abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26899608
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:23 schreef Speth het volgende:

[..]

Omdat je je aangesproken voelt?
Ik zal nooit vergeten waar ik vandaan kom. Ik ben en blijf mezelf en ga mijn identiteit niet verloochenen door bij een elitair borrelclubje te gaan.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:33:10 #202
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_26899612
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:22 schreef TYP het volgende:

[..]

Ik wil hier niet de Freud gaan spelen, maar is dat niet omdat ze zich bedreigd voelen? De gaafste feesten, de lekkerste meiden, en genoeg pieken... waar vind je het? Precies. Diep van binnen zou je maar wat graag zo willen zijn, maar ach.. het is niet voor iedereen weggelegd en een hekel eraan hebben is dan lekker makkelijk heh.
Och vaak weten ze niet eens wat ze missen. Die lui geven idd de gaafste feesten. En het woord corps schrikt een hele hoop mensen dan weer af.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:35:13 #203
95608 Speth
Rorschach
pi_26899681
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:33 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik zal nooit vergeten waar ik vandaan kom. Ik ben en blijf mezelf en ga mijn identiteit niet verloochenen door bij een elitair borrelclubje te gaan.
Nou dat is dan heel mooi stoicijns van je, maar niet iedereen hoeft zijn identiteit te verloochenen om bij het corps te gaan, en sommige mensen hebben gewoon meer ambitie dan jij.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:35:47 #204
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_26899695
Tip:
> Spaar die spaarkaarten van de AH vol en ga van de 50 euro korting die je uiteindelijk hebt van de zomer BBQen...

En nou heel raps ontopic en kappen met dat gezeik over al dan geen corpslid worden
pi_26899757
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:29 schreef Speth het volgende:
Het is het woord dat studenten hier doorgaans gebruiken om mensen die hier wonen, werken, belasting betalen en in lelijke synthetische jassen over straat lopen aan te duiden. Het is van oorsprong echter geen woord dat door studenten bedacht is.
Okee, breed begrip dan.
Delivered without an information leaflet
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:37:55 #206
95608 Speth
Rorschach
pi_26899758
- Ontwijk een burgerlijke huismentaliteit waarbij iedereen gaat opschrijven wat het pleepapier en andere algemene dingen gekost hebben en dat vervolgens vergoed willen hebben. Gewoon kopen en bek houden.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:38:02 #207
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_26899764
Vooruit dan maar..

Tip: drink bier, als student kun je 's ochtends nog zonder commentaar met een kater bij je bezigheden aan komen zetten.

Maar volgens mij druipt die tip al uit alle post's.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_26899871
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:33 schreef cultheld het volgende:
Als je denkt dat, dat invloed heeft op je identiteit.. zegt dat dan niet genoeg over jezelf? Ik bedoel.. ik vind het ook maar niks, maar als ik erbij ga dan blijf ik toch zeker wel mezelf. Het is niet zo dat het per definitie invloed heeft op je identiteit. Ik zou geen donder veranderen en nog steeds dezelfde kleding dragen als voorheen. Waarschijnlijk zelfs minder snel nieuwe kopen, omdat ik veel geld moet steken in het corps Wat ik wil zeggen.. er zijn ook mensen die in zulke verenigingen zitten die niet zo kakkerig zijn en gewoon zichzelf blijven. En over het vrouwelijk schoon wat in die verenigingen zit, dat is ook niet overal hetzelfde.

[ Bericht 6% gewijzigd door gekke_sandra op 10-05-2005 23:48:48 ]
pi_26899874
Ik word zo spuuglauw van mensen die elke gelegenheid aangrijpen om te zeiken over het corps.
quote:
Ik zal nooit vergeten waar ik vandaan kom. Ik ben en blijf mezelf en ga mijn identiteit niet verloochenen door bij een elitair borrelclubje te gaan
Als jij denkt dat je door corpsballen je identiteit zal verloochenen, sta je vast erg sterk in je schoenen.

On topic -
Shoarmazaken bezorgen zelfs als het in dezelfde straat is.
Hoewel alfa universiteiten qua niveau natuurlijk geen drol voorstellen zitten daar wel de mooiste vrouwen op. Sterker nog, je mag in je handjes klappen als je op een TU een vrouw tegenkomt.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:41:41 #210
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_26899876
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:37 schreef Speth het volgende:
- Ontwijk een burgerlijke huismentaliteit waarbij iedereen gaat opschrijven wat het pleepapier en andere algemene dingen gekost hebben en dat vervolgens vergoed willen hebben. Gewoon kopen en bek houden.
> En als je last hebt van profiteurs gewoon alles op je eigen kamer stouwen
pi_26899891
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:41 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Als je denkt dat, dat invloed heeft op je identiteit.. zegt dat dan niet genoeg over jezelf? Ik bedoel.. ik vind het ook maar niks, maar als ik erbij ga dan blijf ik toch zeker wel mezelf. Het is niet zo dat het per definitie invloed heeft op je identiteit. Ik zou geen donder veranderen en nog steeds dezelfde kleding dragen als voorheen. Waarschijnlijk zelfs minder snel nieuwe kopen, omdat ik veel geld moet steken in het corps
waarom; ben je zwaar invalide ofzo dat je niet kunt werken?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:42:27 #212
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_26899896
quote:

[..]

