Westersquote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:39 schreef du_ke het volgende:
Je zou het ook zo kunnen zien, typisch westerse sociale maatregelen.
ook goedquote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:39 schreef du_ke het volgende:
Je zou het ook zo kunnen zien, typisch westerse sociale maatregelen.
Sociale zekerheid noemt men dat, goede uitvinding hoorquote:eerst maakt de overheid arbeid ingewikkeld en duur
Je weet wel vanuit het joods-christelijke verlichtingsdenken.quote:
tot jezelf een keer in de situatie komt dat je er gebruik van moet maken, dan ben je toch wel verdomde blij met al die "linkse" trekjes.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 18:30 schreef Landmass het volgende:
werklozen projecten, hoge belasting op arbeid, veel regels, hulpverleners, uitkeringen. typisch linkse trekjes.
Kabinet den Uyl: Major damage, kostte het land 15 jaar om op te krabbelen.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:02 schreef WarSnake het volgende:
Jammer, voor mongool LandAss dat er nooit een linkse meerderheid in het kabinet is geweest. Rechts had altijd de meerderheid en dus meest schuldig aan de huidige situatie.
Tijd voor een progressieve regering.![]()
Ja hoor, geloof je het zelf? Wat een unieke onzin zeg.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:20 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Kabinet den Uyl: Major damage, kostte het land 15 jaar om op te krabbelen.
Kabinetten Kok: Superior damage, waar we de komende vijftig jaar nog aan afbetalen.
U wordt bedankt, U kunt gaan.
Leg uit?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 20:20 schreef speedfreak1 het volgende:
Kabinetten Kok: Superior damage, waar we de komende vijftig jaar nog aan afbetalen
een hongerloontje, zet je rode bril eens af gast, we kunnen niet allemaal miljoenair zijn, er zijn rijke mensen en er zijn niet rijke mensen.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 06:49 schreef Vhiper het volgende:
Grappig, ik hoor juist dat men in de land-en tuinbouw best Nederlanders wil aannemen, maar dat men de mensen niet kan vinden, nu wil de overheid daar in springen door ze te helpen met detacheringsbureau's die het administratieve en speurwerk voor ze doet, ga jij al bij voorbaat zeiken dat het "toch wel weer niet gaat lukken".
Jij hebt liever "vrije marktwerking" zeker? Inhoudende dat of de Nederlander daar voor een hongerloontje aan de slag moet, of er nog meer Nederlanders hun baan verliezen aan illegalen???
Het punt is nu juist, en dat heeft het verleden bikkelhard aangetoond, dat het rendement van dit soort projecten werkelijk minimaal is. Eén van de oorzaken moet je volgens mij zoeken in het feit dat het voor de betrokkenen helemaal financieel niet aantrekkelijk is om te werken. Je kunt dan een paar dingen overwegen, de uitkeringen drastisch verlagen, lijkt mij niet bepaald gewenst, minimumloon verhogen, koppeling aan de uitkeringen veroorzaakt direct dat de uitkeringen meestijgen, de wergeverslasten voor laagbetaalden verlagen, zodat een werkgever de laagbetaalde wat meer kan betalen, lijkt mij een aardige oplossing, maar dan moet dat worden doorgetrokken naar de hogere niveaus om gatvorming te voorkomen, zo maar eens een paar ideeën. Maar zo'n project is gedoemd om te mislukken, resultaten uit het verleden bieden hier houvast.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 07:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik zie het probleem niet zo. 400.000 euro is niet zo een heel groot bedrag. Als je daar 500 werklozen mee van hun uitkering afhelpt kost dat 800 euro per persoon. Dat lijkt me een uiterst efficiente manier om iemand aan het werk te helpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |