abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25549563
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 13:42 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik ben echt serieus. Ik zie niet in wat hier lachwekkend aan zou moeten zijn ?
[..]

Dat zal ongetwijfeld kloppen, maar de samenleving zal er niet op vooruit gaan als een gezin van 5 kinderen sterft van de honger omdat een mevrouw van de sociale dienst zich gekwetst voelt en het persoonlijk opneemt dat een Islamitische man haar de hand
niet mag schudden, hij wil het wel, graag zelfs, maar zijn religie beperkt hem daarin, een beetje begrip is wel op zijn plaats. Kij, ik zelf zit niet in die situatie gelukkig, ik ben dus echt objectief, ik heb begrip en laat ook mijn hart spreken

ik word hier zo ontzettend woedend om. wij zijn hier godverdomme in nederland. hier is man, vrouw, homo, hetero chinees nederlander etc gelijk aan elkaar. een hand geven is een gestandaardiseerde begroeting en teken van respect in de geciviliseerde wereld.

als die geitenneuker dat niet wil doen is het zijn fout dat zijn gezin geen eten heeft. ga asjebliefd met die hele teringgroep naar iran. word je tenminste misschien nog een keer plat gebombardeerd door amerikanen die wel ballen hebben!

wilders is een idioot maar alleen om deze dingen zou ik al op hem stemmen. laat hem maar 4 jaar ff dat tuig eruitschoppen, kan daarna de vvd weer gaan regeren!
pi_25549654
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 12:56 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Geweldig "dapper" optreden van de sociale dienst.
Zouden ze ook zo reageren als Kut_Marokkanen of Kampers onder bedreiging hun vaak onterechte uitkering komen ophalen ?
oud student?
marokko en turkije zijn hoofdzakelijk noord-afrika.....

ga je collegegeld terugvragen .....
  donderdag 17 maart 2005 @ 20:02:55 #103
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_25550419
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 19:27 schreef Darkster het volgende:

[..]

ik word hier zo ontzettend woedend om. wij zijn hier godverdomme in nederland. hier is man, vrouw, homo, hetero chinees nederlander etc gelijk aan elkaar. een hand geven is een gestandaardiseerde begroeting en teken van respect in de geciviliseerde wereld.
Ik begrijp best dat je temperamentvol wilt overkomen, maar je draaft toch een beetje te ver door als je het mij vraagt. Nederland roept al jaren dat ze zo tolerant zijn: softdrugs wordt gedoogd, euthenasie wordt zelfs gesubsidieerd, partnerruil schaamt niemand zich voor. Maar als een man uit respect voor zijn geloof en de vrouw in het algemeen de hand niet wil/mag schudden moet zijn uitkering gekort worden (of zelfs gestopt als ik sommige users hier hoor)
quote:
als die geitenneuker dat niet wil doen is het zijn fout dat zijn gezin geen eten heeft. ga asjebliefd met die hele teringgroep naar iran. word je tenminste misschien nog een keer plat gebombardeerd door amerikanen die wel ballen hebben!
Ik ben ook Moslim, en als je mijn postgeschiedenis eens zou lezen zul je zien dat ik door de jaren heen veel respect heb opgebouwd, dus je onzinnige uitspraken hier zijn vlees noch vis en tevens ben ik niet blij dat je mij (en mijn soort) richting Iran wilt zien vertrekken i.v.m. de verhoogde kans op sterven
quote:
wilders is een idioot maar alleen om deze dingen zou ik al op hem stemmen. laat hem maar 4 jaar ff dat tuig eruitschoppen, kan daarna de vvd weer gaan regeren!
Wilders, Hirsi Ali, Verdonk, you name it, allemaal hetzelfde soort dat de Islamitische medebewoners liever kwijt dan rijk zijn

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_25550663
[quote]Op donderdag 17 maart 2005 20:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik begrijp best dat je temperamentvol wilt overkomen, maar je draaft toch een beetje te ver door als je het mij vraagt. Nederland roept al jaren dat ze zo tolerant zijn: softdrugs wordt gedoogd, euthenasie wordt zelfs gesubsidieerd, partnerruil schaamt niemand zich voor. Maar als een man uit respect voor zijn geloof en de vrouw in het algemeen de hand niet wil/mag schudden moet zijn uitkering gekort worden (of zelfs gestopt als ik sommige users hier hoor)
[..]

waarom mag hij dan van zijn geloof een vrouw de hand niet schudden?
dan is er toch iets mis met het geloof of niet dan?
  donderdag 17 maart 2005 @ 20:16:39 #105
13462 BansheeBoy
pi_25550800
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 20:11 schreef Darkster het volgende:
Waarom mag hij dan van zijn geloof een vrouw de hand niet schudden?
Moslims moeten zich aan hun geloofsregels houden, of zij de reden nu weten of niet. De reden is goed om te weten maar is van ondergeschikt belang
quote:
dan is er toch iets mis met het geloof of niet dan?
Dat vind jij. Moslims vinden dit niet. Dus hoe kunnen we het beste met elkaar samenleven in een land als Nederland ? Juist, door wederzijds begrip, respect en het opkrikken van win-win situaties

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_25550905
waarom mag je een andere man de hand wel schudden maar een vrouw niet.
omdat vrouwen minderwaardig zijn?
pi_25551032
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 20:16 schreef BansheeBoy het volgende:

Dat vind jij. Moslims vinden dit niet. Dus hoe kunnen we het beste met elkaar samenleven in een land als Nederland ? Juist, door wederzijds begrip, respect en het opkrikken van win-win situaties
Ja, daar zijn we nu al zo'n, pak m beet, 10 jaar mee bezig, maar nog steeds lukt het niet. Je kan mij niet wijs maken dat dit geheel aan de Nederlanders ligt. Ergens ligt de grens en volgens meer Nederlanders zien we die grens steeds vaker liggen.
pi_25551107
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 19:30 schreef Darkster het volgende:
oud student?
marokko en turkije zijn hoofdzakelijk noord-afrika.....
Jammer dat jou het geheel ontgaat wat ik bedoel.
Het gaat IMO waarschijnlijk om een zielig geval van iemand met aanpassingsproblemen, die het waarschijnlijk niet eens kwaad bedoeld. Hier geldt net zo al bij de criminaliteitsbestrijding, dat je de ernstige gevallen eerst moet aanpakken, dus de kampers, marokkanen met huizen in het thuisland etc, die allemaal onterecht een uitkering ontvangen. Maar dan durven die dappere mensen van de sociale dienst niet op te treden.
quote:
ga je collegegeld terugvragen .....
Ik wist niet dat daar ook al een formulier voor was
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_25551135
@ BSB

jullie tonen geen respect voor nederlandse vrouwen. een hand geven is een teken van respect en is gewoon netjes. deze traditie (vroeger was dat om te laten zien dat je geen wapen had, daarom geef je dus ook een hand met je rechterhand) komt in de meeste geciviliseerde samenlevingen voor...

zoal de meeste westerlingen maken we o.a. geen verschil tussen mannen en vrouwen. dat is een traditie en leefregel van ons. jullie weigeren vrouwen te respecteren dus waarom zou ik jullie respecteren....
pi_25551218
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 20:26 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Jammer dat jou het geheel ontgaat wat ik bedoel.
Het gaat IMO waarschijnlijk om een zielig geval van iemand met aanpassingsproblemen, die het waarschijnlijk niet eens kwaad bedoeld. Hier geldt net zo al bij de criminaliteitsbestrijding, dat je de ernstige gevallen eerst moet aanpakken, dus de kampers, marokkanen met huizen in het thuisland etc, die allemaal onterecht een uitkering ontvangen. Maar dan durven die dappere mensen van de sociale dienst niet op te treden.
[..]

Ik wist niet dat daar ook al een formulier voor was
in eerste geval... tja links nederland denkt zo: "gossie wat zielig voor die arme man"
rechts nederland: "neem maar eens tijd en moeite om je aan te passen aan nederland voordat je ONS geld krijgt"

in tweede geval : moet je ff naar groningen bellen
pi_25551292
De straf staat hier in geen enkele verhouding tot het vergrijp.
Ik kan me nog enigszins voorstellen dat het niet schudden van handen leidt tot minder kans hebben op een baan, maar om dan meteen al een maand uitkering in te houden. Zoals Bansheeboy zegt, kun je dan ook uitleggen waarom het niet mag, en ik vind dat je dan ook wat respect mag tonen voor het geloof. Pas als vervolgens uit ander handelen blijkt dat diegene vrouwen inderdaad geen respect toont, door ze niet serieus te nemen of te negeren of zo, dan is er een punt. Begrip moet wel wederzijds zijn en is niet een eenrichtingverkeer (waarbij overigens onverlet gaat dat iedereen zich aan de nederelandse wet moet houden, maar volgens mij staat nergens in de wet dat je verplicht bent om handen te schudden).
pi_25551838
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 20:29 schreef Darkster het volgende:
in eerste geval... tja links nederland denkt zo: "gossie wat zielig voor die arme man"
rechts nederland: "neem maar eens tijd en moeite om je aan te passen aan nederland voordat je ONS geld krijgt"

in tweede geval : moet je ff naar groningen bellen
Waarschijnlijk ben ik een van de meest rechtse users op dit forum, mijn punt is dat je eerst de ernstige gevallen moet aanpakken en dan de minder ernstige.
Als de sociale dienst idd de door mij geschetste gevallen hard aanpakt, dan mag deze handweigerende meneer ook worden aangepakt.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_25552022
Een reactie is logisch, al is deze straf wel érg hard. Aan de andere kant, zal het wel effectief zijn
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_25555225
quote:
Uitkering niet gekort om weigeren hand
DEN HAAG - De islamitische uitkeringsgerechtigde die uit geloofsovertuiging weigert vrouwelijke ambtenaren de hand te schudden, is niet om die reden gekort. De gemeente Den Haag liet donderdag weten dat de man zich onvoldoende heeft ingespannen om een baan te vinden en dat hij afspraken niet is nagekomen. " Dat was de reden voor deze en eerdere sancties."

De advocaat van de man meldde woensdag dat de werkzoekende zijn uitkering een maand moet missen omdat hij principieel weigert vrouwelijke medewerkers van de Haagse Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheidsprojecten (SZW) de hand te schudden. "Dat is niet correct", meldde de gemeente in een verklaring.

Wanneer mensen niet de hand wensen te schudden van een medewerker is dat op zich geen reden voor maatregelen, zegt de gemeente over een interne richtlijn van de dienst SZW. "Wel is een respectvolle benadering vereist. Verder moeten cliënten een geloofwaardige inspanning laten zien om aan het werk te komen."

De gemeente Den Haag laat weten dat het niet gebruikelijk is om informatie over individuele cliënten naar buiten te brengen. Dat is nu anders omdat de man via zijn advocaat zelf de publiciteit heeft gezocht, zei een woordvoerder.
bron
  vrijdag 18 maart 2005 @ 00:01:56 #115
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_25556371
je geeft wel veel bakteriën door met dat handjes schudden,
  vrijdag 18 maart 2005 @ 00:42:51 #116
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_25557139
Ha! Schatje, dat wou ik net melden.

Ik ga morgen smullen van de rectificaties.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 18 maart 2005 @ 07:48:11 #117
13462 BansheeBoy
pi_25558793
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 22:59 schreef schatje het volgende:

[..]

bron
Ben ik toch nog blij dat ze tot inkeer zijn gekomen bij die uitkeringsinstantie, het leek me al onverstandig om op basis van iemand zijn religie het bedrag van de uitkering te calculeren

pi_25559005
Mijn vriendin werkt bij de sociale dienst, in veel gevallen is de vrouw in de ogen van de allochtoon nog lager dan een hond, en is een hand geven simpelweg een teken van geen respect. Belangrijkste reden, ze krijgen een uitkering op voorwaarde: sollicitatie. Hoe kun je solliciteren als je de vrouwlijke gesprekspartner geen hand wil geven. Je bent in dit land, je krijgt geld van dit land, dan moet je je ook houden aan de regels van dit land.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 08:31:35 #119
13462 BansheeBoy
pi_25559038
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:27 schreef Redux het volgende:
Je krijgt geld van dit land, dan moet je je ook houden aan de regels van dit land.
Neen, je krijgt helemaal niks in dit land. Die allochtonen waar je het over hebt hebben toen ze werkten net als jij en ik meebetaald om dit systeem mogelijk te maken. En als je er recht op hebt hoor je dat te krijgen al zou hij of zij een plasje doen over het gezicht van de medewerker van de sociale dienst. Mensen moeten eens leren dingen gescheiden te houden

pi_25559060
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Die allochtonen
Hoe weet jij dat? Sommige allochtonen zijn vers aangekomen. Grappig dat je met aannames je gelijk onderstreept.
pi_25559073
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Mensen moeten eens leren dingen gescheiden te houden
Mag ik vragen of jij bij een sociale dienst werkt?
  vrijdag 18 maart 2005 @ 08:36:28 #122
13462 BansheeBoy
pi_25559098
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:33 schreef Redux het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat? Sommige allochtonen zijn vers aangekomen. Grappig dat je met aannames je gelijk onderstreept.
Dat is toch logisch lijkt me. Ik denk niet dat iemand zijn hele leven in de bijstand gaat zitten en er nog van kan rondkomen ook

vrijdag 18 maart 2005 @ 08:37:01 #123
13462 BansheeBoy
pi_25559106
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:34 schreef Redux het volgende:

[..]

Mag ik vragen of jij bij een sociale dienst werkt?
Dat mag je vragen. Dus ga je gang

pi_25559121
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is toch logisch lijkt me. Ik denk niet dat iemand zijn hele leven in de bijstand gaat zitten en er nog van kan rondkomen ook

Als solliciteren een voorwaarde is om uitkering te krijgen, en de sollicitant uit opvatting vrouw is lager dan hond een vrouw geen hand wil geven en dit dus problemen op kan leveren bij solicitaties, hoe wil zo iemand dan een uitkering kunnen krijgen?
pi_25559125
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat mag je vragen. Dus ga je gang

Werk je bij een sociale dienst?
  vrijdag 18 maart 2005 @ 08:45:24 #126
13462 BansheeBoy
pi_25559194
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:38 schreef Redux het volgende:

[..]

Als solliciteren een voorwaarde is om uitkering te krijgen, en de sollicitant uit opvatting vrouw is lager dan hond een vrouw geen hand wil geven en dit dus problemen op kan leveren bij solicitaties, hoe wil zo iemand dan een uitkering kunnen krijgen?
Je kan gerust solliciteren zonder een hand te geven aan een vrouw. Dat heb ik zelf ook vaak gedaan. Ik heb altijd begripvolle vrouwen getroffen die mij wel respecteerde. Dit komt omdat ik ze uitlegde waarom dat zo was. Sterker nog, ik ben zelfs zo aan een baan gekomen

pi_25559217
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je kan gerust solliciteren zonder een hand te geven aan een vrouw. Dat heb ik zelf ook vaak gedaan. Ik heb altijd begripvolle vrouwen getroffen die mij wel respecteerde. Dit komt omdat ik ze uitlegde waarom dat zo was. Sterker nog, ik ben zelfs zo aan een baan gekomen

Je denkt dat het niet tonen van respect voor een vrouw blijft bij het niet geven van een hand? Je betoogje geeft aan dat je niet weet waar dit onderwerp over gaat. Hoe goed je je best ook doet.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 08:48:17 #128
13462 BansheeBoy
pi_25559239
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:38 schreef Redux het volgende:

[..]

Werk je bij een sociale dienst?
Neen, ik werk momenteel als supportmedewerker bij een grote ICT-diensteverlener in Brabant

vrijdag 18 maart 2005 @ 08:50:17 #129
13462 BansheeBoy
pi_25559265
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:46 schreef Redux het volgende:

[..]

Je denkt dat het niet tonen van respect voor een vrouw blijft bij het niet geven van een hand? Je betoogje geeft aan dat je niet weet waar dit onderwerp over gaat. Hoe goed je je best ook doet.
Je begrijpt me verkeerd. Het niet geven van de hand staat niet gelijk aan disrespect. Dus als ik een vrouw de hand niet schud heb ik nog steeds respect voor haar. Als er andere dingen bijkomen: de vrouw wordt bv. uitgescholden of in haar puisterige gezicht gespuugd zijn dat bv. wel voorbeelden van disrespect.

pi_25559275
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:48 schreef BansheeBoy het volgende:

Neen, ik werk momenteel als supportmedewerker bij een grote ICT-diensteverlener in Brabant

Hoe ben jij op de hoogte van hoe sommige buitenlanders met mederwerkers van sociale diensten omgaan?
  vrijdag 18 maart 2005 @ 08:52:56 #131
13462 BansheeBoy
pi_25559290
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:51 schreef Redux het volgende:

[..]

Hoe ben jij op de hoogte van hoe sommige buitenlanders met mederwerkers van sociale diensten omgaan?
Dat ben ik niet. Ik neem het bericht van de openingspost als uitgangspunt. Alles wat ik hier nu vertel is naar aanleiding daarvan Ik probeer alleen te verdedigen dat als een Moslim een vrouw de hand niet schudt het niks met disrespect te maken heeft maar met geloofsregels

Een vrouw mag overigens ook een man de hand niet schudden. Het is dus volledig gelijkwaardig

pi_25559291
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je begrijpt me verkeerd.
Ik begrijp je niet verkeerd. Zoals ik al zei werkt mijn vriendin bij de sociale dienst, en ze maken mee dat mensen wegens het niet tonen van begrip (vrouw is lager dan hond) geen hand willen geven of zelfs niet willen praten met de medewerksters. Zo ook bij sociale diensten in andere regios. Zo te zien aan je reacties weet je niet waar je over praat, je vertaald de gedragingen van deze mensen naar jezelf, daar ga jij de mist in.
pi_25559299
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat ben ik niet. Ik neem het bericht van de openingspost als uitgangspunt.
Dat is heel mooi, maar dat betekent dat je het verkeerd hebt met je aannames. Heel mooi dat je zulk soort zaken naar je eigen handelen vertaald, maar dit soort incidenten gaan verder dan jij vermoedt.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 08:57:46 #134
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_25559341
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 19:27 schreef Darkster het volgende:

[..]

Eens
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  vrijdag 18 maart 2005 @ 09:05:08 #135
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_25559414
Als je al helemaal naar Nederland komt om je handje op te houden dan slik je laatste restje trots
(toch al nauwelijks aanwezig bij de meeste bijstandtrekkers, dunkt mij) ook maar in.
Geef dat "minderwaardige gleufdier" dan ook maar een hand als je je eigen kinderen niet eens kan onderhouden.

Stelletje weekdieren met een grote bek moet je kort houden, dat "handje-geven" is natuurlijk een belachelijk criterium; maar iets beters past kennelijk niet binnen de regels van de NL rechtsstaat
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_25559460
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Je begrijpt me verkeerd. Het niet geven van de hand staat niet gelijk aan disrespect. Dus als ik een vrouw de hand niet schud heb ik nog steeds respect voor haar. Als er andere dingen bijkomen: de vrouw wordt bv. uitgescholden of in haar puisterige gezicht gespuugd zijn dat bv. wel voorbeelden van disrespect.

Sorry BSB maar in onze samenleving staat het weigeren van een uitgestoken hand wel gelijk aan disrespect. Deze man had in dit geval dus de hand moeten aannemen want je hoort je aan te passen aan de samenleving waar je op dat moment bent. Als ik voor mijn werk naar Japan ga bijvoorbeeld maak ik keurig een kleine buiging, ben ik in een land waar je de vrouw geen hand hoort te geven dan doe ik dat ook niet en gebruik ik de begroetingsvorm die daar gebruikelijk is. Deze man had zich dus aan moeten passen aan de omgangsvormen van dit land, al was het alleen maar om de kans om een baan te vinden te vergroten.

Waarom weiger je trouwens antwoord te geven op de vraag waarom veel moslims wel een hand van een vrouw accepteren, volgensde islamitische collega's waar ik mee werk is dit namelijk geen issue en is het ook helemaal geen regel en zij accepteren dus ook elke hand die aangeboden wordt bij een begroeting. Zijn dat dan "slechte" moslims of is deze regel alleen gebruikelijk binnen een bepaalde stroming binnen de Islam? Ben echt benieuwd naar het antwoord.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 09:10:51 #137
13462 BansheeBoy
pi_25559478
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:53 schreef Redux het volgende:

[..]

Dat is heel mooi, maar dat betekent dat je het verkeerd hebt met je aannames. Heel mooi dat je zulk soort zaken naar je eigen handelen vertaald, maar dit soort incidenten gaan verder dan jij vermoedt.
Ik geloof je best dat er situaties zijn waarbij de vrouwen niet gerespecteerd worden en dat er met pus of playmobil wordt gesmeten naar de medewerksters, die mensen verdedig ik niet. Ik verdedig de mensen die vanuit hun geloofsovertuing bepaalde handelingen niet moegen verrichten, waaronder dus het handen schudden van vrouwen

pi_25559495
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik geloof je best dat er situaties zijn waarbij de vrouwen niet gerespecteerd worden en dat er met pus of playmobil wordt gesmeten naar de medewerksters, die mensen verdedig ik niet. Ik verdedig de mensen die vanuit hun geloofsovertuing bepaalde handelingen niet moegen verrichten, waaronder dus het handen schudden van vrouwen

Same thing. En aangezien je 1) niet bij een sociale dienst werkt en 2) je je betoog puur baseert op de openingspost kun je rustig een conclusie trekken dat je niet weet waar je het over hebt.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 09:12:59 #139
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_25559498
Die man moet gewoon bezwaar aantekenen en eventueel in beroep gaan. Dan krijgt hij gewoon zijn geld, want dit is een onevenredig zware sanctie. Ik geef trouwens zelden een hand aan een baliemedewerker, dus ik snap ook dat probleem niet zo.
pi_25559523
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:09 schreef Chewie het volgende:
Waarom weiger je trouwens antwoord te geven op de vraag waarom veel moslims wel een hand van een vrouw accepteren, volgensde islamitische collega's waar ik mee werk is dit namelijk geen issue en is het ook helemaal geen regel en zij accepteren dus ook elke hand die aangeboden wordt bij een begroeting. Zijn dat dan "slechte" moslims of is deze regel alleen gebruikelijk binnen een bepaalde stroming binnen de Islam? Ben echt benieuwd naar het antwoord.
Zoals ik opmaak uit bansheeboys reacties is hij zelf ook moslim en vergelijkt hij zichzelf met die 'slechte moslims' en komt hij tot een conclusie dat wat hij doet hetzelfde is als wat die 'slechte moslims' doen. Maar ik neem aan dat bansheeboy zichzelf niet als 'slechte moslim' ziet, en er dus wat hem betreft (gezien zijn reacties) ook geen 'slechte moslims' bestaan, en je dus een conclusie kunt trekken dat de maatregel volledig gegrond is.
pi_25559533
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:12 schreef Pool het volgende:
Die man moet gewoon bezwaar aantekenen en eventueel in beroep gaan. Dan krijgt hij gewoon zijn geld, want dit is een onevenredig zware sanctie. Ik geef trouwens zelden een hand aan een baliemedewerker, dus ik snap ook dat probleem niet zo.
Wie heeft het over baliemedewerksters? Mensen die bij de sociale dienst lopen komen regelmatig op persoonlijk gesprek met een medewerker. Een balie speelt in dat geval geen rol.
pi_25559553
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 08:27 schreef Redux het volgende:
Mijn vriendin werkt bij de sociale dienst, in veel gevallen is de vrouw in de ogen van de allochtoon nog lager dan een hond
Dat zeggen ze tegen haar ofzo? De allochtoon?
Of denkt je vriendin dat?
pi_25559568
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:09 schreef Chewie het volgende:

[..]

Sorry BSB maar in onze samenleving staat het weigeren van een uitgestoken hand wel gelijk aan disrespect.
NIet als je keurig op een andere manier groet. Je meldt jouw interpretatie en dat is wat anders dan dat het een wet of regel zou zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 18 maart 2005 @ 09:18:46 #144
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25559569
Als je niet aan de voorwaarden kunt voldoen moet je naar een keuringsarts om te kijken in hoeverre je uberhaupt kunt werken. Als je niet aan de voorwaarden wilt voldoen heb je een probleem.

Ik kan wel volgen dat iemand die weigert andere mensen een hand te geven zichzelf ongeschikt maakt voor werk. Dat is niet omdat hij het niet kan, maar omdat hij het niet wil, dus dan volgt sanctie.

Geloofsovertuiging mag een rol spelen maar dat is ook niet eindeloos. Als een Sikh weigert om zijn dolk af te doen en het zichzelf daardoor moeilijk maakt een baan te krijgen geldt hetzelfde voor. Ik ben het er dus wel mee eens, alleen is het wel iets om voorzichtig mee te zijn. Je moet niet de situatie krijgen waarin de sociale dienst mensen gaat voorschrijven hoe ze zich dienen te gedragen, kleden, wel of geen oorbellen, haardracht etc.
pi_25559579
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zeggen ze tegen haar ofzo? De allochtoon?
Of denkt je vriendin dat?
Dat zeggen ze.
pi_25559585
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:19 schreef Redux het volgende:

[..]

Dat zeggen ze.
Okay. De allochtoon zegt dat?
  vrijdag 18 maart 2005 @ 09:19:52 #147
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_25559586
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:16 schreef Redux het volgende:

[..]

Wie heeft het over baliemedewerksters? Mensen die bij de sociale dienst lopen komen regelmatig op persoonlijk gesprek met een medewerker. Een balie speelt in dat geval geen rol.
Oke, dat wist ik niet. Dan is een hand geven inderdaad wel zo netjes. Maar dan vind ik het nog steeds onevenredig om de uitkering in te trekken wanneer iemand dat niet doet.
pi_25559588
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Okay. De allochtoon zegt dat?
Nee, bassie en adriaan op de tv.
pi_25559600
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:19 schreef Pool het volgende:

[..]

Oke, dat wist ik niet. Dan is een hand geven inderdaad wel zo netjes. Maar dan vind ik het nog steeds onevenredig om de uitkering in te trekken wanneer iemand dat niet doet.
Bovendien kan je heel respectvol groeten zonder een hand te geven en erg onrespectvol een hand geven. Maar dat telt dan blijkbaar niet meer.
pi_25559625
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 09:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Bovendien kan je heel respectvol groeten zonder een hand te geven en erg onrespectvol een hand geven. Maar dat telt dan blijkbaar niet meer.
quote:
De werknemers van de SZW mochten in november van de SZW aangeven hoe ze denken over het weigeren van een handdruk. Naar aanleiding daarvan verklaarde de SZW dat er dan een andere respectvolle vorm van begroeting plaats moet hebben. Indien die niet plaatsheeft, is de dienst gerechtigd sancties op te leggen die verband houden met belediging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')