Als je denkt dat, dat invloed heeft op je identiteit.. zegt dat dan niet genoeg over jezelf? Ik bedoel.. ik vind het ook maar niks, maar als ik erbij ga dan blijf ik toch zeker wel mezelf. Het is niet zo dat het per definitie invloed heeft op je identiteit. Ik zou geen donder veranderen en nog steeds dezelfde kleding dragen als voorheen. Waarschijnlijk zelfs minder snel nieuwe kopen, omdat ik veel geld moet steken in het corps
Ey, zwijg!
pi_26899952
Corvee lijsten werken contraproductief aangezien ze door iedereen als minimum criterium worden gezien. De boetes die erop staan als je je taak niet gedaan hebt stellen in de regel ook geen drol voor, dus niemand geeft er een ruk om.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:46:36 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_26900005
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:37 schreef Speth het volgende:
tip schrijf je huis in op www.eetlijst.nl en maak een 2e account voor je algemene kosten

als je tenminste van precisie zonder teveel gezeik houdt
pi_26900016
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:42 schreef TYP het volgende:
waarom; ben je zwaar invalide ofzo dat je niet kunt werken?
Als ik in zo'n vereniging ga als waar een vriendin van mij inzit, dan gaan mijn inkomens zwaar achteruit ja. Ze moet dus 2 keer in de week in de bar werken, verplichte bijeenkomsten en 50 euro per maand voor de drank. (als het niet meer is)
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:47:19 #216
95608 Speth
Rorschach
pi_26900025
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:44 schreef julekes het volgende:
Corvee lijsten werken contraproductief aangezien ze door iedereen als minimum criterium worden gezien. De boetes die erop staan als je je taak niet gedaan hebt stellen in de regel ook geen drol voor, dus niemand geeft er een ruk om.
De vloer in de GK en gangen wordt wel schoon als de huisbaas er een nieuwe in legt. Buiten je eigen kamer stofzuigen is voor miepjes. Was de douche als die vies is en je wilt douchen, gebruik een pleeborstel en berg etensresten na 2 weken op, dan moet er geen probleem zijn.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:48:34 #217
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_26900051
> Zelfstandige woonruimte is helemaal perfect als je geen zin hebt in schoonmaakroosters. Over het algemeen in de grote studentensteden wat schaars, maar zeker in de HBO-steden prima te vinden.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:48:42 #218
95608 Speth
Rorschach
pi_26900058
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:46 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Als ik in zo'n vereniging ga als waar een vriendin van mij inzit, dan gaan mijn inkomens zwaar achteruit ja. Ze moet dus 2 keer in de week in de bar werken, verplichte bijeenkomsten en 50 euro per maand voor de drank. (als het niet meer is)
Kan ze die drank niet bij een paar kansloze kerels regelen?
pi_26900083
Als je met je huisgenoten besluit om een huislijst te beginnen, wees dan niet verbaast als je er een pot augurken, shampoo of tampons (echt waar) op aantreft. Niet doen dus. Probeer gezamelijke uitgaven op goed gevoel te verdelen over de bewoners.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:49:49 #220
14482 nixan
Vlekkenkampioen
pi_26900098
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:22 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nu weet ik het zeker: Ik zal nooit en te nimmer bij een corps gaan.
Als je alleen maar jezelf kunt herhalen, ben je daar ook vast niet welkom.
and then?
pi_26900102
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:48 schreef Speth het volgende:
Nee dat is verplicht ofzo. Tevens is het alleen voor bier en ze drinkt liever wijn. Dus zij zit dan aan de wijn en die kosten komen er dan ook nog eens bij.
pi_26900115
quote:

[..]

Als je denkt dat, dat invloed heeft op je identiteit.. zegt dat dan niet genoeg over jezelf? Ik bedoel.. ik vind het ook maar niks, maar als ik erbij ga dan blijf ik toch zeker wel mezelf. Het is niet zo dat het per definitie invloed heeft op je identiteit. Ik zou geen donder veranderen en nog steeds dezelfde kleding dragen als voorheen. Waarschijnlijk zelfs minder snel nieuwe kopen, omdat ik veel geld moet steken in het corps Wat ik wil zeggen.. er zijn ook mensen die in zulke verenigingen zitten die niet zo kakkerig zijn en gewoon zichzelf blijven.
En over het vrouwelijk schoon wat in die verenigingen zit, dat is ook niet overal hetzelfde.
Ik zeg niet dat het invloed heeft op mijn identiteit; Maar ik ga mijn afkomst en identiteit niet verloochenen door me bij zo'n clubje elitaire mannetjes aan te sluiten die op alles neerkijken wat anders is dan zij. Als ik met dat soort lui om zou gaan zou ik daardoor toch beïnvloed raken; Dat is altijd zo als je in een groep terecht komt. Juist doordat ik me niet bij die kneusjes aansluit laat ik zien dat ik mezelf ben en blijf. Je hebt ook gewone studentenverenigingen en ik denk dat je daar op doelt. Die kan ik op zich nog wel waarderen. Maar corpsballen heten niet voor niets corpsballen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_26900125
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:48 schreef Speth het volgende:

[..]

nee knor, dat gaat op je clubrekening.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:51:17 #224
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_26900151
Open een corps-topic in KLB ofzo
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:51:26 #225
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_26900155
Op onze corveelijst staat vlaai voor het hele huis als boete voor wie het niet nakomt

helaas komt iedereen hem altijd netjes na
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')