abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 oktober 2001 @ 11:13:54 #1
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_1803410
Ik hoorde net op TMF het nummer "Van God Los" van de (Nederlandse?) band Monza. Ik vond het echt een heel mooi on-nederlands goed nummer. Toen ik echter wat beter naar de tekst luisterde schrok ik toch wel even.

Stukje refrein:
Van god los
Laat nu toch die god los
Hij is niemand in de kosmos
Zonde van de tijd...

Ik, als gelovig Christen, vind het jammer dat er eindelijk weer eens een mooi Nederlands nummer is en dan zit er zo'n stomme tekst in...

Maar laten we hier geen discussie beginnen over het wel of niet geloven. Het gaat er mij meer om dat het wel eens gebeurd dat je een heel mooi nummer hoort en dat dan de tekst, voor jouw gevoel, heel verkeerd blijkt te zijn. Is dat jullie ook wel eens overkomen?

What's the speed of Dark?
pi_1803439
Ik wist niet wat ik las, dit is echt te gek voor woorden. ik meen het serieus dit vind ik zeer beledigd. Zou ook in geen ander land als in nederland kunnen. Ik zou graag weten waar deze band onder contract staat om hier toch een brief over te schrijven. Al was het alleen maar om voor mezelf aan te geven dat ik dit echt niet vind kunnen.
Pim is vermoord omdat hij zei wat hij dacht.Om zijn mening. En, zoals hij dat zelf met een knipoog aanduidde::"Iemand moet toch zeggen wat U niet mag zeggen!"
  woensdag 3 oktober 2001 @ 11:25:10 #3
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_1803459
Dat liedje viel me ook al op jah.. maar ik zie niet in waarom het beledigend is. Dat je het er niet mee eens bent is iets anders, maar waarom het niet zou kunnen weet ik niet. Als je in gospel mag oproepen om wel te geloven moet het omgekeerde ook kunnen. Daarmee wil ik verder niet zeggen dat het wel een goede tekst is.

Ontopic: Walk on the wild side van Lou Reed, ik dacht eerst dat dat een heel lief nummertje was maar dat ging ook over een omgebouwd persoon of zo.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_1803460
Tsja, nu zit je dus in 2-strijd. Het is wel een rete te gek nummer (volgens jou dan), maar er staat een tekst in die niet overeenkomt met jouw persoonlijke ik. Ben je consequent genoeg om dit nummer dus niet aan te schaffen of geef je toe aan je zwakte?

Ik zou voor je principes gaan.

Succes ermee.

(Ik ben trouwens streng atheist, even voor jullie beeldvorming. Ik ben het dus eens met de tekst dat geloof "a waste of time is".)

Fokzine sucks, Please delete my useraccount!
pi_1803464
Volgens mij is de zanger een Belg, en volgens mij is dat ook dezelfde persoon als de zanger van Noordkaap. Ik heb Monza wel eens in de Paradiso gezien, ik vond de zanger een patserig ventje en zijn band eik ook dus ik kan me wel iets voorstellen dat hij expres wil choqueren (¿). Maar er zijn toch wel ergere dingen over het geloof gezongen...

[Dit bericht is gewijzigd door Z op 03-10-2001 11:27]

Aldus.
  woensdag 3 oktober 2001 @ 11:26:27 #6
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1803469
Ik ken het nummer niet en hoewel ik niet textueel ben ingesteld qua muziek, zou zoiets het nummer volledig jkunnen bedreven wat mij betreft.

Bwah wat een kut-text

ps. ik Geloof dan welliswaar helemaal niet, maar het klopt gewoon niet, taaltechnisch gezien, zijn ook alles behalve mooie zinnen ofzo. Als je ergens over zingt, breng dat dan ook wel een beetje op niveau. Helemaal als het om Nederlandstalige text gaat

