Als ik andere hoor die geen geld hebben om te stappen omdat ze school zelf moeten dokkenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:53 schreef Killer_Mom het volgende:
en nu kun je dat wel, wat is daar mis mee?
quote:Maar hoogleraar Meeus vindt deze ontwikkeling niet onverdeeld goed. ‘‘Kinderen worden in Nederland heel luxe opgevoed, daardoor krijgen ze het idee dat alles wel voor ze wordt geregeld.
Ze komen er steeds later achter dat dit idee niet klopt. Dat is een groot probleem, want als deze jongeren dan geconfronteerd worden met de werkelijke wereld, kan dat rauw op hun dak vallen. Ze krijgen meer aansluitproblemen op de arbeidsmarkt en in hun latere zelfstandige leven.’’
Gatver, een slotjesroeper..quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:05 schreef No-Li-Ta het volgende:
Dit topic gaat werkelijk nergens over. Slotje!
In Nijmegen net zo goed. Wat moet je als student met een auto als je alles op de fiets of met het OV kunt doen?quote:Op donderdag 24 maart 2005 19:23 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ach kom, een student in a'dam met een auto is gewoon een debiele mongool.
Wat nou fiets of OV? Als student heb je tijd zat om alles lopend te doen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:21 schreef nozem het volgende:
[..]
In Nijmegen net zo goed. Wat moet je als student met een auto als je alles op de fiets of met het OV kunt doen?
Als je vaker fiets wil kiezen dan hoef je geen OV te accepteren. OV studentenkaart is eigenlijk een lening. Deze lening wordt pas in gift omgezet als je diploma heb behaald.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:13 schreef thabit het volgende:
[..]
Wat nou fiets of OV? Als student heb je tijd zat om alles lopend te doen.
Het is echt geen roestbak. Met een auto ben je niet afhankelijk van die paupertrein.quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:14 schreef Silencio het volgende:
[..]
Jaloers waarop? Al dat gebumperkleef is je zeker naar je hoofd gestegen potjandorie! Autorijden is verdoemlijk voor je persoonlijke ontwikkeling. Je woont niet in een auto. Hoe bouw jij nou een netwerk van sociale kameraden op met je asociale bagger-bak?! Nee, ik met m'n stalen ros ben mega sociaal en leer mensen kennen op pad! Verdomme! Flikker je auto weg en omhels het echte leven! Weg met dat ding en werp de status van NEP-student van je schouders! Kom me tegen op de fiets en we maken gezellig een praatje... of kies voor mijn ver-boven-jouw-niveau uitstijgende middelvinger als ik je zie rijden in je roestbak!
Als je geen OV nodig hebt scheelt je dat direct al iets van 60 euro per maandquote:Op vrijdag 25 maart 2005 18:13 schreef Dovenwereld het volgende:
[..]
Als je vaker fiets wil kiezen dan hoef je geen OV te accepteren. OV studentenkaart is eigenlijk een lening. Deze lening wordt pas in gift omgezet als je diploma heb behaald.
Maar het gaat juist om de ervaringen NAAST de colleges. Die dingen merk je pas als jequote:Op donderdag 24 maart 2005 01:10 schreef Killer_Mom het volgende:
ze staan echt wel op hun eigen benen, maar waarom zouden ze ergens in een duur hok moeten gaan wonen als ze dicht bij naar school kunnen, wat ik al aangaf, voor een paar uurtjes perdag.. dat zie ik niet zitten,
Ik studeer ook in Nijmegen en heb geen auto. Vrienden van me wel.. en die auto komt wel vanquote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:21 schreef nozem het volgende:
In Nijmegen net zo goed. Wat moet je als student met een auto als je alles op de fiets of met het OV kunt doen?
Als je langer doet over je studie dan de tijd die er voor staat, heb je sowieso al een lening, of je nou binnen tien jaar klaar bent of niet. In dat geval kan het nog best lucratief zijn om je OV niet af te halen, zodat je minder lening hebt als je klaar bent.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Onzin, want die 60 euro krijg je niet extra uitbetaald ofzo. Het komt in mindering op je prestatiebeurs, dus dat zou dan schelen als je zo'n knuppel bent die niet binnen tien jaar z'n diploma haalt, maar daar moet je niet vanuit gaan, je gaat immers niet voor niets studeren.
Vrij vreemd, toen ik naar het buitenland ging voor stage leverde ik em ook in, en ik kreeg direct iets van 60 euro. Dat was MTS ja... enfin, ontopicquote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Onzin, want die 60 euro krijg je niet extra uitbetaald ofzo. Het komt in mindering op je prestatiebeurs, dus dat zou dan schelen als je zo'n knuppel bent die niet binnen tien jaar z'n diploma haalt, maar daar moet je niet vanuit gaan, je gaat immers niet voor niets studeren.
Merk je die dingen dan niet als je nog twee jaartjes langer thuis blijft en dan op jezelf gaat wonen? Ja, dan heb je een diploma ja, maar doet dat iets af aan het hele leerproces?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 19:02 schreef yozd het volgende:
[..]
Maar het gaat juist om de ervaringen NAAST de colleges. Die dingen merk je pas als je
op kamers zit.
Maar goed, iedereen moet de keuze natuurlijk voor zichzelf maken...
Als in het buitenland studeert of in het buitenland woont, mag je inderdaad een vergoeding vragen voor je OV-kaart.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:30 schreef mechatronics het volgende:
[..]
Vrij vreemd, toen ik naar het buitenland ging voor stage leverde ik em ook in, en ik kreeg direct iets van 60 euro. Dat was MTS ja... enfin, ontopic
Die 60 euro krijg je toch gewoon als vergoeding elke maand?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb op mijn 18e al aan de andere kant van de wereld gezeten, in een land waar ik de taal niet van sprak... Alles zelf geregeld, eigen verzekeringen, creditcard, ter plekke aangifte gedaan van diefstal, dingen geregeld toen het fout ging met mijn ticket... Daar had ik geen studentenhuis voor nodig, ik was koud van het VWO af...quote:Op zaterdag 26 maart 2005 13:38 schreef Libris het volgende:
Ik respecteer de meningen van thuiswoners (en moeders) in dit topic, maar persoonlijk ben ik erg blij dat ik op kamers heb gewoond (eerst 1.5 samen met mijn vriendin, toen ben ik eruitgekicked en in een groot studentenhuis (50 man/vrouw) terechtgekomen. Ik heb daar zoveel geleerd, en heb zoveel mensen zien leren om zich te handhaven in hun eentje. Het leren om sociaal te zijn, om op te treden tegen mensen die niet sociaal zijn, je eigen zaken te regelen, met zijn allen tegen een huisbaas optreden. Als ik toen thuis was blijven wonen in plaats van op kamers was gegaan, dan had ik nu echt niet in mijn eentje aan de andere kant van de wereld gewoond, nooit zoveel vrienden gemaakt en nooit geleerd om echt zelfstandig te zijn.
Ik denk dat je een kans mist als je tijdens je studie niet op kamers in een studentenhuis gaat.
Nou, ik ken mensen die nog hun kleding door hun moeder elke ochtend klaar laat leggen..quote:Op zaterdag 26 maart 2005 19:44 schreef da_rippah het volgende:
Ik denk dat je die dingen al veel eerder hebt geleerd zonder dat je er erg in hebt. Als ik nu aan de andere kant van de wereld gedropt wordt (in de bewoonde wereld, that is) kom ik er ook wel uit. Iedereen boven de 16 moet dat wel lukken denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |