quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:24 schreef Natalie het volgende:[..]
Van mij mag ie hier blijven. Topics over 'Nederlanders in het wild' zijn altijd wel geinig.
![]()
Als je 'm liever in KLB wil hebben, gewoon even zeggen via dit topic of topicreport ofzo.
Ik vraag me trouwens af wáárom men eigenlijk links op de roltrap gaat staan. Ik bedoel, we fietsen aan de rechterkant, we rijden aan de rechterkant, waarom dan niet gewoon ook netjes aan de rechterkant als je op de roltrap staat?
In de stad zie je het zelfde: men loopt aan de rechterkant van de drukke winkelstraat, en de linkerkant komt je tegemoed.
Dit topic past prima in C&H, het netjes op de roltrap en in de rij staan is behoorlijk cultuurgebonden.
Dat links staan begrijp ik ook niet: zelfs de britten staan rechts, al zijn de roltrappen daar wel omgedraaid. Ben daar een keer bijna op mijn bek gegaan om dat ik nietsvermoeden 'tegen de richting in' op probeerde te stappen.
Maar ja enegelsen zijn natuurlijk een bizar natuur fenomeen als het om rijen gaat. Zelfs bij de bushalte staan ze netjes in de rij te wachen. De bushokjes aldaar zijn er ook op aangepast om in de rij te staan.
Wat ik moet zeggen is het in de rij staan bij fastfoodrestaurants zoals de MacD en BK ook een stuk aangenamer is aan de overkant van de noordzee. In plaats van dat er voor iedere kassa een aparte rij staat zoals hier (en waar ik dus altijd in de verkeerde sta) is daar één rij voor alle kassa's. Beet je chaotisch soms, maar het gaat vlugger.