abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 maart 2005 @ 02:37:49 #1
112013 Nathox
.... is er (n) iets..??
pi_25558242
Waarom staat in Nederland niet iedereen gewoon netjes RECHTS op dat ding??

Daar wordt iedereen toch vrolijker van?
If you just don't give a shit about things, everything gets so much easier...
  Redactie Games vrijdag 18 maart 2005 @ 02:38:46 #2
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_25558249
Zie jij ooit iedereen netjes in een rij staan bij de bakker
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 18 maart 2005 @ 02:39:31 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_25558252
Ik vraag me ook af hoe ze dat in de Middeleeuwen deden .

C&H?

Ontopic: erg irritant idd. In Londen snappen ze dit allemaal, maar in Nederland wil het nog niet erg doordringen. Erg handig als je een aansluiting moet halen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 18 maart 2005 @ 02:45:25 #4
112013 Nathox
.... is er (n) iets..??
pi_25558274
Voor de moderator: als dit topic in de klaagbaak of ergens anders thuishoort; doe je ding..

Ontopic:
Ik ben echt van plan om een of ander aktie te houden. Zelf als een gek iedereen voor doen ofzo..
als ik n keer niks beters te doen heb.
mr mag ik er langs, mevr kijk zo gaat t beter. hee alles goed klop klop.
If you just don't give a shit about things, everything gets so much easier...
pi_25558306
Laat ze toch loltrappen.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 03:18:25 #6
19840 Libris
Live from Singapore
pi_25558359
Maar klopt wel, overal is het aan een kant van de roltrap staan en aan de andere kant lopen, behalve in Nederland.. Vreemd
pi_25558361
Nederlanders zijn over het algemeen erg onbeschoft.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_25558362
Waarom alleen rechts? Dat ding gaat toch alleen omhoog of omlaag.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 03:21:29 #9
67385 ROG
Go on, say it.
pi_25558365
De HTM had stickers met 'rechts-staan/links-lopen' strekking.. op ik geloof Den Haag CS.. of was het de NS op Schiphol?
pi_25558369
Dan kunnen je zakken gemakkelijker gerold worden.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_25558373
Land van links rijders en links staan.... GEK word je er van!
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:24:13 #12
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25560630
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 02:45 schreef Nathox het volgende:
Voor de moderator: als dit topic in de klaagbaak of ergens anders thuishoort; doe je ding..
Van mij mag ie hier blijven. Topics over 'Nederlanders in het wild' zijn altijd wel geinig.
Als je 'm liever in KLB wil hebben, gewoon even zeggen via dit topic of topicreport ofzo.

Ik vraag me trouwens af wáárom men eigenlijk links op de roltrap gaat staan. Ik bedoel, we fietsen aan de rechterkant, we rijden aan de rechterkant, waarom dan niet gewoon ook netjes aan de rechterkant als je op de roltrap staat?

In de stad zie je het zelfde: men loopt aan de rechterkant van de drukke winkelstraat, en de linkerkant komt je tegemoed.
(Un)masking for the greater good.
pi_25561113
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:24 schreef Natalie het volgende:

[..]

Van mij mag ie hier blijven. Topics over 'Nederlanders in het wild' zijn altijd wel geinig.
Als je 'm liever in KLB wil hebben, gewoon even zeggen via dit topic of topicreport ofzo.

Ik vraag me trouwens af wáárom men eigenlijk links op de roltrap gaat staan. Ik bedoel, we fietsen aan de rechterkant, we rijden aan de rechterkant, waarom dan niet gewoon ook netjes aan de rechterkant als je op de roltrap staat?

In de stad zie je het zelfde: men loopt aan de rechterkant van de drukke winkelstraat, en de linkerkant komt je tegemoed.
Dit topic past prima in C&H, het netjes op de roltrap en in de rij staan is behoorlijk cultuurgebonden.

Dat links staan begrijp ik ook niet: zelfs de britten staan rechts, al zijn de roltrappen daar wel omgedraaid. Ben daar een keer bijna op mijn bek gegaan om dat ik nietsvermoeden 'tegen de richting in' op probeerde te stappen.

Maar ja enegelsen zijn natuurlijk een bizar natuur fenomeen als het om rijen gaat. Zelfs bij de bushalte staan ze netjes in de rij te wachen. De bushokjes aldaar zijn er ook op aangepast om in de rij te staan.

Wat ik moet zeggen is het in de rij staan bij fastfoodrestaurants zoals de MacD en BK ook een stuk aangenamer is aan de overkant van de noordzee. In plaats van dat er voor iedere kassa een aparte rij staat zoals hier (en waar ik dus altijd in de verkeerde sta) is daar één rij voor alle kassa's. Beet je chaotisch soms, maar het gaat vlugger.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:01:35 #14
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_25561344
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 03:21 schreef ROG het volgende:
De HTM had stickers met 'rechts-staan/links-lopen' strekking.. op ik geloof Den Haag CS.. of was het de NS op Schiphol?
Schiphol idd
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:03:55 #15
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25561394
De eerste keer dat ik Nederlanders netjes in de rij bij de bushalte zie staan, moet nog komen Hier geldt, geloof ik, het recht van de sterkste/slimste. Iedereen wil snel de bus in, dus hoopt alles zich op bij de deur en glipt naar binnen zodra de deur open is, en soms zelf voordat ie volledig open is!
Beetje ellebogenwerk en je bent binnen.

Ben wel benieuwd hoe het er in Engeland uitziet, die rijtjes. Moet er toch eens heen.
pi_25561518
Nederlanders zijn wat dat betreft zoooooooo irritant! Ik sta altijd rechts als ik wil staan en links loop ik (overgehouden uit het buitenland). Maar als je haast hebt is het gewoon niet te doen om de roltrap te nemen. Dan ben je met de trap sneller ipv om iedereen heen lopen.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 11:12:56 #17
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_25561560
ag ja, komt wel goed
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_25561704
De roltrappen in Nederland zijn gewoon veels te smal.
Ik ga niet rechts staan omdat alle mensen die je passeren half tegen je aanbotsen, en daar houd ik gewoonweg niet van.

Als een roltrap nou een halve meter breder zou zijn kan het makkelijk. Maar al die trappen in de warenhuizen zijn te smal.
- iedereen heeft recht op mijn mening -
pi_25561742
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 11:19 schreef damster het volgende:

Als een roltrap nou een halve meter breder zou zijn kan het makkelijk. Maar al die trappen in de warenhuizen zijn te smal.
In warenhuizen hoef je ook niet in te halen. Normale roltrappen op stations zijn meestal wel breed genoeg voor twee personen.
pi_25562257
Aah, dat zou best kunnen.
De enige stations waar ik kom hebben geen roltrappen.
- iedereen heeft recht op mijn mening -
pi_25568031
, ja daar zit wel wat in. Nederlanders hebben een pokkehekel aan netjes in de rij staan. Ook bij de bakker en voor de bushalte, als het enigszins kan lekker voordringen enzo .

Hoewel dit soms ook prima kan werken. Hoe nederlanders fietsen (kris kras inhalen enzo) lijkt voor buitenstaanders ook vreemd en gevaarlijk maar gaat eigenlijk altijd goed .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  FOK!fotograaf vrijdag 18 maart 2005 @ 16:40:35 #22
73911 ultra_ivo
pi_25568038
In Moskou of St. Petersburg moet je het vooral niet proberen om in de metro links te staan op de roltrap. Wordt je onmiddelijk via de geluidsinstallatie tot de orde geroepen.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 16:52:22 #23
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25568289
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 16:40 schreef ultra_ivo het volgende:
In Moskou of St. Petersburg moet je het vooral niet proberen om in de metro links te staan op de roltrap. Wordt je onmiddelijk via de geluidsinstallatie tot de orde geroepen.
Wel effectief.
Dat moeten ze ook een proberen op het busstation als we niets netjes in een rij op de bus wachten.
pi_25568323
"Pardon, mag ik even langs? Dank u" net zo makkelijk
pi_25568385
roltrap is wat anders dan het verkeer! ben linkshandig dus ga lekker eigenwijs aan linkerkant staan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')