Het grote probleem is alleen dat de zuurstof steeds verder opraakt en je nooit alle zuurstof die in de kist zult opmaken omdat je dan namelijk de weinig opneemt bij elke adem. Je zult dus in ieder geval eerder sterven dan dat de zuurstof op is.quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:41 schreef Haushofer het volgende:
Denk het wel. Maar reken het anders es na. Alicey noemt een verbruik van 4%. Neem de longinhoud van een normaal persoon, doe dat keer 2, bekijk es hoe vaak een persoon per minuut ademt, en ga ff uit van een zuurstofopname van je bloed van 100%. Tot slot ff de inhoud van die kist schatten, en je kunt een beetje de orde van grootte van de tijd schatten, die je in die kist kunt blijven. ( ja, ik ben lui)
Oh, deze post wilde ik dus op reageren, en heb nu al mijn reactie weggehaald.quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:53 schreef Phaedrus het volgende:
Je hebt eerder te maken met te hoge koolstofdioxide (CO2) niveaus dan met te weing zuurstof.
quote:Op donderdag 17 maart 2005 10:59 schreef _Denker het volgende:
Dan kun je beter snel proberen in slaap te vallen als je weet dat je doodgaat binnen 40 minuten.
Dan moet je je helpers wel vertrouwen als je zoiets doetquote:Op donderdag 17 maart 2005 10:31 schreef Lucille het volgende:
By Mythbusters liet Jamie zich in een lijkkist plaatsen die volledig afgesloten werd. Volgens mij liet hij na 40 minuten al weten dat hij er uit wilde omdat het extreem oncomfortabel werd.
Bedanktquote:Op donderdag 17 maart 2005 12:54 schreef sungaMsunitraM het volgende:
In rust gebruik je ongeveer 0,25 liter zuurstof per minuut.
15 liter per uur.
Stel de kist is 2 * 0,5 * 0,5 = 500 liter.
Persoon in de kist neemt ook nog wat ruimte in, laten we zeggen 400 liter lucht in de kist.
Lucht bevat 21% zuurstof.
84 liter zuurstof in de kist.
Gaan we er vanuit dat het zuurstofverbruik constant blijft, dat de kist luchtdicht is en dat je tot het laatst de zuurstof uit de lucht nog op kunt nemen, dan is het na 5,6 uur sowieso afgelopen.
En uiteraard nog eerder want je gaat al dood voordat alle zuurstof helemaal opverbruikt is.
Het zou inderdaad lullig zijn als ze uit verveling even een biertje gaan drinken.quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:06 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Dan moet je je helpers wel vertrouwen als je zoiets doet
Nou, dat koelkasten tegenwoordig zo'n magneetsluiting hebben heeft er wel mee te maken dat, toen ze nog een soort slot hadden zeg maar er regelmatig kindertjes in verdwenen en er niet meer (levend) uit kwamen.quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het zou inderdaad lullig zijn als ze uit verveling even een biertje gaan drinken.
Daarom moet ie al veel eerder dan de 20 minuten naar buiten en is er een systeem waarbij ze op de TS kunnen bijhouden hoe lang iedereen nog zuurstof heeft. En hij gaat heel hard piepen als er iemand met perslucht niet meer beweegt, dat scheelt ook.quote:Op donderdag 17 maart 2005 13:59 schreef -calimero- het volgende:
Als ik zo'n vraag lees denk ik al snel aan het perslucht verbruik van een brandweerman (jaja dat is me vader) Deze heeft een 5 liter fles op z'n rug met perslucht onder 200 bar. Dat betekend dat ie totaal 1000 liter lucht bij zich heeft. Dit is genoeg voor ongeveer 20 min. (afhankelijk van de werkzaamheden).
In een houten kist bevindt de lucht zich onder een normale druk, van +/- 1 bar, Zo'n kist heeft een inhoud van een kuub schat ik, - het volume van je eigen lichaam = heel weinig lucht. Dat hou je niet lang vol dus.
Maar als je begraven wordt in een kist in een 'graf' heb je ook +/- 4 kuub (=5,5 ton) aarde boven op je. De kist zal het dus gelijk begeven. Dus ook al heb je fftjes zuurstof, dan overleef je het als nog niet.
Een brandweerman in actie verbruikt meer zuurstof dan iemand in rustquote:Op donderdag 17 maart 2005 13:59 schreef -calimero- het volgende:
Als ik zo'n vraag lees denk ik al snel aan het perslucht verbruik van een brandweerman (jaja dat is me vader) Deze heeft een 5 liter fles op z'n rug met perslucht onder 200 bar. Dat betekend dat ie totaal 1000 liter lucht bij zich heeft. Dit is genoeg voor ongeveer 20 min. (afhankelijk van de werkzaamheden).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |