Op donderdag 31 maart 2005 00:58 schreef Stali. het volgende: Hoe reageert de omgeving...Vriendinnen/vrouwen in mijn omgeving....
- Vrouwen die getrouwd zijn reageren enthousiast Want vrouwen zijn altijd op zoek naar soulmates en willen kunnen levelen en natuurlijk "lekker” met jou zeiken over de mannen.
- Vrouwen die ongelukkig getrouwd zijn fixeren zich op jouw gelukkige dag zodat ze hun eigen teleurstelling in alle feestvreugde niet onder ogen te hoeven zien.
- Vrouwen met een partner, zeggen met grote stelligheid nooit te willen trouwen maar krijgen bij de mededeling dat jij in het huwelijk zal treden een in zichzelf gekeerde dromerige blik. Of deze blikt naar de huidige partner of een soort George Clooney blijft voor mij een vraag.
-Vrouwen zonder partner persen er een "goh, wat leuk voor je" uit. De waarheid is dat zij het absoluut niet leuk vinden omdat zij hun stapvriendin moeten missen.
En natuurlijk "de" mannen in mijn omgeving Mijn allerbeste vriend was oprecht blij, niet zozeer omdat ik eeuwige trouw aan iemand anders besloten heb maar omdat hij weet welke japon mij het beste staat, welke kleur mij het beste flatteert en… en … en… zoveel meer hartelijks waar zogezegd geen ‘flikker’ van terecht zal komen. Want ik wil geen traditionele trouwerij. Helaas.
Een vriend met partner antwoordde op het goede nieuws gekscherend dat het nu echt nooit meer iets zou worden tussen ons en keek bij deze woorden naar beneden.
Een gelukkig getrouwde vriend, werd helemaal enthousiast omdat Liesbeth, zijn vriendin het leuk zou vinden om met zijn vieren op vakantie te gaan. Onder ons gezegd was onze vriendschap toch een beetje een last voor hun relatie. Hij moest zich voortdurend bewijzen, echter zij, zo vrijdenkend als ze is accepteerde toch de vriendschap. Kortom mijn aangekondigde huwelijk betekent niets anders dan voor haar veiligheid. Laten we op vakantie gaan… ja, jottem!!
De ongelukkig getrouwde collega gaf geen krimp maar maakt steeds flauwe grapjes. Eigenlijk is hij precies hetzelfde als de getrouwde vrouw die wil delen. Hij wil nog steeds delen alleen zit het er gewoon niet in.
Een aanstaande man kan reageren “ja, ach, voor mij hoeft het allemaal niet zo nodig hoor”. Helaas. Dit is k#t en dan denk ik weer “laat maar” en bij deze gedachte krijg ik weer een kus in mijn nek….Etc.. Kortom hij weet het niet en ik ook nog steeds niet.
Maar eerlijk is eerlijk, elk soort vriendschap bepaalt de reactie. Een vriendin waarmee je wekelijks uitgaat is nu eenmaal niet enthousiast en de vriend waarmee je goed omgaat, maar deze blijkt soms ineens toch diepere gevoelens te koesteren. Maar bij de mededeling dat je gaat trouwen dan komen er spontaan emoties bij anderen los en zet het je vriendschappen in een heel ander licht. Je omgeving is niet altijd blij.