[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 03-10-2001 11:28]

pi_1803476
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 11:22 schreef Rechts het volgende:
Ik wist niet wat ik las, dit is echt te gek voor woorden. ik meen het serieus dit vind ik zeer beledigd. Zou ook in geen ander land als in nederland kunnen. Ik zou graag weten waar deze band onder contract staat om hier toch een brief over te schrijven. Al was het alleen maar om voor mezelf aan te geven dat ik dit echt niet vind kunnen.
Zeer eenzijdige reactie vind ik. Typisch voor iemand die zichzelf christen noemt (tenminste, dat neem ik voor het gemak even aan). Accepteer dan sommige mensen andere gedachtes er op na houden dan jij. Sjees, wat bekrompen.
Fokzine sucks, Please delete my useraccount!
pi_1803498
Als ik christen was (bennik niet ben net uit sympathie islamietje geworden), maar als ik dat was vergaf ik ze pardoes.
  woensdag 3 oktober 2001 @ 11:39:53 #9
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_1803569
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 11:22 schreef Rechts het volgende:
Nou, daar ben ik het ook niet helemaal mee eens. Iedereen mag van mij zijn/haar eigen mening hebben. Maar het is inderdaad voor bepaalde groepen zeer beledigend. Maar een Christelijk gospelnummer zou weer beledigend kunnen zijn voor moslims, omdat die weer in een andere god (Allah) geloven. Zo kun je wel door blijven gaan.

Nog een voorbeeld: "Christian Woman" van Type O Negative. Wat een geweldige muziek. Helaas is de tekst ook zeer aanstootgevend (zoals zoveel nummers van TON). Dat heeft mij er trouwens niet van weerhouden om toch de CD aan te schaffen. Van sommige nummers kan ik de humor wel inzien.

Zo kan ik me voorstellen dat een non zoveel van God gaat houden dat ze een zeer intieme relatie met God zou willen hebben. Menselijk als ze is, projecteert ze dat dan op haar vleselijke sexuele lustgevoelens: ze wil sex met God. En daar gaat "Christian Woman" over...

What's the speed of Dark?
pi_1803573
Teleurstellend nummer. Ik stopte warempel even met zappen om het te beluisteren, maar knapte af door die te makkelijke rijm.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_1803575
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 11:27 schreef James_Bondage het volgende:

[..]

Zeer eenzijdige reactie vind ik. Typisch voor iemand die zichzelf christen noemt (tenminste, dat neem ik voor het gemak even aan). Accepteer dan sommige mensen andere gedachtes er op na houden dan jij. Sjees, wat bekrompen.

Dat je dat aanneemt voor het gemak is al verkeerd. Hoe en of ik geloof doet voor mijn reactie niet ter zake. Het nummer is zover ik kan beoordelen puur geschreven om media aandacht te trekken. dat daarbij veel mensen gekwetst worden in hun over tuiging, waar jij zeker geen last van hebt. Gaat me veel te ver, en voldoet ook niet aan de normale normen en waarden die ieder mens heeft, zou moeten hebben. Om een goede omgang met de mede mens te hebben, nu is het wel zo dat we met zijn alle snel veel a-siocialer worden, maar dat is voor mij geen reden om eraan mee te doen.
Pim is vermoord omdat hij zei wat hij dacht.Om zijn mening. En, zoals hij dat zelf met een knipoog aanduidde::"Iemand moet toch zeggen wat U niet mag zeggen!"
  woensdag 3 oktober 2001 @ 11:41:42 #12
3656 tuxido
Wie draagt er nu een pak?
pi_1803584
Mij hebben ze verteld dat het de zanger en de drummer van de Belgische band Noordkaap zijn. Noordkaap is opgeheven en die twee zijn verder gegaan als Monza.
Noordkaap is die Belgische band van Sateliet Suzy. Althans daar ken ik ze van.
Vriend van mij gaat naar een concert van ze hier in Nederland. Ik heb ze zelf nog nooit gehoord, maar daar kan ik wel even iets aan doen.
ik moet hier nog eens iets goeds voor verzinnen
pi_1803771
Ik heb erg met je te doen, dat je gelooft dat je een geloof nodig hebt, en daardooor gelooft dat het niet geoorloofd is naar muziek te luisteren die misschien vanwege je geloof niet geoorloofd is.

Als je jezelf zou veroorloven naar "niet geoorloofde muziek" te luisteren, zou je misschien wel gaan geloven dat geloven, een niet te geloven, zo'n groot ongeloofwaardig gebreuren is, dat je wel snel van je geloof af valt.

* mboogie2 zijn favoriete cd is "once upon the cross" van Deicide

[Dit bericht is gewijzigd door mboogie2 op 03-10-2001 12:17]

woensdag 3 oktober 2001 @ 16:12:53 #14
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1805742
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 11:13 schreef lzandman het volgende:
Maar laten we hier geen discussie beginnen over het wel of niet geloven. Het gaat er mij meer om dat het wel eens gebeurd dat je een heel mooi nummer hoort en dat dan de tekst, voor jouw gevoel, heel verkeerd blijkt te zijn. Is dat jullie ook wel eens overkomen?
Dat heb ik vaak met gangster-rap enzo. Als blank burgermannetje kan ik me niet echt inleven in teksten over crack dealen en andere mensen overhoop schieten, maar soms is de muziek gewoon goed. Zelfde geldt voor sommige metal-nummers, met geblaat over Satan, geiten offeren en weet ik veel...

Zelf ben ik van mening dat je het niet met de boodschap van een nummer eens hoeft te zijn om het toch goede muziek te vinden.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  Trouwste user 2022 woensdag 3 oktober 2001 @ 18:09:47 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_1806654
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 11:13 schreef lzandman het volgende:
Het gaat er mij meer om dat het wel eens gebeurd dat je een heel mooi nummer hoort en dat dan de tekst, voor jouw gevoel, heel verkeerd blijkt te zijn. Is dat jullie ook wel eens overkomen?
Obla-di-Obla-da.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_13410141
Inderdaad een schitterend nummer, vooral als je niet in "god" gelooft

Keer na keer werd mij dan weer gezegd

de rest is goed en jij bent slecht

je bent de slechtste van de klas

vaak genoeg werd mij dan weer beloofd

de heer geprezen, zij geloofd

je bent de traagste van de klas

van god los

laat nu toch die god los

er is niemand in de kosmos

het is zonde van de tijd

van god los

laat nu toch die god los

het is zonde van de tijd

duizend maal werd mij dan weer verteld

jij gaat alleen maar voor het geld

je bent de duurste van de klas

terwijl dat zeker niet zo was

keer op keer werd mij dan weer gevraagd

of ik geloof in na vandaag

waarop ik zei dat er niets was

van god los

laat nu toch die god los

het is zonde van de tijd

van god los

laat die god los

er is niets of niemand in de kosmos

het is zonde van de tijd...

pi_13410287
Goed nummer en een redelijk goede persoonlijke tekst. Niets mis mee imho.
Er gaat niets boven Groningen
  woensdag 24 september 2003 @ 14:31:00 #18
19840 Libris
Live from Singapore
pi_13410309
Subtiele topickick,
Monza is toch Vlaams? Hebben ze nog andere (leuke nummers)?
pi_13410389
Monza is de nieuwe band van Stijn Meuris, de oud-zanger van Noordkaap. Ik vind het wel een aardig nummer, maar net zoals bij Noordkaap vind ik het allemaal net wat te zeurderig klinken.

Maar goed, daar ging het niet speciaal om in dit topic. Een slechte tekst kan me absoluut afschrikken. Met name bij Nederlandstalige muziek kan ik me hier erg aan storen. Maar ook bij andere muziek, met name rap en metal, kan het me bijzonder irriteren.

Als het echt een goed nummer is kan ik me er wel overheen zetten.

Hmmzz....
  woensdag 24 september 2003 @ 14:48:27 #20
16494 Riert
rrrataputata
pi_13410817
quote:
Op woensdag 3 oktober 2001 11:22 schreef Rechts het volgende:
Je untersign past erg mooi bij je post:

"Pim is vermoord omdat hij zei wat hij dacht.Om zijn mening. En, zoals hij dat zelf met een knipoog aanduidde::"Iemand moet toch zeggen wat U niet mag zeggen!""

hophop
pi_13413714
quote:
Op woensdag 24 september 2003 14:31 schreef Libris het volgende:
Subtiele topickick,
Monza is toch Vlaams? Hebben ze nog andere (leuke nummers)?
Ja, ze hebben nog een mooi nummer; "De Ogen Van Jenny"
Kijk hier voor de 12 songteksten van Monza, en zing gerust mee

http://lyricsheaven.topcities.com/survey_l_r_bestanden/Monza.htm

pi_13416553
Ze zijn momenteel bezig aan een nieuw album. Trouwens TS, vrij flauw hoor. Het is toch maar een muziektekst zeker. Neem jij dab ook de gorige teksten van Aborted of Exhumed serieus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')