigen taal. De meeste zigeuners kunnen overigens veel vreemde talen spreken omdat onze taal veel lijkt op verschillende andere talen.
En trouwens, als ze al dom zijn dan boeit het toch niet, een dikke wagen rijden ze toch wel, en geld hebben ze ook wel zat. Volgens mij ben je gewoon stikjaloers dat je zelf niet zo kan leven. Want zeg nou zelf, zou jij niet zo willen leven?
Maar als je zo goed weet hoe het er op het kamp aan toe gaat.quote:Op maandag 28 maart 2005 23:48 schreef DHuuf het volgende:
psv:
moek te jhal joon djie ne na doch chie ha pach mende hie. (hoop dat je hetzelfde "dialect" spreekt anders heb je er nog niks aan natuurlijk).
Voor de mensen die dit niet begrijpen, pech gehad.
En nee, we zijn zeker niet allemaal analfabeten, de meeste niet zelfs.
En hoe we aan die auto's komen? Gewoon kopen he.
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:26 schreef N-E-R-D het volgende:
Via die belspelletjes bij rtl4
Ach, bespaar je de moeite.quote:Op maandag 28 maart 2005 23:48 schreef DHuuf het volgende:
-posts-
Wanhopig? Hoezo dat? Als hier iemand wanhopig is dan ben jij het wel. Wanhopig op zoek hoe je toch ook zoveel geld kan krijgenquote:
Beetje dreigen kan geen kwaad he. En als ik je echt dood zou willen dan merkte je het heus wel.]quote:Op dinsdag 29 maart 2005 09:38 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ah, diegene die mij dood wilde hebben, is een kamper.
Ten eerste kunnen we goed handelen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 09:45 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Maar als je zo goed weet hoe het er op het kamp aan toe gaat.
Leg ons dan maar eens uit hoe een groot deel van die kampers in die dikke wagens kan rijden? Waar betalen ze dit van?
Ze werken vrij weinig en de oud ijzerhandel breng heus niet zoveel op dat ze in zo'n dikke bak kunnen rijden. Daarnaast valt het mij vaak op dat de werkelijke oudijzerboer in een normale auto rijd. Hiervan zou ik bijna gaan denken dat hij de enige is die eerlijk aan z'n geld komt.
You've said it allquote:Op dinsdag 29 maart 2005 11:11 schreef TheDon1985 het volgende:
[..]
Ach, bespaar je de moeite.
De meeste mensen hier hebben duidelijk geen interesse in de waarheid; zij wijzen liever.
En dan uiteraard naar alle woonwagenbewoners, want als in één woonwagen een crimineel woont maar in tien andere niet, dan wordt het net iets te gecompliceerd allemaal
Gek he, dat de mensen een schijthekel aan kampers hebben. Niet werken, geen belasting betalen, stroom jatten, handel en gestolen goederen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:03 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Wanhopig? Hoezo dat? Als hier iemand wanhopig is dan ben jij het wel. Wanhopig op zoek hoe je toch ook zoveel geld kan krijgen
Daarnaast is het niet kamper maar zigeuner. Kampers zijn wannabee zigeuners in peugotjes.
[..]
Beetje dreigen kan geen kwaad he. En als ik je echt dood zou willen dan merkte je het heus wel.]
Maar, ik geef eerlijk toe, in jou heb ik me toen vergist.
[..]
Ten eerste kunnen we goed handelen.
Ten tweede kunnen we oogsten.
Ten derde komt de politie hier nooit of bijna nooit.
Die drie ingredienten zijn de basis voor een gezond inkomen, de rest mag je er zelf bij verzinnen.
Een klein voorbeeld:
Stel dat ik plantjes heb gezet en ik ga die oogsten, met de aantallen die ik zou kunnen zetten, verdien ik in een keer meer dan jij in een heel jaar ongeveer verdient. Stel nu dat ik dat vaker zou doen, zeg een keer of 4-5 per jaar, dan kun je je indenken dat ik dan goed in de slappe was zit. En als de politie dan zou komen dan betaal ik met een lachend gezicht de boete's want dat bedrag heb ik er toch met een oogst dubbel en dwars weer uit.
[..]
You've said it all![]()
Ten eerste heb ik al gezegd dat de meesten gewoon belasting betalen en ook geen stroom jatten. Dat is alleen maar lastig. Werken doen we zeker, alleen op een andere manier dan jij.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Gek he, dat de mensen een schijthekel aan kampers hebben. Niet werken, geen belasting betalen, stroom jatten, handel en gestolen goederen.
Je komt mooi even de vooroordelen bevestigen.
En dan heb je nog niets bereikt, want dan gaan we toch gewoon ergens anders die plantjes zetten. Bijna iedereen heeft wel een paar adressen van mensen die wat bij willen verdienen en zodoende nog wat ruimte kunnen missen. Ons "wegpesten" is niet zo makkelijk als je denkt. En mocht het te erg worden, boeiuh dan verkassen we gewoon, geen enkel probleem. Maar zover heb ik het nog nooit zien komen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat de politie niet op die kampen komt, daar moet eens verandering in komen. Desnoods gewoon met het leger erop af, elke week invallen doen.
Zoals door Dhuuf gezegd heeft het geen zin om dat 3 of 4 keer per jaar te doen. Dat moet je blijven doen. Telkens maar weer alle rotzooi in beslag nemen en vernietigen en die lui kaalplukken.
Ook adresjes in de woonwijk waar plantjes worden geteelt aanpakken. Er zijn al woningbouwverenigingen die die mensen gewoon het huis uit schoppen. Dan bedenken ze zich wel twee keer voordat ze op deze manier een paar tientjes bij gaan verdienen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:39 schreef DHuuf het volgende:
[..]
En dan heb je nog niets bereikt, want dan gaan we toch gewoon ergens anders die plantjes zetten. Bijna iedereen heeft wel een paar adressen van mensen die wat bij willen verdienen en zodoende nog wat ruimte kunnen missen. Ons "wegpesten" is niet zo makkelijk als je denkt. En mocht het te erg worden, boeiuh dan verkassen we gewoon, geen enkel probleem. Maar zover heb ik het nog nooit zien komen.
eerste punt: geen stroom jatten? je maakt mij niet wijs dat je netjes de rekening betaald voor de stroom van de plantjes.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:14 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik al gezegd dat de meesten gewoon belasting betalen en ook geen stroom jatten. Dat is alleen maar lastig. Werken doen we zeker, alleen op een andere manier dan jij.
Ten tweede, zolang wij geen last hebben van jou, heb jij ook geen last van ons.
Ten derde, je bent gewoon jalours, net als de anderen.
Trouwens, aan kampers mag je van mij een hekel hebben, daar heb ik zelf ook een hekel aan. Want kampers zijn zoals ik al zei wannabee zigeuners.
Huurhuizen moet je dan ook niet gaan proberen vol te zetten, zo slim zijn we zelf ook wel. Er zijn genoeg plaatsen waar de politie en andere mensen helemaal niets in de gaten hebben. Hell, ik ken een belgische zigeuner die heeft een ondergrondse plantage, en geen kleintje! Die is zelf op infraroodcamera's niet te zien. Is alleen te vinden als je weet waar het is. En zoiets bedoel ik dus. Je kunt het niet stoppen met de beste wil van de wereld.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ook adresjes in de woonwijk waar plantjes worden geteelt aanpakken. Er zijn al woningbouwverenigingen die die mensen gewoon het huis uit schoppen. Dan bedenken ze zich wel twee keer voordat ze op deze manier een paar tientjes bij gaan verdienen.
Met wegpesten heeft het niets te maken, het heeft wel alles te maken met het naleven van de wet. De wet, die ook geldt voor mensen die in een "woonwagen" wonen.
Nee, geen stroom jatten. Ja, netjes de rekening betalen. Waarom? De kosten zijn in verhouding laag, en essent hoor je niet klagen als ze een grote afnemer hebben, zolang je betaald zijn ze allang tevreden zullen ze ook geen aangifte doen. Mensen die de stroom jatten lopen altijd tegen de lamp omdat de energiemaatschappij dat niet pikt en aangifte doet. Als je stroom jat verziek je dus in principe je eigen handel.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:09 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
eerste punt: geen stroom jatten? je maakt mij niet wijs dat je netjes de rekening betaald voor de stroom van de plantjes.
tweede punt: heb je ten dele gelijk in.
derde punt: tjah, een dikke auto onder je reet is leuk, maar dat is niet alles. Ik zou bijvoorbeeld voor geen geld in een wagen willen wonen. Daarnaast heb ik het ook niet zo op die inloop cultuur die op veel kampen heerst.
Dat zal dan vinkenslag geweest zijn, daar zitten inderdaad bijna alleen maar asociale kut-kampers. Geen zigeuners dus. Vinkenslag is een van de redenen waarom echte zigeuners scheef aangekeken worden. Echte zigeuners zijn trouwens in de minderheid vergeleken met die asociale kampers. Dat zorgt er ook voor dat er meer negatieve berichten komen dan positieve.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:27 schreef Scorpie het volgende:
broertje van me vriendin is op voetbalkamp geweest deze pasen bij maasttricht, vlak bij een woonwagenkamp;
2 dagen lang van alles gejat van die gasten; merkbroeken, geld, portemonnee`s, schoenen...alles wat los en vast zat, ondanks bewaking.
Ik verdenk niemand, maar vind het op zn minst verdacht....eerste keer dat ze bij een woonwagenkamp zaten......
Kijk, dat kan ik wel als waarheid aannemenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:33 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Dat zal dan vinkenslag geweest zijn, daar zitten inderdaad bijna alleen maar asociale kut-kampers. Geen zigeuners dus. Vinkenslag is een van de redenen waarom echte zigeuners scheef aangekeken worden. Echte zigeuners zijn trouwens in de minderheid vergeleken met die asociale kampers. Dat zorgt er ook voor dat er meer negatieve berichten komen dan positieve.
Een veel te simpele redenering. Zolang niemand er last van heeft is het best? Zo werkt het niet. Als ik 180 km/h rijd over een lege snelweg dan heeft ook niemand er last van. Overigens levert een wietplantage in een woonwijk vaak stankoverlast op en voor wietplantages wordt er vaak illegaal stroom afgetapt. Dus dat niemand er last van heeft is een sprookje. Dat niemand er last van heeft is sowieso geen argument. Het mag niet. Ik heb de wet ook weleens overtreden, daar ben ik dan ook voor beboet. Zo werkt dat.quote:Ik bekijk het zo, als niemand last heeft van wat ik doe, wat is dan het probleem?
Wat heb je liever, dat een inbreker zijn geld verdient door bijvoorbeeld bij jou in te breken, Of dat ik mijn geld verdien met bijvoorbeeld plantjes, waar geen enkele burger last van heeft.
Ik heb helemaal geen last van zigeuners of kampers. Maar het stoort me gewoon dat er in Nederland bepaalde vrijstaatjes worden gedoogd waar mensen regels overtreden, stroom aftappen, zich bezighouden met illegale zakenen waar de politie niet tegen op treedt of in elk geval niet effectief tegen optreedt. Op Vinkenslag werd zelfs een speciaal belastingtarief gehanteerd. Hoe verzin je het. Dit gaat overigens niet alleen op voor woonwagenkampen, ook voor "gewone" wijken.quote:Mocht jij persoonlijk last hebben van bepaalde activiteiten, raad ik je aan om gewoon eens met die mensen te gaan praten. Dat haalt veel meer uit als de politie bellen. Ten eerste omdat die waarschijnlijk toch niets doen, en ten tweede omdat zigeuners over het algemeen niet zo'n hoge pet op hebben van de politie en heus wel weten wie ongeveer gebeld heeft. Wat je dan meestal krijgt is dat het alleen maar erger gaat worden. Ga zelf praten en gegarandeerd dat ze proberen je minder of niet tot last te zijn. Dat kunnen ze waarderen omdat de meeste mensen dat niet durven of niet willen.
Je praat wel over dikke bakken, maar je rijdt zelf een Kadettquote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:33 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Dat zal dan vinkenslag geweest zijn, daar zitten inderdaad bijna alleen maar asociale kut-kampers. Geen zigeuners dus. Vinkenslag is een van de redenen waarom echte zigeuners scheef aangekeken worden. Echte zigeuners zijn trouwens in de minderheid vergeleken met die asociale kampers. Dat zorgt er ook voor dat er meer negatieve berichten komen dan positieve.
Hehehe, ik heb meerdere auto's. Geen dikke mercedes of bmw, dat boeit mij minder.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je praat wel over dikke bakken, maar je rijdt zelf een Kadett
Wel veel vermogen ja....zit je bodemplaat er nog onder? Een kadett met +400 pk
ps: ik snap nu wel beter wat je zegt, maar dat zigeuners allemaal lieverdjes zijn maak je mij ook niet wijs...
Als je werkelijk netjes de stroomrekening betaald hoor je mij niet meer klagen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:30 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Nee, geen stroom jatten. Ja, netjes de rekening betalen. Waarom? De kosten zijn in verhouding laag, en essent hoor je niet klagen als ze een grote afnemer hebben, zolang je betaald zijn ze allang tevreden zullen ze ook geen aangifte doen. Mensen die de stroom jatten lopen altijd tegen de lamp omdat de energiemaatschappij dat niet pikt en aangifte doet. Als je stroom jat verziek je dus in principe je eigen handel.
Je derde puntje, inloopcultuur? kun je dat even uitleggen want ik snap niet geheel wat je daarmee bedoelt.
En waarom zou je niet in een wagen willen wonen? Ben je al eens in een wagen geweest? Marmer op de vloer, alle luxe die je je kunt wensen, heb ik geen problemen mee hoor![]()
Precies. Maar zolang je geen huurhuis hebt valt dat wel mee met uitzetten. Daarbij woon ik in limburg en hier wonen we niet zo kort op elkaar.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De meeste hoeven niet lang na te denken? Mooi, maar dan moeten ze ook niet zielig gaan janken als ze na een paar weekjes uit hun huis worden getrapt door de woningbouw en de gemeente. Dat risico hebben ze zelf genomen en ze hebben ook zelf het geld opgestreken van die plantjes.
quote:De wet moet worden nageleefd en ik ben het met je eens dat er ook "criminele" wijken zijn, daar doet de politie ook veel te weinig. Wat niet wil zeggen dat alles dan maar moet kunnen. Juist op plekken waar criminaliteit hoogtij viert moet de politie meer aanwezig zijn en harder en vooral effectiever optreden.
Even over de stank ten eerste. Jij hebt nog nooit van koolstoffilters gehoord? Als je iets wilt ruiken zul je niet verder dan een meter van de uitstroompijp moeten gaan staan, en dan nog ruik je bijna niets.quote:Een veel te simpele redenering. Zolang niemand er last van heeft is het best? Zo werkt het niet. Als ik 180 km/h rijd over een lege snelweg dan heeft ook niemand er last van. Overigens levert een wietplantage in een woonwijk vaak stankoverlast op en voor wietplantages wordt er vaak illegaal stroom afgetapt. Dus dat niemand er last van heeft is een sprookje. Dat niemand er last van heeft is sowieso geen argument. Het mag niet. Ik heb de wet ook weleens overtreden, daar ben ik dan ook voor beboet. Zo werkt dat.
Over dit stukje heb ik niet veel te zeggen, daarvoor moet je bij de politie zijn en niet bij de zigeuners of kampers of andere criminelen.quote:Dat jij in een dikke auto rondkachelt boeit me niets en ik ben daar ook echt niet jaloers op. Ik vind wel dat de politie gewoon harder moet optreden tegen mensen die de wet overtreden en dat ze die mensen best mogen pakken waar het zeer doet. Die met dubieuze zaken verdiende dikke auto bijvoorbeeld. Dat heeft verder niets met jaloezie te maken.
Ik heb helemaal geen last van zigeuners of kampers. Maar het stoort me gewoon dat er in Nederland bepaalde vrijstaatjes worden gedoogd waar mensen regels overtreden, stroom aftappen, zich bezighouden met illegale zakenen waar de politie niet tegen op treedt of in elk geval niet effectief tegen optreedt. Op Vinkenslag werd zelfs een speciaal belastingtarief gehanteerd. Hoe verzin je het. Dit gaat overigens niet alleen op voor woonwagenkampen, ook voor "gewone" wijken.
Die vraag sloeg ook niet op jou, sorry als ik die indruk gewekt heb. Het ging hier over:quote:Ik ben best vaak in een woonwagen geweest en ik ben het met je eens dat dat best bewoonbaar is. Het zijn echt niet meer die oude, brakke en houten wagens die je vaak bij het circus zag. Ik vond het er van binnen in elk geval netjes uitzien en verder wijkt het niet zo gek veel af van een normaal huis. Het is gewoon erg luxe en alle zaken die je in een normaal huis hebt, die heb je ook in een wagen.
quote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:09 schreef kareltje_de_grote het volgende:
derde punt: tjah, een dikke auto onder je reet is leuk, maar dat is niet alles. Ik zou bijvoorbeeld voor geen geld in een wagen willen wonen. Daarnaast heb ik het ook niet zo op die inloop cultuur die op veel kampen heerst.
Ah oke zo bedoel je dat. Dat ligt ook aan de mensen zelf, bij mij loopt bijvoorbeeld ook niet iedereen zomaar naar binnen. En ik heb zelfs een belquote:Op dinsdag 29 maart 2005 15:55 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Als je werkelijk netjes de stroomrekening betaald hoor je mij niet meer klagen.
[quote]
Dat doe ik, en niet alleen de stroomrekening, alles word gewoon netjes betaald. Ik zou het ook gewoon ronduit zielig vinden van iemand die dat niet doet, als je toch de pieken hebt moet je dat gewoon doen.
[quote]
derde punt is persoonlijk; inloopcultuur, altijd bij elkaar naar binnen kunnen lopen, deur niet op slot hebben geen bel op de deur hebben schoenen uit moeten doen als je naar binnen gaat etc. Ik heb persoonlijk wat meer privacy.
En waarom ik niet in een wagen zou willen wonen? veelste klein, naar mijn smaak patserige inrichting (hoogpollig tapijt, klasieke donkerkleurige houten meubels, afgrijselijke schilderijtjes, afgrijselijk kastje met de bijzondere kopjesetc. )
Ik ben btw regelmatig in een wagen geweest.
Belasting word gewoon betaald. Over de plantjes inderdaad niet, daarom heet het ook zwart geld he. Maar als ze je pakken met plantjes moet je wel degelijk belasting betalen over je vermeende winst. Als ik gepakt zou worden doe ik dat ook gewoon. Een uitkering heb ik niet, ik zou niet weten waarom. En ik heb ook nog nooit iets gejat, ja misschien als kind een snoepje ofzoquote:Maar als het waar is wat jij zegt, en er geen sprake is van diefstal, geen belasting wordt ontdoken (wat ik betwijfel omdat je heus geen belasting betaald voor de inkomsten van de plantjes) niet onterecht een uitkering wordt getrokken en men zich verder niet bezig houd met criminele activiteiten en geen overlast veroorzaakt heb ik er geen probleem mee.
Het word niet toegestaan, er word niets tegen gedaan.quote:Wat mij wel altijd tegen zit is dat veel kampen vrijstaten zijn, waar bijna alles is toegestaan.
Klopt, en zo heb je er wel meer. Maar je kunt niet generaliseren als er een paar rotte appels tussen zitten. Dan zou ik ook kunnen zeggen dat alle burgers iets tegen zigeuners hebben, en dat alle burgers criminelen zijn. Dat is ook niet waar.quote:offtopic:
de roma-familie was toch ook een sigeuner familie maar die hield zich wel degelijk bezig met criminele activiteiten, dus dat punt betreffende sigeuners van jou gaat niet helemaal op.
Het was wat een luguber grapje.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:03 schreef DHuuf het volgende:
Beetje dreigen kan geen kwaad he. En als ik je echt dood zou willen dan merkte je het heus wel.]
Maar, ik geef eerlijk toe, in jou heb ik me toen vergist.
zie nou wel dat je limburger bentquote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:11 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Precies. Maar zolang je geen huurhuis hebt valt dat wel mee met uitzetten. Daarbij woon ik in limburg en hier wonen we niet zo kort op elkaar.
Als het gaat om een koophuis dan wordt het wat lastiger inderdaad, maar niet onmogelijk. De verzekeringsmaatschappij en hypotheekverstrekker zullen er allerminst blij mee zijn als er een plantage is ingericht in ’n huis. Daarnaast is het ook gewoon illegaal en kan politie/justitie optreden. Dat moet dan wel gebeuren natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:11 schreef DHuuf het volgende:
[..]
Precies. Maar zolang je geen huurhuis hebt valt dat wel mee met uitzetten. Daarbij woon ik in limburg en hier wonen we niet zo kort op elkaar.
[..]
Eens. De wet moet strakker aangehaald worden en met name de controle op naleving van de wet moet strakker en efficiënter. Je kan wel 2 keer per jaar wat plantjes weghalen, maar dat helpt gewoon niet. Je moet er korter op zitten en constant het gerei van die gasten weghalen en vernietigen en ze pakken waar het zeer doet. De dikke BMW’s en cash geld waarvan de herkomst niet verklaarbaar is in beslag nemen. Dat doet meer zeer dan wat plantjes weghalen, want zoals jij ook al zei stelt die schade en de boete niets voor. Met een volgende oogst heb je dat er al weer dik uit.quote:De wet stelt in nederland niets voor. Als dat wel zo was hadden we dit topic nu niet gehad.
[..]
Niet iedereen gebruikt die filters, anders zouden er niet geregeld klachten zijn vanwege stankoverlast door plantages in woonwijken. Bij kampen wordt er weleens stroom afgetapt (illegaal). Hier in Den Bosch was er een tijd terug zelfs een rechtzaak. Een stel kampers was afgesloten van het stroomnetwerk en eiste weer stroom. Ze waren afgesloten nadat ze illegaal hadden afgetapt en ze de naheffing niet wensten te betalen.quote:Even over de stank ten eerste. Jij hebt nog nooit van koolstoffilters gehoord? Als je iets wilt ruiken zul je niet verder dan een meter van de uitstroompijp moeten gaan staan, en dan nog ruik je bijna niets.
En voor de zoveelste keer, stroom word niet afgetapt. Dat is iets voor mensen in rijtjeshuizen ofzo die de stroom niet kunnen betalen. Dat is alleen maar dom en gevaarlijk. Ik houd nu op met de stroom discussie want die leid tot niets.
Te hard rijden wordt constant beboet, er komt nu een puntenrijbewijs en er is dagelijks controle op te hard rijden. Dagelijks word ik vele malen gecontroleerd op mijn snelheid. Dat is met woonwagenkampen wel anders, net zoals met andere criminele vrijplaatsen. Daar komt de politie niet al te vaak, hoewel dat wel wenselijk is aangezien daar genoeg zaken zijn die aangepakt kunnen worden.quote:Over de rest van dit stukje, zo werkt het hier al heel lang. De mensen hebben geen last van ons en wij niet van hen. Iedereen behalve de wet is tevreden. En zoals ik al zei, de wet stelt niets voor.
En als ik ergens te hard rijd of opgepakt word met een plantage dan betaal ik ook gewoon de boete, daar hoor je mij ook niet over klagen.
[..]
De politie moet er harder tegen optreden, maar het zijn de betreffende kampers en criminelen die zich schuldig maken aan deze praktijken.quote:Over dit stukje heb ik niet veel te zeggen, daarvoor moet je bij de politie zijn en niet bij de zigeuners of kampers of andere criminelen.
[..]
Weet ik, maar ik wilde even reageren op Kareltje de Grote, aangezien ik wel in ’n woonwagen ben geweest en het van binnen heb gezien. Meerdere malen zelfs en ook verschillende wagens.quote:Die vraag sloeg ook niet op jou, sorry als ik die indruk gewekt heb. Het ging hier over:
[..]
en ik niet?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Weet ik, maar ik wilde even reageren op Kareltje de Grote, aangezien ik wel in ’n woonwagen ben geweest en het van binnen heb gezien. Meerdere malen zelfs en ook verschillende wagens.
Dus eigenlijk geef je hier gewoon toe dat het criminelen zijnquote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:11 schreef DHuuf het volgende:
Over dit stukje heb ik niet veel te zeggen, daarvoor moet je bij de politie zijn en niet bij de zigeuners of kampers of andere criminelen.
Wat boeit het dat ik limburger ben als ik vragen mag? Is een zigeuner in limburg soms erg of wat? Want als je daar iets tegen hebt moet je het hier eens komen vertellen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 19:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
zie nou wel dat je limburger bent![]()
Ik woon trouwens in hetzelfde dorp als die Roma familie, veel crimineler kan volgens mij niet![]()
Het kan altijd inderdaad, maar de mensen die dat doen aanvaarden het risico wel omdat ze een hoop geld er voor krijgen. Politie en justitie kunnen inderdaad er iets aan doen, en doen dat ook wel, maar dat is een druppel op een gloeiende plaat. Want over loodsen en bedrijfspanden hebben we het nog helemaal niet gehad. En daar past een beetje meer in...quote:Op dinsdag 29 maart 2005 21:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als het gaat om een koophuis dan wordt het wat lastiger inderdaad, maar niet onmogelijk. De verzekeringsmaatschappij en hypotheekverstrekker zullen er allerminst blij mee zijn als er een plantage is ingericht in ’n huis. Daarnaast is het ook gewoon illegaal en kan politie/justitie optreden. Dat moet dan wel gebeuren natuurlijk.
Jij snapt 't. Maar voor je justitie zo ver hebt ben je wel een jaartje of 50 verder haha.quote:Eens. De wet moet strakker aangehaald worden en met name de controle op naleving van de wet moet strakker en efficiënter. Je kan wel 2 keer per jaar wat plantjes weghalen, maar dat helpt gewoon niet. Je moet er korter op zitten en constant het gerei van die gasten weghalen en vernietigen en ze pakken waar het zeer doet. De dikke BMW’s en cash geld waarvan de herkomst niet verklaarbaar is in beslag nemen. Dat doet meer zeer dan wat plantjes weghalen, want zoals jij ook al zei stelt die schade en de boete niets voor. Met een volgende oogst heb je dat er al weer dik uit.
Klopt, zeker in woonwijken hebben de mensen er wel eens last van. Maar daar hebben wij niets mee te maken. Wij raden de mensen altijd aan filters te gebruiken om problemen te voorkomen.quote:Niet iedereen gebruikt die filters, anders zouden er niet geregeld klachten zijn vanwege stankoverlast door plantages in woonwijken. Bij kampen wordt er weleens stroom afgetapt (illegaal). Hier in Den Bosch was er een tijd terug zelfs een rechtzaak. Een stel kampers was afgesloten van het stroomnetwerk en eiste weer stroom. Ze waren afgesloten nadat ze illegaal hadden afgetapt en ze de naheffing niet wensten te betalen.
Qua snelheid kunnen ze hier op het kamp helemaal geen boetes geven omdat je de 50 niet haalt op dat stukje. En je moet ook niet denken dat ik alleen op het kamp rijd, ik rijd overal in nederland en ik heb ook gewoon een rijbewijs. Ook ik krijg een boete als ik met 180 over de a2 knal en geflitst word, of als ik verkeerd parkeer of wat dan ook. En die boetes betaal ik gewoon.quote:Te hard rijden wordt constant beboet, er komt nu een puntenrijbewijs en er is dagelijks controle op te hard rijden. Dagelijks word ik vele malen gecontroleerd op mijn snelheid. Dat is met woonwagenkampen wel anders, net zoals met andere criminele vrijplaatsen. Daar komt de politie niet al te vaak, hoewel dat wel wenselijk is aangezien daar genoeg zaken zijn die aangepakt kunnen worden.
Zolang je geen stroom jat en alles netjes betaald, heb je een soort van vrijbrief. Ze weten dat ze dan toch niets kunnen bereiken. Dus doen ze niets.quote:De politie moet er harder tegen optreden, maar het zijn de betreffende kampers en criminelen die zich schuldig maken aan deze praktijken.
Die anderen zijn criminelen jaquote:Op woensdag 30 maart 2005 11:20 schreef Mercy_symbol het volgende:
[..]
Dus eigenlijk geef je hier gewoon toe dat het criminelen zijn![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |