abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 maart 2005 @ 02:37:49 #1
112013 Nathox
.... is er (n) iets..??
pi_25558242
Waarom staat in Nederland niet iedereen gewoon netjes RECHTS op dat ding??

Daar wordt iedereen toch vrolijker van?
If you just don't give a shit about things, everything gets so much easier...
  Redactie Games vrijdag 18 maart 2005 @ 02:38:46 #2
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_25558249
Zie jij ooit iedereen netjes in een rij staan bij de bakker
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 18 maart 2005 @ 02:39:31 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25558252
Ik vraag me ook af hoe ze dat in de Middeleeuwen deden .

C&H?

Ontopic: erg irritant idd. In Londen snappen ze dit allemaal, maar in Nederland wil het nog niet erg doordringen. Erg handig als je een aansluiting moet halen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 18 maart 2005 @ 02:45:25 #4
112013 Nathox
.... is er (n) iets..??
pi_25558274
Voor de moderator: als dit topic in de klaagbaak of ergens anders thuishoort; doe je ding..

Ontopic:
Ik ben echt van plan om een of ander aktie te houden. Zelf als een gek iedereen voor doen ofzo..
als ik n keer niks beters te doen heb.
mr mag ik er langs, mevr kijk zo gaat t beter. hee alles goed klop klop.
pi_25558306
Laat ze toch loltrappen.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 03:18:25 #6
19840 Libris
Live from Singapore
pi_25558359
Maar klopt wel, overal is het aan een kant van de roltrap staan en aan de andere kant lopen, behalve in Nederland.. Vreemd
pi_25558361
Nederlanders zijn over het algemeen erg onbeschoft.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_25558362
Waarom alleen rechts? Dat ding gaat toch alleen omhoog of omlaag.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 03:21:29 #9
67385 ROG
Go on, say it.
pi_25558365
De HTM had stickers met 'rechts-staan/links-lopen' strekking.. op ik geloof Den Haag CS.. of was het de NS op Schiphol?
pi_25558369
Dan kunnen je zakken gemakkelijker gerold worden.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_25558373
Land van links rijders en links staan.... GEK word je er van!
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:24:13 #12
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25560630
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 02:45 schreef Nathox het volgende:
Voor de moderator: als dit topic in de klaagbaak of ergens anders thuishoort; doe je ding..
Van mij mag ie hier blijven. Topics over 'Nederlanders in het wild' zijn altijd wel geinig.
Als je 'm liever in KLB wil hebben, gewoon even zeggen via dit topic of topicreport ofzo.

Ik vraag me trouwens af wáárom men eigenlijk links op de roltrap gaat staan. Ik bedoel, we fietsen aan de rechterkant, we rijden aan de rechterkant, waarom dan niet gewoon ook netjes aan de rechterkant als je op de roltrap staat?

In de stad zie je het zelfde: men loopt aan de rechterkant van de drukke winkelstraat, en de linkerkant komt je tegemoed.
(Un)masking for the greater good.
pi_25561113
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:24 schreef Natalie het volgende:

[..]

Van mij mag ie hier blijven. Topics over 'Nederlanders in het wild' zijn altijd wel geinig.
Als je 'm liever in KLB wil hebben, gewoon even zeggen via dit topic of topicreport ofzo.

Ik vraag me trouwens af wáárom men eigenlijk links op de roltrap gaat staan. Ik bedoel, we fietsen aan de rechterkant, we rijden aan de rechterkant, waarom dan niet gewoon ook netjes aan de rechterkant als je op de roltrap staat?

In de stad zie je het zelfde: men loopt aan de rechterkant van de drukke winkelstraat, en de linkerkant komt je tegemoed.
Dit topic past prima in C&H, het netjes op de roltrap en in de rij staan is behoorlijk cultuurgebonden.

Dat links staan begrijp ik ook niet: zelfs de britten staan rechts, al zijn de roltrappen daar wel omgedraaid. Ben daar een keer bijna op mijn bek gegaan om dat ik nietsvermoeden 'tegen de richting in' op probeerde te stappen.

Maar ja enegelsen zijn natuurlijk een bizar natuur fenomeen als het om rijen gaat. Zelfs bij de bushalte staan ze netjes in de rij te wachen. De bushokjes aldaar zijn er ook op aangepast om in de rij te staan.

Wat ik moet zeggen is het in de rij staan bij fastfoodrestaurants zoals de MacD en BK ook een stuk aangenamer is aan de overkant van de noordzee. In plaats van dat er voor iedere kassa een aparte rij staat zoals hier (en waar ik dus altijd in de verkeerde sta) is daar één rij voor alle kassa's. Beet je chaotisch soms, maar het gaat vlugger.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:01:35 #14
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_25561344
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 03:21 schreef ROG het volgende:
De HTM had stickers met 'rechts-staan/links-lopen' strekking.. op ik geloof Den Haag CS.. of was het de NS op Schiphol?
Schiphol idd
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:03:55 #15
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25561394
De eerste keer dat ik Nederlanders netjes in de rij bij de bushalte zie staan, moet nog komen Hier geldt, geloof ik, het recht van de sterkste/slimste. Iedereen wil snel de bus in, dus hoopt alles zich op bij de deur en glipt naar binnen zodra de deur open is, en soms zelf voordat ie volledig open is!
Beetje ellebogenwerk en je bent binnen.

Ben wel benieuwd hoe het er in Engeland uitziet, die rijtjes. Moet er toch eens heen.
pi_25561518
Nederlanders zijn wat dat betreft zoooooooo irritant! Ik sta altijd rechts als ik wil staan en links loop ik (overgehouden uit het buitenland). Maar als je haast hebt is het gewoon niet te doen om de roltrap te nemen. Dan ben je met de trap sneller ipv om iedereen heen lopen.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:12:56 #17
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_25561560
ag ja, komt wel goed
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_25561704
De roltrappen in Nederland zijn gewoon veels te smal.
Ik ga niet rechts staan omdat alle mensen die je passeren half tegen je aanbotsen, en daar houd ik gewoonweg niet van.

Als een roltrap nou een halve meter breder zou zijn kan het makkelijk. Maar al die trappen in de warenhuizen zijn te smal.
- iedereen heeft recht op mijn mening -
pi_25561742
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:19 schreef damster het volgende:

Als een roltrap nou een halve meter breder zou zijn kan het makkelijk. Maar al die trappen in de warenhuizen zijn te smal.
In warenhuizen hoef je ook niet in te halen. Normale roltrappen op stations zijn meestal wel breed genoeg voor twee personen.
pi_25562257
Aah, dat zou best kunnen.
De enige stations waar ik kom hebben geen roltrappen.
- iedereen heeft recht op mijn mening -
pi_25568031
, ja daar zit wel wat in. Nederlanders hebben een pokkehekel aan netjes in de rij staan. Ook bij de bakker en voor de bushalte, als het enigszins kan lekker voordringen enzo .

Hoewel dit soms ook prima kan werken. Hoe nederlanders fietsen (kris kras inhalen enzo) lijkt voor buitenstaanders ook vreemd en gevaarlijk maar gaat eigenlijk altijd goed .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  FOK!fotograaf vrijdag 18 maart 2005 @ 16:40:35 #22
73911 ultra_ivo
pi_25568038
In Moskou of St. Petersburg moet je het vooral niet proberen om in de metro links te staan op de roltrap. Wordt je onmiddelijk via de geluidsinstallatie tot de orde geroepen.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 16:52:22 #23
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25568289
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 16:40 schreef ultra_ivo het volgende:
In Moskou of St. Petersburg moet je het vooral niet proberen om in de metro links te staan op de roltrap. Wordt je onmiddelijk via de geluidsinstallatie tot de orde geroepen.
Wel effectief.
Dat moeten ze ook een proberen op het busstation als we niets netjes in een rij op de bus wachten.
pi_25568323
"Pardon, mag ik even langs? Dank u" net zo makkelijk
pi_25568385
roltrap is wat anders dan het verkeer! ben linkshandig dus ga lekker eigenwijs aan linkerkant staan!
pi_25568473
Nog irritanter: lieden die onder aan de trap stil gaan staan om te besluiten welke kant ze op gaan lopen. Soort trombose.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_25568605
Interessant. Op de site van KONE, een roltrapfabrikant, kwam ik dit plaatje tegen.

Aan beide kanten van de roltrap is zo te zien gestaan. Ik vond dat vreemd, omdat de foto van een wereldwijde site af kwam.
Blijkt het de nederlandse subsite te zijn

Conclusie: het ligt aan de fabrikant.
pi_25569102
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 17:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Interessant. Op de site van KONE, een roltrapfabrikant, kwam ik dit plaatje tegen.
[afbeelding]
Aan beide kanten van de roltrap is zo te zien gestaan. Ik vond dat vreemd, omdat de foto van een wereldwijde site af kwam.

die mensen zien er best chinees uit...
pi_25569274
Waar ik ook zo'n hekel aan heb, is als de mensen voor je op dat afstapje blijven staan wachten/praten, terwijl jij bijna tegen ze aanknalt, omdat ze niet door willen lopen
Daaaaaammmmn daar kan ik zo pissig van worden!!!
4
  vrijdag 18 maart 2005 @ 17:37:15 #30
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_25569311
dat is historisch zo gegroeid
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_25569427
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 17:07 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]

Dit is een promo-foto...
  zaterdag 19 maart 2005 @ 15:50:15 #32
112013 Nathox
.... is er (n) iets..??
pi_25588312
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 03:21 schreef ROG het volgende:

Ze hebben die stickers denk ik op meerdere (grote) stations uitgeprobeert, in Utrecht in ieder geval ook. Ik vraag me wel af wat er mee gebeurt is.. eraf gekrabd door een stel die er niet zo veel in zagen? of doordat het zo'n flop werd door schaamte erweer afgehaald?
Ik heb ze in ieder geval al een tijd niet meer gezien, vond t wel een goed initiatief! jammerrr
pi_25588413
helemaal mee eens, wil je eens een keer doorlopen staan allemaal die slome duikelaars je in de weg...
prusters
You can't blame yourself for what gorilla's did
  zaterdag 19 maart 2005 @ 15:57:30 #34
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25588506
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 02:37 schreef Nathox het volgende:

Wat een gezeur, ik neem gewoon lekker de hele breedte van dat ding in beslag. Diegene die er langs willen wachten maar mooi, je gaat toch geen mensen voorbij op de roltrap? Als ze dat bij mij zouden proberen dan zou ik de weg expres blokkeren
Are you nuts??
  zaterdag 19 maart 2005 @ 16:06:13 #35
112013 Nathox
.... is er (n) iets..??
pi_25588755
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 15:57 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Wat een gezeur, ik neem gewoon lekker de hele breedte van dat ding in beslag. Diegene die er langs willen wachten maar mooi, je gaat toch geen mensen voorbij op de roltrap? Als ze dat bij mij zouden proberen dan zou ik de weg expres blokkeren
Nee bij nader inzien; inderdaad kan gewoon niet iemand voorbijgaan op de roltrap, je hebt me overtuigd... het zou eigenlijk gewoon verboden moeten worden..
  zaterdag 19 maart 2005 @ 16:08:50 #36
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25588820
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 16:06 schreef Nathox het volgende:

[..]

Nee bij nader inzien; inderdaad kan gewoon niet iemand voorbijgaan op de roltrap, je hebt me overtuigd... het zou eigenlijk gewoon verboden moeten worden..
Niet alleen dat ik het niet normaal vindt, maar ik kan m'n evenwicht ook niet zo goed bewaren. Vooral als ik naar beneden ga, houd ik me met alle 2 de handen vast.
Are you nuts??
pi_25588866
er stonden in het buitenland in elke shoppingmall overal van die bordjes bij de liften, ik meen ze ook wel eens op stations te zien.

Daar staat dan op:
Rechts = stilstaan
Links = doorlopen

of iets in die trend
-
  zaterdag 19 maart 2005 @ 16:15:31 #38
112013 Nathox
.... is er (n) iets..??
pi_25588978
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 16:08 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Niet alleen dat ik het niet normaal vindt, maar ik kan m'n evenwicht ook niet zo goed bewaren. Vooral als ik naar beneden ga, houd ik me met alle 2 de handen vast.
LOL
pi_25594743
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 16:06 schreef Nathox het volgende:

[..]

Jawel hoor, in London hebben ze van die roltrappen bij de metro waar je gewoon langs mensen heen kunt lopen.
4
  zondag 20 maart 2005 @ 00:19:53 #40
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25601125
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 20:20 schreef Brunette het volgende:

[..]

Jawel hoor, in London hebben ze van die roltrappen bij de metro waar je gewoon langs mensen heen kunt lopen.
Dat vindt jij normaal?
Ik zou je gewoon tegenhouden
Are you nuts??
pi_25604126
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:19 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Dat vindt jij normaal?
Ik zou je gewoon tegenhouden
Omdat je een slome duikelaar bent???
Die dingen zijn zo traag als stront...
You can't blame yourself for what gorilla's did
  zondag 20 maart 2005 @ 05:12:26 #42
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_25604165
Who cares?
  zondag 20 maart 2005 @ 09:26:24 #43
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_25604842
Volgens mij staat men vooral zo omdat je dan om-en-om staat en zo de meeste ruimte aan elkaar biedt. Lopen op een roltrap vind ik juist onbeleefd, zoveel tijdwinst haal je er niet uit en het is niet mijn probleem dat je haast hebt, had je maar eerder moeten vertrekken.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 20 maart 2005 @ 10:17:24 #44
52513 whosvegas
The Trickster
pi_25605290
quote:
Op zondag 20 maart 2005 04:56 schreef Mendelevium het volgende:

[..]

Omdat je een slome duikelaar bent???
Die dingen zijn zo traag als stront...
Jou zou ik er af stoten
Are you nuts??
  zondag 20 maart 2005 @ 10:27:41 #45
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25605412
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 16:10 schreef mechatronics het volgende:
er stonden in het buitenland in elke shoppingmall overal van die bordjes bij de liften, ik meen ze ook wel eens op stations te zien.

Daar staat dan op:
Rechts = stilstaan
Links = doorlopen

of iets in die trend
Dat lijkt me wel zo handig.
In het verkeer doen we 't precies hetzelfde. We rijden rechts, en wil je inhalen dan wijk je uit naar links. Simpel zat.
Maar eens zijn natuurlijk altijd mensen die 'anders' willen zijn, of die gewoon een statement proberen te maken door rigoreus alle fatsoensnormen aan hun laars te lappen.

Het valt me overigens op dat je dit in alle leeftijdcategorieën ziet. Jongeren staan er over het algemeen bekend om dat ze zich wat afzetten tegen de bestaande regels/gewoonten, maar ook de oude medemens kan er wat van. Vaak genoeg zie ik ouderen op roltrappen staan die met hun boodschappentassen en wandelstokken de volledige breedte van de tree bezet houden, waardoor het onmogelijk is om je er langs te werken.
Toen ik hier eens iets van zei kreeg ik een pinnige reactie van jewelste. En dat alleen maar omdat mevrouw vond dat 'de jeugd van tegenwoordig' (ik ben 25...) maar wat meer rekening moest houden en minder haast moest hebben.

Yeah right.
  zondag 20 maart 2005 @ 10:28:14 #46
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_25605417
Als je graag wilt lopen neem je toch gewoon de trap Ik vind 't ook lastig als iemand me op de roltrap voorbij wil lopen tenzij die erg breed is natuurlijk en meestal is dat niet zo.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_25605429
Die mensen die langs je willen als je lekker op je gemakje op een roltrap staat zijn juist verschrikkelijk irritant!
Damn, die trap gaat automatisch omhoog, zodat je NIET hoeft te lopen.

Maar nee hoor, zo'n dikke student moet er weer zonodig langs omdat hij niet op tijd uit z'n nest komt en dan moet ik tegen het randje gaan staan??? En dan het liefst op 1 been!! Mooi niet!!
Ik blokkeer de boel dan lekker, dan hebben mensen minder snel de neiging om er langs te gaan.
pi_25605447
quote:
Op zondag 20 maart 2005 10:28 schreef Troeta het volgende:
Die mensen die langs je willen als je lekker op je gemakje op een roltrap staat zijn juist verschrikkelijk irritant!

Maar nee hoor, zo'n dikke student moet er weer zonodig langs omdat hij niet op tijd uit z'n nest komt en dan moet ik tegen het randje gaan staan??? En dan het liefst op 1 been!! Mooi niet!!
Ik blokkeer de boel dan lekker, dan hebben mensen minder snel de neiging om er langs te gaan.
Aso.
pi_25605482
quote:
Op zondag 20 maart 2005 10:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Aso.
grappig dat jij dat zegt....maar toch blijf ik lekker staan!
  zondag 20 maart 2005 @ 10:34:21 #50
101884 PeRi
Allons-y!
pi_25605491
In London houden de mensen zich wél aan die regels. Alles is beter in London.
Whatever I want.
pi_25605514
Tja, maar de roltrappen zijn daar ook een stuk langer
  zondag 20 maart 2005 @ 10:36:05 #52
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_25605515
quote:
Op zondag 20 maart 2005 10:27 schreef Natalie het volgende:
Het valt me overigens op dat je dit in alle leeftijdcategorieën ziet. Jongeren staan er over het algemeen bekend om dat ze zich wat afzetten tegen de bestaande regels/gewoonten, maar ook de oude medemens kan er wat van. Vaak genoeg zie ik ouderen op roltrappen staan die met hun boodschappentassen en wandelstokken de volledige breedte van de tree bezet houden, waardoor het onmogelijk is om je er langs te werken.
Hoe moeten ze anders staan dan? Waarom héb je zo een haast?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 20 maart 2005 @ 10:45:03 #53
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25605625
quote:
Op zondag 20 maart 2005 10:36 schreef Dagonet het volgende:

Er is een verschil tussen je tasje bij je houden of het aan de andere kant van de tree neer te gooien, oh weledele heer Dagonet.
Overigens had ik geen haast (heb ik dat ooit?), maar anderen wel.
Sommige mensen schijnen spreekvrees te hebben ofzo, maar ik niet, dus dan vraag ik 't wel voor ze.
pi_25605784
quote:
Op zondag 20 maart 2005 10:36 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Als iedereen zich aan die regeltjes houdt is er voor niemand een probleem, wie wil lopen loopt, en wie wil staan die staat. Ik vind het echt asociaal om dan met opzet de boel te blokkeren, om anderen zoiets op te leggen. Dan heb je m.i. echt een kronkel in je kop.

"Ja, ze hebben allemaal zo'n haast tegenwoordig, ik ga er lekker voor staan zodat ze niet door kunnen lopen, lekker puh."
  zondag 20 maart 2005 @ 11:02:49 #55
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25605852
quote:
Op zondag 20 maart 2005 10:57 schreef heiden6 het volgende:

Daar gaat het niet om. Als iedereen zich aan die regeltjes houdt is er voor niemand een probleem, wie wil lopen loopt, en wie wil staan die staat. Ik vind het echt asociaal om dan met opzet de boel te blokkeren, om anderen zoiets op te leggen. Dan heb je m.i. echt een kronkel in je kop.

"Ja, ze hebben allemaal zo'n haast tegenwoordig, ik ga er lekker voor staan zodat ze niet door kunnen lopen, lekker puh."
Net zoiets als met autorijden. Soms als je iemand wil inhalen, gaan ze expres harder rijden zodat je er moeilijk voorbij komt.
  zondag 20 maart 2005 @ 11:06:48 #56
112013 Nathox
.... is er (n) iets..??
pi_25605895
quote:
Op zondag 20 maart 2005 10:28 schreef Troeta het volgende:

Nou, ik snap de situatie in Nederland al een stuk beter. De rollen worden hier door te veel mensen omgedraaid zo te merken, je krijgt hier nog eerder een trap na als je probeert iemand voorbij te gaan op de roltrap dan dat mensen rekening met elkaar houden...

Wat leven we toch in een lekker land, yippie! Ga zo door allemaal!!

Maar niet heus!!!
pi_25616159
quote:
Op zondag 20 maart 2005 11:02 schreef Natalie het volgende:

[..]

Net zoiets als met autorijden. Soms als je iemand wil inhalen, gaan ze expres harder rijden zodat je er moeilijk voorbij komt.
Doe ik altijd als een brommertje me wil inhalen
Het liefst bij brommertjes die niet harder gaan dan 30km/h Veel harder kan ik niet fietsen...

Dit fenomeen valt me trouwens ook op, op de snelweg.... Iedereen die denkt dat ze snel zijn gaat links blijven hangen, in Duitsland wordt de linkerrijstrook gebruikt om in te halen...
pi_25645145
quote:
Op zondag 20 maart 2005 10:34 schreef PeRi het volgende:
In London houden de mensen zich wél aan die regels. Alles is beter in London.

Volkomen mee eens
De mensen daar zijn ook veel beleefder en behulpzamer.
London
4
pi_25645345
Ik vind dat het hier ook zo zou moeten gaan, maar hier hebben we het fenomeen 'moeder-met-kinderwagen-die-denkt-god-te-zijn-met-voorrang-hebben'.
Dus.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 18:04:00 #60
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25663831
Feit is dat als mensen een moeder met kinderwagen zien, ze vaak te hulp schieten. Zonder te vragen maakt met plaats voor moeder en kind. Want op een roltrap met de kinderwagen dat is een heel gedoe.
Overigens hebben de meeste winkels e.d die een roltrap bezitten, ook wel een lift waarmee moeder enkind naar boven/beneden kunnen. Waarom ze daar geen gebruik van maken, snap ik eigenlijk ook niet.
pi_25664129
Ja hoor, omdat alle allochtonen links willen inhalen, moet de autochtone bevolking die-gewoon-geen-haast-heeft maar even aan de kant moven.

Zo zijn we niet getrouwd mensen!

Verhuis lekker naar het buitenland als jullie het daar zo lekker vinden.
Plaats genoeg in het buitenland, niet alleen op de roltrap, dus veel emigratieplezier.

Ook ons roltrappengedrag is ONZE cultuur, blijf er gvd met je fikken vanaf ja!
twee violen en een trommel en een fluit
pi_25664347
quote:
Op zondag 20 maart 2005 11:06 schreef Nathox het volgende:

[..]

Nou, ik snap de situatie in Nederland al een stuk beter. De rollen worden hier door te veel mensen omgedraaid zo te merken, je krijgt hier nog eerder een trap na als je probeert iemand voorbij te gaan op de roltrap dan dat mensen rekening met elkaar houden...

Wat leven we toch in een lekker land, yippie! Ga zo door allemaal!!

Maar niet heus!!!
De meeste mensen gaan willekeurig op de roltrap staan, de meeste mensen irritereren zich aan die aso's die op een roltrap van wel 6 meter lang perse willen passeren. We respecteren elkaars plekje door gewoon te wachten tot de roltrap boven is.

Maar jij moet er persé langs om 5 seconden tijd te winnen, en dan begin je over de intolerantie van iedereen?

Je bent zelf degene die de boel omdraait en intolerant bent met je geren en gevlieg. Relax een beetje, onthaast!
twee violen en een trommel en een fluit
pi_25665257
Laat iedereen gewoon lopen op die roltrap, als je alle tijd hebt en stil wilt staan pak je maar de lift.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 19:38:45 #64
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25666416
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 18:17 schreef Roquefort het volgende:
Ja hoor, omdat alle allochtonen links willen inhalen, moet de autochtone bevolking die-gewoon-geen-haast-heeft maar even aan de kant moven.

Zo zijn we niet getrouwd mensen!
Welnee, dat lees je helemaal verkeerd.
pi_25666751
Halen jullie in op een roltrap .. die is er toch voor uitgevonden dat je alleen hoeft te staan en naar boven word gerold.
  dinsdag 22 maart 2005 @ 20:24:18 #66
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_25667429
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 20:02 schreef XiChico het volgende:
Halen jullie in op een roltrap .. die is er toch voor uitgevonden dat je alleen hoeft te staan en naar boven word gerold.
Volgens mij zijn ze ontworpen zodat de doorstroom beter bevorderd, dat bekenent dat je eigenlijk gewoon moet blijven doorlopen op die dingen, maarja ons bient lui dus blijven we allemaal als lemmingen op die dingen stilstaan, gemak dient de mens tenslotte

Gisteren op een stilstaande roltrap wel ontiechelijk op me muil gegaan, zo een $%#% dame wilde me geen ruimte geven om erlangs te gaan, toen ik doorzette verstapte ik me om de trein te halen. Gevolgd; blauwe schouder, blauwe knie en een flinke jaap in me handpalm van zo een trede
»» Democracy is so overrated »»
  donderdag 24 maart 2005 @ 02:07:55 #67
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_25700136
Ik erger me altijd aan mensen die niet weten waar ze moeten lopen en dus tegen de stroom in lopen.... sterf...
  donderdag 24 maart 2005 @ 02:33:44 #68
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_25700329
Wat me al een paar keer is opgevallen is het volgende.

Roltrap is leeg. Trein komt aan. De eerste mensen gaan netjes rechts staan en mensen die wat meer haast hebben of gewoon lekker willen bewegen kunnen er links prima langs. MAAR DAN!

Dan zijn die mensen die links LOPEN bijna boven, en dan gaan ze stilstaan! Want ze zijn er toch bijna! Met als gevolg dat de linkerrij dichtslibt. Ik kan me nog verbazen over zoveel domheid. Ga dan rechts staan, stelletje eikels.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 25 maart 2005 @ 13:02:57 #69
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25730221
't Geldt niet alleen voor roltrappen, maar ook voor gewone trappen. Neem bijv. het stationsvoorbeeld van wonderer: hoe vaak gebeurt het niet dat je je in allerlei bochten moet wringen om de trap op of af te komen.
Sommige mensen beginnen hele conversaties op de trap (Heeee, jij ook hier?), of horen hun mobieltje gaan houden vervolgens midden op de trap een gesprek, of (het ergste) ze zetten hun tas op een tree en gaan op zoek naar iets wat erin zit.
pi_25730263
Van die mensen die voor je lopen en er heeeeeeeeel langzaam en voorzichtig op gaan staan en vervolgens ook nog eens de roltrapdoorgang blokkeren, irritant ja. Ze zouden inderdaad allemaal eens rechts moeten parkeren op dat ding.
Delivered without an information leaflet
  donderdag 31 maart 2005 @ 15:11:51 #71
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_25882009
quote:
Op zondag 20 maart 2005 10:17 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Jou zou ik er af stoten
Hahaha, ik hoop niet dat je mij tegenkomt in een slechte bui met haast!
reset
pi_25882308
quote:
Op vrijdag 25 maart 2005 13:02 schreef Natalie het volgende:
't Geldt niet alleen voor roltrappen, maar ook voor gewone trappen. Neem bijv. het stationsvoorbeeld van wonderer: hoe vaak gebeurt het niet dat je je in allerlei bochten moet wringen om de trap op of af te komen.
Sommige mensen beginnen hele conversaties op de trap (Heeee, jij ook hier?), of horen hun mobieltje gaan houden vervolgens midden op de trap een gesprek, of (het ergste) ze zetten hun tas op een tree en gaan op zoek naar iets wat erin zit.
Ja probeer eens een trap in de gemiddelde hogeschool OP te lopen. Ik loop rechts naar boven, komen van die jojo's naar beneden aan de rechterkant, i.p.v. links.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_25883126
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 16:53 schreef zijle het volgende:
"Pardon, mag ik even langs? Dank u" net zo makkelijk
Jij begrijpt echt helemaal niets van de Nederlandse cultuur he?

Netjes vragen is veel te effectief. En effectiviteit is zinloos, want daarmee blokkeer je een kernwaarde van ons mooie culturele erfgoed, namelijk het klagen. Stel je voor dat we, godverhoedehet, echt zouden doen wat je hier voorstelt. Dan gaat zo iemand opzij en kan ik me nergens aan ergeren. Niets om me tijdens de daaropvolgende treinreis (om een beetje fatsoenlijke vertraging hoef je de laatste tijd ook al niet meer te komen) nog eens lekker achteraf op te fokken en weer een topic minder op Fok!

De gedachte alleen al
Slaapt winter
en zomer
  donderdag 31 maart 2005 @ 22:25:35 #74
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25892609
"Grmbl!"

*roltrapper een eind opzij duwt*

"Ik moet er langs!"
  donderdag 31 maart 2005 @ 22:27:24 #75
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_25892651
Staan jullie hier nog steeds op die roltrap

Dat schiet niet op
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_25892694
In Duitsland staan de slome lui rechts, zodat de snelle personen (waaronder ik natuurlijk ) links kunnen passeren.

feest
  vrijdag 1 april 2005 @ 11:56:21 #77
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25902726
quote:
Op donderdag 31 maart 2005 22:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:
In Duitsland staan de slome lui rechts, zodat de snelle personen (waaronder ik natuurlijk ) links kunnen passeren.

Stiekem gedraag je je gewoon als een echte Hollander
pi_25902764
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 03:19 schreef heiden6 het volgende:
Nederlanders zijn over het algemeen erg onbeschoft.
Hoezo? Je bent nog nooit in duitsland of frankrijk geweest?
pi_25909583
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 11:58 schreef Redux het volgende:

[..]

Hoezo? Je bent nog nooit in duitsland of frankrijk geweest?
Jawel, maar dat vond ik niet erger dan hier. Allemaal van een geheel andere orde dan bijvoorbeeld Latijds-Amerika.
  zondag 3 april 2005 @ 19:20:08 #80
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_25959881
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 17:28 schreef XQZ-me het volgende:

[..]

die mensen zien er best chinees uit...
Die hebben we in Nederland natuurlijk niet
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 3 april 2005 @ 19:21:44 #81
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_25959917
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 02:37 schreef Nathox het volgende:

Omdat een roltrap nu juist gemaakt is voor 'den luien mensch'. Zodat de mensen die naar boven of naar beneden moet niet hoeft te lopen en zodoende zichzelf moe maakt

Ik vind het juist irritant als er weer zo'n stresskip omhoog komt rennen en alles en iedereen opzij duwt. Het hele doel van een roltrap wordt overboord gegooid.
  zondag 3 april 2005 @ 19:25:17 #82
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_25960004
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 16:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Jawel, maar dat vond ik niet erger dan hier. Allemaal van een geheel andere orde dan bijvoorbeeld Latijds-Amerika.
En zo is het gras altijd groener bij de buren...
pi_25960260
Waarom mensen op een station haast hebben? Wat dachten jullie van een aansluiting moeten halen? Trein die vertraagd is waardoor je nog maar 1 minuut de tijd hebt om je aansluitende trein te halen en je anders een half uur moet wachten?
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:21 schreef Nembrionic het volgende:

Omdat een roltrap nu juist gemaakt is voor 'den luien mensch'. Zodat de mensen die naar boven of naar beneden moet niet hoeft te lopen en zodoende zichzelf moe maakt
Nee, dat is nou juist NIET waar. Roltrappen zijn oorspronkelijk bedoeld om op te lopen, ook al denkt het gros van de mensen dat ze bedoeld zijn om lekker lui op stil te gaan staan. Ze zijn bedoeld als een manier om je snel te kunnen verplaatsen, dus juist op stations en vliegvelden is het superirritant als mensen er breeduit op stil gaan staan zodat niemand anders er meer langs kan.
  zondag 3 april 2005 @ 20:13:02 #84
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_25961114
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:35 schreef rooierooie het volgende:
Waarom mensen op een station haast hebben? Wat dachten jullie van een aansluiting moeten halen? Trein die vertraagd is waardoor je nog maar 1 minuut de tijd hebt om je aansluitende trein te halen en je anders een half uur moet wachten?
[..]
Waar staat dat ik niet snap dat mensen haast hebben omdat ze A: niet kunnen plannen of B: vertragen hebben opgelopen?

Tuurlijk snap ik waarom mensen haast hebben Alsjeblieft zeg.
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:35 schreef rooierooie het volgende:
Nee, dat is nou juist NIET waar. Roltrappen zijn oorspronkelijk bedoeld om op te lopen, ook al denkt het gros van de mensen dat ze bedoeld zijn om lekker lui op stil te gaan staan. Ze zijn bedoeld als een manier om je snel te kunnen verplaatsen, dus juist op stations en vliegvelden is het superirritant als mensen er breeduit op stil gaan staan zodat niemand anders er meer langs kan.

Uh-huh

http://inventors.about.com/library/inventors/blescalator.htm
http://www.otis.com/aboutotis/elevatorsinfo/0,1361,,00.html
http://www.ideafinder.com/history/inventions/story049.htm
pi_25964627
quote:
Op zondag 3 april 2005 20:13 schreef Nembrionic het volgende:
Waar staat dat ik niet snap dat mensen haast hebben omdat ze A: niet kunnen plannen of B: vertragen hebben opgelopen?

Tuurlijk snap ik waarom mensen haast hebben Alsjeblieft zeg.
En waar staat dat ik het tegen jou had?? Ik had het tegen al die mensen die hier lopen te zeuren over mensen die haast hebben.
quote:
Ja en? Wat moet ik met die links? De eerste link zegt niets over dat het doel van de roltrap zou zijn dat je erop stilstaat. De tweede en derde link gaan over over elevators, dat zijn liften, wat hebben die met roltrappen te maken?
  zondag 3 april 2005 @ 22:44:52 #86
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_25965263
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:19 schreef rooierooie het volgende:

[..]

En waar staat dat ik het tegen jou had?? Ik had het tegen al die mensen die hier lopen te zeuren over mensen die haast hebben.
[..]
Je post het in een quote op mijn post. 1+1=2. In dit geval 3 blijkbaar
Ik was één van die 'klagers'
quote:
Op zondag 3 april 2005 22:19 schreef rooierooie het volgende:
Ja en? Wat moet ik met die links? De eerste link zegt niets over dat het doel van de roltrap zou zijn dat je erop stilstaat. De tweede en derde link gaan over over elevators, dat zijn liften, wat hebben die met roltrappen te maken?
Niet goed gelezen zeker?
De 'escalator' or roltrap, was een kermisritje. Je kon je naar boven laten dragen.
Je stond erop stil.

Trouwens, de meeste plekken moet men rechts staan.
In Montreal echter, worden gebruikers geacht NIET TE LOPEN.

"In the Montreal Metro, there is no rule, as passengers are supposed not to walk on the escalators, a rule scarcely observed and not at all enforced." (Wikipedia)

Lees deze ook nog even.
http://www.dailyping.com/archive/2002/07/20/

[ Bericht 6% gewijzigd door Nembrionic op 03-04-2005 23:22:29 ]
pi_25967523
Tja, dan hebben ze het in Montreal gewoon niet begrepen, haha. Dat ze het daar zo doen wil niet zeggen dat het zo hoort. Mensen die niet willen lopen en niet opzij willen voor mensen die er graag langs willen, nemen maar gewoon de lift. Díe is bedoeld om lekker stil te kunnen blijven staan. De roltrap is er om je snel te verplaatsen, net zoals de lopende banden op Schiphol, die zijn er ook om die lange afstanden van vertrekhal naar vertrekhal snel te kunnen afleggen.
  maandag 4 april 2005 @ 14:35:02 #88
112013 Nathox
.... is er (n) iets..??
pi_25977031
Ik moet zeggen dat ik een roltrap ook als lui vervoermiddel zie. Dus ongeacht of het nou BEDOELT is als extra snel middel om je te verplaatsen of juist om lui op te staan.
DAN NOG BENUT JE ZO'N DING TOCH OPTIMAAL ALS JE 'M IN TWEEËN DEELT OF NIET DAN??

pi_25977203
Dit is juist één van die dingen waarin Nederland, Nederland is. Mensen bij een bus die puur voor eigen profijt gaan, het recht van de sterkste en beuken maar. Wie het haalt heeft geluk, wie niet heeft pech, het individu telt eerst. Ook bij roltrappen, er is geen officiële regel voor link of rechts lopen, Nederlanders denken puur aan zichzelf en claimen voor zichzelf dan de plaats die hen het best uitkomt, hierin geen rekening houdend met anderen.

Dit zijn wij en dit maakt ons anders dan de rest van de wereld, in goede zin of niet.
  maandag 4 april 2005 @ 14:52:22 #90
35279 Parabola
Sapere aude
pi_25977399
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:42 schreef The_Langolier het volgende:
Dit is juist één van die dingen waarin Nederland, Nederland is. Mensen bij een bus die puur voor eigen profijt gaan, het recht van de sterkste en beuken maar. Wie het haalt heeft geluk, wie niet heeft pech, het individu telt eerst. Ook bij roltrappen, er is geen officiële regel voor link of rechts lopen, Nederlanders denken puur aan zichzelf en claimen voor zichzelf dan de plaats die hen het best uitkomt, hierin geen rekening houdend met anderen.

Dit zijn wij en dit maakt ons anders dan de rest van de wereld, in goede zin of niet.
Dat, en het feit dat wij zo heerlijk kunnen klagen over de mensen om ons heen die geen rekening houden met anderen.
Slaapt winter
en zomer
pi_25977475
quote:
Op maandag 4 april 2005 14:52 schreef Parabola het volgende:
Dat, en het feit dat wij zo heerlijk kunnen klagen over de mensen om ons heen die geen rekening houden met anderen.
Absoluut, daarin zijn wij echt onovertroffen.
  maandag 4 april 2005 @ 22:36:41 #92
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25988064
Klagen zijn we idd goed in. Over alles. Of het is de groot, of te klein, de duur of te goedkoop (want dan is er vast iets mis mee, waar we dan ook weer over kunnen klagen), twee uur reizen is te ver, de melk is te duur en als het zomer is dan willen we sneeuw, en als er dan eindelijk sneeuw ligt, dan smachten we naar zon, strand en tuinstoelen.
't Is ook nooit goed.
pi_26014659
quote:
Op zondag 3 april 2005 19:25 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

En zo is het gras altijd groener bij de buren...
Absoluut niet hoor, wat mij betreft (en ik kan het weten), maar elke regio heeft zo zijn voordelen. Gastvrijheid, vriendelijkheid, beleefdheid... daarvoor moet je nu eenmaal; niet in Nederland zijn. En voorzover ik het kan beoordelen al helemaal niet in het Noorden.
pi_26014664
Roltrapgedrag...
  woensdag 6 april 2005 @ 08:12:28 #95
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_26015959
quote:
Op woensdag 6 april 2005 02:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Absoluut niet hoor, wat mij betreft (en ik kan het weten), maar elke regio heeft zo zijn voordelen. Gastvrijheid, vriendelijkheid, beleefdheid... daarvoor moet je nu eenmaal; niet in Nederland zijn. En voorzover ik het kan beoordelen al helemaal niet in het Noorden.
Mjah...'t Noorden

Nu moet ik zeggen dat iedereen die ik spreek die niet uit Nederland komt, de Nederlanders juist zo gezellig, relaxed en gastvrij noemen
pi_26016007
London, london, London. In London heb je naast de roltrap geen gewone trap dus MOETEN de mensen met haast wel de roltrap nemen en daarom staan mensen die geen haast hebben rechts. In Nederland heb je bijna overal een gewone trap naast de roltrap en als je haast hebt kun je daar lekker naar boven rennen.

Ik ga ook altijd links staan, als ze te lui zijn om te klimmen moeten ze maar wachten...
  donderdag 7 april 2005 @ 17:27:50 #97
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26051899
quote:
Op woensdag 6 april 2005 02:22 schreef heiden6 het volgende:

Groningers staan nogal bekend als stug volk. Da's wel waar.
Nu woont mijn vaders gehele familie daar en ik moet zeggen: stug zijn ze wel degelijk. Denk dat ze het zelf niet eens doorhebben, trouwens.

Overigens past dit mss beter in: Typisch Nederlandse normen, waarden en gewoontes
  vrijdag 29 april 2005 @ 16:28:52 #98
80076 der_Otto
Ich bin der Otto!!
pi_26600503
Roltrapgedrag is inderdaad een wel een interessant cultuurgebonden fenomeen

Weet nog dat het in de metro hier in Brussel zo'n zes, zeven jaar geleden altijd een typische Belgische chaos was op de trappen en bij het instappen en zo. De laatste jaren zie je hier echter ook meer en meer en zeker op de roltrappen netjes zo'n rij aan de rechterkant en kan je als je haast hebt (meestal) wel makkelijk erlangs. Ik heb geen idee waarom dit zo is geevolueerd. Misschien omdat er zoveel Britten zijn komen wonen hier de laatste jaren?
Scientific Progress Goes 'Boink'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')