abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 augustus 2005 @ 23:45:44 #251
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_29737785
zijn duurder in verbruik en aankoop doch je hebt geen transfo nodig in mijn geval voor volledig huis nja ...

Verder lever ik ook de voetjes probleem is alleen dat het nu momenteel enorm druk is op:
- Verbouwingsleven
- Werkleven
- Vriendinnetjes leven

vooral t laatste hahahaha
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
  woensdag 17 augustus 2005 @ 23:47:11 #252
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_29737859
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 23:45 schreef God_de_Vader het volgende:
zijn duurder in verbruik en aankoop doch je hebt geen transfo nodig in mijn geval voor volledig huis nja ...

Verder lever ik ook de voetjes probleem is alleen dat het nu momenteel enorm druk is op:
- Verbouwingsleven
- Werkleven
- Vriendinnetjes leven

vooral t laatste hahahaha
Die condooms kosten ook bakken met geld he
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_29738564
Zijn die 230 LED-lampen dan ook verkrijgbaar met zo'n fitting:

De naam is: JDR-C GU10
  donderdag 18 augustus 2005 @ 11:33:28 #254
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_29748228
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 23:11 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Onzin. De stroom wordt door de LED zelf begrensd. Enkel als je er meer dan 1.5 V op zet, zal de stroom te hoog oplopen.
Volgens mij is de enige stroombegrenzing die een led kent dat hij kapot gaat.

Zoals je zelf schrijft: te veel spanning -> te veel stroom -> kaduuk.

Vergeet niet dat een LED 'gewoon' een diode is met een 'gewone' PN overgang. De exacte situatie is inderdaad niet helemaal zoals beschreven in het verhaal, Het ging even om een jip-en-janneke uitleg.

meer uitleg voor de liefhebber

[ Bericht 15% gewijzigd door NT-T.BartMan op 18-08-2005 11:40:25 ]
pi_29750022
Bijna een nieuw draadje

Kan iemand me wat vertellen over lichthoek. Bij conrad is dit bijvoorbeeld 15º en bij anderen weer 25º. Ik neem aan hoe groter de lichthoek, hoe beter...

Als ik de 12 leds versie van conrad bekijk is dit een lichthoek van 50º. De prijs is dan wel weer veel hoger

[ Bericht 13% gewijzigd door mikezwet op 18-08-2005 12:44:51 ]
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_29750150
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 12:39 schreef mikezwet het volgende:
Bijna een nieuw draadje

Kan iemand me wat vertellen over lichthoek. Bij conrad is dit bijvoorbeeld 15º en bij anderen weer 25º. Ik neem aan hoe groter de lichthoek, hoe beter...
afhankelijk van waarvoor je t wil gebruiken natuurlijk. Soms wil je een grote lichtspreiding, soms een heel geconcentreerde bundel licht. Wil je gewoon omgevingslicht hebben dan wil je dus een grote lichthoek...wil je een schilderij oid uitlichten en alleen specifiek daar een lichtstraal hebben, dan wil je een kleine lichthoek. (spot of flood dus)
  donderdag 18 augustus 2005 @ 19:39:52 #257
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_29760332
Die van mij zijn 30 graden en dat is vrij goed voor gewone dagelijkse huis spots ... voor echt detaillicht bijvoorbeeld bureau- of leeslamp is kleine hoek vaak fijner op mijn soldeertafel heb ik dus 3 spots naast mekaar gezet op profieltje ziet niet uit maar echt wel deftig om te werken
pi_29761484
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 19:39 schreef God_de_Vader het volgende:
Die van mij zijn 30 graden en dat is vrij goed voor gewone dagelijkse huis spots ... voor echt detaillicht bijvoorbeeld bureau- of leeslamp is kleine hoek vaak fijner op mijn soldeertafel heb ik dus 3 spots naast mekaar gezet op profieltje ziet niet uit maar echt wel deftig om te werken
Ik heb bij diverse bedrijven wat spots besteld om eens wat te testen (kan gewoon niet wachten )
Ook heb ik contact met iemand in china die de spots zelf produceren, ik kan zelf opgeven in welke angle ik ze wil hebben begreep ik, je verstaat die chinezen zo slecht he'

Vond zelfs in m'n zoektoch nog een producent van 49cc 4 takt blokjes in V-TWIN uitvoering (2 clinders)
pi_29773416
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 20:18 schreef mikezwet het volgende:

[..]
Vond zelfs in m'n zoektoch nog een producent van 49cc 4 takt blokjes in V-TWIN uitvoering (2 clinders)
hoe gebruik jij google in godsnaam dan?? als je dat er als hit uit krijgt....
pi_29774581
Weet iemand wat het effect is met de zogenaamde Luxeon LED Spots, ze zijn duurder en gebruiken gemiddeld 3 watt. Angele is doorgaans 25.

quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 08:40 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

hoe gebruik jij google in godsnaam dan?? als je dat er als hit uit krijgt....
http://www.scooterinstyle.com/chopper-scooter-ch-584.html

899 dollar, de fabrieks prijs weet ik niet...
Alleen het is nep zie ik nu, de 2e cilinder is het air filter dus fake

[ Bericht 30% gewijzigd door mikezwet op 19-08-2005 10:19:35 ]
pi_29774918
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 10:02 schreef mikezwet het volgende:

[..]

http://www.scooterinstyle.com/chopper-scooter-ch-584.html

[afbeelding]
899 dollar, de fabrieks prijs weet ik niet...
Alleen het is nep zie ik nu, de 2e cilinder is het air filter dus fake
t ziet er nog steeds beter uit dan de gemiddelde scooter die je hier rond ziet rijden
heeft ie misschien LED-achterlichtjes??
pi_29775219
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 10:20 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

t ziet er nog steeds beter uit dan de gemiddelde scooter die je hier rond ziet rijden
heeft ie misschien LED-achterlichtjes??
Ik zou het niet weten Overigens zijn de oude 4 taktjes van vroeger (honda monkey, dax, ss ect.) ook weer nieuw te verkrijgen gemaakt door chinezen....
pi_29775323
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 10:35 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten Overigens zijn de oude 4 taktjes van vroeger (honda monkey, dax, ss ect.) ook weer nieuw te verkrijgen gemaakt door chinezen....
hoorde dat ze ook weer de zundapp gaan bouwen
maar goed, back to the leds
pi_29777246
Okey, ik vroeg me dus af wat het effect is van die Luxeon LED Spots.

Ook begrijp ik niet hoe God_de_vader de spots gaat monteren, okey in de vloer in een rond gat met van die ijzeren pennen die vast klikken, maar komt er geen afwerking omheen?
De spots op de muur die op het plafond gaan schijnen moeten toch een beetje schuin staan, hoe ga je dat oplossen....
pi_29788024
Hier zijn twee pics van een Luxeon 1W 3300K MR16 spot met een stralingshoek van 25 graden. Ernaast een MR16 spot met twaalf amber leds. De Luxeon 3300K leds produceren relatief warm licht, maar het is nog steeds wat koud in vergelijking met halogeen. Dit is goed op te lossen door ook amberkleurige leds te gebruiken:

Het contrast tussen direct licht van de lichtbundel en indirect licht ernaast op de muur is in werkelijkheid minder groot (wordt op de foto's overdreven door het beperkte dynamisch bereik van de ccd van de digicam).
Ask me no questions and I'll tell you no lies
pi_29792842
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 17:44 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
Hier zijn twee pics van een Luxeon 1W 3300K MR16 spot met een stralingshoek van 25 graden. Ernaast een MR16 spot met twaalf amber leds. De Luxeon 3300K leds produceren relatief warm licht, maar het is nog steeds wat koud in vergelijking met halogeen. Dit is goed op te lossen door ook amberkleurige leds te gebruiken:

Het contrast tussen direct licht van de lichtbundel en indirect licht ernaast op de muur is in werkelijkheid minder groot (wordt op de foto's overdreven door het beperkte dynamisch bereik van de ccd van de digicam).
Waar heb je die vandaan, met name de amatuur(?) waar de spot inzit ben ik in geintereseert, deze kan je verstellen is het niet?

[ Bericht 17% gewijzigd door mikezwet op 20-08-2005 00:20:22 ]
pi_29822797
Ik heb gelezen dat je met een LED Controller de kleuren kan instellen als je gebruik maakt van RGB leds. Voorgeprogrammeerde kleuren kan je opvragen, dimmen, ect.

Er zijn ook spots met RGB LED's, zou je die ook kunnen controllen met dat ding

(http://www.verkoop.licht-geluid.nl/ProductInfo.aspx?productid=HL41002)

Ik ben nog steeds op zoek naar goeie armaturen om de spots in te doen en te verstellen, helaas nog niet gevonden. Het liefst wil ik er een die je als inbouw en opbouw kan gebruiken met z'n ring die je erom doet als je opbouw wil toepassen. Wellicht kan God_de_vader eens aangeven hoe hij dit oplost/monteerd?
pi_29839307
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 20:49 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Waar heb je die vandaan, met name de amatuur(?) waar de spot inzit ben ik in geintereseert, deze kan je verstellen is het niet?
Dat is gewoon een MR16 inbouwspot zoals je die bij elke lampenwinkel kunt kopen. Dit exemplaar komt van Lichtkaufhaus.de waar de prijzen over het algemeen veel beter zijn. Ik stond gisteren in een winkel in Enschede waar deze inbouwspot (in geborsteld aluminium) werd aangeboden voor ¤ 37,50 terwijl je 'm online voor ¤ 11,50 kunt krijgen . De inbouwspot op de foto is deze in geborsteld metaal van ¤ 6,17 per stuk.

Led-shop25.de is een goed adres voor betaalbare Luxeon MR16 lampjes.
pi_29840228
Ziet er gaaf uit. Denk dat ik ook zoiets wil gaan maken in mijn toekomstige huis. Lekker modern.
pi_29850523
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 14:55 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:

[..]

Dat is gewoon een MR16 inbouwspot zoals je die bij elke lampenwinkel kunt kopen. Dit exemplaar komt van Lichtkaufhaus.de waar de prijzen over het algemeen veel beter zijn. Ik stond gisteren in een winkel in Enschede waar deze inbouwspot (in geborsteld aluminium) werd aangeboden voor ¤ 37,50 terwijl je 'm online voor ¤ 11,50 kunt krijgen . De inbouwspot op de foto is deze in geborsteld metaal van ¤ 6,17 per stuk.

Led-shop25.de is een goed adres voor betaalbare Luxeon MR16 lampjes.
Dat lijkt me een prima adres voor de add-on's

Ze hebben daar (led-shop24.de) trouwens warmwitte spots met een lichthoek van 45 graden, is dat nou beter dan 25 graden voor gewoon een spot op het plafond of aan de muur?

Dit is dus het effect van de lichthoek van een spot?

[ Bericht 11% gewijzigd door mikezwet op 21-08-2005 22:51:40 ]
pi_29895443
Ik heb een spot gekocht bij conrad MR16 en ik heb z'n socket erbij, hoe sluit ik het nu aan op een voeding 12v zonder iets fout te doen ?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:23:55 #272
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_29896242
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:56 schreef mikezwet het volgende:
Ik heb een spot gekocht bij conrad MR16 en ik heb z'n socket erbij, hoe sluit ik het nu aan op een voeding 12v zonder iets fout te doen ?
Volgens mij moet er 12 wisselspanning in. Tenzij je een duidelijke plus en min kunt onderscheiden op het voetje. Dit haal ik overigens uit de beschrijving die ook rept over een dimmer.
Als je nog een halogeentrafo hebt liggen kan je hem zo aansluiten.

Wat betreft je andere vraag, ja dat klopt en daar zie je dus direct dat een echte spot een kleine openingshoek moet hebben omdat het licht anders niet geconcentreerd/fel terecht komt op de plaats waar je het nodig hebt.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_29901339
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:23 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Volgens mij moet er 12 wisselspanning in. Tenzij je een duidelijke plus en min kunt onderscheiden op het voetje. Dit haal ik overigens uit de beschrijving die ook rept over een dimmer.
Als je nog een halogeentrafo hebt liggen kan je hem zo aansluiten.
Vreemd ik sluit er een voeding op 12v op aan en hij werkt niet, zet ik hem op 9v werkt hij wel
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:23 schreef hollander172 het volgende:

Wat betreft je andere vraag, ja dat klopt en daar zie je dus direct dat een echte spot een kleine openingshoek moet hebben omdat het licht anders niet geconcentreerd/fel terecht komt op de plaats waar je het nodig hebt.
Die van conrad is 8 graden, wij willen ons huis ermee verlichten dus willen z'n groot mogelijke lichthoek in sommige gevallen (ok, het moet natuurlijk nogwel een bundel blijven )

De 12 led spot van conrad (0,75watt, 65lux) valt me zwaar tegen, wat een flut lichtje
pi_29904448
LEDs hebben een relatief hoge lichtopbrengst, maar omdat het opgenomen vermogen erg laag is, is de uiteindelijk lichtopbrengst niet hoog. Je moet dus veel LEDs gebruiken als je een ruimte compleet wilt kunnen verlichten.

In mijn woonkamer en keuken (totale oppervlakte 59 m^2) wil ik veertien Luxeon 1W 3300K warmwitte MR16-lampen gebruiken, 28 amber MR16-lampjes met ieder twaalf LEDs, lichtschappen met tl-verlichting in de keuken, spaarlampen boven de bar en de eettafel, LED strips voor verlichting van de plint van de keukenkasten, LED lichtslangen voor koofverlichting in diverse kleuren onder het plafond, nog enkele spots met 230V GU10 LED-lampen aan het plafond en tenslotte een Philips lcd tv met Ambilight II. Bij elkaar zal ik een paar duizend LEDs in één ruimte hebben. Die LEDs zullen overigens niet allemaal tegelijkertijd gebruikt worden. De verlichting zal gedeeltelijk op afstand met behulp van X10 home automation bedienbaar zijn.

Mijn woning wordt volgende week opgeleverd. Over anderhalve maand hoop ik 'm compleet ingericht te hebben met alle verlichting. Ik ga veel LED-verlichting gebruiken, dus als het slaagt zal het een mooi voorbeeld kunnen zijn voor anderen die op grote schaal LEDs willen gaan gebruiken.
pi_29904748
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:06 schreef M.a.r.i.e.k.j.e het volgende:
LEDs hebben een relatief hoge lichtopbrengst, maar omdat het opgenomen vermogen erg laag is, is de uiteindelijk lichtopbrengst niet hoog. Je moet dus veel LEDs gebruiken als je een ruimte compleet wilt kunnen verlichten.

In mijn woonkamer en keuken (totale oppervlakte 59 m^2) wil ik veertien Luxeon 1W 3300K warmwitte MR16-lampen gebruiken, 28 amber MR16-lampjes met ieder twaalf LEDs, lichtschappen met tl-verlichting in de keuken, spaarlampen boven de bar en de eettafel, LED strips voor verlichting van de plint van de keukenkasten, LED lichtslangen voor koofverlichting in diverse kleuren onder het plafond, nog enkele spots met 230V GU10 LED-lampen aan het plafond en tenslotte een Philips lcd tv met Ambilight II. Bij elkaar zal ik een paar duizend LEDs in één ruimte hebben. Die LEDs zullen overigens niet allemaal tegelijkertijd gebruikt worden. De verlichting zal gedeeltelijk op afstand met behulp van X10 home automation bedienbaar zijn.

Mijn woning wordt volgende week opgeleverd. Over anderhalve maand hoop ik 'm compleet ingericht te hebben met alle verlichting. Ik ga veel LED-verlichting gebruiken, dus als het slaagt zal het een mooi voorbeeld kunnen zijn voor anderen die op grote schaal LEDs willen gaan gebruiken.
Mooi dat je er ook mee gaat beginnen Ik vind alleen nu ik de spot heb het erg tegenvallen, het kan aan de conrad spot liggen hoor maar dat weet ik dus niet, morgen krijg ik een 18led spot om te verglijken.
pi_29905463
Ik heb ook twee spotjes met een erg kleine stralingshoek (de exacte hoek weet ik niet, maar het is zo erg dat je van drie meter afstand nog steeds een kleine cirkel verlicht hebt op een muur). Je kunt er weinig mee. 25 graden is al wat nuttiger maar ik denk dat je voor normale toepassingen (waarbij je niet specifiek een heel klein deel wilt verlichting) je beter uit bent met 100 graden spots.

Voor wit licht moet je echt zoeken naar "warm witte" leds, want wit komt in led-termen meer overeen met "Xenon blauw".
pi_29906909
Waarom moet he ledjes altijd met weerstand aansluiten?
Heb zelf ook wel eens een paar ledjes aangesloten op een batterij, maar geen weerstand gebruikt, en ze deden het gewoon
De status 'bagger-user' voorbij
pi_29910923
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 00:10 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Heb zelf ook wel eens een paar ledjes aangesloten op een batterij, maar geen weerstand gebruikt, en ze deden het gewoon
Ze doen het ook wel maar ze schijnen op langehet op termijn te begeven. Het voltage kan wel goed zijn alleen het aantal ampere moet geregeld worden, dus de kracht van de stroom, zeg ik dat goed?
  woensdag 24 augustus 2005 @ 08:27:48 #279
17709 hollander172
pi_29911218
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 21:55 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Vreemd ik sluit er een voeding op 12v op aan en hij werkt niet, zet ik hem op 9v werkt hij wel
[..]

Die van conrad is 8 graden, wij willen ons huis ermee verlichten dus willen z'n groot mogelijke lichthoek in sommige gevallen (ok, het moet natuurlijk nogwel een bundel blijven )

De 12 led spot van conrad (0,75watt, 65lux) valt me zwaar tegen, wat een flut lichtje
Als je een instelbare voeding hebt kan dat wel ja, levert te weinig vermogen maar ik gok er op dat ie gelijkspanning levert i.p.v. wisselspanning. Heb je geen halogeentrafo ter beschikking?

8 graden is veel te weinig om mee te verlichten en dat die spot tegenvalt verbaast me niet, 65 lux is wel heel weinig.........
pi_29911598
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 08:27 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Als je een instelbare voeding hebt kan dat wel ja, levert te weinig vermogen maar ik gok er op dat ie gelijkspanning levert i.p.v. wisselspanning. Heb je geen halogeentrafo ter beschikking?

8 graden is veel te weinig om mee te verlichten en dat die spot tegenvalt verbaast me niet, 65 lux is wel heel weinig.........
Ik heb ook deze voeding, ik weet alleen niet of ik daar 1 spot op kan uitsluiten:
http://www.dile.nl/index.(...)G_30_AMPERE87306.htm

Tevens staat er 13,8 volt op, is dit in praktijk dan 12v

De spots die ik bij een andere zaak heb besteld zijn 25 lumen, dat zal wel beter zijn dan de conrad led's
  woensdag 24 augustus 2005 @ 10:04:18 #281
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_29912380
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 00:10 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Zie hier, hier en hier
  woensdag 24 augustus 2005 @ 11:37:24 #282
17709 hollander172
pi_29914747
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 09:07 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Ik heb ook deze voeding, ik weet alleen niet of ik daar 1 spot op kan uitsluiten:

De spots die ik bij een andere zaak heb besteld zijn 25 lumen, dat zal wel beter zijn dan de conrad led's
Het is een DC voeding. Je hebt AC (wisselspanning nodig)

Die voeding is wel weer leuk om 12 volts spul uit de auto op aan te sluiten. 13,8 volt wordt meestal opgegeven aangezien het "12 volt" boordnet nooit echt 12 volt is.

Hier nog een mooie uitleg w.b. lichtsterkte: Klik!
pi_29917124
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 09:07 schreef mikezwet het volgende:

[..]

wel grappig voedingkje trouwens mot je de draden een X van langs mekaar heen tikken
  woensdag 24 augustus 2005 @ 17:10:42 #284
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_29925647
Wel ik kom even met een update ....

Ik heb dus de vloerplaten in OSB gehaald ... dat wordt dit weekend zwaar werken ook zal de binnenhuis dak bekleding er zijn bestaande uit gegroefde 18 mm dikke vezelplaat die gedrengt is ja als ik iets doe doe ik het goed... de bekabeling van de zolder is getrokken.

Isolatie wordt vrijdag geplaatst en is rockwool van 6 sm in 2 lagen dus 12 cm ...

Dan is ook het geluidssysteem voor de slaapkamer er en nu ga ik hier een hele resem protest krijgen Ik heb geopteerd voor een autoradio en 4 auto luidsprekers ... dit omdat ik toch 12 volt heb en dan heb ik nergens kabels en zo ... dit alles wordt ingebouwd. Daar alles in vezelplaat is lukt dat dus perfect ... en ja ik weet wel dat ik dan geen goede hifi speakers heb en dergelijke maar ik wil gewoon een cdtje kunnen luisteren en wat radio ... mijn slaapkamer is geen disco ... De deftige hifi install staat in de living bestaande uit Marantz speelgoed

Ok ... de autoradio op zich zullen sommigen nog wel ok vinden maar nu komt het Ik ben de winkel binnen gegaan en daar gewoon eens gaan luisteren ... dit naar vanalle merken en zo en nja ik ben met no name spul buiten gekomen ...

Head unit:

Dit komt overeen met een medion toestel.
2 jaar garantie
4 x 40 watt piek (4 x 20 watt rms)
Radio CD CDRW RDS
MP3 WMA compatibel

Tot zo ver niets bijzonders ... maar dan dit
Afstandsbediening
Lijn ingang met cinch achteraan dus kan eventueel andere dingen aan zoals TV en zo
SD MMC slot voor mp3 / wma
USB slot om direct memorystick in te pluggen
Ook het geborsteld stalen frontje beviel me wel maar dat is smaak...

Nja dat ding klonk niet slechter als andere toestellen alleen gaat het wat minder hard maar gezien ik in een rijhuis woon is dat niet erg ... het is trouwens nog ruim hard genoeg
6.5 Ampere verbruik maximaal valt ook goed mee

De speakers

BlueSky 165.1
16.5 cm
2 weg
IMPP PP Kegel gevormd door injectie
Kunstof membraan in Night Blue
Tweater 25 mm Neodymium Dom
70hz - 20 000hz
89 db gevoeligheid
61 mm inbouwdiepte
kabelset
Roosters in zwart gelakt metaal
Installatie kit (Schroefjes)

Ik heb 4 speakers aangekocht ... deze klonken voor hun prijs enorm goed... voor zelfde geld had ik sony speakertjes van 10 cm die brakke klonken ... kenwood en dergelijke was allemaal stuk duurder.

Ik heb alles samen 150.90 euro betaald... Het is inderdaad geen top of the bill maar ...ik heb nergens kabels en alles is mooi ingewerkt

ik heb een hoop foto's gemaakt en ga deze zo dadelijk wat sorteren en verkleinen dan kunnen ze ook weer eens on line hier
pi_29935430
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 10:04 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Zie hier, hier en hier
Ik snap de uitleg, maar een ledje 'vraagt' om een bepaalde hoeveelheid stroom, en die krijgt ie toch?Of is een ledje een 'veelfraat?'
  donderdag 25 augustus 2005 @ 09:11:16 #286
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_29947691
Een ledje is geen lamp en daardoor komt dat ... als je er van uit gaat dat een led gewoon een diode is dan begrijp je het beter... een diode laat in 1 richting stroom door en in de andere houdt het tegen. Dus om het kortweg te zeggen ... zonder weerstand krijg je gewoon een geleider en dus ook een hoge stroom ... soort kortsluiting. Het ding verbruikt dan meer dan nodig en de LED gaat stuk...

Doordat een LED eigenlijk een diode is en geen gloeidraad in een gaslamp krijg je dit effect. Hoop dat dat een beetje duidelijk was ... dit weekend worden de eerste spots bij mij geplaatst.

Dan bij de vraag van hoe dat ik die dingen schuin ga zetten... Wel ik ga op de bovenste kamer voor de zitte spots werken met 2 gespannen staalkabels en houdertjes ... de spots zijn dan volledig richtbaar ...

De rode komen in de muren met een mat plexi over...
pi_29953847
Het is duidelijk

Succes met je project!
Maar wat is nu je streven, een zo energie efficient mogelijk huis?
  donderdag 25 augustus 2005 @ 17:08:13 #288
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_29962404
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:24 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Het is duidelijk

Succes met je project!
Maar wat is nu je streven, een zo energie efficient mogelijk huis?
Wel om 1 of andere reden kan ik daar niet op antwoorden ... energiezuinig zal het niet zijn gezien ik een jaccuzi besteld heb (2000 watt ) maar verder is het wel allemaal zuinig maar vooral met nieuwe technieken ... sommige mensen maken ledjes in hun pc ... ik in mijn volledig huis. Vind het op de eerste plaats leuk om te doen maar het is ook gewoon een degelijke zuinige en betrouwbare verlichting. Het geheel schakelen met een pc maakt het helemaal af. nergens van die lelijke schakelaars en zo nja

Enkele nadelen zijn ... als je je palmtop kwijt raakt nja ... dan is het licht aan en uit doen met pc ... nu het is een webinterface en mogelijk maak ik naderhand ook een wml (WAP) interface dan kan het via gprs ...

ook is het erg irritant als je palm leeg is ...

iedere bewoner heeft een palm nodig

nja ... voor en nadelen zijn er overal aan he!

nu veel verlichting werkt ook op beweging (bv toilet, gangen, keuken basis verlichtin, kantoor ...) en nee dat op de slaapkamer niet:) het is niet zo grappig als je eens flink aan het palen bent dat je licht aan springt ....
pi_29964252
Zet je interface op je website, kunnen wij spoken bij je
pi_29972552
Haha

Gaan we polls houden op fok wanneer z'n licht aan mag
  donderdag 25 augustus 2005 @ 21:52:31 #291
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_29972872
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 17:08 schreef God_de_Vader het volgende:

[..]

Wel om 1 of andere reden kan ik daar niet op antwoorden ... energiezuinig zal het niet zijn gezien ik een jaccuzi besteld heb (2000 watt ) maar verder is het wel allemaal zuinig maar vooral met nieuwe technieken ... sommige mensen maken ledjes in hun pc ... ik in mijn volledig huis. Vind het op de eerste plaats leuk om te doen maar het is ook gewoon een degelijke zuinige en betrouwbare verlichting. Het geheel schakelen met een pc maakt het helemaal af. nergens van die lelijke schakelaars en zo nja

Enkele nadelen zijn ... als je je palmtop kwijt raakt nja ... dan is het licht aan en uit doen met pc ... nu het is een webinterface en mogelijk maak ik naderhand ook een wml (WAP) interface dan kan het via gprs ...

ook is het erg irritant als je palm leeg is ...

iedere bewoner heeft een palm nodig

nja ... voor en nadelen zijn er overal aan he!

nu veel verlichting werkt ook op beweging (bv toilet, gangen, keuken basis verlichtin, kantoor ...) en nee dat op de slaapkamer niet:) het is niet zo grappig als je eens flink aan het palen bent dat je licht aan springt ....
Al gedacht aan spraak herkenning als back up? Goeie keine micjes zijn goed te krijgen. Mocht je palmtop op zijn kan je het met jou stem als nog bedienen. Dat is ook een goeie optie. Stel je in dat wanneer je aan zegt het er na even een tijdje stil moet zijn zo dat niet tijdens een gesprek de lampen aan gaan
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_29973325
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 21:52 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Al gedacht aan spraak herkenning als back up? Goeie keine micjes zijn goed te krijgen. Mocht je palmtop op zijn kan je het met jou stem als nog bedienen. Dat is ook een goeie optie. Stel je in dat wanneer je aan zegt het er na even een tijdje stil moet zijn zo dat niet tijdens een gesprek de lampen aan gaan
Kan je net zo goed een bordje "huis de toekomst" ophangen
  donderdag 25 augustus 2005 @ 22:05:21 #293
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_29973460
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 22:02 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Kan je net zo goed een bordje "huis de toekomst" ophangen
Hoezo het komt al best veel voor hoor in huizen.
Zelfde als die licht sensoren. Ik ben er zelf ook mee aan de slag geweest. Als je door de sensor tussen 01:00 en 08:00 loopt gaat het licht half aan en komt rustig op IPV *PATS* en toen was er licht.

Je dan die dingen helemaal van top tot teen instellen qua tijd noem maar op. Via internet kan je zelfs het licht besturen bij je thuis. Helemaal geweldig dat spul!

Stem herkenning is niet eens zo moeilijk om te doen heb ik begrepen. Heb het zelf nooit geprobeerd. En met die sensoren ben ik al weer klaar. Ben er mee gestopt had er geen zin meer in.
pi_29973892
Dat het heel rustig opkomt is wel mooi
Over wat voor dingen praat je dan? Marmitek ofzo?
  donderdag 25 augustus 2005 @ 22:20:41 #295
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_29974164
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 22:14 schreef mikezwet het volgende:
Dat het heel rustig opkomt is wel mooi
Over wat voor dingen praat je dan? Marmitek ofzo?
Jep marmitek ja. Ik heb alles zo beetje daar van gehad om mee te spelen. GEWELDIG spul echt maar ik ben te makkelijk dus ben er snel mee gestopt
pi_29974453
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 22:20 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Jep marmitek ja. Ik heb alles zo beetje daar van gehad om mee te spelen. GEWELDIG spul echt maar ik ben te makkelijk dus ben er snel mee gestopt
ik stuurde ooit eens een mailtje met wat vragen, kreeg ik een antwoord van niks, heb ik maar een afreey camera gekocht ipv de marmitek
pi_29992458
erg gaaf

Misschien een idee (om het kille witte licht tegen te gaan) om RGB leds te nemen. Ik bedoel hiermee dat je rode, groene en blauwe leds dicht bij elkaar in groepjes plaatst. De combinatie geeft natuurgetrouw wit licht. Met de juiste schakeling zou je de leds afzonderlijk kunnen sturen (dus 3 dimmers op respectievelijk de rode, groene en blauwe leds). Dan kun je dus zelfs de kleur van het licht regelen (traploos en met RGB zijn alle kleuren mogelijk).

Er zijn ook RGB leds te koop maar als je die in grote getallen wilt aansturen heb je het toch al snel over computergestuurde dimmers of een pc met interface.
Calm down, please!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:04:37 #298
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_29992488
wel als alternatief is er wel een voorzienin hoor maar is nogal kostelijk om direct overal te installeren ... en ben nog niet helemaal over het concept uit ... ik heb overal op plaatsen van schakelaars een RJ45 en 12 volt lijn liggen .. het idee was een soort klein touchscreen te bouwen in een geborsteld stalen behuizing. Op het display kan dan ook bijkomstige info ... weet nog niet wat en zo. Kostprijs per schakelaar is ongeveer 85 euro ... heb er een 10 tal nodig ... dus een 850 euro ... veel geld zullen vele zeggen maar met dit systeem zelf geinstalleerd en alle werken zelf gedaan ben ik nog altijd stukken goedkoper dan standaard electriciteit LATEN leggen dus het valt wel mee. In het begin zal er dus niks zijn van schakelaars.

Nu gezien de controller ook inputs heeft kan ik via de RJ45 kabels ook eventueel een gewone drukknop aansluiten en die als schakelaar gebruiken

Ja ja ja er is best over nagedacht ... achter 8 weken is de jaccuzi er trouwens dus ik ben nu echt aan het werken tegen de klok om op 8 weken 2 verdiepen klaar te krijgen. Ik heb een hele hoop foto's gemaakt en ga deze spoedig on line zetten. Dit is echt een groot project dus nja tijd is soms wat lastig...

Verder voor de RGB ...

Ik heb witte gele en rode leds dus voila

Dit weekend ga ik de sterrenhemel bekabbelen met 90 leds dus die foto's komen er zeker!!! zodat we terug on topic geraken
pi_29992635
PS.: Kan je, door de juiste personen binnen de gemeente aan te schrijven, hier geen enorme subsidie voor krijgen?
Calm down, please!
pi_30002346
Ik kreeg vandaag m'n langverwachte offerte uit china voor de led spots, spot goedkoop moet ik zeggen maar de vervoerskosten zijn zo hoog dat er per spot nog eens 0,86 USD bij komt. De invoer rechten en BTW komen er ook nog eens bij + 15 euro om TPG de douane handelingen en bezorging in nederland te laten verzorgen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')