Twijfel is voor PAUPERS! Man, je heult toch niet met de VIJAND, de thuiswonende student!quote:Op donderdag 24 maart 2005 00:40 schreef Sport_Life het volgende:
* Sport_Life twijfelt nog een beetje...
ze staan echt wel op hun eigen benen, maar waarom zouden ze ergens in een duur hok moeten gaan wonen als ze dicht bij naar school kunnen, wat ik al aangaf, voor een paar uurtjes perdag.. dat zie ik niet zitten,quote:Op dinsdag 22 maart 2005 23:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Sorry maar ik kan natuurlijk niet geheel oordelen over jullie situatie zo, En je bent vast een hele lieve moeder etct. Maar ik ben blij dat je mijn moeder niet ben. Je vindt echt niet dat eenn kind van 22 op zijn eigen benen moet leren staan?
ik denk dat je dan een weggegooid kind bent,quote:Op donderdag 24 maart 2005 00:45 schreef Silencio het volgende:
Ik had zojuist een geniale ingeving. Eigenlijk ben ik er vóór, om studenten die ouder zijn dan 21 EN thuis wonen preventief te ruimen. Puik plan? Misschien leuk actiepuntje voor de politieke agenda van de VVD...
Ah, schitterend!quote:Op donderdag 24 maart 2005 01:17 schreef Killer_Mom het volgende:
ik denk dat je dan een weggegooid kind bent,
en dat niemand van je houd, onzin, en zielig
true true truequote:Op donderdag 24 maart 2005 00:30 schreef Silencio het volgende:
[..]
Waar ik zo mogelijk een nog grotere hekel aan heb, zijn de lui die arriveren met een auto. Je bent verdomme student, als je dan een auto kan betalen zuip je veels te weinig bier. Studenten die met de auto komen zijn verraders, untermenschen, verwerpelijk uitschot. Die redden het noooooit van z'n leven. Slecht voor je persoonlijke ontwikkeling ook zo'n auto. Studenten in een auto lopen alleen maar te bumperkleven. Verdomme. Studenten rijden geen auto, ze zitten verdomme op een fiets. Dat is goed voor de beweging en de persoonlijke ontwikkeling. Verdomme.
quote:Op donderdag 24 maart 2005 12:08 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Zo, heb net even het hele topic doorgelezen en een hoop goeie en ook een hoop minder goeie argumenten voorbij horen komen, voor beide kampen.
Ik zal ff mijn eigen situatie schetsen:
Ik, 21 woon sinds 2 jaar op kamers, neem elke week mijn was mee naar huis en wordt nog flink gesponserd door mij ouders waardoor ik aan een beetje werken genoeg heb om rond te komen. Ik val dus qua zelfstandigheid tussen de 2 kampen in hier, maar zoals iedereen hier heb ik daar een reden voor. Ik heb ervoor gekozen om naast mijn nieuwe leven in Nijmegen ook mijn oude (sociale) leven grotendeels in stand te houden (of iig te proberen). Dit doe ik vooral omdat ik thuis een aantal goede banden heb opgebouwd die ik graag wil behouden (oa een paar heel goede vrienden en een heel close zijnde familie). Dat is voor mij DE reden om in het weekend naar huis te blijven gaan.
Het komt er dus op neer dat ik qua praktische zaken helemaal niet zo zelfstandig ben als de uitwonenden hier roepen, dus wat dat betreft hebben de thuiswonenden gelijk. Maar toch ben ik het 100% met de uitwonenden eens dat het voor een groot aantal mensen (ik heb hier zeker ook een paar goede argumenten gehoord om thuis te blijven) heel goed is om op kamers te gaan. Niet om 'praktisch' zelfstandiger te worden, maar gewoon voor de ervaring op zich. Persoonlijk weet ik dat ik in de afelopen 2 jaar heel erg 'gegroeid' ben in persoonlijk opzicht en heb ook vooral veel lol gehad hier.
Wat ik wil bereiken als ik mensen ervan probeer te overtuigen op kamers te gaan (sowieso per situate anders) is ze net zo'n geweldige ervaring te laten hebben als ik hier heb. Wat niet weet wat niet deert kun je daar tegenin brengen, maar ik denk dat je elke kans op een positieve ervaring moet aangrijpen.
Ten slotte denk ik dat de 2 kampen hier nogal langs elkaar door discussiëren: De thuiswonenden die hier met een goeie argumentatie komen om dat te doen (en dan bedoel ik niet, makkelijk/goedkoop/ik mag hier ook alles) zijn helemaal niet de mensen die de TS probeert te overtuigen.
Mijn mening is iig dat op kamers gaan voor een hele hoop mensen die nu nog thuis wonen een hele goeie ervaring zou zijn en tegen iedereen die twijfelt zeg ik: doen doen doen. Maar er zijn zeker uitzonderingen die eerder in dit topic zo passioneel worden verdedigd. Zo lang iedereen een afgewogen beslissing maakt voor zichzelf en niemand anders is het toch goed, of niet soms?
Je bent gewoon jaloers, kneus.quote:Op donderdag 24 maart 2005 00:30 schreef Silencio het volgende:
[..]
Waar ik zo mogelijk een nog grotere hekel aan heb, zijn de lui die arriveren met een auto. Je bent verdomme student, als je dan een auto kan betalen zuip je veels te weinig bier. Studenten die met de auto komen zijn verraders, untermenschen, verwerpelijk uitschot. Die redden het noooooit van z'n leven. Slecht voor je persoonlijke ontwikkeling ook zo'n auto. Studenten in een auto lopen alleen maar te bumperkleven. Verdomme. Studenten rijden geen auto, ze zitten verdomme op een fiets. Dat is goed voor de beweging en de persoonlijke ontwikkeling. Verdomme.
Dat geldt net zo goed, of misschien nog wel meer, voor rechten en psychologiequote:Op donderdag 24 maart 2005 00:33 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ha, jij hoort dus graag mensen praten over een studie waarin geen baan is te vinden..
Ja, maar daar kan ik niet over oordelen. Dus ik houd me heel wetenschappelijk alleen bezig met waar ik een uitspraak over kan doen.quote:Op donderdag 24 maart 2005 20:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nederland bestaat uit meer dan Mokum
Jaloers waarop? Al dat gebumperkleef is je zeker naar je hoofd gestegen potjandorie! Autorijden is verdoemlijk voor je persoonlijke ontwikkeling. Je woont niet in een auto. Hoe bouw jij nou een netwerk van sociale kameraden op met je asociale bagger-bak?! Nee, ik met m'n stalen ros ben mega sociaal en leer mensen kennen op pad! Verdomme! Flikker je auto weg en omhels het echte leven! Weg met dat ding en werp de status van NEP-student van je schouders! Kom me tegen op de fiets en we maken gezellig een praatje... of kies voor mijn ver-boven-jouw-niveau uitstijgende middelvinger als ik je zie rijden in je roestbak!quote:Op donderdag 24 maart 2005 19:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je bent gewoon jaloers, kneus.
Misschien omdat ik hier ook nog een (sociaal) leven heb, gek he?quote:Op donderdag 24 maart 2005 00:42 schreef Silencio het volgende:
[..]
Twijfel is voor PAUPERS! Man, je heult toch niet met de VIJAND, de thuiswonende student!
ook al zoiets,quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:10 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Misschien omdat ik hier ook nog een (sociaal) leven heb, gek he?.
tiranniserende moeders met een ernstig chronisch PC probleem.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:42 schreef Silencio het volgende:
[..]
Ah, schitterend!
We hebben nu eindelijk de kern van dit topic te pakken!
Zie hierboven de oorzaak dat ouderejaars massaal thuis blijven:
de oorzaken moeten worden gezocht bij de tiranniserende moeders met een ernstig chronisch PC probleem.
Ik stel een wijziging voor van de topic titel. "Ouders met PC problemen, die thuis een dictatoriaal regime handhaven, wat bezielt ze eigenlijk?"
Dat is dan weer een probleem bij mij.. alles wat ik verdien gaat er ook weer uit. En aangezien ik geen vaste lasten heb (behavle abo op sportschool) geef ik dus ook zo'n ~500 euro per maand uit aan mn vrije tijd.. Niet elke maand zoveel, maar gemiddeld in een jaar tijd. Als ik iets leuks zie dan koop ik het gewoon gelijk met als gevolg een hele stapel DVDs die 1x bekeken zijn, en een hoop andere zooi waar ik nauwelijks naar omkijk (gamecube, spelletjes, dvdspeler etc). Plus dure vakanties maar dat is ook een stukje hobbyquote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:23 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
ook al zoiets,
en.....door bijverdiensten in de omgeving, kan hij dik rondkomen,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |