abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26898489
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:46 schreef Meneer_Storm het volgende:

[..]

Tegen elkaar opdrinken? Ik hoor nooit iemand patsen over hoe veel en/of snel hij bier kan drinken, ook heb ik nog nooit iemand zijn "score" van die avond bij zien houden. Laat ik ook eens gaan generaliseren: dit in tegenstelling tot dat voetbalschorem welke op jonge leeftijd begonnen is met roken (dat is stoer), vermoedelijk een scooter heeft gehad (ook heel stoer) en, je raadt het al, zuipt omdat het stoer is...Stakker
[..]

Hoeft ook niet
[..]

Ieder zo z'n ding
[..]

Je bent student dus ga je naar studentenfeesten. Waarom? Omdat je medestudenten en vrienden er ook komen, bier er goedkoper is en de sfeer beter omdat er geen paupers (als in: locals, scholiertjes etc) te vinden zijn, dus hoogstwaarschijnlijk ook geen matpartijen
[..]

Nee, je wordt lid bij een studentenvereniging omdat je het maximale uit je studententijd wenst te halen; veel leuke goedkope feesten, mogelijkheid tot bestuursfuncties en commissiewerk waar jij en ook je mede-leden en vrienden wat aan hebben, studentikoze sfeer, na je studententijd terug blijft komen voor reünisten-borrels, etc.
[..]

Zoveel verenigingen telt de corpora niet hoor. Er is keuze genoeg, jij trekt iedere vereniging over 1 kam, terwijl er zo veel te vinden is. Zelfs voor boomknuffelaars en streng-gelovigen zijn er zat verenigingen te vinden
[..]

Ik ben nog nooit verplicht geweest om met weet ik veel hoeveel kraagjes op de kroegvloeren te verschijnen, nog nooit heb ik verplicht een bepaalde trui moeten dragen. Weet je waarom men verenigingstruien draagt? Om dat te beantwoorden stel ik jou de vraag: waarom heb je een PSV usericon? Omdat je trots bent op "jouw" club natuurlijk! Deze redenering kun je terugkoppelen op het studentenverenigingsgebeuren. En dat is precies waar een "ontgroening", liever kennismakingstijd genoemt, om te doen is. De vereniging leren kennen, een band creëren met je jaar-/lichtingsgenoten en trots zijn op je vereniging. Ontgroeningen stellen niets voor en zijn er enkel voor bovengenoemde. Een studentensociëteit moet immers te onderscheiden blijven van de andere studentenkroegen.

Ik ga maar eens bier drinken, de kroeg gaat open en ik wil het piekuur niet missen
En je geeft nu precies weer waarom ik nooit bij een corps zal zitten.

Jij noemt "locals en scholiertjes" paupers; Zo denken al die corpsballetjes er over. Ik voel me niet verheven boven niet-studenten, dat is echt de bodem.

En "mogelijkheid tot bestuursfuncties en commissiewerk" via een studentenvereniging.
Ik kom later wel op eigen kracht aan de bak hoor.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:03:27 #177
95608 Speth
Rorschach
pi_26898646
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 22:56 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je kunt zeggen wat je wilt, maar vaak sluiten de kraagjes en stakkers zich aan bij een corps.
Ik voel me verder niet beter dan corpsballen; Ik kan me er alleen niet mee identificeren.
Vooral het elitaire gehalte dat inherent is aan corpsballen stoort me enorm .
Nogmaals: Natuurlijk zitten er wel een aantal verlopen gepen bij, maar zitten die niet bij die "normale" verenigingen denk je? De grootste, zeurderige ubernerds van mijn studie zitten bij Dizkartes (geen ontgroening), en het lijkt me niet dat je kan ontkennen dat de PSV aanhang de nodige kneuzen onder zich heeft.

Wat jij elitair noemt is gewoon een hanerige vorm van humor die overigens ook niet bij iedereen daar aanwezig is, je begrijpt het alleen niet omdat je je niet onder echte studenten mengt, en dat is nou juist de grap.
pi_26898839
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 22:59 schreef cultheld het volgende:

[..]

En je geeft nu precies weer waarom ik nooit bij een corps zal zitten.

Jij noemt "locals en scholiertjes" paupers; Zo denken al die corpsballetjes er over. Ik voel me niet verheven boven niet-studenten, dat is echt de bodem.

En "mogelijkheid tot bestuursfuncties en commissiewerk" via een studentenvereniging.
Ik kom later wel op eigen kracht aan de bak hoor.
je doet dat soort dingen niet alleen om aan werk te komen, maar ook omdat het leuk is, dikke knor die je er rond loopt. En was is het nut om te gaan zeggen dat je er niets mee hebt? Who cares? Ik geef ook niets om voetbalverenigingen, moet ik daarom in elk voetbaltopic gaan posten dat ik mij niet beter voel dan voetballers, maar dat ik het eigenlijk maar domme verenigingen vind?
Tuurlijk zul je zeggen dat het iets anders is, maar het is echt een feit dat ik voetballers maar een stel domme rukkers vind die helemaal opgewonden raken van achter een bal aanrennen en douchen met andere gasten. En toch post ik er niet. Dus waarom jij hier wel?
pi_26898962
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:03 schreef Speth het volgende:

[..]

Nogmaals: Natuurlijk zitten er wel een aantal verlopen gepen bij, maar zitten die niet bij die "normale" verenigingen denk je? De grootste, zeurderige ubernerds van mijn studie zitten bij Dizkartes (geen ontgroening), en het lijkt me niet dat je kan ontkennen dat de PSV aanhang de nodige kneuzen onder zich heeft.

Wat jij elitair noemt is gewoon een hanerige vorm van humor die overigens ook niet bij iedereen daar aanwezig is, je begrijpt het alleen niet omdat je je niet onder echte studenten mengt, en dat is nou juist de grap.
M'n vrienden studeren bijna allemaal en de rest gaat per september ook studeren. Niemand van hen zit bij een corps en ze hebben allemaal een hekel aan corpsballen.
Elitair is in mijn optiek: Het neerkijken op niet-studenten, het opscheppen over de carriere van je vader, mensen die naar hardstyle-feesten gaan voor paupers uitmaken en zo kan ik het lijstje heel erg lang maken.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_26898991
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 22:59 schreef cultheld het volgende:

Jij noemt "locals en scholiertjes"
Is locals een corpsballetjes woord? Vandaar dat ik dat mens zo irritant vond..
Delivered without an information leaflet
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:16:20 #181
95608 Speth
Rorschach
pi_26899052
quote:
mensen die naar hardstyle-feesten gaan voor paupers uitmaken
Ik denk ei'k dat als ik naar een hardstyle feest zou gaan, men mij eerder voor zaken uit zou maken dan andersom.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:16:21 #182
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_26899053
Zooo, net terug van jaarclubeten met al mijn gezellige vriendinnetjes zal ik ook mijn mening maar even geven over het wonen met alleen maar vrouwen, wat ik inmiddels al bijna 5 jaar doe...

Op zich best prima, redelijk schoon hier in huis (overal!) en we hebben zelfs een brandblusser hangen die niet door een of andere dronken semi-grappige huisgenoot is leeggespoten op een slapende andere huisgenoot (want he, wij zijn vrouwen!), maar als er eenmaal 2 mensen ruzie met elkaar hebben...

Het schijnt zo te zijn dat kerels dan een dag later een biertje met elkaar drinken en alles weer goed is, hier doet iedereen na een paar dagen of het nooit gebeurt is maar suddert het nog weken/maanden door onder de oppervlakte..

Verder over wonen met vrouwen niets dan goeds!
Nulla verba sed acta
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:17:18 #183
95608 Speth
Rorschach
pi_26899083
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:14 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Is locals een corpsballetjes woord? Vandaar dat ik dat mens zo irritant vond..
Inboorlingen
Stadjers (Groningen only)
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:17:55 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_26899102
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:17 schreef Speth het volgende:

[..]

Inboorlingen
Stadjers (Groningen only)
Arbeiders
Burgerlullen
pi_26899110
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:09 schreef TYP het volgende:

[..]

je doet dat soort dingen niet alleen om aan werk te komen, maar ook omdat het leuk is, dikke knor die je er rond loopt. En was is het nut om te gaan zeggen dat je er niets mee hebt? Who cares? Ik geef ook niets om voetbalverenigingen, moet ik daarom in elk voetbaltopic gaan posten dat ik mij niet beter voel dan voetballers, maar dat ik het eigenlijk maar domme verenigingen vind?
Tuurlijk zul je zeggen dat het iets anders is, maar het is echt een feit dat ik voetballers maar een stel domme rukkers vind die helemaal opgewonden raken van achter een bal aanrennen en douchen met andere gasten. En toch post ik er niet. Dus waarom jij hier wel?
Blitse rakkerrrrrrrr
pi_26899139
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:17 schreef Hexagon het volgende:
Arbeiders
Burgerlullen
Bedankt voor het vertalen.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:21:27 #187
95608 Speth
Rorschach
pi_26899223
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:18 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Bedankt voor het vertalen.
Ik denk dat het meer een aanvulling was
pi_26899252
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:18 schreef cultheld het volgende:

[..]

en ze hebben allemaal een hekel aan corpsballen
Ik wil hier niet de Freud gaan spelen, maar is dat niet omdat ze zich bedreigd voelen? De gaafste feesten, de lekkerste meiden, en genoeg pieken... waar vind je het? Precies. Diep van binnen zou je maar wat graag zo willen zijn, maar ach.. het is niet voor iedereen weggelegd en een hekel eraan hebben is dan lekker makkelijk heh.
pi_26899254
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Arbeiders
Burgerlullen
Nu weet ik het zeker: Ik zal nooit en te nimmer bij een corps gaan.
pi_26899280
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:21 schreef Speth het volgende:
Ik denk dat het meer een aanvulling was
Een inboorling is gewoon een normaal woord.
Stadjers is geen woord.
Dat heeft helemaaaal niks te maken met corpsballetje zijn of niet.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:23:11 #191
95608 Speth
Rorschach
pi_26899285
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:22 schreef cultheld het volgende:

[..]

Omdat je je aangesproken voelt?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:24:54 #192
95608 Speth
Rorschach
pi_26899340
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:23 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Een inboorling is gewoon een normaal woord.
Stadjers is geen woord.
Jawel. Sterker nog, het is de aanduiding die de gemeente hier gebruikt voor inwoners van Groningen. Geen studentenwoord dus. Je hebt stadjerspassen, stadjersdagen en weet ik veel wat nog meer voor ongein.
quote:
Dat heeft helemaaaal niks te maken met corpsballetje zijn of niet.
Dat beweerde ik ook niet.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:26:05 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_26899376
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:09 schreef TYP het volgende:

[..]

Helemaal juist

Overigens ben ik geen lid van het corps maar van een gematigdere vereniging. De echte corpslui daar zou ik waarschijnlijk gewoon niet tussen passen. Niet dat ik een hekel aan ze heb. Met sommigen van hen kan ik prima een pilsje drinken en een gesprek hebben.

Ik heb in ieder geval meer aanzien voor hen dan voor suffe sukkels die alles maar lopen af te kraken zonder dat ze uberhaupt weten waarover ze het hebben. Alsof corpslui allemaal voormalige nerds zijn. Dat is echt zo'n troostende gedachte die ooit is bedacht door gefrustreerde mannetjes die zich minderwaardig en saai voelden terwijl ze de corpsleden lol zagen hebben.

NIet iedereen hoeft lid te worden. Maar dat trieste gezeik is best vermoeiend.
pi_26899417
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:24 schreef Speth het volgende:
Jawel. Sterker nog, het is de aanduiding die de gemeente hier gebruikt voor inwoners van Groningen. Geen studentenwoord dus. Je hebt stadjerspassen, stadjersdagen en weet ik veel wat nog meer voor ongein.
Staat het in het woordenboek? Nee. Geen woord dus. Waarom moeten mensen uit het noorden altijd doen, alsof ze een ander land zijn. Was het een studententip?
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:28:32 #195
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_26899470
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:22 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nou dan niet joh!

ze zullen je echt niet missen ofzo. blijf lekker in je dorp wonen
pi_26899501
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:27 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Staat het in het woordenboek? Nee. Geen woord dus. Waarom moeten mensen uit het noorden altijd doen, alsof ze een ander land zijn. Was het een studententip?
zoek jij dan eens "zeurwijf" op in het woordenboek.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:29:48 #197
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_26899510
Het was zo'n leuk topic, maar het gaat nergens meer over...
Op slot met die zooi
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:29:50 #198
95608 Speth
Rorschach
pi_26899511
quote:

[..]

Staat het in het woordenboek? Nee. Geen woord dus. Waarom moeten mensen uit het noorden altijd doen, alsof ze een ander land zijn. Vrij irritant..
Als het geen studentenwoord is.. waarom post je het dan? Was het een studententip?
Ik kom niet uit het noorden. Sterker nog, ik vind echte Groningers een stelletje boeren bij mekaar.

Het is het woord dat studenten hier doorgaans gebruiken om mensen die hier wonen, werken, belasting betalen en in lelijke synthetische jassen over straat lopen aan te duiden. Het is van oorsprong echter geen woord dat door studenten bedacht is.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:30:33 #199
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_26899534
quote:

[..]

Zeik niet mens. Er bestaat nog zoiets als dialecten. Stadjer is een prima Gronings woord.
pi_26899569
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 23:22 schreef TYP het volgende:

[..]

Ik wil hier niet de Freud gaan spelen, maar is dat niet omdat ze zich bedreigd voelen? De gaafste feesten, de lekkerste meiden, en genoeg pieken... waar vind je het? Precies. Diep van binnen zou je maar wat graag zo willen zijn, maar ach.. het is niet voor iedereen weggelegd en een hekel eraan hebben is dan lekker makkelijk heh.
Mijn god, denk je dat serieus? Ben je echt zo geïndoctrineerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')