Je ziet het niet alleen bij studenten, maar ook bij werkende jongeren Er is zelfs een officiële term voor: Hotel Mama. Volgens mij heeft het minder te maken met woningnood (zeker bij de tweede categorie), maar meer met gemakzucht en moeite hebben met het inleveren van een bepaalde levensstandaard. Ik ga er gewoon vanuit dan mijn grut het ouderlijk huis verlaat wanneer ze het middelbare schooldiploma op zak hebben (en dat weten zequote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:22 schreef nozem het volgende:
Je komt ze steeds meer tegen op de universiteit, studenten die reeds in hun zoveelste studiejaar zitten, dik boven de 20 zijn en toch nog lekker bij pappie en mammie wonen ondanks de soms meewarige blikken van studiegenoten. Uiteraard kan het zijn dat je niet lang van huis kunt vertoeven door bepaalde omstandigheden maar in de meeste gevallen is het koudwatervrees, gemakzucht en luxedrang.
Dat viel te verwachten met zo'n ondertitel.quote:
Je hoort soms dat sommigen het niet aan kunnen en binnen de kortste keren weer bij hun ouders zijn. Dat vind ik echt onbegrijpelijk; alsof het zó lastig is om je eigen eten te koken, en dergelijke.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 13:24 schreef Haushofer het volgende:
Ik vind het trouwens een wat zinloze discussie. Doet me denken aan een studiegenoot van me. Stond in de kroeg, praat een half uur met een leuk meisje. Totdat ze verteld wat ze studeert. Psychologie ofzo. Waarop hij in lachen uitbarst, en nog zoiets probeert te zeggen als "nee joh, hartstikke leuk voor je".
Iedereen moet toch zelf weten wat ie doet? Als mensen hier stellen dat op je zelf wonen zo'n gigantische persoonlijke ontwikkeling is, vind ik erg overtrokken. Dan hebben ze kennelijk thuis niet genoeg mee gekregen. Woon zelf nu 2 jaar op kamers, en om nou te zeggen dat ik zo veel ben veranderd...
Blijkbaar mist er dan wat in de opvoeding.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 14:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je hoort soms dat sommigen het niet aan kunnen en binnen de kortste keren weer bij hun ouders zijn. Dat vind ik echt onbegrijpelijk; alsof het zó lastig is om je eigen eten te koken, en dergelijke.
Nog wel, ja.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Met een dak boven hun hoofd wat "ozonlaag" heet
Dat zal vast. Ik heb ze iig nog niet meegemaakt. En zelfs ik heb leren koken, dus ik denk dat de gehele mensheid dan wel in staat is om het te leren.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 14:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je hoort soms dat sommigen het niet aan kunnen en binnen de kortste keren weer bij hun ouders zijn. Dat vind ik echt onbegrijpelijk; alsof het zó lastig is om je eigen eten te koken, en dergelijke.
Psst, koken is het probleem niet. Niks hebben om te koken is wel het probleem. Dat is een geldkwestie. Als je gewoon niet genoeg financiële middelen kan opbrengen met werk dat naast een drukbezette studie gedaan moet worden, dan kan je heel stoer elke avond op een houtje bijten en met een glaasje water naar bed gaan, maar dat houd je niet te lang vol.quote:Je hoort soms dat sommigen het niet aan kunnen en binnen de kortste keren weer bij hun ouders zijn. Dat vind ik echt onbegrijpelijk; alsof het zó lastig is om je eigen eten te koken, en dergelijke.
Nergens voor nodig, maar goed, ieder mag van mij doen wat ie kennelijk niet laten kan. En zo is het ook mijn goed recht om me daarvan te distantieren.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:45 schreef Neuralnet het volgende:
Liever arrogant dan helemaal geen zelfvertrouwen.Nee ok, het klopt wel, maar ik hoor bepaalde mensen wel vaker bepaalde dingen zeggen in andere topics. Je leert elkaar wel kennen op een gegeven moment en dan haal je eens wat harder uit.
Waar, maar twee dingen:quote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:45 schreef Neuralnet het volgende:
Liever arrogant dan helemaal geen zelfvertrouwen.Nee ok, het klopt wel, maar ik hoor bepaalde mensen wel vaker bepaalde dingen zeggen in andere topics. Je leert elkaar wel kennen op een gegeven moment en dan haal je eens wat harder uit.
Eigenlijk zou de conclusie moeten zijn dat zowel onder de bij hun ouders wonende als uitwonende studenten luie studenten zitten en dat het heel erg aan de persoon ligt of vroegtijdig het ouderlijk huis verlaten (extra) bijdraagt aan de persoonlijke ontwikkeling. Zonder meer uitspraken doen over mensen die nog thuiswonen vind ik kortzichtig.
Haha, dat alles word voor me gedaan en ik woon op kamersquote:Op dinsdag 15 maart 2005 16:55 schreef Karina het volgende:
Volgens mij is de voornaamste reden dat het lekker makkelijk is: je hoeft niet te koken, niet schoon te maken, de was wordt voor je gedaan, wat wil je nog meer? En je kunt je geld lekker uitgeven aan uitgaan etc.
Auto's zijn voor verwende kutkinderen.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 23:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Pff, een beetje student hoort uberhaupt geen benzine te gebruiken. Daar heb je een fiets voor!
Da's wel heel voorzichtig uitgedruktquote:Op zaterdag 19 maart 2005 13:19 schreef -DailaLama- het volgende:
Wat een drammerig topic dit btw.
Lul niet, een beetje student heeft er ook een auto bij...quote:Op zaterdag 19 maart 2005 23:38 schreef I.R.Baboon het volgende:
Pff, een beetje student hoort uberhaupt geen benzine te gebruiken. Daar heb je een fiets voor!
Kijk, dat noem ik nou nog eens een suggestieve uitspraak! Heerlijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:56 schreef trith het volgende:
TS wil graag horen hoe goed hij is dat hij wel een kamer heeft en hij wel zelfstandig is en geen koudwatervrees hebt. Stakker. Laat iedereen lekker in zijn waarde.
quote:Op zondag 20 maart 2005 02:17 schreef nozem het volgende:
[..]
Kijk, dat noem ik nou nog eens een suggestieve uitspraak! Heerlijk.
Merde! Ik zeg ook nergens dat mensen die bij hun ouders wonen 'minder' zijn. Wat een bullocks. Ik zeg alleen dat ik denk dat op jezelf wonen als je studeert zelfstandiger en wijzer maakt en het mij derhalve beter lijkt om zulks te ondernemen.quote:Op zondag 20 maart 2005 00:13 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Da's wel heel voorzichtig uitgedrukt
Als iemand het thuis prima naar z'n zin heeft en ook nog eens de broodnodige vrijheid krijgt, zie ik het probleem niet. Iemand die liever z'n eigen stekkie heeft... so be it... geen probleem toch? Alsof de één minder is dan de ander (dacht het niet).
Zie ik hier een verkapte doodverwensing?quote:Op zondag 20 maart 2005 02:23 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik val verder niemand aan, ik deponeer alleen een stelling en hee, als we geen enkele kritische noot mochten plaatsen bij een ander zijn gedrag dan hadden we op FOK! maar 1 subforum nodig: "Het geef elkaar hier gelijk en knuffel elkaar maar lekker dood-forum"
Ah, volgens mij raak ik een gevoelig punt.quote:Op zondag 20 maart 2005 02:23 schreef nozem het volgende:
Merde! Ik zeg ook nergens dat mensen die bij hun ouders wonen 'minder' zijn. Wat een bullocks. Ik zeg alleen dat ik denk dat op jezelf wonen als je studeert zelfstandiger en wijzer maakt en het mij derhalve beter lijkt om zulks te ondernemen.
Ik val verder niemand aan, ik deponeer alleen een stelling en hee, als we geen enkele kritische noot mochten plaatsen bij een ander zijn gedrag dan hadden we op FOK! maar 1 subforum nodig: "Het geef elkaar hier gelijk en knuffel elkaar maar lekker dood-forum"
Niet met geld of tijd om kunnen gaan is precies wat ik bedoel. Verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 18:28 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Psst, koken is het probleem niet. Niks hebben om te koken is wel het probleem. Dat is een geldkwestie. Als je gewoon niet genoeg financiële middelen kan opbrengen met werk dat naast een drukbezette studie gedaan moet worden, dan kan je heel stoer elke avond op een houtje bijten en met een glaasje water naar bed gaan, maar dat houd je niet te lang vol.
Voor wurgsex moet je in het Keldertje wezen.quote:Op zondag 20 maart 2005 02:23 schreef nozem het volgende:
[..]
hadden we op FOK! maar 1 subforum nodig: "Het geef elkaar hier gelijk en knuffel elkaar maar lekker dood-forum"
Maar dat stond er niet. Het geld niet kunnen opbrengen cq verdienen is totaal iets anders dan er niet mee om kunnen gaan. Sterker nog: als je het niet kan verdienen dan heb je niks om uit te geven.quote:Niet met geld of tijd om kunnen gaan is precies wat ik bedoel. Verantwoordelijkheid.
Ja, en dan ben je dus niet goed bezig. Is het nu zo ingewikkeld?quote:Op zondag 20 maart 2005 14:50 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Maar dat stond er niet. Het geld niet kunnen opbrengen cq verdienen is totaal iets anders dan er niet mee om kunnen gaan. Sterker nog: als je het niet kan verdienen dan heb je niks om uit te geven.
Nee op mezelf.quote:Op zondag 20 maart 2005 02:17 schreef nozem het volgende:
[..]
Kijk, dat noem ik nou nog eens een suggestieve uitspraak! Heerlijk.
Je woont bij je ouders he?
Ingewikkeld niet, maar wel een reden waarom iemand genoodzaakt is weer thuis te gaan wonen. Niet omdat hij niet zelfstandig of verantwoordelijk genoeg is zoals jij suggereert, maar puur om het feit dat niet iedereen (tijdens een studie) dik kan verdienen.quote:Ja, en dan ben je dus niet goed bezig. Is het nu zo ingewikkeld?
quote:Op zondag 20 maart 2005 15:56 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Ingewikkeld niet, maar wel een reden waarom iemand genoodzaakt is weer thuis te gaan wonen. Niet omdat hij niet zelfstandig of verantwoordelijk genoeg is zoals jij suggereert, maar puur om het feit dat niet iedereen (tijdens een studie) dik kan verdienen.
Zucht, niet genoeg kunnen verdienen heeft niks met zelfstandigheid te maken. Maar goed, jij je zin.quote:Als je jezelf niet kunt onderhouden ben je blijkbaar niet zelfstandig genoeg om jezelf te kunnen onderhouden. Dat vind ik een beetje sneu, als je achttien bent, of zelfs nog ouder
Jawel.quote:Op zondag 20 maart 2005 17:41 schreef Neuralnet het volgende:
[..]
Zucht, niet genoeg kunnen verdienen heeft niks met zelfstandigheid te maken. Maar goed, jij je zin.
Man, wat maakt dat nou uit ....quote:Op zondag 20 maart 2005 17:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je jezelf niet kunt onderhouden ben je blijkbaar niet zelfstandig genoeg om jezelf te kunnen onderhouden. Dat vind ik een beetje sneu, als je achttien bent, of zelfs nog ouder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |