abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25559632
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:20 schreef Redux het volgende:

[..]

Nee, bassie en adriaan op de tv.
Jij schrijft dat de allochtoon dat zegt. Ik vind dat nogal een beschuldiging. Dus maak het maar eens concreet.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 09:24:02 #152
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_25559635
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Bovendien kan je heel respectvol groeten zonder een hand te geven en erg onrespectvol een hand geven. Maar dat telt dan blijkbaar niet meer.
Wat misschien wel interessant is om te melden is dat het bij de rechtbank niet gebruikelijk is om handen te geven.
pi_25559638
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:23 schreef Redux het volgende:

[..]

[..]
Precies. Dat is een goede regel toch?
pi_25559639
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:18 schreef SCH het volgende:

[..]

NIet als je keurig op een andere manier groet. Je meldt jouw interpretatie en dat is wat anders dan dat het een wet of regel zou zijn.
Onzin, handen schudden is gewoon een beleefdheidsvorm in onze maatschappij, net zoals buigen dat is in Japan. Wil je functioneren in de maatschappij heb je je aan te passen. Deze man geeft aan dat hij dit niet wil en verkleind hiermee dus zijn kans om te slagen in onze maatschappij en vind ik de maatregel van de sociale dienst dus terecht.

Dat maakt de vraag waarom de moslims die ik ken er geen problemen mee hebben om een vrouw de hand te schudden best wel relevant want blijkbaar is deze regel niet zo strikt.
pi_25559643
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Onzin, handen schudden is gewoon een beleefdheidsvorm in onze maatschappij, net zoals buigen dat is in Japan. Wil je functioneren in de maatschappij heb je je aan te passen. Deze man geeft aan dat hij dit niet wil en verkleind hiermee dus zijn kans om te slagen in onze maatschappij en vind ik de maatregel van de sociale dienst dus terecht.

Dat maakt de vraag waarom de moslims die ik ken er geen problemen mee hebben om een vrouw de hand te schudden best wel relevant want blijkbaar is deze regel niet zo strikt.
Ik buig ook niet in Japan, wat een onzin.
pi_25559649
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij schrijft dat de allochtoon dat zegt. Ik vind dat nogal een beschuldiging. Dus maak het maar eens concreet.
Ik ga dat voor jou niet concreet maken, wie denk je wel niet wie je bent?
pi_25559659
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Komt jouw inkomen van de japanse staat??
pi_25559667
quote:

[..]

Precies. Dat is een goede regel toch?
Precies, snap ook niet dat je met die opmerking kwam, ik neem aan dat je weet waar je over praat als je mee discusseert.
pi_25559678
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:25 schreef Redux het volgende:

[..]

Ik ga dat voor jou niet concreet maken, wie denk je wel niet wie je bent?
SCH. Maar dan stel ik vast dat je liegt, je roept zomaar wat en wilt het niet onderbouwen.

Hoe vaak komt het volgens jou voor dat allochtonen zeggen dat vrouwen minder dan honden zijn.
Wie zijn dat precies?
Hoe gaat dat dan?

Jij doet een beschuldiging, of je trekt hem in, of je maakt hem concreet.

Anders stellen we hierbij vast dat de gemiddelde vrouw bij de sociale dienst allochtonen nog lager dan varkens ziet.
pi_25559685
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:26 schreef Redux het volgende:

[..]

Precies, snap ook niet dat je met die opmerking kwam, ik neem aan dat je weet waar je over praat als je mee discusseert.
Ik kende die regel, daarom zei ik het. Dus het niet geven van een hand is helemaal geen probleem, dan zijn we het daar over eens.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 09:28:10 #161
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_25559691
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hij of zij weigert niet, maar mag het niet, vanwege zijn Godsdienst

Religie is een keuze.
pi_25559697
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik kende die regel, daarom zei ik het. Dus het niet geven van een hand is helemaal geen probleem, dan zijn we het daar over eens.
Het gaat over het niet tonen van respect aan vrouwen, wat je parten kan spelen bij soilicitaties.
pi_25559701
quote:

[..]

Ik wel omdat het gewoon daar de gebruikelijk begroeting is en wederzijds respect voor elkaars cultuur de basis is voor een goede verstandhouding. Typisch dat jij dit niet wil doen.
pi_25559703
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:26 schreef SCH het volgende:

[..]

SCH. Maar dan stel ik vast dat je liegt, je roept zomaar wat en wilt het niet onderbouwen.

Hoe vaak komt het volgens jou voor dat allochtonen zeggen dat vrouwen minder dan honden zijn.
Wie zijn dat precies?
Hoe gaat dat dan?

Jij doet een beschuldiging, of je trekt hem in, of je maakt hem concreet.

Anders stellen we hierbij vast dat de gemiddelde vrouw bij de sociale dienst allochtonen nog lager dan varkens ziet.
Het bericht geeft aan dat ik niet lieg. Dit is een probleem wat niet alleen in regio den haag speelt.
pi_25559711
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:28 schreef Redux het volgende:

[..]

Het gaat over het niet tonen van respect aan vrouwen, wat je parten kan spelen bij soilicitaties.
En terecht. Als je geen respect voor vrouwen toont, of voor wie dan ook, dan is dat niet netjes en speelt dat mee in hoe je wordt beoordeeld. Maar als je een vrouw vriendelijk groet, zie ik het probleem niet zo.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 09:29:40 #166
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_25559715
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:28 schreef Redux het volgende:

[..]

Het respect moet dan wel heel erg van één kant komen als de vrouw in kwestie niet eens begrip kan tonen voor een geloofsregel van de ander

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_25559723
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:29 schreef Redux het volgende:

[..]

Het bericht geeft aan dat ik niet lieg. Dit is een probleem wat niet alleen in regio den haag speelt.
Staat er iets over honden in dan? Het bericht toont niks aan. Je liegt dus wel of maak het concreet, hoe vaak wordt dat tegen je vrouw en haar vrouwelijke collega's gezegd. Door wie?
pi_25559729
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik wel omdat het gewoon daar de gebruikelijk begroeting is en wederzijds respect voor elkaars cultuur de basis is voor een goede verstandhouding. Typisch dat jij dit niet wil doen.
Japanners geven blijkbaar ook heel graag een hand.
pi_25559736
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het respect moet dan wel heel erg van één kant komen als de vrouw in kwestie niet eens begrip kan tonen voor een geloofsregel van de ander

Nee, het niet tonen van respect is geen gevolg van het niet tonen van respect voor het geloof van de man in kwestie. Het is geen oorzaak-gevolg verhaal.
pi_25559741
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vind je de vraag over handenschudden die jou al een paar keer gesteld is zo moeilijk?
pi_25559746
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:29 schreef SCH het volgende:

[..]

En terecht. Als je geen respect voor vrouwen toont, of voor wie dan ook, dan is dat niet netjes en speelt dat mee in hoe je wordt beoordeeld. Maar als je een vrouw vriendelijk groet, zie ik het probleem niet zo.
Klopt, en zoals je kan lezen in het bericht is er dan ook geen probleem.
pi_25559754
Uit het niet geven van een hand blijkt helemaal geen disrespect voor vrouwen. Wat een fabeltje toch.
pi_25559759
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Japanners geven blijkbaar ook heel graag een hand.
Bedankt voor het onderschrijven van mijn stelling

Als ze hier zijn wel omdat zij blijkbaar wel het respect op kunnen brengen. Gaat trouwens wel vaak een kleine buiging aan vooraf.
pi_25559777
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:32 schreef Chewie het volgende:
Als ze hier zijn wel omdat zij blijkbaar wel het respect op kunnen brengen. Gaat trouwens wel vaak een kleine buiging aan vooraf.
Nooit wat van gemerkt.
pi_25559780
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:32 schreef SCH het volgende:
Uit het niet geven van een hand blijkt helemaal geen disrespect voor vrouwen. Wat een fabeltje toch.
Wat is de reden van het niet geven van een hand dan?
pi_25559800
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Nooit wat van gemerkt.
Nog nooit een Japanner ontmoet en ik durf bijna zeker te stellen nooit in dat land geweest.

Maar dat jij er nooit wat van merkt zegt blijkbaar genoeg over jou respect over andere culturen, komt de aap eindelijk uit de mouw
  vrijdag 18 maart 2005 @ 09:36:04 #177
13462 BansheeBoy
pi_25559815
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Vind je de vraag over handenschudden die jou al een paar keer gesteld is zo moeilijk?
Welke vraag bedoel je precies ?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_25559839
quote:
Tal van uitspraken laten zien dat Mohammed weinig met vrouwen op had, met uitzondering van hun seksuele kwaliteiten, want hij had minstens dertien vrouwen plus de nodige bijvrouwen die hij soms allemaal in een nacht bezocht. Zijn zij niet de oorzaak van alle ellende en voorts de schuld dat niet alle mannen het paradijs binnengaan en dat Allah niet overal in ware zin aanbeden wordt? Enkele typerende uitspraken zijn:
* "achter elke man die van het geloof afvalt, steekt een vrouw"
* "voor de ondergang van een natie zijn de vrouwen verantwoordelijk"
* "vrouwen zijn de domste wezens die er bestaan en aangezien de hel voor domkoppen is geschapen, gaan bijna alle vrouwen naar de hel." Naast ‘voorwerp’ van verleiding en van domheid, is de vrouw ook toonbeeld van onreinheid, net als de hond en de ezel. Een uitspraak van Mohammed is:
" drie zaken verderven het gebed van een man: de ezel, de zwarte hond en de vrouw" (de zwarte hond staat voor de duivel).
Soms wordt nog een vierde aan dit rijtje toegevoegd, dat dan luidt: de hond, het zwijn, de jood en de vrouw.
http://www.fairweb.nl/ind(...)evandevrouwindeislam
pi_25559857
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nog nooit een Japanner ontmoet en ik durf bijna zeker te stellen nooit in dat land geweest.
quote:
Maar dat jij er nooit wat van merkt zegt blijkbaar genoeg over jou respect over andere culturen, komt de aap eindelijk uit de mouw
Ik heb heel veel respect voor andere culturen - maar dat zit hem echt daar niet in, en als ik gemerkt zou hebben dat het er wel in zit, dan doe ik het gewoon, dat is geen enkel probleem. Misschien hangt het er vanaf met wie je omgaat. Ik kom niet zo in het zakenleven.
pi_25559871
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Welke vraag bedoel je precies ?

Lees eens terug zou ik zeggen. Maar ok, Waarom hebben zoals ik het ervaar dan, het grootste gedeelte van de moslims totaal geen problemen om een hand te geven aan een vrouw? Is het dan een regel die toegepast wordt wanneer het het beste uitkomt of is dit alleen een regel binnen een bepaalde stroming in de islam?
pi_25559966
Ik vind dat die man de hand van een vrouw moet schudden. Ik vind het beleiden van een geloof prima, maar als je daardoor groepen mensen gaat uitsluiten ben je fout bezig. Zeker als deze groepen mede belasting betalen om jouw uitkering te bekostigen. Ik moet dat hypocrite gezeik niet in dit land, die fase zijn we hopelijk toch voorbij met zijn allen. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat geeikel over ´vrouwen dit en vrouwen dat.´ Wat een primitief geleuter.
In the long run, I hit what I aim at
pi_25560032
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:38 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]
Ik bedoel als je in Japan was geweest had het je zeker moeten opvallen dat het normaal is dat er een kleine buiging gemaakt wordt als begroeting, of je moet echt blind zijn.
quote:
Ik heb heel veel respect voor andere culturen - maar dat zit hem echt daar niet in, en als ik gemerkt zou hebben dat het er wel in zit, dan doe ik het gewoon, dat is geen enkel probleem. Misschien hangt het er vanaf met wie je omgaat. Ik kom niet zo in het zakenleven.
Door mijn internationale werkervaring ben ik er achter gekomen dat aanpassen aan de omgangsregels van dat land het je werk en verblijf een stuk aangenamer en makkelijker maakt.

Zo heb ik Tokyo goed leren kennen omdat de mensen waar ik mee werkte daar dit op prijs stelden en mij dus ook buiten werktijd uitnodigden terwijl hun Duitse en Nederlandse collega's (ik werkte voor een it-bedriijf die de uitrol van een netwerk realiseerde voor een grote NL chemieconcern) nogal aan hun lot werden overgelaten door hun "respectloze" gedrag, wat ik zelfs als "Groningse boer" ongepast vond.
pi_25560123
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:49 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik bedoel als je in Japan was geweest had het je zeker moeten opvallen dat het normaal is dat er een kleine buiging gemaakt wordt als begroeting, of je moet echt blind zijn.
[..]

Door mijn internationale werkervaring ben ik er achter gekomen dat aanpassen aan de omgangsregels van dat land het je werk en verblijf een stuk aangenamer en makkelijker maakt.

Zo heb ik Tokyo goed leren kennen omdat de mensen waar ik mee werkte daar dit op prijs stelden en mij dus ook buiten werktijd uitnodigden terwijl hun Duitse en Nederlandse collega's (ik werkte voor een it-bedriijf die de uitrol van een netwerk realiseerde voor een grote NL chemieconcern) nogal aan hun lot werden overgelaten door hun "respectloze" gedrag, wat ik zelfs als "Groningse boer" ongepast vond.
Ik ben ook helemaal niet voor respectloos gedrag en ben de eerste om me aan te passen, binnen bepaalde grenzen. Ik heb een tijd een Japanse geliefde gehad en ken de cultuur een beetje en heb die buiging meer ervaren als hun ding, en ik groet respectvol terug. Maar in het zakenleven of voor mijn werk zou ik het wellicht anders doen.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 10:02:38 #184
13462 BansheeBoy
pi_25560261
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:39 schreef Chewie het volgende:

[..]
Maar ok, Waarom hebben zoals ik het ervaar dan, het grootste gedeelte van de moslims totaal geen problemen om een hand te geven aan een vrouw? Is het dan een regel die toegepast wordt wanneer het het beste uitkomt of is dit alleen een regel binnen een bepaalde stroming in de islam?
Het heeft echt niks met een stroming te maken. Meer heeft het te maken met het naleven van de regels, de regel dat een man een vrouw de hand niet mag schudden andersom staat gewoon geschreven, en dit is objectief vast te stellen

pi_25560267
Het niet handen schudden van een vrouw maakt GEEN deel uit van cultuur of religie, deze man moet maar eens leren dat zijn zelf verzonnen regel al helemaal niet getolereerd wordt in een land waar nog wel een bepaalde beschavingsniveau is bereikt. Indien hij denkt dat (door niet handen te schudden), hij plotseling als goed moslim wordt gezien, zit er echt een steekje bij hem los.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25560290
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het heeft echt niks met een stroming te maken. Meer heeft het te maken met het naleven van de regels, de regel dat een man een vrouw de hand niet mag schudden andersom staat gewoon geschreven, en dit is objectief vast te stellen

Waar staat dit geschreven, kun je dat stuk tekst hier neerzetten? Ik ben benieuwd naar de reden achter het niet schudden van de hand van een vrouw door de man. Weet jij die?
pi_25560300
quote:

[..]

Dat is gewoon onzin BSB, en ook al ZOU dat nog zo zijn, indien je in een bepaald land woont dat niet islamitisch is, weet je dat je als moslim aan de regels van dat betreffende land moet gaan houden. Ik wordt erg moe van zogenaamde "moslims" die de Koran zo selectief lezen dat je er halve gare regeltjes van krijgt. Als hij geen handen wenst te schudden, moet hij in een land gaan wonen waar dat "niet normaal is", bijv Japan, of Iran, of Saoedie-Arabie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25560330
quote:

[..]

Gezien de reactie van Mutant01 is dit geen regel.

Maar zijn dan volgens jou moslims die wel een vrouw de hand schudden "slechte" moslims? Ik ken namelijk geen moslims die dit weigeren ook niet in islamitische landen zoals Indonesie en Maleisie.
pi_25560373
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zeggen ze tegen haar ofzo? De allochtoon?
Of denkt je vriendin dat?
Ik heb het klanten letterlijk horen zeggen, desondanks liet ik het mijn ene oor in gaan en het andere uit en verdient de persoon in kwestie een tweede kans.
Toen 1 van hen den tweede maal een opmerking in die richting maakte heb ik deze man te verstaan gegeven dat wij hier niet van gediend waren en hij nog een kans kreeg de opmerking in te slikken en zijn excuses aan te bieden.
Wij zijn een dienstverlenende organisatie, maar geen gekke henkie.
Na de weigering heb ik de man vriendelijk doch dringend verzocht huiswaarts te keren in afwachting van ons schrijven.
Op dit moment hebben we contact met de advocaat van deze man die ons aangeklaagd heeft wegens discriminatie....

Ondanks dat ik ook mijn bezwaren heb tegen organisaties als het UWV, CWI/ Sociale Dienst kan ik me voorstellen dat iemand gescantioneerd wordt die het te lopen traject frustreert.
Yeah baby Yeah!
pi_25560374
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 10:52 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Het is een wellicht overdreven consequentie, dat ben ik met je eens. Toch vind ik dat er een sfeer gecreëerd moet worden waarin duidelijk is dat er consequenties zijn aan het niet integreren of het stelselmatig denigrerend behandelen van vrouwen.
Wordt dit fabeltje nu nog steeds kunstmatig in leven gehouden? Ik blijf het apart vinden deze aanval op de moslimman. Juist vele moslimjongeren zijn te zwak om de hand van een vrouw te weigeren, toch zie ik vaak genoeg moslimvrouwen die sterk in hun schoenen staan en de uitreikende hand van een man respectvol te weigeren.

Maar goed, laten we er een vrouwonvriendelijk verhaal van maken he
pi_25560401
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is gewoon onzin BSB, en ook al ZOU dat nog zo zijn, indien je in een bepaald land woont dat niet islamitisch is, weet je dat je als moslim aan de regels van dat betreffende land moet gaan houden. Ik wordt erg moe van zogenaamde "moslims" die de Koran zo selectief lezen dat je er halve gare regeltjes van krijgt. Als hij geen handen wenst te schudden, moet hij in een land gaan wonen waar dat "niet normaal is", bijv Japan, of Iran, of Saoedie-Arabie.
Er is geen regel in Nederland dat zegt dat je een hand moet geven. Dit valt gewoon weer onder het kopje 'selectieve verontwaardiging'.
pi_25560411
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:09 schreef Youssef het volgende:

[..]

Wordt dit fabeltje nu nog steeds kunstmatig in leven gehouden? Ik blijf het apart vinden deze aanval op de moslimman. Juist vele moslimjongeren zijn te zwak om de hand van een vrouw te weigeren, toch zie ik vaak genoeg moslimvrouwen die sterk in hun schoenen staan en de uitreikende hand van een man respectvol te weigeren.

Maar goed, laten we er een vrouwonvriendelijk verhaal van maken he
Wat zit er dan volgens jou achter het gegeven dat bepaalde moslimmannen de hand van een vrouw niet willen schudden?
pi_25560426
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:10 schreef Youssef het volgende:

[..]

Er is geen regel in Nederland dat zegt dat je een hand moet geven. Dit valt gewoon weer onder het kopje 'selectieve verontwaardiging'.
Nee dit valt onder de normale beleefdheidsregels, die niet altijd geschreven regels zijn, die in dit land gelden.
pi_25560433
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Bovendien heb ik meerdere Islamitische collegae die een hand-schudden niet als obstakel ervaren, man of vrouw.
Hen heb ik ook wel eens gewezen op deze 'geloofsregel' maar die is blijkbaar zo interpretatiegevoelig als wat.
Zij voelen zich 100% moslim, maar weten dat in een land als Nederland omgangsregels niet parallel lopen met die van een streng Islamitisch land , waar het niet schudden van handen gebruikelijk is.

Zij vinden dat je óók als Moslim moet zien en voelen in welke omgeving je bent en de situatie in de praktijk er anders uitziet dan in de Koran wordt beschreven.
Yeah baby Yeah!
pi_25560434
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:11 schreef Redux het volgende:

[..]

Wat zit er dan volgens jou achter het gegeven dat bepaalde moslimmannen de hand van een vrouw niet willen schudden?
Dag jongen, herformuleer je post of tyf op.
pi_25560436
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:10 schreef Youssef het volgende:

[..]

Het is een regel van normen en waarden, oftewel een ongeschreven regel. Komop Youssef, je weet wel beter, deze man is gewoon achterlijk bezig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25560458
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is een regel van normen en waarden, oftewel een ongeschreven regel. Komop Youssef, je weet wel beter, deze man is gewoon achterlijk bezig.
Deze man is standvastig .
pi_25560459
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:12 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Bovendien heb ik meerdere Islamitische collegae die een hand-schudden niet als obstakel ervaren, man of vrouw.
Hen heb ik ook wel eens gewezen op deze 'geloofsregel' maar die is blijkbaar zo interpretatiegevoelig als wat.
Zij voelen zich 100% moslim, maar weten dat in een land als Nederland omgangsregels niet parallel lopen met die van een streng Islamitisch land , waar het niet schudden van handen gebruikelijk is.

Zij vinden dat je óók als Moslim moet zien en voelen in welke omgeving je bent en de situatie in de praktijk er anders uitziet dan in de Koran wordt beschreven.
Het IS een regel uit de Koran die meld dat je je moet aanpassen aan de regels van het land. Het integratieprobleem is eigenlijk zo op te lossen, als je bepaalde moslims deze regel aanwijst.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25560478
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:12 schreef Youssef het volgende:

[..]

Dag jongen, herformuleer je post of tyf op.
quote:
Een islamitische man die uit geloofsovertuiging weigert vrouwelijke ambtenaren van de Haagse Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten (SZW) de hand te schudden, krijgt een maand geen uitkering. Dat bevestigde de advocaat van de man, J. Plokker, woensdag.
Okay, ik herformuleer:
Wat zit er dan volgens jou achter het gegeven dat bepaalde islamitische mannen de hand van een vrouw niet willen schudden?
pi_25560489
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 10:14 schreef Youssef het volgende:

[..]

Deze man is standvastig .
Nee, hij's niet standvastig. Hij is wel vastgeroest in een cultuur van Marokko van de jaren 60, zelfs in Marokko worden dit soort zaken als achterlijk gezien.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')