Jan Gerrit?quote:Op donderdag 17 maart 2005 12:23 schreef type_29 het volgende:
mijn moeder heet Gerda
mijn vader heet Jan
rara hoe heet ik?
Gertjan?quote:Op donderdag 17 maart 2005 12:23 schreef type_29 het volgende:
mijn moeder heet Gerda
mijn vader heet Jan
rara hoe heet ik?
Frits-Archibald?quote:Op donderdag 17 maart 2005 12:23 schreef type_29 het volgende:
mijn moeder heet Gerda
mijn vader heet Jan
rara hoe heet ik?
Dat ligt eraan hoe je vernoemd. Stel dat je ene oma Bettina Maria Johanna heet (ik noem maar wat) kun je één van die drie namen nemen en daar een leuke roepnaam van fabriceren. Mijn oma heette nl echt geen Kirstyquote:Op donderdag 17 maart 2005 16:51 schreef Natalie het volgende:
Als ik naar mijn grootouders zou zijn vernoemd, dan had ik Harmke of Bertha geheten..
Ach, is best leuk. Je moet alleen geen Pijpers als achternaam hebbenquote:Op donderdag 17 maart 2005 17:44 schreef Natalie het volgende:
Bertha Marie heet ze, idd
Die arme heet enkel Harmke.
Dank jequote:Jij hebt overigens een mooie naam
quote:Op zaterdag 19 maart 2005 05:57 schreef Oversight het volgende:Onze jongste zoon heeft de nick van z'n mamma meegekregen !
Hij heeft officieel Merlyn Mirage Mandrake
En hoe heet je vader?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 17:56 schreef hitch-hiker het volgende:
mn vader
Bram heeft het helemaal doorquote:Op dinsdag 22 maart 2005 18:18 schreef hitch-hiker het volgende:
Bram ,en staat nu ook in mn profiel natalie
Ja, idd.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:06 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn moeder heette Hendrica Wilhelmina. Wilhelmina omdat ze net zoals koninging op 31 augustus jarig was.
Ik heet Henrica Annemaria Wilhelmia. eerste en dede naam naar mijn moeder, middelste naar mijn peettante.
Mijn roepnaam is trouwens Laura. Schijnt vreemd te zijn, dat je roepnaam totaal niet is afgeleid van je doopnamen.
Da's ook leuk, zeg! Vernoemd worden naar iemand van tv of een ander beroemd iemand!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:14 schreef Jane het volgende:
Ik ben niet vernoemd naar familie (thank god!), maar naar een oude omroepster van de VARA:
[afbeelding]
Karin Kraaykamp
Eigenlijk niet echt een kwestie van vermoemen, maar gewoon omdat mijn vader het een leuke naam en een leuk mens vond.
Overigens, als ik een jongen was geweest had mijn moeder de naam mogen verzinnen en had ik 'Peter' geheten. Ook niet vernoemd trouwens.
Oh, en doopnamen heb ik niet.
Hoe heet je opa dan, als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 8 april 2005 19:21 schreef danni het volgende:
Ik ben vernoemd naar m,n opa (dacht ik)
(echt naar .)
Ingridquote:Op woensdag 13 april 2005 13:58 schreef Tokay het volgende:
Naar een bekende Zweedse actrice.
[afbeelding]
Hmm, ik vind Mathieu dan weer leuk, maar TARAraboemdijee nietquote:Op dinsdag 12 april 2005 17:04 schreef Natalie het volgende:
Maurits, Mark, Magnus, Michael, Melvin, Marco, Manuel, Marcel, Marciano, Marshall?
Das ook wel waar...quote:Op woensdag 13 april 2005 14:48 schreef freecell het volgende:
[..]
Hmmm....
Maar Mark e.d. vind ik erg afgezaagd....
Tijmen vind ik een mooie naamquote:Op vrijdag 15 april 2005 00:46 schreef Metus het volgende:
Mijn ouders hebben me met mijn tweede naam, Tijmen, vernoemd naar mijn overgrootvader. Nu blijkt dat die naam al sinds de zeventiende eeuw voor in mijn moeders familie voorkomt, maar dat wisten ze bij mijn geboorte nog niet.
En gaat tegen jouw familietraditie inquote:Op vrijdag 15 april 2005 10:40 schreef freecell het volgende:
[..]
Tijmen vind ik een mooie naam![]()
(maar het begint niet met een M of A)
Mijn vader was anti-vernoemen, maar ik heb letterlijk dezelfde naam als mijn moeder. Niet handig en niet leuk. Nu ik op mezelf woon en niet langer kleine M ben, valt het nog iets mee. En als ik straks getrouwd ben, heb ik ook een andere achternaam, dus oké. Ik wil mijn eerste kindje het liefste wel vernoemen naar mijn vader, maar wel een modernere versie en in de doopnamen, niet in de roepnaamquote:Op woensdag 16 maart 2005 11:11 schreef Natalie het volgende:
Ben jij vernoemd maar een familielid & zo ja, naar wie?
En zou je later de 'traditie' voortzetten ook je kinderen naar iemand vernoemen?
Greta Garbo?quote:Op woensdag 13 april 2005 14:39 schreef Natalie het volgende:
Ingrid
Mijn zusje is ook vernoemd naar een Zweedse actrice. Echter niet Ingrid Bergman.
Elisabeth heb ik altijd een mooie naam gevondenquote:Op vrijdag 15 april 2005 13:35 schreef gekke_sandra het volgende:
Ehm, mijn middelnaam is Elisabeth.. mijn moeder heet Elly.. maar dat vonden ze niet leuken mijn oma heette ook Elisabeth als tweede of derde naam. Ik ben dus naar mijn moeder en oma vernoemd.
Miepie?quote:Op zaterdag 16 april 2005 20:44 schreef Treinhomo het volgende:
Naar 'Andres'...van 'Sandra & Andres'...
[afbeelding]
Mag je raden hoe ik had geheten als ik een meisje was geweest...![]()
quote:Op zaterdag 16 april 2005 03:18 schreef Thomas B. het volgende:
Elisabeth heb ik altijd een mooie naam gevonden
Het heeft iets klassieks en plechtigs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |