Hier heb je gelijk in. Neem een doorsnee dorpsslet. Er zijn misschien 10 mannen uit het dorp overheen geweest en de resterende 50 die haar ook kennen willen haar net zo goed neuken maar durven niet of hebben ooit een blauwtje gelopen tijdens een zatte avond (enorme schaamte..)quote:Op zondag 20 maart 2005 01:44 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Plus dat het gros onbewust wel weet dat ze haar niet in bed zouden kunnen krijgen, maar zichzelf gewoon voorhouden dat ze het niet -willen- omdat ze 'zo makkelijk' is...
Nee, denk ik niet. Minder kritisch wordt gelijkgesteld aan "makkelijk", met het gebruikelijke riedeltje aan argumenten als gevolg.quote:Op zondag 20 maart 2005 01:46 schreef milagro het volgende:
Mag een vrouw niet wat minder kritisch zijn als de sex gewoon om de sex is?
<..> Kan dat niet zonder jezelf meteen te devalueren?
Maar ms duikt ze helemaal niet 'makkelijk' het bed in, ms heeft ze wel een weloverwogen keuze gemaaktquote:Op zondag 20 maart 2005 01:44 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Goed punt.
De gedachte is, als zij zo makkelijk in bed duikt met een man, dan kan elke man het voor elkaar krijgen. Misschien nog wel terwijl ik een relatie met haar heb.
Het levert denk ik teveel gevaar op concurrentie op voor de gemiddelde man.
Plus dat het gros onbewust wel weet dat ze haar niet in bed zouden kunnen krijgen, maar zichzelf gewoon voorhouden dat ze het niet -willen- omdat ze 'zo makkelijk' is...
en wie noemt wie dan oppervlakkigquote:Op zondag 20 maart 2005 01:50 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Nee, denk ik niet. Minder kritisch wordt gelijkgesteld aan "makkelijk", met het gebruikelijke riedeltje aan argumenten als gevolg.
Mensen beoordelen niet op hoe een ander zicht misschien voelt, ze beoordelen op wat ze zien gebeuren.
Als de vrouw in kwestie enkel aan haar korte-termijn-behoeften denkt, hoeft ze niet kritisch te zijn.quote:Op zondag 20 maart 2005 01:46 schreef milagro het volgende:
[..]
Mag een vrouw niet wat minder kritisch zijn als de sex gewoon om de sex is?
Als je nu behoefte hebt aan sex, maar geen vaste partner hebt, dan is je blik natuurlijk wat minder kritisch, in die zin dat er andere eisen gesteld worden.
Kan dat niet zonder jezelf meteen te devalueren?
Een vrouw kan zomaar behoefte hebben aan sex alleen, zonder liefde persé.
quote:Op zondag 20 maart 2005 01:49 schreef nozem het volgende:
[..]
Hier heb je gelijk in. Neem een doorsnee dorpsslet. Er zijn misschien 10 mannen uit het dorp overheen geweest en de resterende 50 die haar ook kennen willen haar net zo goed neuken maar durven niet of hebben ooit een blauwtje gelopen tijdens een zatte avond (enorme schaamte..)
Dan is het gemakkelijkste om te roepen voor dat soort lui: "Gatverdamme, wat een slet, ik hoef haar niet eens, ze duikt met iedereen het bed in!"
Vrouwen die sex hebben uit louter lustoverwegingen zitten de gemiddelde man gewoon niet lekker. Ik denk dat de emancipatie ophoudt bij dit punt. Het gros van de mannen zal een 'ongeschonden' vrouw prefereren boven een afgelikte boterham. Ik zie daar de komende eeuwen ook geen verandering in komen trouwens.quote:Op zondag 20 maart 2005 01:53 schreef milagro het volgende:
[..]
en wie noemt wie dan oppervlakkig
minder of meer kritisch is toch afhankelijk van het doel.
als je sex wilt, ben je minder kritisch dan als je liefde wilt.
maar als ik jullie zo lees, dan moet een dame, wil ze zich zelf niet devalueren , alleen dan sex hebben als er sprake is van meer dan sex alleen![]()
De hele redenering is zo krom als een hoepel.quote:
Dan zal de betreffende man heel even zijn smoel dichthouden, totdat zij weer met een andere kerel het bed deelt, dan is het hek opnieuw van de dam.quote:
En zo is het maar net.quote:Op zondag 20 maart 2005 01:56 schreef nozem het volgende:
[..]
Het gros van de mannen zal een 'ongeschonden' vrouw prefereren boven een afgelikte boterham. Ik zie daar de komende eeuwen ook geen verandering in komen trouwens.
er worden alleen hier zulke uitersten genoemd, waarom nu meteen weer over 'afgelikte boterhammen' sprekenquote:Op zondag 20 maart 2005 01:56 schreef nozem het volgende:
[..]
Vrouwen die sex hebben uit louter lustoverwegingen zitten de gemiddelde man gewoon niet lekker. Ik denk dat de emancipatie ophoudt bij dit punt. Het gros van de mannen zal een 'ongeschonden' vrouw prefereren boven een afgelikte boterham. Ik zie daar de komende eeuwen ook geen verandering in komen trouwens.
Ja, dat zijn de ergsten.quote:Op zondag 20 maart 2005 02:00 schreef milagro het volgende:
maar er zit ook nog iets tussen die 2 uitersten, hoor
Zeker, maar luister maar eens naar het gemiddelde debat op een damestoilet over 'die ene jongen'... dat gaat ook echt niet in percentages hoor, die is of een player, of niet.quote:Op zondag 20 maart 2005 02:00 schreef milagro het volgende:
je hebt dames die idd met alles wat een lul heeft en beweegt in bed duiken en je hebt dames die alleen sex hebben binnen een vaste relatie of duidelijke verwachtingen in die richting, maar er zit ook nog iets tussen die 2 uitersten, hoor
Ik denk dat veel mannen het al moeilijk hebben met vrouwen die buiten de vaste relatie om hun gram proberen te halen op sexueel gebied, ook al gebeurt dat maar sporadisch. In de jaren '70 dacht men de eeuwenlang gangbare conservatieve opvattingen in 1 sexuele revolutie wel even weg te vagen, ik ben ervan overtuigd dat we daar rap van terug zijn gekomen. In de jaren '90 probeerden we het nog eens dunnetjes over te doen, ook zonder enig 'progressief' resultaat en ik zie op dit moment juist een tendens naar een hernieuwd conservatisme. Veel tieners zijn conservatiever op het gebied van sex en relaties dan hun ouders in de jaren '70..quote:Op zondag 20 maart 2005 02:00 schreef milagro het volgende:
[..]
er worden alleen hier zulke uitersten genoemd, waarom nu meteen weer over 'afgelikte boterhammen' spreken
een vrouw die op zijn tijd sex heeft om de sex, is niet meteen een slettenbak, een afgelikte boterham en devalueert zichzelf niet, de veroordelende man doet dat, omdat hij met 2 maten meet.
je hebt dames die idd met alles wat een lul heeft en beweegt in bed duiken en je hebt dames die alleen sex hebben binnen een vaste relatie of duidelijke verwachtingen in die richting, maar er zit ook nog iets tussen die 2 uitersten, hoor
wat doe jij in een damestoiletquote:Op zondag 20 maart 2005 02:04 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Zeker, maar luister maar eens naar het gemiddelde debat op een damestoilet over 'die ene jongen'... dat gaat ook echt niet in percentages hoor, die is of een player, of niet.
Mensen houden nou eenmaal van categoriseren. En dat jij van jezelf weet dat het allemaal veel genuanceerder ligt, maakt voor de rest geen fluit uit.
Je grootste misverstand in deze strijd om 'seksueel gelijke rechten voor de vrouw' is echter dat het niet zoveel uitmaakt dat jij zegt wat logisch is, gezien vanuit je positie als vrouw, maar wat de man zegt vanuit zijn positie. Of dat nou terecht, eerlijk of conform gelijke rechten is of niet; dat maakt geen zak uit. Als een man met twee maten meet is dat zijn goed recht. Als een man dat níét wil doen, is dat ook zijn goed recht.quote:Op zondag 20 maart 2005 02:00 schreef milagro het volgende:
[..]
een vrouw die op zijn tijd sex heeft om de sex, is niet meteen een slettenbak, een afgelikte boterham en devalueert zichzelf niet, de veroordelende man doet dat, omdat hij met 2 maten meet.
Ik heb een aantal vriendinnen die daar bij tijd en wijle wel eens iets over laten vallen...quote:
hun gram halenquote:Op zondag 20 maart 2005 02:09 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mannen het al moeilijk hebben met vrouwen die buiten de vaste relatie om hun gram proberen te halen op sexueel gebied, ook al gebeurt dat maar sporadisch. In de jaren '70 dacht men de eeuwenlang gangbare conservatieve opvattingen in 1 sexuele revolutie wel even weg te vagen, ik ben er van overtuigd dat we daar rap van terug zijn gekomen. In de jaren '90 probeerden we het nog eens dunnetjes over te doen, ook zonder enig 'progressief' resultaat en ik zie op dit moment juist een tendens naar een hernieuwd conservatisme. Veel tieners zijn conservatiever op het gebied van sex en relaties dan hun ouders in de jaren '70..
tja met zo'n instelling van de man kan je niet winnen als vrouw.quote:Op zondag 20 maart 2005 02:12 schreef Bombie het volgende:
[..]
Je grootste misverstand in deze strijd om 'seksueel gelijke rechten voor de vrouw' is echter dat het niet zoveel uitmaakt dat jij zegt wat logisch is, gezien vanuit je positie als vrouw, maar wat de man zegt vanuit zijn positie. Of dat nou terecht, eerlijk of conform gelijke rechten is of niet; dat maakt geen zak uit. Als een man met twee maten meet is dat zijn goed recht. Als een man dat níét wil doen, is dat ook zijn goed recht.
Als het merendeel van de mannen vindt dat je een afgelikte boterham bent als je zus of zo... dan heeft dat invloed op hun gedrag. Verder hoeft het voor jou niets óver jou te zeggen.
Maar dus wél voor het mannelijk geslacht.
en als jouw ouders er nu eens wél er een heel probleem van hadden gemaakt?quote:Op zondag 20 maart 2005 10:50 schreef PeRi het volgende:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar waarom ben je zo bang voor reacties van anderen? Het gaat er toch om of jij gelukkig bent?
Mijn vriend is ook van een andere afkomst dan ik. Niemand die er problemen van maakt, omdat ik er zelf ook nooit een probleem van gemaakt hebt.
Natuurlijk had ik in het begin ook wel zoiets van 'hmm okay, hij is wit en ik bruin.'quote:Op zondag 20 maart 2005 13:23 schreef milagro het volgende:
[..]
en als jouw ouders er nu eens wél er een heel probleem van hadden gemaakt?
zou jij dan nog zo onbezorgd gelukkig kunnen zijn in eerste instantie, zo aan het begin van iets wat mogelijk een relatie zou kúnnen worden?
ik weet bv van mijn vorige baas, dat hij ab-so-luut zijn kinderen niet met vriendjes of vriendinnetjes thuis wilt zien komen die een andere achtergrond hebben dan de zijne, culturen moet je niet mixen, zo vond hij en hij zei dat hij ook veel moeite zou doen om er een stokje voor te steken (wel binnen de wet aanvaardbare grenzen, hè) en zijn dochters en zoon streng zou toespreken over hun partnerkeuze.
als je dat al van te voren weet, dat je ouders zo zullen reageren, kan ik me goed voorstellen dat je als kind (van je ouders) enigzins in de piepzak zit.
Ja natuurlijk jaag je kind weg, maar als je ouders zo denken en jij woont nog thuis bv dan wordt het toch wat lastiger je poot stijf te houden denk ikquote:Op zondag 20 maart 2005 13:29 schreef PeRi het volgende:
[..]
Natuurlijk had ik in het begin ook wel zoiets van 'hmm okay, hij is wit en ik bruin.'
Ik ben vanaf het begin eerlijk geweest daarover. Ze zullen er niks aan kunnen doen, wat ze ook zeggen of hoe ze ook reageren. Het is mijn keuze, mijn leven, mijn gevoel en ze hebben het maar te accepteren. Hoe graag ze het wellicht anders zouden willen zien, het zijn nu eenmaal dingen waar zij niet over kunnen beslissen. Op die manier jaag je je kind alleen maar weg, als ouder zijnde.
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Het is voor hem wellicht ook moeilijk haar te introduceren bij zijn familie. Niet alleen voor haar.quote:Op maandag 21 maart 2005 16:04 schreef JanPoedel het volgende:
Als hij echter probeert te ontwijken en te voorkomen dat jij kennismaakt met zijn ouders, dan is er iets aan de hand. Dan gebruikt hij jou.
Dat hoeft ook niet zo te zijn. Dat is ook niet wat ik zeg. Het is net zoals ik zeg, als zijn ouders het geen probleem vinden dat hij varkensvlees eet, bier drinkt, niet vast, enz, dan vinden ze het zeer waarschijnlijk ook niet erg dat hij een vriendin (van werk/school/verzin maar wat) mee neemt om te eten ofzo.quote:Op maandag 21 maart 2005 16:06 schreef PeRi het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Het is voor hem wellicht ook moeilijk haar te introduceren bij zijn familie. Niet alleen voor haar.
Sorry hoor, maar de meesten veranderen na het huwlijk welquote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:18 schreef MeMia het volgende:
[..]
Sorry, hij is geintegreerd en wil geen slaafse bruid als huisdier. Daarom vindt hij mij ook zo leuk
Precies. En zij die praten, zijn het echt niet waard hoor om je druk over te maken.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 19:16 schreef Wolkje het volgende:Laat de rest van de wereld lekker praten dan![]()
Ik mag hopen dat dit sarcastisch bedoeld is?quote:Op donderdag 24 maart 2005 19:42 schreef mr_ivy het volgende:
zou een heleboel schelen als marokkanen een soort van een herkenningslogo zouden dragen. kan bijdragen aan de interacties tussen mensen.
sarcasme of niet schat, ik haal voorbeelden uit de praktijk.quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dit sarcastisch bedoeld is?
Whatever, lieverd.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 13:49 schreef mr_ivy het volgende:
sarcasme of niet schat, ik haal voorbeelden uit de praktijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |