abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 maart 2005 @ 13:19:39 #151
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_25585215
Wat een drammerig topic dit btw.
pi_25585234
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:22 schreef nozem het volgende:
Je komt ze steeds meer tegen op de universiteit, studenten die reeds in hun zoveelste studiejaar zitten, dik boven de 20 zijn en toch nog lekker bij pappie en mammie wonen ondanks de soms meewarige blikken van studiegenoten. Uiteraard kan het zijn dat je niet lang van huis kunt vertoeven door bepaalde omstandigheden maar in de meeste gevallen is het koudwatervrees, gemakzucht en luxedrang.
Je ziet het niet alleen bij studenten, maar ook bij werkende jongeren Er is zelfs een officiële term voor: Hotel Mama. Volgens mij heeft het minder te maken met woningnood (zeker bij de tweede categorie), maar meer met gemakzucht en moeite hebben met het inleveren van een bepaalde levensstandaard. Ik ga er gewoon vanuit dan mijn grut het ouderlijk huis verlaat wanneer ze het middelbare schooldiploma op zak hebben (en dat weten ze ) . Ik heb ze dan volgens mij niet zoveel meer te bieden, in de dagelijkse sfeer, en denk dat ze er meer aan hebben wanneer ze echt op eigen benen gaan staan. Bovendien.....willen de ouders óók wel een keer hun privacy terug, kwa nuecken
Kortom, the usual.
pi_25585235
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 16:03 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Schietsport
Dat viel te verwachten met zo'n ondertitel.
pi_25585321
Ik vind het trouwens een wat zinloze discussie. Doet me denken aan een studiegenoot van me. Stond in de kroeg, praat een half uur met een leuk meisje. Totdat ze verteld wat ze studeert. Psychologie ofzo. Waarop hij in lachen uitbarst, en nog zoiets probeert te zeggen als "nee joh, hartstikke leuk voor je".
Iedereen moet toch zelf weten wat ie doet? Als mensen hier stellen dat op je zelf wonen zo'n gigantische persoonlijke ontwikkeling is, vind ik erg overtrokken. Dan hebben ze kennelijk thuis niet genoeg mee gekregen. Woon zelf nu 2 jaar op kamers, en om nou te zeggen dat ik zo veel ben veranderd...
pi_25586381
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 13:24 schreef Haushofer het volgende:
Ik vind het trouwens een wat zinloze discussie. Doet me denken aan een studiegenoot van me. Stond in de kroeg, praat een half uur met een leuk meisje. Totdat ze verteld wat ze studeert. Psychologie ofzo. Waarop hij in lachen uitbarst, en nog zoiets probeert te zeggen als "nee joh, hartstikke leuk voor je".
Iedereen moet toch zelf weten wat ie doet? Als mensen hier stellen dat op je zelf wonen zo'n gigantische persoonlijke ontwikkeling is, vind ik erg overtrokken. Dan hebben ze kennelijk thuis niet genoeg mee gekregen. Woon zelf nu 2 jaar op kamers, en om nou te zeggen dat ik zo veel ben veranderd...
Je hoort soms dat sommigen het niet aan kunnen en binnen de kortste keren weer bij hun ouders zijn. Dat vind ik echt onbegrijpelijk; alsof het zó lastig is om je eigen eten te koken, en dergelijke.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 19 maart 2005 @ 14:26:24 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_25586445
Boer zoekt vrouw
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 19 maart 2005 @ 14:29:08 #157
95998 -DailaLama-
pi_25586503
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:23 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je hoort soms dat sommigen het niet aan kunnen en binnen de kortste keren weer bij hun ouders zijn. Dat vind ik echt onbegrijpelijk; alsof het zó lastig is om je eigen eten te koken, en dergelijke.
Blijkbaar mist er dan wat in de opvoeding.

Maar zo'n drama is dat toch niet?

Dan leer je gewoon koken. Alleen dan wat later dan andere mensen.
pi_25586579
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 23:25 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Met een dak boven hun hoofd wat "ozonlaag" heet
Nog wel, ja.
pi_25587801
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:23 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat zal vast. Ik heb ze iig nog niet meegemaakt. En zelfs ik heb leren koken, dus ik denk dat de gehele mensheid dan wel in staat is om het te leren.
pi_25590277
Ik woon nog thuis omdat ik op dit moment het prima naar mijn zin heb daar. Het is echter niet zo dat ik alles in mijn schoot geworpen krijg en dat mams mijn boterhammetjes smeert. Ook ik heb gewoon een kamer schoon te houden (die groter is dan een gemiddelde studentenkamer), ook ik doe boodschappen, ook ik doe de afwas, ook ik was kleding, ook ik strijk en ook ik kook. Ik werk, om zo ook nog een beetje meer vrijheid te hebben buiten alleen maar thuis zitten omdat ik blut ben. Ik doe mijn eigen bankzaken en verzekeringen en heb heftiger dingen gedaan dan de meeste mensen die op kamers zitten, waar ook ik zelfstandig van geworden ben (met 18 jaar alleen rondreizen in een derde wereldland is niet zo heel standaard en vormt je ook zeer zeker wel).

Waarom ik dan nog thuis zit? Omdat het er gezellig is. Ik heb drie jongere zusjes, en ik vind het leuk om nog even met ze in huis te wonen. Daarnaast is het zo dat mijn vriend nu vlakbij woont. Als ik op mezelf ga wonen, is er een kans dat ik naar een andere stad ga, en daar heb ik nu nog geen zin in. Ook wil ik graag direct "echt" starten, dus met leuke spulletjes en een leuk startkapitaal, wat ik nu allemaal bij elkaar kan sparen...

Nogmaals, of je zelfstandig en verantwoordelijk bent, ligt niet aan al dan niet op jezelf wonen, maar aan je opvoeding. Ik ken ook studenten die dan wel op kamers zitten, maar bij wie mams de was doet, die boodschappen doen in de koelkast van paps en mams en niet hoeven te werken, omdat al hun geld van paps en mams komt. Is dat zelfstandig? Is dat verantwoordelijk gedrag?

Ik denk dat ik dan een hoop meer verantwoordelijkheidsgevoel in mijn lijf heb. Voorbeeldje? Van de week werd ik gebeld door mijn jongste zusje, terwijl ik in de bus naar school zat. Zusje had een ongeluk gehad op school en moest naar de huisarts, ouders waren ver uit de buurt (buitenland en werk aan de andere kant van het land). Dus ik naar huis gegaan, tussendoor een auto geleend van mijn opa voor het geval ik naar het ziekenhuis moest met haar, verzekeringspapieren gezocht, ponsplaatje van het ziekenhuis gezocht, huisarts gebeld, gezorgd dat we langs konden komen... Dat noem ik net zo goed volwassen gedrag, en díé ervaring had ik nou net weer niet meegekregen als ik niet meer thuis had gewoond...

Alles heeft voor en nadelen, het één is niet beter dan het andere. Er zijn natuurlijk grenzen, met je dertigste nog steeds je door mama besmeerde boterhammetjes meenemen gaat wat ver, maar zeker ten tijde van je studie is het absoluut niet vreemd om nog thuis te wonen. Zelfstandigheid is daar niet aan af te meten.

edit, overigens nog niet zo heel oud, pas 20 en tweedejaars, maar ik blijf nog minstens 1,5 jaar thuis, wil iig mijn bachelor nog halen terwijl ik thuis woon, daarna ga ik verder zoeken.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 18:04:15 #161
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_25591468
staat ook een boeiend artikel in de bijlage van het nrc.
Widening the bell curve.. one step at a time
pi_25591991
quote:
Psst, koken is het probleem niet. Niks hebben om te koken is wel het probleem. Dat is een geldkwestie. Als je gewoon niet genoeg financiële middelen kan opbrengen met werk dat naast een drukbezette studie gedaan moet worden, dan kan je heel stoer elke avond op een houtje bijten en met een glaasje water naar bed gaan, maar dat houd je niet te lang vol.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_25592155
Da's waar. Maar een hoop mensen kunnen ook echt niet met geld omgaan. Ik ben zelf wellicht soms wat teveel aan het werk, maar studie gaat nog steeds prima en geld is nooit een probleem, kan zelfs een prima auto rijden. Aan de ene kant heb je gewoon mensen die echt niet rondkomen (als je ouders echt nul bijleggen wordt het al lastig), maar aan de andere kant mensen die er eigenlijk geen moeite in willen steken. Dat is geen luiheid, die wonen liever relaxed studerend bij hun ouders dan hard werkend op kamers.... Geef ze eens ongelijk, als je bij je ouders woont en ook nog een baantje hebt, hou je ook nog eens geld over!
Het is een afweging die iedereen voor zichzelf maakt, wat dat betreft geef ik Neuralnet al voor de 2e keer gelijk... hoewel je wel een beetje moet leren om andere mensen niet zo arrogant de grond in te trappen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_25592337
Liever arrogant dan helemaal geen zelfvertrouwen. Nee ok, het klopt wel, maar ik hoor bepaalde mensen wel vaker bepaalde dingen zeggen in andere topics. Je leert elkaar wel kennen op een gegeven moment en dan haal je eens wat harder uit.

Eigenlijk zou de conclusie moeten zijn dat zowel onder de bij hun ouders wonende als uitwonende studenten luie studenten zitten en dat het heel erg aan de persoon ligt of vroegtijdig het ouderlijk huis verlaten (extra) bijdraagt aan de persoonlijke ontwikkeling. Zonder meer uitspraken doen over mensen die nog thuiswonen vind ik kortzichtig.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_25592517
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 18:45 schreef Neuralnet het volgende:
Liever arrogant dan helemaal geen zelfvertrouwen. Nee ok, het klopt wel, maar ik hoor bepaalde mensen wel vaker bepaalde dingen zeggen in andere topics. Je leert elkaar wel kennen op een gegeven moment en dan haal je eens wat harder uit.
Nergens voor nodig, maar goed, ieder mag van mij doen wat ie kennelijk niet laten kan. En zo is het ook mijn goed recht om me daarvan te distantieren.
pi_25592553
TS wil graag horen hoe goed hij is dat hij wel een kamer heeft en hij wel zelfstandig is en geen koudwatervrees hebt. Stakker. Laat iedereen lekker in zijn waarde.
pi_25592714
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 18:45 schreef Neuralnet het volgende:

Eigenlijk zou de conclusie moeten zijn dat zowel onder de bij hun ouders wonende als uitwonende studenten luie studenten zitten en dat het heel erg aan de persoon ligt of vroegtijdig het ouderlijk huis verlaten (extra) bijdraagt aan de persoonlijke ontwikkeling. Zonder meer uitspraken doen over mensen die nog thuiswonen vind ik kortzichtig.
Waar, maar twee dingen:

1: Je kent mij niet... (dus dat leren kennen enzo gaat niet op ), dus ook geen reden om mij als puberaal weet-ik-wat te bestempelen
2: Zonder meer uitspraken doen over mensen die uitwonend zijn is net zo kortzichting
pi_25592781
Volgens mij heb ik nergens iets in die trand gedaan.
pi_25592852
Lees maar terug, kijk wat je er dan van vindt. Je hebt uitwonende mensen nogal voor wat uitgemaakt.... maar goed, vind jij misschien niet zo... maakt niet uit voor de discussie en is verder dus offtopic
pi_25599260
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 16:55 schreef Karina het volgende:
Volgens mij is de voornaamste reden dat het lekker makkelijk is: je hoeft niet te koken, niet schoon te maken, de was wordt voor je gedaan, wat wil je nog meer? En je kunt je geld lekker uitgeven aan uitgaan etc.
Haha, dat alles word voor me gedaan en ik woon op kamers
  zaterdag 19 maart 2005 @ 23:32:59 #171
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_25600012
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 11:26:37 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 23:37:31 #172
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_25600139

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 11:26:38 ]
Zerg schreef:
  zaterdag 19 maart 2005 @ 23:38:31 #173
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_25600167
Pff, een beetje student hoort uberhaupt geen benzine te gebruiken. Daar heb je een fiets voor!
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 19 maart 2005 @ 23:41:45 #174
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_25600252
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 23:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Pff, een beetje student hoort uberhaupt geen benzine te gebruiken. Daar heb je een fiets voor!
Auto's zijn voor verwende kutkinderen.
For great justice!
  zaterdag 19 maart 2005 @ 23:43:40 #175
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_25600301

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 11:26:38 ]
Zerg schreef:
  zaterdag 19 maart 2005 @ 23:44:59 #176
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_25600336

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 11:26:38 ]
Zerg schreef:
  zondag 20 maart 2005 @ 00:13:56 #177
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_25600992
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 13:19 schreef -DailaLama- het volgende:
Wat een drammerig topic dit btw.
Da's wel heel voorzichtig uitgedrukt

Als iemand het thuis prima naar z'n zin heeft en ook nog eens de broodnodige vrijheid krijgt, zie ik het probleem niet. Iemand die liever z'n eigen stekkie heeft... so be it... geen probleem toch? Alsof de één minder is dan de ander (dacht het niet).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_25603183
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 23:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Lul niet, een beetje student heeft er ook een auto bij... of twee....
pi_25603319
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 18:56 schreef trith het volgende:
TS wil graag horen hoe goed hij is dat hij wel een kamer heeft en hij wel zelfstandig is en geen koudwatervrees hebt. Stakker. Laat iedereen lekker in zijn waarde.
Kijk, dat noem ik nou nog eens een suggestieve uitspraak! Heerlijk.

Je woont bij je ouders he?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  Moderator zondag 20 maart 2005 @ 02:19:47 #180
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_25603334
quote:
Op zondag 20 maart 2005 02:17 schreef nozem het volgende:

[..]

dat doe je zelf ook
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_25603374
quote:
Op zondag 20 maart 2005 00:13 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Da's wel heel voorzichtig uitgedrukt

Als iemand het thuis prima naar z'n zin heeft en ook nog eens de broodnodige vrijheid krijgt, zie ik het probleem niet. Iemand die liever z'n eigen stekkie heeft... so be it... geen probleem toch? Alsof de één minder is dan de ander (dacht het niet).
Merde! Ik zeg ook nergens dat mensen die bij hun ouders wonen 'minder' zijn. Wat een bullocks. Ik zeg alleen dat ik denk dat op jezelf wonen als je studeert zelfstandiger en wijzer maakt en het mij derhalve beter lijkt om zulks te ondernemen.

Ik val verder niemand aan, ik deponeer alleen een stelling en hee, als we geen enkele kritische noot mochten plaatsen bij een ander zijn gedrag dan hadden we op FOK! maar 1 subforum nodig: "Het geef elkaar hier gelijk en knuffel elkaar maar lekker dood-forum"

pi_25603385
quote:
Op zondag 20 maart 2005 02:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

dat doe je zelf ook
Sssst..
  zondag 20 maart 2005 @ 02:26:14 #183
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_25603406
Heb zelf ook vrij lang thuis gewoont, simpel omdat mijn ouders erg relaxed zijn. Ik kan doen en laten wat ik wil, thuiskomen hoe laat ik wil, en ik kook meestal (mijn ouders werken tot laat dus als je wil eten moet je dat zelf regelen). Sinds een half jaar woon ik op mezelf, in het buitenland, waardoor ik extra zelfstandig ben. Kan niet in de weekenden naar huis om mijn moeder de was te laten doen maar doe alles zelf, en dat bevalt me prima. Zo goed dat als ik over een maand terugkom ik in Amsterdam op kamers ga wonen. Ben trouwens 22, dus dat valt toch nog wel mee qua leeftijd?
NSJ & Lowlands still on my mind
  Redactie Games zondag 20 maart 2005 @ 02:27:37 #184
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_25603417
quote:
Op zondag 20 maart 2005 02:23 schreef nozem het volgende:

[..]

Ik val verder niemand aan, ik deponeer alleen een stelling en hee, als we geen enkele kritische noot mochten plaatsen bij een ander zijn gedrag dan hadden we op FOK! maar 1 subforum nodig: "Het geef elkaar hier gelijk en knuffel elkaar maar lekker dood-forum"
Zie ik hier een verkapte doodverwensing?
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zondag 20 maart 2005 @ 03:33:30 #185
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_25603829
quote:
Merde! Ik zeg ook nergens dat mensen die bij hun ouders wonen 'minder' zijn. Wat een bullocks. Ik zeg alleen dat ik denk dat op jezelf wonen als je studeert zelfstandiger en wijzer maakt en het mij derhalve beter lijkt om zulks te ondernemen.

Ah, volgens mij raak ik een gevoelig punt.
Maargoed, toch even reageren:
Op jezelf wonen tijdens je studie kan je zelfstandiger maken ja... het hoeft helemaal niet het geval te zijn. Een goed gesprek met de ouders over vrijheden en dergelijke kan veel goed doen. Natuurlijk heb je van die ouders die ondanks alles de kinderen beschermend op blijven voeden (ook al zijn ze inmiddels al ergens in de 20). Van die ouders die ineens de klas binnenkomen omdat zoon-/dochterlief geen lunch van huis heeft meegenomen (horrorscenario, wat ik gelukkig nooit heb meegemaakt).

Zowel uit- als thuiswonen hebben hun voor- en nadelen. Bij uitwonend heb je je vrijheid, ondanks dat dat ook maar relatief is. Immers, je moet een volledig huishouden draaien (hoewel het bij sommigen echt een teringbende is in alle opzichten). Daarnaast is een studiebeurs is geen vetpot dus moet je wel op zoek naar een goedbetaald (en meestal tijdrovend) bijbaantje om je veel te dure kamer te kunnen betalen waardoor je minder tijd overhoudt om serieus aan je studie te besteden. Sommigen kunnen het wat rustiger aan doen vanwege ouders die af en toe bijspringen. Voor een deel van die groep is dat laatste ook de enige manier waarop ze het kunnen volhouden. Iemand die bij z'n ouders blijft wonen kan in principe meer tijd aan de studie besteden, een minder tijdrovend bijbaantje zoeken en ook nog eens sparen.
Aan het einde van de studie zitten veel studenten met een behoorlijk hoge schuld. Tenzij pappie en mammie kunnen bijspringen, zal de thuiswonende het een stuk makkelijker hebben om alvast een buffer op te bouwen voor de terugbetaling. Daarna kan hij/zij zich volledig storten op de eigen ontwikkeling en dat gaat bij de meesten erg snel. Zeker op dat vlak worden ze dus 'beloond' voor hun (in jouw ogen) luiheid. Dat sommigen dan nog geen ei kunnen bakken of weten wat voor verzekeringen ze moeten afsluiten... dat valt eveneens heel erg snel te leren.

En over dat 'geknuffel' en dergelijke... da's echt gelul.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_25605570
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 18:28 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Psst, koken is het probleem niet. Niks hebben om te koken is wel het probleem. Dat is een geldkwestie. Als je gewoon niet genoeg financiële middelen kan opbrengen met werk dat naast een drukbezette studie gedaan moet worden, dan kan je heel stoer elke avond op een houtje bijten en met een glaasje water naar bed gaan, maar dat houd je niet te lang vol.
Niet met geld of tijd om kunnen gaan is precies wat ik bedoel. Verantwoordelijkheid.

Dat toontje van je mag wel wat minder trouwens; staat me niet zo aan.
  zondag 20 maart 2005 @ 14:19:30 #187
95998 -DailaLama-
pi_25610124
quote:

[..]
hadden we op FOK! maar 1 subforum nodig: "Het geef elkaar hier gelijk en knuffel elkaar maar lekker dood-forum"

Voor wurgsex moet je in het Keldertje wezen.
pi_25610912
quote:
Niet met geld of tijd om kunnen gaan is precies wat ik bedoel. Verantwoordelijkheid.
Maar dat stond er niet. Het geld niet kunnen opbrengen cq verdienen is totaal iets anders dan er niet mee om kunnen gaan. Sterker nog: als je het niet kan verdienen dan heb je niks om uit te geven.
pi_25610928
quote:
Op zondag 20 maart 2005 14:50 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Maar dat stond er niet. Het geld niet kunnen opbrengen cq verdienen is totaal iets anders dan er niet mee om kunnen gaan. Sterker nog: als je het niet kan verdienen dan heb je niks om uit te geven.
Ja, en dan ben je dus niet goed bezig. Is het nu zo ingewikkeld?
  zondag 20 maart 2005 @ 15:28:19 #190
80697 trith
"Powah!"
pi_25611666
quote:
Op zondag 20 maart 2005 02:17 schreef nozem het volgende:

[..]

Je woont bij je ouders he?
Nee op mezelf.
pi_25612224
quote:
Ja, en dan ben je dus niet goed bezig. Is het nu zo ingewikkeld?
Ingewikkeld niet, maar wel een reden waarom iemand genoodzaakt is weer thuis te gaan wonen. Niet omdat hij niet zelfstandig of verantwoordelijk genoeg is zoals jij suggereert, maar puur om het feit dat niet iedereen (tijdens een studie) dik kan verdienen.
pi_25613248
Ik vind toch dat in dit topic het aller belangrijkste van op jezelf wonen niet genoeg naar voren komt: Het is gewoon veel chiller !!! Je leert veel leuke nieuwe mensen kennen, je doet veel meer leuke dingen, je maakt meer gebruik van je vrijheid. En je hebt geen auto nodig, want met de fiets kan je toch alles fietsen als je op kamers zit...

Dat zelfstandig, verantwoordelijk en op jezelf leren wonen dat geloof ik allemaal wel, maar dat je gewoon lekker op je fiets naar een vriend kan, volgieten, uitgaan, weer 5minuutjes na et uitgaan in bed liggen en de volgende morgen weer in de ochtenddouw opstaan voor een prachtig college (laatste stukje is echter alleen van toepassing op de echte bikkels ) is immers prachtig Dat als je wakker wordt je een vriend opbelt, emt goh waar ben jij oppet moment, zin om dit ennof dat te doen, ok chill en je hebt weer een gezellig middag. Kan natuurlijk ook bij vrienden die in de buurt van paps en mams wonen, maar als je op kamers gaat leer je veel meer mensen kennen en kan je dit ritueel met wat meer verschillende mensen uitvoeren, wat alleen maar leuker is En et is ook een stuk makkelijker leuke meisjes ontmoeten enzo

Kortom, et is veel gezellig en leuker!!!
ik ben sowieso da bomb
pi_25613355
ik woon wel op kamers, maar als ik in het weekend thuis ben is dat toch wel een beetje relaxter

- gratis eten
- groter
- goed eten
- bijna alles wordt voor je gedaan
- beetje relaxtere omgeving (bomen etc.) is weer eens wat anders als die stinkstad
pi_25614189
quote:
Op zondag 20 maart 2005 15:56 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Ingewikkeld niet, maar wel een reden waarom iemand genoodzaakt is weer thuis te gaan wonen. Niet omdat hij niet zelfstandig of verantwoordelijk genoeg is zoals jij suggereert, maar puur om het feit dat niet iedereen (tijdens een studie) dik kan verdienen.

Als je jezelf niet kunt onderhouden ben je blijkbaar niet zelfstandig genoeg om jezelf te kunnen onderhouden. Dat vind ik een beetje sneu, als je achttien bent, of zelfs nog ouder.
pi_25614327
Pff, wat een gedram. Laat die kinderen toch lekker bij pappa en mamma wonen. Als zij ook collectief een kamer gaan zoeken stijgt de huur van kamers nog meer.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_25614755
quote:
Als je jezelf niet kunt onderhouden ben je blijkbaar niet zelfstandig genoeg om jezelf te kunnen onderhouden. Dat vind ik een beetje sneu, als je achttien bent, of zelfs nog ouder
Zucht, niet genoeg kunnen verdienen heeft niks met zelfstandigheid te maken. Maar goed, jij je zin.
pi_25614780
quote:
Op zondag 20 maart 2005 17:41 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

Zucht, niet genoeg kunnen verdienen heeft niks met zelfstandigheid te maken. Maar goed, jij je zin.
Jawel.
  zondag 20 maart 2005 @ 18:44:59 #198
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_25616298

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 11:26:38 ]
Zerg schreef:
  zondag 20 maart 2005 @ 18:49:23 #199
95998 -DailaLama-
pi_25616373
quote:
Op zondag 20 maart 2005 17:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Als je jezelf niet kunt onderhouden ben je blijkbaar niet zelfstandig genoeg om jezelf te kunnen onderhouden. Dat vind ik een beetje sneu, als je achttien bent, of zelfs nog ouder.
Man, wat maakt dat nou uit ....

De halve wereld woont thuis op z'n achtiende.
  zondag 20 maart 2005 @ 19:03:52 #200
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25616666
Toch geef ik de TS voor het grootste gedeelte gelijk. In het algemeen genomen ontwikkelen studenten die opzich zelf wonen zich zelfstandiger. Kijk maar eens naar het verschil tussen in de ontwikkeling van eerstejaars, die thuis en uit wonen, in dat jaar. Meestal zijn uitwonende veel socialer, relaxer en volwassener.
Natuurlijk is dit een generalisatie en zijn er ook thuiswonende die zich zelfstandig goed ontwikkelen en vice versa.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')