abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29042196
quote:
[b]Op donderdag 21 juli 2005 18:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Een contract moet je eerst tekenen hoor. Wat een laster ben je aan het verspreiden zeg en wat een onzin ook. Ik kan me goed voorstellen dat je ontslagen bent bij die tiepmutsenvereniging.
[/b]

Ben niet ontslagen hoor, en het contract heb ik niet getekend omdat het veranderd moest worden!
Werk nu wel bij een leuk callcenter in Amsterdam. En volgens mij bestaat Pples al niet meer omdat er zoveel klachten zijn geweest.(Kassa, Rader, Consumentenbond enz enz)
Trouwens topic gaat over callcenters, niet over irritante opmerkingen.
pi_29048267
* AtDaMotDaMotDa heeft 1 jaar bij de internet helpdesk gewerkt van hetnet/planet enzo

Ik vond dat erg leuk werk en hoewel je bij een storing vaak hetzelfde had, kreeg je soms ook van die geweldige gesprekken:
- 'Ik krijg een zwart knipperende cursor, hoe moet ik nu internetten'?
- 'Ik heb een xxxdialer op mijn bureaublad staan (bleek homopagina te zijn), hoe kom ik hier aan?'
mevrouw, heeft u misschien zoontjes?
'nee!'
Dan zal ik dat uw man maar eens even vragen
- 'ik start mijn pc op en kan het bestand win.com niet vinden?'
- 'mijn iconen waren gisteren groter!'

Meesterlijk werk. Soms ook BN'ers aan de lijn Henk Westbroek begint meteen met 300 organisaties te dreigen als ie slecht geholpen wordt (hij is echt computerkneus ) en Richard Witschge kan voor geen meter Engels. Na een jaar heb je alle telefoontjes wel gehad, maar het was echt leuk
Bloed, zweet en tranen!
pi_29049075
werken bij een callcenter, ik heb me altijd al afgevraagd waarom mensen daar gaan werken. je stoort mensen en probeert ze dingen te verkopen waar ze eigenlijk helemaal geen behoefte aan hebben. het lijkt me dat iemand met enig gevoel voor eigenwaarde niet voor zo'n NSB-achtig baantje kiest.
pi_29049460
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:21 schreef Byte_Me het volgende:
werken bij een callcenter, ik heb me altijd al afgevraagd waarom mensen daar gaan werken. je stoort mensen en probeert ze dingen te verkopen waar ze eigenlijk helemaal geen behoefte aan hebben. het lijkt me dat iemand met enig gevoel voor eigenwaarde niet voor zo'n NSB-achtig baantje kiest.
er zijn ook call centers waar je niets hoeft te verkopen. denk aan klantenservice, storingsdient of hulpdiensten.

zout op met je nsb
pi_29049703
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:35 schreef Prego het volgende:

[..]

er zijn ook call centers waar je niets hoeft te verkopen. denk aan klantenservice, storingsdient of hulpdiensten.

zout op met je nsb
dat zijn helpdesks, dat is iets anders.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:46:53 #286
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_29049724
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 20:46 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

dat zijn helpdesks, dat is iets anders.
Dat zijn ook callcenters hoor
pi_29049756
Handig die helpdeskjongens, maar zo gauw je echt iets moet weten wat net even buiten de standaard valt dan kun je er ook niets mee beginnen.

Meer dan genoeg ellende gehad met helpdesks van Essent en Vodafone. Vaak kunnen die mensen er ook niets aan doen dat het bedrijf een grote puinzooi is natuurlijk....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 20:54:30 #288
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_29049871
Wat een vooroordelen weer
Allereerst is het geen grote puinzooi bij bedrijven als Essent en Vodafone. Ja, er loopt volgens mij bij Essent best wel wat mis qua administratie, maar het lukt ze gelukkig wel om de diensten te leveren en een overgroot deel heeft geen enkel probleem met ze. Vodafone is zelfs een bedrijf waar vaak veel goedloopt is mijn ervaring. En beide bedrijven hebben voor hun eigen zaken geen helpdesk hoor, dat is een klantenservice. Een helpdesk is een technische dienst en daar is meer onderscheid tussen 1e lijn (vast procedures) en 2e lijn (zelfstandig als medewerker een oplossing vinden). Ook daar worden fouten gemaakt, maar ook vaak doordat de klant niet de juist of volledige informatie doorgeeft
pi_29050113
Als verschillende medewerkers tegenstrijdige dingen beweren, post kwijtraakt, aangetekende brieven niet eens aankomen waar ze terecht hoten te komen, beloftes voortdurend niet worden nagekomen, mensen niet weten waar ze het over hebben... dan komt dat over als een grote puinhoop.

Ik ken iemand die manager was bij UPC en die heeft dit ook bevestigd overigens.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 21:08:15 #290
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_29050159
Ja, UPC, daar kan ik niet tegenop
Maar bij Vodafone is niet zoveel mis volgens mij en Essent heeft alleen problemen bij mensen die iets wijzigen
pi_29050206
Ik heb het over Libertel, de voorganger bij Vodafone. Het gaat gewoon vaak fout bij dat soort bedrijven, je hebt ook wel positieve uitzonderingen, maar over het algemeen is het vaak een boeltje. Niet raar, het verloop is groot, mensen die daar zetten hebben vaak slechts kennis van een klein specifiek onderdeel van het geheel, vaak doen ze beloftes waar ze de bevoegdheid niet voor hebben, sowieso hebben ze nauwelijks bevoegdheden....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 21:12:58 #292
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_29050245
Je hebt gedeeltelijk gelijk, maar mijn ervaring is ook dat als ik tegen een klant zeg dat ik mijn best ga doen het zo snel mogelijk op te lossen, dat de klant dezelfde avond weer opbelt om te klagen dat het nog niet is opgelost. Hij/zij zegt dan dat ik het binnen een uur zou oplossen, terwijl ik heb aangegeven dat het enkele werkdagen kan duren.
pi_29050349
Duidelijkheid is belangrijk. Dat een medewerker aan de andere kant van de lijn "zijn best gaat doen", daar kan ik heel weinig mee. Probeert hij me af te wimpelen? Ligt het dossier onder in de la ergens te wachten? Wat bedoelt hij met zijn best doen? Wat gaat hij doen? Wat zijn zijn bevoegdheden? Ik maak toch liever concrete afspraken met dit soort mensen, dat werkt beter voor beide partijen.

Leuk voorbeeld, bij T-Mobile. Ik wilde naar het buitenland bellen, dat kon in het begin niet omdat mijn kaart geblokkeerd was omdat ik 'm kwijt was. Gebeld naar de klantenservice, kreeg ik een of andere snotaap aan de lijn en die zou 'm wel ff verwijderen voor me. Binnen een kwartiertje zou ik naar het buitenland kunnen bellen. Ok, na 20 min geprobeerd, lukte niet. Oké, het loopt wat uit, kan gebeuren. Na anderhalf uur weer eens geprobeerd. Wederom lukte het niet. Toch nog maar eens bellen, bleek dat die afdeling helemaal niet bevoegd was om die blokkade weg te halen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 22 juli 2005 @ 21:21:36 #294
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_29050434
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 21:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Duidelijkheid is belangrijk. Dat een medewerker aan de andere kant van de lijn "zijn best gaat doen", daar kan ik heel weinig mee. Probeert hij me af te wimpelen? Ligt het dossier onder in de la ergens te wachten? Wat bedoelt hij met zijn best doen? Wat gaat hij doen? Wat zijn zijn bevoegdheden? Ik maak toch liever concrete afspraken met dit soort mensen, dat werkt beter voor beide partijen.
Ik leg de klant uit wat ik exact ga doen, maar mijn 'best' duidde meer op het feit dat ik het snel wilde oplossen en niet dat ik hoopte het op te lossen
quote:
Leuk voorbeeld, bij T-Mobile. Ik wilde naar het buitenland bellen, dat kon in het begin niet omdat mijn kaart geblokkeerd was omdat ik 'm kwijt was. Gebeld naar de klantenservice, kreeg ik een of andere snotaap aan de lijn en die zou 'm wel ff verwijderen voor me. Binnen een kwartiertje zou ik naar het buitenland kunnen bellen. Ok, na 20 min geprobeerd, lukte niet. Oké, het loopt wat uit, kan gebeuren. Na anderhalf uur weer eens geprobeerd. Wederom lukte het niet. Toch nog maar eens bellen, bleek dat die afdeling helemaal niet bevoegd was om die blokkade weg te halen.
Dat zou niet mogen gebeuren. Dan hadden ze het aan de juiste afdeling moeten doorgeven
pi_29050505
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 21:21 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Ik leg de klant uit wat ik exact ga doen, maar mijn 'best' duidde meer op het feit dat ik het snel wilde oplossen en niet dat ik hoopte het op te lossen
[..]
Kijk, zo hoort het. Alleen gaat het vaak niet zo. Meestal gaat iemand zijn best doen. Daar heb ik niks aan natuurlijk. Leuk dat hij/zij zijn/haar best doet, maar dat zet vaak geen zoden aan de dijk. Het is beter om concrete afspraken te maken over wat je kan verwachten. Voorkomt later ook onduidelijkheid.
quote:
Dat zou niet mogen gebeuren. Dan hadden ze het aan de juiste afdeling moeten doorgeven
Precies, kennelijk is de korte termijn daar het belangrijkste. Even die klant afwimpelen, niet eens doorhebbende dat ik snel tot de conclusie zou komen dat ik nog steeds niet naar het buitenland kan bellen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_29215233
Bij het callcenter waar ik nu ga beginnen worden o.a. abonnementen verkocht op ondergoed. Ja, je leest het goed... net als bij de boekenclub, alleen dan maandelijks twee boxer shorts of strings voor - ik meen - een tientje.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:43:05 #297
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_29216527
ola, morgen ex-snt hier
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:46:41 #298
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_29216647
Tono of Evita ondergoed zeker
Oplichters eerste klas Kijk maar eens bij trosradar.nl en dan op het forum. Dat soort types zou je een verkoopverbod moeten geven
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:47:27 #299
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_29216661
Bwahaha. Dat gezeik op callcenterslaven. Come on. Doe normaal. Als je het niet kan, kan je het gewoon niet. Niet commercieel genoeg, niet zelfverzekerd genoeg en niet pro-actief genoeg.

Het is een kunst om het vol te houden en flink te scoren.

En nee, ik ben geen FT callcenterslaaf. Maar doe het al een tijd lang PT en je ziet "stoere" mensen komen en gaan die er niks van bakken. Relativeer dus een beetje voordat je wat roept over een bepaalde beroepsgroep.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:50:53 #300
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_29216767
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 17:35 schreef Rainboww het volgende:

[..]

Je biedt ons ook altijd veel mukie... als je langsloopt in weer een nieuwe outfit
Meestal ook zeer afwisselend en uitdagend
Zeer mee eensch is.... leuk zoals je die heupen wiegt.... Jij bent één van de redenen waarom werken voor onze Duitsche vrinden toch nog leuk is...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:55:36 #301
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_29216938
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 00:49 schreef harlingen het volgende:

[..]

Een vriendin is supervisor op een call centrum in de randstad en daar word je ontslagen als je 1 keer ziek bent!
{kuch}bullshit{kuch}
wel eens van wetgeving gehoord?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 28 juli 2005 @ 23:15:05 #302
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_29217573
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:55 schreef teamlead het volgende:

[..]

{kuch}bullshit{kuch}
wel eens van wetgeving gehoord?
{kuch}Uitzendkrachten mag je best wegsturen als ze een keer ziek zijn geweest{kuch}
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')