Ze wonen hier, dus NL heeft klaarblijkelijk ergens een steek laten liggen.quote:Op zondag 20 maart 2005 20:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ja joh, nu heeft NL het zelf gedaan.![]()
Okay, ze zouden veel harder en consequenter moeten worden aangepakt, bedoel je dat?quote:Op zondag 20 maart 2005 21:10 schreef Amando het volgende:
[..]
Ze wonen hier, dus NL heeft klaarblijkelijk ergens een steek laten liggen.
Marokko heeft haar bevolking doorgaans goed onder controle.
Dat is een zeer flauwe grap van kloon Barry_Zack.. gebruikt zij al een maandje of drie.. lachenquote:
Je bedoelt dat er tienduizenden mensen zonder enige vorm van proces zijn opgesloten in Marokko?quote:Op zondag 20 maart 2005 21:10 schreef Amando het volgende:
[..]
Ze wonen hier, dus NL heeft klaarblijkelijk ergens een steek laten liggen.
Marokko heeft haar bevolking doorgaans goed onder controle.
Welk tweede paspoort? Wat weerhoudt het boefje om zijn paspoort te vernietigen en zijn Marokkaanse nationaliteit aan de orde te stellen?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 19:15 schreef Mea_Culpa het volgende:
[..]
Nee hoor met 2 paspoorten (zoals 99% heeft) kan er 1 afgenomen worden.
De politie roeit met de middelen die men heeft. De politie kan in het algemeen harder gaan optreden alleen is het in veel gevallen dan onwettig. Er moet de wil zijn bij het volk en daarmee de politiek om de politie meer bevoegdheden te geven maar daar zullen niet alleen de kut-marokkaantjes last van gaan hebben.quote:Op zondag 20 maart 2005 21:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Okay, ze zouden veel harder en consequenter moeten worden aangepakt, bedoel je dat?
In zoverre geef ik je dan gelijk dat de politie in NL een stel kneuzen zijn.
dan kies ik voor jah , dan alleen voor echt criminelen die echt niet op goede pad te kunnen krijgen .quote:Op zondag 20 maart 2005 21:37 schreef more het volgende:
Misschien moeten we een referendum organiseren.
Moeten alle anti-westerse radicale-//--//--//-zware criminele Allochtonen Nederland uitgezet worden?
Inderdaad. Maar ik vind het 2e paspoort uberhaupt bullshit, zeker wat betreft de hopeloze gevallen: los van het feit of het onhaalbaar is; soort van puntensysteem alla het huidige rijbewijs en bij een bepaald aantal "punten" --> grens over vegen ..quote:Op zaterdag 19 maart 2005 19:16 schreef Mea_Culpa het volgende:
[..]
Niet weten dat ze het hebben? Ze hebben het zelf aangevraagd en opgehaald bij het consulaat!
Kan niet, snap dat nou eens. Volgens artikel 1 van de grondwet van Nederland:quote:Op zaterdag 19 maart 2005 17:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Je mag iemand niet de Nederlandse nationaliteit afnemen als hij/zij daardoor stateloos wordt. Maar bij iemand met twee nationaliteiten is dat niet het geval. Dus kan het dan wel. Verdonk is het in elk geval wel aan 't onderzoeken. En van mij mag zo'n wet er snel komen.
Ik zie ook geen bezwaar tegen die wet. Als ze zich gedragen, is er toch niets aan de hand!
Verder vanaf nu twee nationaliteiten verbieden. Heb je een andere, dan geen Nederlandse. Heb je eerst een Nederlandse en ga je effe in marokko de marokkaanse erbij nemen, dan mag je de Nederlandse weer inleveren. Simpel.
Oftewel, als iemand met 2 paspoorten een geweldsdelict pleegt en iemand met 1 paspoort hetzelfde delict pleegt moeten ze hetzelfde behandeld worden. Paspoort afnemen zal bij een Nederlander niet gebeuren, omdat deze dan paspoortloos is. Mag niet dus. Een Marokkaan z'n NL paspoort afnemen zou in principe mogen, maar dat strookt niet met dit artikel, omdat deze behandeling bij een Nederlander met 1 paspoort niet wordt uitgevoerd.quote:Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
wat ik me eigelijk afvraag, waren het wel echt 20 marokkanen of zat er misschien 1 turk tussenquote:Op vrijdag 18 maart 2005 17:51 schreef Harry_Sack het volgende:
er komt ineens een vraag bij me op. Hoe weten die 2 gasten dat het er 20 waren? Ze wisten blijkbaar tegen wie ze het opnamen he ?
Goede vraag ja. Want laten we wel wezen; toen iedereen hoorde dat een vrouw beroofd was van haar handtastje dacht iedereen dat het een marokkaan was. Het is gewoon lekker makkelijk in sommige gevallen...quote:Op maandag 21 maart 2005 00:31 schreef Jett het volgende:
[..]
wat ik me eigelijk afvraag, waren het wel echt 20 marokkanen of zat er misschien 1 turk tussen
Ik zie idd altijd weinig groepjes Riffijnse gabbers of Riffijnse metalheads of Riffijnse gothics of Riffijnse hockey-boys of Riffijnse skaters of Riffijnse leernichten op straat, jij soms wel?quote:Op zondag 20 maart 2005 14:31 schreef Prego het volgende:
[..]
dat geldt natuurlijk niet voor gabbers, alto's etc
terugsturen anar land van herkomst. EN WEL NUUUUU!!quote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar het komt ook bij Nederlandse kids voor. Vanochtend nog op het voetbalveld schopte een jochie de keeper van de tegenpartij loeihard onderuit, omdat hij niet tegen zijn verlies kon. Reken maar dat het joch een schorsing wacht. Vind dit echt niet meer normaal.
wat een telegraaf argumentquote:De vraag is dan ook: Hoe komt het dat men gewoon op mensen intrapt en ze zoveel mogelijk pijn willen doen? Ligt het misschien aan die leuke spelletjeszoals GTA, die kids van 10 jaar al spelen?
monkey see, monkey do. als je elke zaterdag je vader hoort kankeren op de scheidsrechter dan gaat zo kind dat na doen. gebeurde 10 jaar geleden al en je kon precies zien wie de vader was van zo kutkindquote:Hun gedrag lijkt er in elk geval wel op.
Even ter correctie, iemand met een dubbele nationaliteit de Nederlandse afpakken en het land uitzetten versus iemand met alleen de Nederlandse nationaliteit een gevangenisstraf geven zijn twee verschillende gevallen en deze mogen dus ook verschillend aangepakt worden.quote:Op maandag 21 maart 2005 00:21 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Kan niet, snap dat nou eens. Volgens artikel 1 van de grondwet van Nederland:
[..]
Oftewel, als iemand met 2 paspoorten een geweldsdelict pleegt en iemand met 1 paspoort hetzelfde delict pleegt moeten ze hetzelfde behandeld worden. Paspoort afnemen zal bij een Nederlander niet gebeuren, omdat deze dan paspoortloos is. Mag niet dus. Een Marokkaan z'n NL paspoort afnemen zou in principe mogen, maar dat strookt niet met dit artikel, omdat deze behandeling bij een Nederlander met 1 paspoort niet wordt uitgevoerd.
De enige optie is dan de grondwet veranderen en dat zal niet gaan gebeuren (de grondwet staat boven elke andere wet, dus even een wetje erbij kalken kan niet). Stel dat het wel gebeurd, dan heb je op politiek niveau met ongeveer heel europa en heel de VS ruzie.
Ik heb het idee dat ik dit al wel 100 keer heb moeten uitleggen, maar laat het nou godverdomme eens duidelijk zijn dat uitzetten geen optie is.
Het laat dan ook duidelijk het signaal zien dat men anders is dan andere burgers doordat zij na iets fout gedaan te hebben als zijnde van het land van herkomst ongeacht de werkelijke herkomst gezien wordt maar bij een goede daad toch echt wel bij ons horen. Die twee aspecten zijn niet verenigbaar met waar velen op hameren. Hoe bewijzen we verder dat er van een dubbele nationaliteit sprake is als men het paspoort verduisterd en voorkomen we dat ze terug op het vliegtuig worden gezet bij aankomst in het zogestelde land van herkomst wanneer men ontkent dat men die nationaliteit heeft, geen paspoort op zak hebben en stennig maakt?quote:Op maandag 21 maart 2005 13:23 schreef FreedonNadd het volgende:
Even ter correctie, iemand met een dubbele nationaliteit de Nederlandse afpakken en het land uitzetten versus iemand met alleen de Nederlandse nationaliteit een gevangenisstraf geven zijn twee verschillende gevallen en deze mogen dus ook verschillend aangepakt worden.In gelijke gevallen gaat alleen op bij echt gelijke gevallen maar dit zijn geen gelijke gevallen. Net zoals nu iemand met een niet permanente verblijfsvergunning ook wordt uitgezet na een geweldsdelict naast gevangenisstraf.
Was blank en blond en is gewoon Nederlander.quote:Op maandag 21 maart 2005 09:32 schreef donald_dick het volgende:
[..]
terugsturen anar land van herkomst. EN WEL NUUUUU!!
Zijn vader was 15 toen hij werd geboren en is nauwelijks in beeld tegenwoordig. Vrijwel altijd is zijn opa erbij en durft hij niks te doen. Die opa is niet flauw. Helaas was die er zaterdag niet bij. Die zou hem aan zijn oren naar huis gesleept hebben.quote:monkey see, monkey do. als je elke zaterdag je vader hoort kankeren op de scheidsrechter dan gaat zo kind dat na doen. gebeurde 10 jaar geleden al en je kon precies zien wie de vader was van zo kutkind
Ik heb het ook al vijfhonderd keer uitgelegd.quote:Op maandag 21 maart 2005 00:21 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Kan niet, snap dat nou eens. Volgens artikel 1 van de grondwet van Nederland:
[..]
Oftewel, als iemand met 2 paspoorten een geweldsdelict pleegt en iemand met 1 paspoort hetzelfde delict pleegt moeten ze hetzelfde behandeld worden. Paspoort afnemen zal bij een Nederlander niet gebeuren, omdat deze dan paspoortloos is. Mag niet dus. Een Marokkaan z'n NL paspoort afnemen zou in principe mogen, maar dat strookt niet met dit artikel, omdat deze behandeling bij een Nederlander met 1 paspoort niet wordt uitgevoerd.
De enige optie is dan de grondwet veranderen en dat zal niet gaan gebeuren (de grondwet staat boven elke andere wet, dus even een wetje erbij kalken kan niet). Stel dat het wel gebeurd, dan heb je op politiek niveau met ongeveer heel europa en heel de VS ruzie.
Ik heb het idee dat ik dit al wel 100 keer heb moeten uitleggen, maar laat het nou godverdomme eens duidelijk zijn dat uitzetten geen optie is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |