abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25583377
mijn geweldige polaetje is eruit gehaald
-
  zondag 27 maart 2005 @ 21:51:55 #27
117950 efa
schattig
pi_25791156
Toen ik nog in een outbound callcenter werkte vond ik mijn collega's ook vaak vrij troosteloos: plichtmatig en a-creatief dag in dag uit doen wat op je monitor staat.
Nu bel ik inbound (reserveringen) en het is hartstikke leuk! Zo waarlijk 'gesprekken' met de mensen aan de telefoon! Collega's zijn ook een stuk blijer
en zo is het maar net.
pi_25792432
ons callcenter is kei tof

best goed betaald... leuke mensen... en zeker als je d'r wat langer werkt zijn de supervisors (vergeef me als ik t niet goed schrijf he...) hartstikke relaxed... mij hoor je niet klagen...

vooral de inbound is natuurlijk leuk...
pi_25792592
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 00:16 schreef op_dreef het volgende:
Ik, als student, moet natuurlijk wel wat bijverdienen om in mijn levensonderhoud te kunnen blijven voorzien. Daarom ben ik veroordeeld tot de meest knullige bijbaantjes.

Sinds kort werk ik in een call-center. Mijn god, wat een zielige loonslaven werken daar zeg. Allemaal laag opgeleide miepen (de meeste hebben hun kappersopleiding niet afgemaakt) die precies doen wat ze gevraagt wordt. Alles moet worden afgeturfd, alles moet tot op de millimeter worden bijgehouden, en ze eten (voor een schijntje) uit de hand van de baas die de meest absurde eisen aan zijn medewerkers stelt. Moet je voorstellen, je hele leven lang veroordeeld zijn tot het opdreunen van scripts die nog te knullig klinken om succesvol over te komen op de klant!

Iedere keer als ik mijn tijd heb uitgezeten besef ik toch maar weer hoe waardevol het afmaken van een fatsoenlijke studie is!
Merlijn ?!!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_25792605
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 04:04 schreef i-spy24 het volgende:
1 Callcenter waar je nooit moet gaan werken is die ene in Cappelle ad IJsel onder de naam: ITNS
Vooral het beleid van een dikke coordinator is te vergelijken met die van een Kampf-commandant uit de 2de wereldoorlog.
Daarbij is het loon gewoon lachwekkend(¤ 4,50 per uur voor 23 jaar en ouder..dus ook als je 30 bent) en moet je je aan hun strakke tijden houden zoals koffie halen alleen in je 15 min pauze en naar de WC alleen als je pauze van 30 minuten hebt.
Verder wordt wel verwacht dat je elke dag 30 min eerder op je werk bent voor dat je begint en dat je nog 30 min overwerkt zonder extra uitbetaling.
Ze adverteren regelmatig omdat ze voor de regio Zuid-Holland als intermediar vrij groot zijn en projecten voor KPN/Eneco en zelfs de NS doen.
Mocht je benaderd worden voor Callcenter werk of een uitzendbureau binnenlopen en je wordt daarvoor benanderd,informeer wel even voor welke werkgever het is en of die in Cappelle ad IJsel is gevestigd.Oh ja...tegenwoordig hebben ze ook een filiaal in Antwerpen.
Zoals ik al zei: Er worden frequent mensen gevraagd. En iedere slimmerik weet wat dat betekent als een bedrijf te maken heeft met een snelle doorstroming van personeelsleden.
Over The Talent Factory heb ik ook horrorverhalen gehoord.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_25792692
quote:
Over The Talent Factory heb ik ook horrorverhalen gehoord.
Heb ooit eens iets gelezen over een soort... power-sessies.. die moesten de medewerkers voor aanvang van iedere shift gezamenlijk doen... in een kringetje enzo... Hehe... doen zich de meest vreemde verhalen de ronde..
pi_25792722
quote:
Op zondag 27 maart 2005 22:39 schreef Perruche het volgende:

[..]

Heb ooit eens iets gelezen over een soort... power-sessies.. die moesten de medewerkers voor aanvang van iedere shift gezamenlijk doen... in een kringetje enzo... Hehe... doen zich de meest vreemde verhalen de ronde..
'Elkaar oppeppen'.

Een paar colllega's van ons hebben er geloof ik ook gewerkt.

'
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 27 maart 2005 @ 22:45:29 #33
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_25792880
Binnenkort wordt telefonisch colporteren verboden
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_25792996
1. Callcenterwerk is kut.
2. Kan weinig taalfouten ontdekken.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_25793114
quote:
'Elkaar oppeppen'. Een paar colllega's van ons hebben er geloof ik ook gewerkt.
nee... echt.. haha! komisch
quote:
Binnenkort wordt telefonisch colporteren verboden
hoop het toch van niet... heb net een contractverlenging van een half jaar binnen.. hm of ze moeten me permanent inbound laten bellen.. maar dat zal wel niet... en ach... die callcenters zijn toch sluw genoeg om het op zo'n manier te brengen dat het weer niet onder verkoop gaat, waarschijnlijk...
  Spellchecker maandag 28 maart 2005 @ 01:04:08 #36
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_25797013
quote:
Op zondag 27 maart 2005 22:31 schreef Perruche het volgende:
ons callcenter is kei tof

best goed betaald... leuke mensen... en zeker als je d'r wat langer werkt zijn de supervisors (vergeef me als ik t niet goed schrijf he...) hartstikke relaxed... mij hoor je niet klagen...

vooral de inbound is natuurlijk leuk...
op welke regio zit jij
Tevens -purist.
pi_25797335
quote:
op welke regio zit jij
ik werk in rotterdam... bij zo een salesgeval... we verkopen door heel NL en we doen nu ook wat inbound voor de frequentiewijzigingen in ZuidHolland... hoezo... bekend?
  Spellchecker maandag 28 maart 2005 @ 01:28:17 #38
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_25797636
quote:
Op maandag 28 maart 2005 01:15 schreef Perruche het volgende:

[..]

ik werk in rotterdam... bij zo een salesgeval... we verkopen door heel NL en we doen nu ook wat inbound voor de frequentiewijzigingen in ZuidHolland... hoezo... bekend?
ik zit bij dezelfde firma op de helpdesk
Tevens -purist.
pi_25797724
waar werk je?
ik in utrecht centraal, mensen bellen om als pensioen advies bureau.. afspraak maken voor een adviseur die gratis langskomt, word best goed betaald voor mijn leeftijd
pi_25797755
quote:
Op zondag 27 maart 2005 22:31 schreef Perruche het volgende:
ons callcenter is kei tof

best goed betaald... leuke mensen... en zeker als je d'r wat langer werkt zijn de supervisors (vergeef me als ik t niet goed schrijf he...) hartstikke relaxed... mij hoor je niet klagen...

vooral de inbound is natuurlijk leuk...
ons ook wel.. leuke mensen, hele avond gratis drinken, einde avond gratis bier, mag switchen van regio wanneer je maar wilt..

en als je sommige mensen dr naam ziet staan op je scherm.. "Mevr. Aars" ik kon echt niet normaal de telefoon openemen en lachte me kapot !!!!111
  maandag 28 maart 2005 @ 01:38:12 #41
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_25797852
Een callcenter is ideaal als 2e baantje.
Maar ook als vaste baan als je weinig zin in hebt in stress of teveel verantwoordelijkheid.
Waar het ook goed voor is, is als opstapje binnen ene bepaalde branche.
Daarnaast leer je in teamverband werken, wat klantvriendelijkheid is en dergelijke.
En in het geval van de TS, precies wat hem niet ligt.

De een kan het aan en de ander niet.
Ik zit op een callcenter op de IT-afdeling en het bevalt me prima!
Het is afwisselend en uitdagend, naast het feit dat ik elke dag wel bijleer.
Plus ik kan mijn "klanten" de callcenter medewerkers uithelpen door de een of andere oplossing aan te bieden.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_25797894
quote:
Op maandag 28 maart 2005 01:38 schreef Mukie het volgende:
Een callcenter is ideaal als 2e baantje.
Maar ook als vaste baan als je weinig zin in hebt in stress of teveel verantwoordelijkheid.
Waar het ook goed voor is, is als opstapje binnen ene bepaalde branche.
Daarnaast leer je in teamverband werken, wat klantvriendelijkheid is en dergelijke.
En in het geval van de TS, precies wat hem niet ligt.

De een kan het aan en de ander niet.
Ik zit op een callcenter op de IT-afdeling en het bevalt me prima!
Het is afwisselend en uitdagend, naast het feit dat ik elke dag wel bijleer.
Plus ik kan mijn "klanten" de callcenter medewerkers uithelpen door de een of andere oplossing aan te bieden.
ditto here i guess

ik werk ook in een supermarkt waar steeds meer van mij verwacht word.. omdat het allemaal nou niet echt super draait..

soms word de laat wel erg hoog gelegd en is callcenter werk heerlijk
pi_25797896
quote:
ik zit bij dezelfde firma op de helpdesk
haha! komisch!
quote:
ik in utrecht centraal, mensen bellen om als pensioen advies bureau.. afspraak maken voor een adviseur die gratis langskomt, word best goed betaald voor mijn leeftijd
jep... dat moeten wij ook wel eens doen...haha, dat kan ik echt voor geen meter!!! enige wat ik een beetje kan verkopen zijn de producten van upc...

met pensioenen had ik een keer zo een man... die vroeg... bel je voor een pensioenadviseur te bestellen...?
ik: njah, zo zou u het kunnen noemen...
man: doet u mij maar een paarse!
ik:
pi_25797899
Ik heb hier nog ergens een interessant VN-artikel liggen over een callcenter waar sprake is van een strakke discipline. Elke minuut wordt geregistreerd, ook als je naar de wc gaat e.d. In het artikel melden de bewuste medewerkers dat ze daar goed bij gedijen, maar ik ben er een beetje sceptisch over.
Ijzeren discipline is fantastisch, maar Big Brother-style-discipline ook?

Welnu... het zal wel. Voor het bedrijf is de data natuurlijk ontzettend interessant.
pi_25797935
quote:
Op maandag 28 maart 2005 01:40 schreef Perruche het volgende:

[..]

haha! komisch!
[..]

jep... dat moeten wij ook wel eens doen...haha, dat kan ik echt voor geen meter!!! enige wat ik een beetje kan verkopen zijn de producten van upc...

met pensioenen had ik een keer zo een man... die vroeg... bel je voor een pensioenadviseur te bestellen...?
ik: njah, zo zou u het kunnen noemen...
man: doet u mij maar een paarse!
ik:
haha..

of hier: welke stappen heeft u al ondernomen
hij: de goeieeeeeeeeeee
ik: *hangt op

tis verdomme een gratis service, waar doen ze moeilijk over?
pi_25797947
quote:
k heb hier nog ergens een interessant VN-artikel liggen over een callcenter waar sprake is van een strakke discipline. Elke minuut wordt geregistreerd, ook als je naar de wc gaat e.d. In het artikel melden de bewuste medewerkers dat ze daar goed bij gedijen, maar ik ben er een beetje sceptisch over.
Ijzeren discipline is fantastisch, maar Big Brother-style-discipline ook?

Welnu... het zal wel. Voor het bedrijf is de data natuurlijk ontzettend interessant.
nou, wat een baggerbeleid... dan kan je niet eens meer leuke dingen doen tijdens die uurtjes.. moet je echt gaan werken voor je geld... en goed bij gedijen... tja.. ik vind het hartstikke gezellig en heb nu meer lol in m'n werk, dan dat iedere beweging die ik maak geregistreerd wordt... lijkt me.
pi_25797995
quote:
tis verdomme een gratis service, waar doen ze moeilijk over?
bellen kost tijd... tijd is geld.. je weet tog

ze denken gewoon dat jij de reddende engel bent mên... en als jij zorgt dat ze in die waan blijven doe je je werk goed.
pi_25798016
quote:
Op maandag 28 maart 2005 01:45 schreef Perruche het volgende:

[..]

bellen kost tijd... tijd is geld.. je weet tog

ze denken gewoon dat jij de reddende engel bent mên... en als jij zorgt dat ze in die waan blijven doe je je werk goed.
ach ja, ik krijg dinsdag weer training.. zal wel goedkomen
pi_25798043
quote:
ach ja, ik krijg dinsdag weer training.. zal wel goedkomen
veel plezier enzo.... trainings zijn lachwekkend

Ik ga me nest maar eens opzoeken denk ik... bye bye
pi_25798122
Het bewuste VN-artikel (6 november 2004) heeft als titel: "Wie zegt dat werk leuk moet zijn?" en als inleiding:
quote:
Callcenter T-Mobile: duizend bellers aan de moderne lopende band.

De werkdag is er per seconde geregeld. Elke handeling wordt digitaal vastgelegd. Drie keer te laat komen betekent ontslag. Onmenselijke werkomstandigheden? Integendeel! De duizend telefoonbeantwoorders van T-Mobile zijn erg over hun baas te spreken. 'Hier word ik tenminste afgerekend op wat ik doe!'
Vrij Nederland keek en luisterde mee in het enorme callcenter van T-Mobile te Rijswijk. 'Werken in een callcenter? Dat is topsport!'
Toegegeven... productiviteit maakt gelukkig. En de één vindt dit vreselijk, de ander heerlijk.
Ik zou dit niet trekken, in ieder geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')